Pinkpop 2023

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Duidelijkheid over Beyonce zal niet heel lang meer duren...
Ook Daily Mail Australië zegt dat het binnenkort al bekend zal worden en dat er al een tijdje gepland is (ik ga er van uit dat in eerste instantie 2021 het plan zou zijn geweest)

'They've been planning it for a while and dates have been locked in. It's 100% happening, an announcement is imminent,' the insider revealed.

Het zou een topboeking zijn als het Pinkpop zou lukken om haar te boeken!
 
  • Confetti
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Timmetje

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
Sheryl Crow stond een paar jaar geleden in 013 of Tivoli. Weet niet meer exact welke locatie. Ze deed toen nog wat meer concerten in Europa, niet zo heel veel. Heel die tour werd toen gecanceld. Volgens mij vanwege tegenvallende kaartverkoop. In USA trekt ze nog volle zalen maar daarbuiten niet echt meer.
Klopt helemaal, ik zou er naar toe gaan maar voor Sheryl is geen markt in Europa.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Kuip of Goffertpark?
Kuip zou me verbazen. De faciliteiten en infrastructuur rondom het stadion zijn niet super vergeleken met andere locaties. Livenation zet daar toch nooit meer wat neer. Behalve Rammstein dan maar daarvoor was het wel 10 jaar geleden. Gofferpark zou kunnen, Malieveld ook trouwens.
 
12 nov 2016
650
389
Kuip zou me verbazen. De faciliteiten en infrastructuur rondom het stadion zijn niet super vergeleken met andere locaties. Livenation zet daar toch nooit meer wat neer. Behalve Rammstein dan maar daarvoor was het wel 10 jaar geleden. Gofferpark zou kunnen, Malieveld ook trouwens.
Rammstein in De Kuip was niet via Live Nation, dus vandaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Sheryl Crow stond een paar jaar geleden in 013 of Tivoli. Weet niet meer exact welke locatie. Ze deed toen nog wat meer concerten in Europa, niet zo heel veel. Heel die tour werd toen gecanceld. Volgens mij vanwege tegenvallende kaartverkoop. In USA trekt ze nog volle zalen maar daarbuiten niet echt meer.
Ik geloof je meteen hoor, maar in het kader van het spelletje van Nik vind ik dat niet zo relevant. Maar als ik serieus naar de optie Sheryl Crow zou kijken; ze zal niet echt bijdragen aan de kaartverkoop, maar ze zou ook niet misstaan op de line-up, zolang haar spot maar passend is bij haar status. Ik ga met PP1980 mee kijken! 😏
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Beyoncé komt in Italië naar stadions. Is dit nu niet juist een indicatie dat de kans op Pinkpop nog kleiner is geworden?

Maar wat wordt het dan wel…
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ik houd erg van rijtjes aan namen. Nu nog eentje voor het slapen gaan. Doe er mee wat je wilt maar dit is even een gedachtespinsel:

Ik zie mogelijkheden….(maar..)
*RATM… De mini tour door Europa werd plots afgeblazen. Komen ze in 2023 gewoon met een grotere tour? Of kiest RATM juist niet voor een uitgebreide tour vanwege de omstandigheden… het is afwachten.

*U2….geruchtjes hier en daar. Ze kunnen stadions makkelijk uitverkopen. Toch krijg ik hier een beetje het Fleetwood Mac gevoel bij. Fleetwood Mac stond in de beginjaren op Pinkpop. In 2019 bezochten ze unieke venues en vrijwel geen festivals alleen Pinkpop wist ze binnen te hengelen. Lukt ze dit ook voor U2? Ik zie kansen…
Mogelijke namen maar kans niet groot:
* Dua Lipa - verkocht dit jaar een paar keer de Ziggo Dome uit, stond op een aantal Europese festivals en had een hele grote tour over de hele wereld. Ik gok dat ze even rust wilt en volgend jaar niet naar Pinkpop gaat. Misschien hier en daar een show.

*Beyonce - ze heeft elke tour unieke podiums en unieke show elementen. Iets wat voor een festival lastig te organiseren is. Ik denk dat ze netjes voor de arena kiest.

Vrijwel zeker uitgesloten:
*P!nk (zaterdag op Werchter boutique. Ik zie haar niet een dag later of eerder op Pinkpop staan vanwege logistieke problemen met podium).

Sowieso uitgesloten:
*Rammstein (zoals verwacht….show is te groot geworden voor festivals)
*Muse (Goffertpark . Werchter heeft ze wel…waarom Pinkpop niet?)
* Coldplay (zelfde verhaal als Rammstein)
*Harry Styles (niet meer beschikbaar)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Zou Muse niet toch alsnog kunnen, of is dat op basis van hun tourschema ook niet aannemelijk?
Muse vind ik nou typisch een hele eenvoudige optie voor Pinkpop. Zonde waardeoordeel, maar een band die bij het grote publiek erg bekend is en live een prima reputatie heeft. Staat tegenover dat de kaarten op het Malieveld volgens mij geen storm liepen, dus dan is het vanuit Pinkpop oogpunt weer niet zo handig.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Zou Muse niet toch alsnog kunnen, of is dat op basis van hun tourschema ook niet aannemelijk?
Nee, tijdens de Werchter leak was er ook de leak voor Hurricane en Soutside festivals in Duitsland (dat is gelijk met Pinkpop), die zijn vrijwel zeker out!

Ik zie mogelijkheden….(maar..)
*RATM… De mini tour door Europa werd plots afgeblazen. Komen ze in 2023 gewoon met een grotere tour? Of kiest RATM juist niet voor een uitgebreide tour vanwege de omstandigheden… het is afwachten.
Als ze de plannen doortrekken die oorspronkelijk het gerucht waren 2021 met in achterhoofd dat de najaar tour van 2022 is gecanceld in EU...
Ga ik er van uit dat de zomer van 2023 vrijwel zeker een festival leg van de tour gaat worden door EU.
ik denk dat het ook niet heel lastig is te gokken welke festivals, een kijkje bij de tour van juni 2008 en juni 2010 denk ik dat je al vrij accuraat kan gokken.
( wikipedia.org/wiki/Rage_Against_the_Machine_reunion_tour )

*U2….geruchtjes hier en daar.
dit zou ik wel de grootste stunt vinden... vind ik overigens veel onwaarschijnlijker en imo onmogelijker dan Beyonce....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Sowieso uitgesloten:
*Rammstein (zoals verwacht….show is te groot geworden voor festivals)
*Muse (Goffertpark . Werchter heeft ze wel…waarom Pinkpop niet?)
* Coldplay (zelfde verhaal als Rammstein)
*Harry Styles (niet meer beschikbaar)
hier mag Arctic Monkeys bij btw...

Bij de mogelijkheden misschien Rihanna bij zetten, mocht ze festivals gaan doen in 2023.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Beyonce, dat zou voor mij de grootste teleurstelling in 12 jaar Pinkpop zijn. Ik dacht al die tijd, gaat toch niet gebeuren maar jullie maken mij wel 'bang' door er telkens weer over te beginnen :p

Zijn de Artic Monkey's nog kanshebber? Lijkt me ook wel weer mooi eigenlijk, al zijn ze hier geloof ik niet zo populair :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Zijn de Artic Monkey's nog kanshebber? Lijkt me ook wel weer mooi eigenlijk, al zijn ze hier geloof ik niet zo populair :p
de vrijdag en zaterdag van Pinkpop 2023 in Londen, ik verwacht niet dat ze tijdens die UK tour dan nog de zondag alleen voor Pinkpop af komen...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken