Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ben benieuwd of ze nog grotere namen erin gaan gooien door hoe het nu verkoopt of dat ze het nu zo laten
is er nog plek voor Noord/Zuid namen?

op vrijdag zijn imo de eerste 9 namen voor Zuid en Noord
en op zaterdag en zondag volgens mij de eerste 10 namen voor Zuid en Noord
er zijn geen spots meer over denk ik, de rest is allemaal Tent of Stage 4.

edit, op zondag staat Donnie zelfs als 13e genoemd, denk dat die op mainstage (Zuid) staat...
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
Ik denk dat de hoge kosten en inflatie toch ook heel erg meespelen vooral in de regio Limburg. Een Pinkpop weekendticket is gewoon erg veel geld daar komt eten en drinken nog bij.

Veel mensen hier komen net rond vanwege de energieprijs , dure boodschappen en inflatie. Dus dan denken ze laat ik Pinkpop dit weekend maar skippen.

Ook heb ik nooit begrepen waarom Pinkpop niet audio files toe kan voegen aan de website. Je klikt op een artiest en hoort het bekendste nummer. SZiget dit doet wel altijd bijvoorbeeld en Lowlands en dat geeft mensen toch een beter beeld of ze de artiest wel/niet kennen.
Dat denk ik ook, plus het grote aanbod aan concerten / festivals , mensen gaan keuzes maken.En ja de line-up is dit jaar ook niet echt top.
Benieuwd wat de cateringmunten gaan kosten dit jaar , enig idee ??
En wat de gevolgen zullen zijn voor komende edities als de verkoop die i.m.o. t.n.t.. tegenvalt en niet meer echt aantrekt.
Plus dat de concerten van RW in de Ziggo dome hierdoor ook niet meer bezoekers zal opleveren, dat maakt ook een verschil.
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
aan de andere kant...

zo'n 20.000 bezoekers minder per dag.
uit ervaring blijkt, dat ca 50.000 bezoekers p.d. heel erg gemoedelijk is en heel gunstig voor de toiletten en barren...

( ik wil maar zeggen, mij zal je niet zo snel horen klagen )
Hier hoor je mij ook zeker niet klagen zeker afgelopen editie vond het zeer druk en de tropische temperaturen werkte ook niet echt mee in het voordeel de eerste twee dagen!
Uiteraard zal de organisatie van Pinkpop met de handen in het haar zitten met zulke cijfers! Minder winst is minder grotere headliners voor de toekomst!
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
is er nog plek voor Noord/Zuid namen?

op vrijdag zijn imo de eerste 9 namen voor Zuid en Noord
en op zaterdag en zondag volgens mij de eerste 10 namen voor Zuid en Noord
er zijn geen spots meer over denk ik, de rest is allemaal Tent of Stage 4.

edit, op zondag staat Donnie zelfs als 13e genoemd, denk dat die op mainstage (Zuid) staat...
Nee verwacht het ook niet hoor anders had ik me clashfinder ook niet zo ingevuld maar dan is het wel een teleurstellend verkoop voor pinkpop toch
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Tsja... het lijkt me aannemelijk dat er altijd een verband is tussen de line-up en de kaartverkoop. Ik vind het affiche van dit jaar erg Pop georiënteerd in vergelijking met de afgelopen 10 jaar. Ik denk dat die namen wel degelijk populair zijn en veel kaarten kunnen verschuiven, maar dan moet de prijs daar wel naar zijn. Ik kan het me voorstellen dat de doelgroep van dit Pop affiche gemiddeld wat jonger is in vergelijking met andere jaren, en dat daar het pijnpunt van de gestegen prijzen ook wat groter is. Al zal de algehele inflatie op de gehele maatschappij natuurlijk de grootste boosdoener zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Tsja... het lijkt me aannemelijk dat er altijd een verband is tussen de line-up en de kaartverkoop. Ik vind het affiche van dit jaar erg Pop georiënteerd in vergelijking met de afgelopen 10 jaar. Ik denk dat die namen wel degelijk populair zijn en veel kaarten kunnen verschuiven, maar dan moet de prijs daar wel naar zijn. Ik kan het me voorstellen dat de doelgroep van dit Pop affiche gemiddeld wat jonger is in vergelijking met andere jaren, en dat daar het pijnpunt van de gestegen prijzen ook wat groter is. Al zal de algehele inflatie op de gehele maatschappij natuurlijk de grootste boosdoener zijn...
Pinkpop moet het hebben van de line up, niet van de sfeer zoals een Lowlands of DTRH. Dan kom je dus tot de conclusie: de line up is te mager. De bovenkant is aardig hoor (buiten de zondag), maar er mist wel echt een pak namen in het segment daaronder. Waar ze vorig jaar IDLES, Interpol, Greta van Fleet, Crowded House, Nightwish e.a. hadden, moeten we het nu doen met namen als Xavier Rudd, Lumineers en Tash Sultana (die elk jaar wel in NL optreedt). Daarnaast zijn de headliners niets nieuws en verre van exclusief. Logisch gevolg dus...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Pinkpop moet het hebben van de line up, niet van de sfeer zoals een Lowlands of DTRH. Dan kom je dus tot de conclusie: de line up is te mager. De bovenkant is aardig hoor (buiten de zondag), maar er mist wel echt een pak namen in het segment daaronder. Waar ze vorig jaar IDLES, Interpol, Greta van Fleet, Crowded House, Nightwish e.a. hadden, moeten we het nu doen met namen als Xavier Rudd, Lumineers en Tash Sultana (die elk jaar wel in NL optreedt). Daarnaast zijn de headliners niets nieuws en verre van exclusief. Logisch gevolg dus...
Klopt. Bij die laatste drop zaten dan ook vooral veel Undercard namen, terwijl er hier en daar gehoopt werd dat er juist nog wat mooie namen net onder de bovenkant bij zouden komen. Dat verklaart in mijn optiek ook waarom vooral de verkoop van dagkaarten stagneert. Je wilt voor dat bedrag toch met wat fijnere tussennamen de dag door...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
van de positieve kant, Pinkpop doet het qua kaartverkoop anders niet aller slechtst...

als ik kijk naar ca 35.000 verkochte weekendtickets en ca 13.000-11.000 verkochte dagtickets.
Is dat zo'n ca 46.000 a 48.000 bezoekers per dag.

daarbij, zo'n ca 70.000 unieke bezoekers over het weekend
dat zijn nog altijd meer unieke bezoekers tegenover 2006, 2007 en 2013. (En kijk even niet naar de drama jaren 2003, 2004 en 2005...)
Ligt voor 2023 het aantal unieke boezoekers nu qua verkoop rond de 2006 a 2010 editie.

Beste jaren waren overigens 2008, 2009, 2014, 2015, 2016 en 2018, maar daar zal inderdaad wel iets aan de lineup te zien moeten zijn imo (zeker op de uitverkochte dagen qua lineup en headliners)...

hieronder een overzicht vanaf 2003, met capaciteit en aantal unieke bezoekers...
1675077028232.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
van de positieve kant, Pinkpop doet het qua kaartverkoop anders niet aller slechtst...

als ik kijk naar ca 35.000 verkochte weekendtickets en ca 13.000-11.000 verkochte dagtickets.
Is dat zo'n ca 46.000 a 48.000 bezoekers per dag.

daarbij, zo'n ca 70.000 unieke bezoekers over het weekend
dat zijn nog altijd meer unieke bezoekers tegenover 2006, 2007 en 2013. (En kijk even niet naar de drama jaren 2003, 2004 en 2005...)
Ligt voor 2023 het aantal unieke boezoekers nu qua verkoop rond de 2006 a 2010 editie.

Beste jaren waren overigens 2008, 2009, 2014, 2015, 2016 en 2018, maar daar zal inderdaad wel iets aan de lineup te zien moeten zijn imo (zeker op de uitverkochte dagen qua lineup en headliners)...

hieronder een overzicht vanaf 2003, met capaciteit en aantal unieke bezoekers...
Bekijk bijlage 3743
UITVERKOCHT
 
  • Haha
Waarderingen: Oasiss

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
van de positieve kant, Pinkpop doet het qua kaartverkoop anders niet aller slechtst...

als ik kijk naar ca 35.000 verkochte weekendtickets en ca 13.000-11.000 verkochte dagtickets.
Is dat zo'n ca 46.000 a 48.000 bezoekers per dag.

daarbij, zo'n ca 70.000 unieke bezoekers over het weekend
dat zijn nog altijd meer unieke bezoekers tegenover 2006, 2007 en 2013. (En kijk even niet naar de drama jaren 2003, 2004 en 2005...)
Ligt voor 2023 het aantal unieke boezoekers nu qua verkoop rond de 2006 a 2010 editie.

Niet het aller slechtst... dat zou ik niet 'van de positieve kant' noemen.

Maar hey, het is januari. Er zullen er echt nog wel wat over de toonbank gaan. Alleen met de uiteindelijke cijfers kun je dit goed vergelijken...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
ha ha nee dus...

daarvoor moet 1 dag minimaal 60.000 bezoekers hebben.
daarvoor moeten nog aanzienlijk wat tickets voor verkocht worden, kijk naar 2019 die was met 80.500 unieke bezoekers niet uitverkocht. Had dus niet 1 dag met minimaal 60.000 bezoekers.
(nu zo'n ca 46.000 a 48.000 bezoekers per dag pas)

gaat 2023 niet meer halen imo
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik hoop dat het niet uitverkoopt! Heeft eigenlijk alleen maar voordelen.
Als ik op Ticketswap een weekendticket voor rond de 200 euro kan krijgen ben ik er sowieso bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
ha ha nee dus...

daarvoor moet 1 dag minimaal 60.000 bezoekers hebben.
daarvoor moeten nog aanzienlijk wat tickets voor verkocht worden, kijk naar 2019 die was met 80.500 unieke bezoekers niet uitverkocht. Had dus niet 1 dag met minimaal 60.000 bezoekers.
(nu zo'n ca 46.000 a 48.000 bezoekers per dag pas)

gaat 2023 niet meer halen imo
48.00 man op pinkpop? oh heerlijk lijkt me dat,
alleen al dat zou voor mij een reden zijn om naar pinkpop te gaan


ik zal ook zeker op ticketswap gaan zoeken als het zo ver is
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
48.000 man js zeker heerlijk, maar ze lopen echt honderdduizenden euro's mis. Iets wat je weer kan gaan merken in de line up...
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Een niet uitverkochte editie zou ik ook wel lekker vinden. Vooral voor de camping kan me nog wel herinneren van vorig jaar dat die rij om de afterparty tent binnen te komen enorm was op donderdag.
Heeft er misschien ook mee te maken dat volgens mij die hal op camping A geen programma meer heeft.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
48.000 man js zeker heerlijk, maar ze lopen echt honderdduizenden euro's mis. Iets wat je weer kan gaan merken in de line up...
Ik denk zelfs dat je rond de 4 miljoen zit, aan misgelopen ticketverkoop. Uitgaande van 60-65 duizend toeschouwers. En dan hebben we het nog niet gehad over misgelopen omzet op het terrein van die 15.000 mensen. Dat kan ook zomaar tussen de 2 en 3 miljoen zijn. Voor de bezoeker heerlijk, voor het bedrijf Pinkpop een fiasco, lijkt me.

Maar goed, zover is het nog lang niet toch? Als het straks mooi weer wordt, trekt de verkoop vast wel wat aan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Maar goed, zover is het nog lang niet toch? Als het straks mooi weer wordt, trekt de verkoop vast wel wat aan.
ik heb altijd het idee van wel ja, in mei een maand voor het festivals als de kriebels toenemen... Komen er wellicht nog wel wat ticket-kopers bij
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken