Pinkpop 2023

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Ik zie hier weinig liefde voor Go_A. Vorig jaar op Lowlands braken ze de Lima af. Iedereen kwam voor hun songfestival nummer, waar ze mee begonnen. Maar iedereen bleef hierna staan en vierde een groot feest. Mocht dat uitkomen in het schema, zeker checken!
Verschil lowlands- en pinkpopganger of is dat te makkelijk?
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
253
169
vrijdag
P!NK / Editors / The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Ellie Goulding / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX

zaterdag
Robbie Williams / Queens of the Stone Age / The Script / The Black Keys / Hollywood Vampires / RONDÉ / Disturbed / Xavier Rudd / Kevin & The Animals / Tove Lo / The Driver Era / Go_A / The Jordan

zondag
Red Hot Chili Peppers / Machine Gun Kelly / OneRepublic / Tom Odell / Goldband / Warpaint / Tash Sultana / DI-RECT / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / I Prevail / Nielson / Gayle / Donnie / Only The Poets / Dylan / The Lathums / Brutus / Upsahl
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Verschil lowlands- en pinkpopganger of is dat te makkelijk?
Deels. Denk dat dit klopt, maar het is meer dan dat. Lowlands heeft namelijk ook een beetje een Idyllisch sfeertje, waar een deel van de liefhebbers ook op afkomt, los van de (muzikale) line-up...
 

EastRocks

Campingartiest
3 nov 2015
57
41
vrijdag
P!NK / Editors / The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Ellie Goulding / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX

zaterdag
Robbie Williams / Queens of the Stone Age / The Script / The Black Keys / Hollywood Vampires / RONDÉ / Disturbed / Xavier Rudd / Kevin & The Animals / Tove Lo / The Driver Era / Go_A / The Jordan

zondag
Red Hot Chili Peppers / Machine Gun Kelly / OneRepublic / Tom Odell / Goldband / Warpaint / Tash Sultana / DI-RECT / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / I Prevail / Nielson / Gayle / Donnie / Only The Poets / Dylan / The Lathums / Brutus / Upsahl
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.622
vrijdag
P!NK / Editors / The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Ellie Goulding / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX

zaterdag
Robbie Williams / Queens of the Stone Age / The Script / The Black Keys / Hollywood Vampires / RONDÉ / Disturbed / Xavier Rudd / Kevin & The Animals / Tove Lo / The Driver Era / Go_A / The Jordan

zondag
Red Hot Chili Peppers / Machine Gun Kelly / OneRepublic / Tom Odell / Goldband / Warpaint / Tash Sultana / DI-RECT / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / I Prevail / Nielson / Gayle / Donnie / Only The Poets / Dylan / The Lathums / Brutus / Upsahl


Hier is ook mijn lijstje. Groen is waar ik (nagenoeg zeker) kom kijken. En nee, Nielson is niet per ongeluk groen gekleurd.

In navolging van Dennis geeft ik normaal gesproken ook zowel de acts die ik wil gaan kijken als ook mijn absolute must see's aan. Dit jaar is dat momenteel echter nog maar één act: de Peppers met Frusciante. Ik denk dat dit ook erg treffend mijn mening over het affiche van dit jaar weergeeft: er is wel wat leuks te zien, maar er is veel te weinig WAUW!
Brutus?
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
Vrijdag: Editors, war on drugs , The Hu en haunted youth en Electric Callboy
Als er nog tijd is nova twins
Een zeer mooi begin van het weekend

Zaterdag: Qotsa, The Black Keys, Disturbed, Hollywood vampires
Ga ws nog wel Robbie Williams een kans geven heb ik wat meer mee als pink die ik echt niet kan aan horen

Zondag: RHCP, I Prevail, Brutus,
Waarschijnlijk ga ik ook nog wel MGK, Lathums en Goldband zien
Duidelijk de minste dag en waar het wel op bepaalde bands gaat afhangen of meevallers

Al met al een mooie weekend zoals altijd
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.622
vrijdag
P!NK / Editors / The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Ellie Goulding / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX

zaterdag
Robbie Williams / Queens of the Stone Age / The Script / The Black Keys / Hollywood Vampires / RONDÉ / Disturbed / Xavier Rudd / Kevin & The Animals / Tove Lo / The Driver Era / Go_A / The Jordan

zondag
Red Hot Chili Peppers / Machine Gun Kelly / OneRepublic / Tom Odell / Goldband / Warpaint / Tash Sultana / DI-RECT / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / I Prevail / Nielson / Gayle / Donnie / Only The Poets / Dylan / The Lathums / Brutus / Upsah

Dikgedrukt is waar ik waarschijnlijk wel ga kijken, al is het uit nieuwsgierigheid. Schuin is absoluut ontlopen, met name Nielson en Hollywood Vampires.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Niet om het een of het ander. Sommige. klagen hier over de prijs van een Pinkpop weekend…maar Lowlands is mooi 300 euro…. Terwijl je naar mijn idee toch wat kleinere namen krijgt
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Niet om het een of het ander. Sommige. klagen hier over de prijs van een Pinkpop weekend…maar Lowlands is mooi 300 euro…. Terwijl je naar mijn idee toch wat kleinere namen krijgt
Het is beide duur. Op Lowlands krijg je er wel meer programma voor terug. Daar stopt het niet bij de headliners.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
173
199
Niet om het een of het ander. Sommige. klagen hier over de prijs van een Pinkpop weekend…maar Lowlands is mooi 300 euro…. Terwijl je naar mijn idee toch wat kleinere namen krijgt
Ik klaag lekker over beiden! Verschil voor mij zit hem er nu wel in dat ik meer artiesten van de PP lineup wil zien dan die van LL dit jaar. Is andere jaren wel anders geweest
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
Ik zie hier weinig liefde voor Go_A. Vorig jaar op Lowlands braken ze de Lima af. Iedereen kwam voor hun songfestival nummer, waar ze mee begonnen. Maar iedereen bleef hierna staan en vierde een groot feest. Mocht dat uitkomen in het schema, zeker checken!
Hier hetzelfde! Hoop geen clash te hebben met The Black Keys anders ga ik ze zeker checken!
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
435
760
Tot nu heb ik de onderstaande must see's. De namen met uitroepteken ga ik hopelijk vooraan checken.

Vrijdag
P!NK - Editors(!) - The War On Drugs(!) - Niall Horan - The Lumineers - Ellie Goulding - Electric Callboy - Frenna Deluxe - The Hu - Picture This - Maisie Peters - Nova Twins - The Haunted Youth(!) - Lauren Saunderson - MADOUX

Zaterdag
Robbie Williams - Queens of the Stone Age(!) - The Script - The Black Keys(!) - Hollywood Vampires - RONDÉ - Disturbed - Xavier Rudd - Kevin & The Animals - Tove Lo - The Driver Era - Go_A - The Jordan

Zondag
Red Hot Chili Peppers - Machine Gun Kelly - OneRepublic - Tom Odell - Goldband - Warpaint - Tash Sultana - DI-RECT - Nathaniel Rateliff & The Night Sweats - I Prevail(!) - Nielson - Gayle - Donnie - Only The Poets - Dylan - The Lathums(!) - Brutus - Upsah
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Ik klaag lekker over beiden! Verschil voor mij zit hem er nu wel in dat ik meer artiesten van de PP lineup wil zien dan die van LL dit jaar. Is andere jaren wel anders geweest
Ja dit had ik in 2017. Normaal ieder jaar naar pinkpop maar dat jaar vond ik lowlands echt (voor mij persoonlijk) een toffere line up hebben. Maar dit jaar staat voor mij pinkpop weer vast. En voor mij de juiste keuze als ik de line up tot nu vergelijk.

Is trouwens het eerste jaar dat een ticket voor lowlands duurder is dan pinkpop of niet?
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
Ja dit had ik in 2017. Normaal ieder jaar naar pinkpop maar dat jaar vond ik lowlands echt (voor mij persoonlijk) een toffere line up hebben. Maar dit jaar staat voor mij pinkpop weer vast. En voor mij de juiste keuze als ik de line up tot nu vergelijk.

Is trouwens het eerste jaar dat een ticket voor lowlands duurder is dan pinkpop of niet?
Vorig jaar ook al toen was het verschil volgens mij 10 euro nu wat meer
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Wellicht wel uiteindelijk. Tot voor kort nog nooit van gehoord, en (naar ik weet) nog geen muziek van beluisterd. De komende maanden zal ik af en toe wat namen gaan ontdekken, dus wie weet worden Brutus en ik dikke vrienden. Zie mijn voorlopige lijstje voor nu dus maar als een categorie 5 clashfinder: "printen? Don't even think about it"
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
https://www.1limburg.nl/nieuws/2128022/optelsom-van-kosten-ook-kaartje-pinkpop-dit-jaar-duurder


Optelsom van kosten: ook kaartje Pinkpop dit jaar duurder

Bezoekers van Pinkpop moeten dit jaar weer meer neerleggen voor een kaartje. Een weekendticket kost nu 270 euro.
Dat is onvermijdelijk gezien de gestegen inflatie, brandstofkosten en personeelskosten, zegt het festival.

Twaalf procent

Een ticket voor drie dagen Pinkpop en toegang tot de camping kostte vorig jaar 245 en is nu 25 euro duurder. Dat is een stijging van respectievelijk zo’n twaalf procent.

Optelsom

Naast Pinkpop zijn ook de kosten voor een kaartje voor andere grote festivals gestegen, zoals Lowlands en Down the Rabbit Hole. Zo zegt Bente Bollmann, woordvoerder van de twee festivals, dat door 'een optelsom' de kosten gigantisch zijn toegenomen. "We proberen de ticketprijs echt zo laag mogelijk te houden, zodat ook jongeren kunnen komen. Maar onderaan de streep moet het uitkomen".
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
https://www.1limburg.nl/nieuws/2128022/optelsom-van-kosten-ook-kaartje-pinkpop-dit-jaar-duurder


Optelsom van kosten: ook kaartje Pinkpop dit jaar duurder

Bezoekers van Pinkpop moeten dit jaar weer meer neerleggen voor een kaartje. Een weekendticket kost nu 270 euro.
Dat is onvermijdelijk gezien de gestegen inflatie, brandstofkosten en personeelskosten, zegt het festival.

Twaalf procent

Een ticket voor drie dagen Pinkpop en toegang tot de camping kostte vorig jaar 245 en is nu 25 euro duurder. Dat is een stijging van respectievelijk zo’n twaalf procent.

Optelsom

Naast Pinkpop zijn ook de kosten voor een kaartje voor andere grote festivals gestegen, zoals Lowlands en Down the Rabbit Hole. Zo zegt Bente Bollmann, woordvoerder van de twee festivals, dat door 'een optelsom' de kosten gigantisch zijn toegenomen. "We proberen de ticketprijs echt zo laag mogelijk te houden, zodat ook jongeren kunnen komen. Maar onderaan de streep moet het uitkomen".
Ja die inflatie....., benieuwd wat de catering gaat doen....
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Van "we proberen de ticketprijs echt zo laag mogelijk te houden [..]" krijg ik wel altijd jeuk.
Wat daar eigenlijk staat is "we proberen de ticketprijzen zo hoog mogelijk te maken en toch uit te verkopen".
 

Martinez

Campingartiest
26 jan 2023
68
66
Ik ga vooralsnog alleen de zaterdag en zou daar deze acts wel (deels) willen zien:
Robbie Williams - Vond ik de vorige keer op Pinkpop een hele leuke show weggeven. Leuke hits-show met wat humor.
Queens of the Stone Age - 2x eerder gezien en ik vind ze bijvoorbeeld beter dan Foo Fighters. (Ik "geloof" FF als act op een of andere manier niet).
The Script - Leuk om het contrast te zien met Hollywood Vampires (de brave "puberrockers" tegenover de doorleefde oude rockers)
The Black Keys - Stond al lang op mijn verlanglijstje
Hollywood Vampires - Een verzameling van artiesten die ik graag wilde zien, zij het in een andere act, maar ik tel hem.
Disturbed
- Old school rock, lekker.
Go_A - Op aanraden van anderen hier eens opgezocht en beviel wat ik van ze zag. Geen idee of ik de hele set volhoud, komen we achter.
The Jordan - Als Caro vond ik haar muziek wel tof, ben benieuwd naar de 10 verschillen.

disclaimer: bovenstaande toelichting betreft slechts een mening, toevallig de mijne.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Van "we proberen de ticketprijs echt zo laag mogelijk te houden [..]" krijg ik wel altijd jeuk.
Wat daar eigenlijk staat is "we proberen de ticketprijzen zo hoog mogelijk te maken en toch uit te verkopen".
"Maar onderaan de streep moet het uitkomen".

dat lijkt me meest relevant, toch 😂 🙈
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken