Inderdaad visie , hebben ze die bj PP/Mojo ? Je weet wat met de dino"s is gebeurd....
ik denk dat ze best visie hebben...
ik denk dat dit stukje het beste omvat waar Pinkpop / Mojo tegenaan lopen :
"Zijn er dan echt geen jongere headliners te vinden voor Pinkpop? Murray laat in het artikel zelf al doorschemeren wat de echte oorzaken van het probleem zijn: tourschema’s, concurrentie met andere festivals en betaalbaarheid."
de acts moeten ook naar een festival willen, moeten tijdens dat weekend in het tourschema passen en de gage's zijn bizar omhoog geschoten.
was het 2009 nog mogelijk om Springsteen binnen te halen... Of was men in 2006 nog content met Placebo als headliner voor een weekend ticket voor 99,-
Ik denk dat het voor de boekers anno 2022 veel lastiger is om een set headliners neer te zetten.
In Duitsland lopen Lollapalooza, Hurricane en Rock am Ring tegen dezelfde problemen aan, kijk welke headliners daar staan.
Er kan nog best eea verdoezeld worden met co-headline constructies en 6 podia met tijdschema's die elkaar overlappen.
Pinkpop houdt het tijdschema simpel met tijdvakken en geeft de headliner 'Carte Blanche'...
Dat is een keuze, de vraag is of die keuze ook volgend jaar uitpakt met < 55.000 bezoekers of dat het dan beter uit pakt?
Of, de buidel pakken en ook de Noord afsluiter een grotere (Ziggo-act) neerzetten met 1,5 uur speeltijd en op de poster even dik ge-drukt als de headliner en ook meer als "
2 headliners per dag" presenteren in media. Straalt imo ook meer uit.
al met al, ik zou niet in de schoenen van Rob Trommelen willen staan, denk dat het puzzelen en schuiven is om headliners op Pinkpop te krijgen 2022/2023 etc