Pinkpop 2023

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ik mis die band zo hard.
Nog live gezien in de oude Tivoli, een paar dagen voordat ze Werchter afsloten. Geweldig hoor.

Het zou een geweldige reünie zijn, maar ik zie deze echt niet gebeuren. Michael Stipe is altijd heel stellig geweest dat dit niet zou gebeuren....
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Nog live gezien in de oude Tivoli, een paar dagen voordat ze Werchter afsloten. Geweldig hoor.

Het zou een geweldige reünie zijn, maar ik zie deze echt niet gebeuren. Michael Stipe is altijd heel stellig geweest dat dit niet zou gebeuren....
Maar ook hij wil komende winters de verwarming aanzetten, dus who knows ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: Gloaming

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Nog live gezien in de oude Tivoli, een paar dagen voordat ze Werchter afsloten. Geweldig hoor.

Het zou een geweldige reünie zijn, maar ik zie deze echt niet gebeuren. Michael Stipe is altijd heel stellig geweest dat dit niet zou gebeuren....
Als er 1 man is waarvan ik dat geloof, dan is het Stipe. (En David Byrne)

Eigenlijk gek hoe REM in 2008 niet op Pinkpop stond. Sowieso opvallend hoe erg de lineups van RW en PP dat jaar verschilden. Amper raakvlakken.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Als er 1 man is waarvan ik dat geloof, dan is het Stipe. (En David Byrne)

Eigenlijk gek hoe REM in 2008 niet op Pinkpop stond. Sowieso opvallend hoe erg de lineups van RW en PP dat jaar verschilden. Amper raakvlakken.
Ach, R.E.M. was voor RW gewoon de Muse van die tijd. Stonden gemiddeld elke 3 jaar wel daar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Als er 1 man is waarvan ik dat geloof, dan is het Stipe. (En David Byrne)

Eigenlijk gek hoe REM in 2008 niet op Pinkpop stond. Sowieso opvallend hoe erg de lineups van RW en PP dat jaar verschilden. Amper raakvlakken.
Pinkpop 2008, meesterlijk goede lineup...
 
  • Leuk
Waarderingen: Gloaming

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Klopt!

En ook RW 2008 was geniaal. Beste lineup die ze ooit hadden voor mijn smaak. Denk niet dat het ooit nog zo goed zal worden.
ja, heel jammer dat Neil Young dat jaar niet in het Pinkpop weekend paste en naar Bospop is gezet toen... Was de kans voor Jan Smeets geweest, 2008!
Pinkpop ook veel te vroeg. Eind mei (30 mei tm 1 juni) en Young pas vanaf 22 juni door Europa...

(tegenwoordig zit Pinkpop het 3de weekend juni 🙈)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Nice!! Zou ik heel blij van worden! M.i., maar niet geheel objectief, niet minder dan headliner. Ook in de lijn van ID vorig jaar als headliner, zou ik het onzin vinden als zij lager wordt geplaatst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Waarschijnlijk zetten we veel te hoog in, maar als het Pinkpop lukt om grote acts als F+TM en QOTSA, en afgelopen jaar Twenty One Pilots en Volbeat, vast te leggen zonder headlinepositie dan gaat de bovenkant wel meer lijken op die van RW. Of je dat dat dan co-head (zoals op RW) of afsluiter Noord noemt, ik zou het in ieder geval erg knap vinden!
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Nice!! Zou ik heel blij van worden! M.i., maar niet geheel objectief, niet minder dan headliner. Ook in de lijn van ID vorig jaar als headliner, zou ik het onzin vinden als zij lager wordt geplaatst.
Zou je dat onzin vinden? In de vergelijking met ID denk ik dat die echt veel meer hits hebben dan Florence hoor. Ik was echt flabbergasted afgelopen juni hoeveel van hun nummers ik (her)kende. Florence komt daar bij lange na niet aan. Acts vergelijken wordt vaak al snel appels met peren, maar ik denk niet dat Florence een hogere spot krijgt dan bijvoorbeeld Volbeat, dus ik verwacht haar niet als headliner. Dat is ze op een hoop andere festivals natuurlijk wel, maar ik vermoed niet in Landgraaf...
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Zou je dat onzin vinden? In de vergelijking met ID denk ik dat die echt veel meer hits hebben dan Florence hoor. Ik was echt flabbergasted afgelopen juni hoeveel van hun nummers ik (her)kende. Florence komt daar bij lange na niet aan. Acts vergelijken wordt vaak al snel appels met peren, maar ik denk niet dat Florence een hogere spot krijgt dan bijvoorbeeld Volbeat, dus ik verwacht haar niet als headliner. Dat is ze op een hoop andere festivals natuurlijk wel, maar ik vermoed niet in Landgraaf...
Als je een act afrekent op ‘aantal hits’ dan wint Florence het ook dubbel en dik van Volbeat natuurlijk. Dus het is maar hoe je iets bekijkt.

Los daarvan denk ik dat zo’n Noord Afsluiter slot nog net wel moet lukken als je goed kan lobbyen. En dan zou dat een knappe prestatie van de organisatie zijn, genre SOAD en Arcade Fire in het verleden.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Zou je dat onzin vinden? In de vergelijking met ID denk ik dat die echt veel meer hits hebben dan Florence hoor. Ik was echt flabbergasted afgelopen juni hoeveel van hun nummers ik (her)kende. Florence komt daar bij lange na niet aan. Acts vergelijken wordt vaak al snel appels met peren, maar ik denk niet dat Florence een hogere spot krijgt dan bijvoorbeeld Volbeat, dus ik verwacht haar niet als headliner. Dat is ze op een hoop andere festivals natuurlijk wel, maar ik vermoed niet in Landgraaf...
Like I said, ben hierin niet geheel objectief, maar denk dat Florence duidelijk meer hits heeft dan Volbeat inderdaad en ook wel dan SOAD. Dat betekent niet dat deze bands op een metal georiënteerd festival wel die hogere spot pakken.

Florence verkoopt een Ziggo Dome uit, heeft op Werchter de hoogste positie gehad (in een co-constructie?), op Sziget headliner, Glastonbury zelfs (zij het als vervanger van FF). Ik denk dat zij, als KoL, Mumford & Sons en ID afsluiten niet met minder genoegen zou hoeven te nemen. Maar ik zeg absoluut geen nee tegen een combi Taylor Swift - Florence hoor ;).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken