Pinkpop 2023

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.023
4.994
pinkpop heeft dit jaar toch wel een aprarte line up voor een metal festival moet ik zeggen
Maar voor hardrock (die naam alleen al) moeten mensen maar naar GMM volgens Trommelen. Daarom Ghost en Gojira dus apart weggezet. Sta je dan als Brutus (die niet op GMM staan) op het afvallige stage 4 op zondag op Pinkpop...
 
  • Thinking
Waarderingen: JK79

colette283

Dagopener
13 sep 2022
564
294
Is Metallica dan de standaard voor wat op pinkpop 'hoort'?
Metallica had ik gewoon als voorbeeld genomen. Het is zeker niet de standaard. Maar er zit nog wel veel tussen in. Tussen deze muziek genres/stijlen die misschien passender zijn op een pp.

Persoonlijk denk ik dat je meer hebt als je Ed Sheeran in een stadion ziet. En bijvoorbeeld een Springsteen, Metallica enz op open veld. Maar goed dat is dan weer een persoonlijke mening. Vind de muziek van Ed Sheeran nou niet echt dat je zegt voor een festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.891
8.899
Metallica had ik gewoon als voorbeeld genomen. Het is zeker niet de standaard. Maar er zit nog wel veel tussen in. Tussen deze muziek genres die misschien passender zijn op een pp.

Persoonlijk denk ik dat je meer hebt als je Ed Sheeran in een stadion ziet. En bijvoorbeeld een Springsteen, Metallica enz op open veld. Maar goed dat is dan weer een persoonlijke mening
gaat het dan puur om het genre of zijn er ook grote pop zangers/zangeressen die je wel op een festival vind passen? of rockbands die je niet op festivals vind passen?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Maar mensen, let’s face it. Mojo hecht niet belang aan Pinkpop. Ze plannen gewoon 1 jaar voorruit en kijken dan wel hoe of wat. Ze proberen wat neer te zetten zolang het allemaal het nog een beetje loopt. Loopt het niet meer dan trekken ze keihard de stekker er uit of bedenken wel wat anders.

Ik ben mening dat ze meer aan het concept Pinkpop moeten werken. En dat zal niet binnen 1 jaar gaan. Want ik geloof best dat sommige acts onhaalbaar zijn. Maar ze kunnen ook niet opeens een kleinere naam laten headlinen, pak hem beet een Nothing But Thieves of een Ghost ofzo. Dan is de wereld ook te klein. En dus krijg je toch de default Pearl Jam, Foo Fighters, RHCP of Metallica’s van deze wereld.
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
625
628
Als stadions uitverkopen het enige is wat telt houd ik mijn hart vast voor een editie met De Toppers, Guus Meeuwis en Snollebollekes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.023
4.994
Maar mensen, let’s face it. Mojo hecht niet belang aan Pinkpop. Ze plannen gewoon 1 jaar voorruit en kijken dan wel hoe of wat. Ze proberen wat neer te zetten zolang het allemaal het nog een beetje loopt. Loopt het niet meer dan trekken ze keihard de stekker er uit of bedenken wel wat anders.

Ik ben mening dat ze meer aan het concept Pinkpop moeten werken. En dat zal niet binnen 1 jaar gaan. Want ik geloof best dat sommige acts onhaalbaar zijn. Maar ze kunnen ook niet opeens een kleinere naam laten headlinen, pak hem beet een Nothing But Thieves of een Ghost ofzo. Dan is de wereld ook te klein. En dus krijg je toch de default Pearl Jam, Foo Fighters, RHCP of Metallica’s van deze wereld.
Precies dit Indiaan. Al blijkt die headlinerpoule toch echt uitgeput te zijn onderhand. Hopelijk dat we over 3 jaar allemaal net zo optimistisch als Dennis naar Pinkpop kunnen kijken, maar ik vrees ervoor (Pickle Timothy).
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
204
170
Heeft iemand van jullie ervaringen met ticketswap? We willen graag naar Pinkpop en kaartjes kopen wil ik best doen via ticketmaster maar als ik via TS aan kaartjes kan komen help ik iemand die er vanaf moet en kan ik voor het geld dat ik uitspaar nog aardig wat bonnen kopen. Hoor het graag van jullie
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.704
2.082
3x de arena is meer dan 200k toch? of zijn die shows niet uitverkocht. geen idee eigenlijk.
Conservatieve inschatting inderdaad. Voor twee van de drie shows zijn alleen nog platinum tickets te koop, voor de derde is nog wat meer beschikbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Heeft iemand van jullie ervaringen met ticketswap? We willen graag naar Pinkpop en kaartjes kopen wil ik best doen via ticketmaster maar als ik via TS aan kaartjes kan komen help ik iemand die er vanaf moet en kan ik voor het geld dat ik uitspaar nog aardig wat bonnen kopen. Hoor het graag van jullie
Nooit problemen mee gehad. Al zou ik iets langer wachten, dan heb je ze voor wat minder geld.

Mocht je toch twijfelen: Ticketmaster heeft ook resaletickets, die zie je als je naar de ticketpagina gaat bij andere opties, onder de gewone prijs.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
3.006
4.073
Maar mensen, let’s face it. Mojo hecht niet belang aan Pinkpop. Ze plannen gewoon 1 jaar voorruit en kijken dan wel hoe of wat. Ze proberen wat neer te zetten zolang het allemaal het nog een beetje loopt. Loopt het niet meer dan trekken ze keihard de stekker er uit of bedenken wel wat anders.

Ik ben mening dat ze meer aan het concept Pinkpop moeten werken. En dat zal niet binnen 1 jaar gaan. Want ik geloof best dat sommige acts onhaalbaar zijn. Maar ze kunnen ook niet opeens een kleinere naam laten headlinen, pak hem beet een Nothing But Thieves of een Ghost ofzo. Dan is de wereld ook te klein. En dus krijg je toch de default Pearl Jam, Foo Fighters, RHCP of Metallica’s van deze wereld.

Dat ze aan het concept moeten werken staat buiten kijf. Hopelijk gaan ze langer door mogen met de headliner en gaan ze daardoor meer met co-headliners werken.
Ze kunnen dan NBT of Ghost niet als headliner neerzetten, maar best in een co-head met Volbeat ofzo? Zet daar 2 grote verkopers naast en dan kan het best.
Als ze naar 4 dagen willen dan gaat dat al helemaal moeten
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.744
9.121
Maar geen hits toch? Prachtig dat ze een nieuw album heeft uitgebracht en fantastische liveshows heeft. Dat doet een Roger Waters ook.
Ze is een terechte headliner dit jaar trouwens. Maar na dit jaar is het wel klaar voor dit soort spots wat mij betreft.

Op de radio hoor je Pink wel met een nummer van dat album (denk ik). Met de wonderschone tekst “I’m never gonna not dance again”…
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
3.006
4.073
En Trustfall kwam/komt heel vaak op 3fm voorbij, vreselijk nummer en dan gaat het geluid altijd even op uit
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Op de radio hoor je Pink wel met een nummer van dat album (denk ik). Met de wonderschone tekst “I’m never gonna not dance again”…
"Trustfall" , "Never Gonna Not Dance Again" en "When I Get There" zijn toch de nieuwe singles van het nieuwe album.
hoor ze ook geregeld op de radio langskomen.

Trustfall nr 2 in de Top50 momenteel ook.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.744
9.121
Wow. Dat geloof ik pas als ik cijfers zie. Ik zou er echt van staan te kijken als Styles daadwerkelijk groter is dan Springsteen, Swift, Stones en zelfs Sheeran…

Als hij de komende 10 jaar net zo’n catalogus aan hits bij elkaar zingt, dan zal hij er uiteindelijk vast tussen belanden. Maar nu al? Nee toch?

In de ticketmaster app even de plattegronden bekeken van de drie shows van Styles. Voor één show zijn er nog wat meer kaarten op de tweede ring, maar de andere twee zijn vrijwel uitverkocht
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken