Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Verder:
Bring me the horizon
Oscar and the wolf
Sea girls
Glass Animals
George Ezra
Bastille
All time low
aardig lijstje...

ik vul even nog wat aan, zou best op het affiche kunnen zien ? :
Paramore
Dua Lipa
Stromae (correctie tijdens Pinkpop in Parijs)
War on Drugs
Haim
Keane
Hollywood Vampires
5SOS
Panic! at the Disco
Disclosure
Dog Eat Dog
Rema
Onerepuplic
Neal Francis
White Lies
Steve Vai
Tash Sulatana

en NL inbreng ? :
Within Temptation
S10
Sloper
Flemming
Blackbird
Anouk
Ronde
Rudeboy
Willem (Waylon)
Donnie
Sera
Blanks

maar puur gebaseerd op namen die afgelopen tijd niet in de lineup stonden...

maar, het is wel veel te vroeg om namen te gokken šŸ˜…

(edit, Paramore en Within Temptation nog toegevoegd)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Minie en Gloaming

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
253
169
aardig lijstje...

ik vul even nog wat aan, zou best op het affiche kunnen zien ? :
Dua Lipa
Stromae
War on Drugs
Haim
Keane
Hollywood Vampires
5SOS
Panic! at the Disco
Disclosure
Dog Eat Dog
Rema
Onerepuplic
Neal Francis
White Lies
Steve Vai
Tash Sulatana

en NL inbreng ? :
S10
Sloper
Flemming
Blackbird
Anouk
Ronde
Rudeboy
Willem (Waylon)
Donnie
Sera
Blanks

maar puur gebaseerd op namen die afgelopen tijd niet in de lineup stonden...

maar, het is wel veel te vroeg om namen te gokken šŸ˜…
Een erg reƫel lijstje. Alleen de vraag of het Pinkpop publiek bekend is met The war on drugs. Maar zou goed kunnen als dezelfde spot als Arcade Fire destijds (afsluiter noord podium)
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Een erg reƫel lijstje. Alleen de vraag of het Pinkpop publiek bekend is met The war on drugs. Maar zou goed kunnen als dezelfde spot als Arcade Fire destijds (afsluiter noord podium)
eigenlijk een schande dat Pinkpop nog niet War on Drugs op affiche gehad heeft, maar afsluiter Noord lijkt me best aannemelijk.

ben overigens wel benieuwd naar het aantal NL acts in 2023, verwacht dat het weer ca 20 gaan zijn als in 2022.
Niet alleen door de toenemende populariteit van NL acts, maar ook door de kosten te drukken om grotere acts op de latere spots te zetten, zoals de Noord afsluiters en de Zuid-subs. Ik verwacht dat met nu bekend dat de podiums beide over het hoofdveld spelen, ze ook naar die maatstaaf blijven boeken.

stel je hebt bijvoorbeeld:
de headliners: RATM - U2 - Muse
Noord sluiters : Stromae - War on Drugs - Billie Eilish

dan wil in dat geval je wel wat kosten drukken met meer NL acts onderin het affiche.
daarnaast zal het prijskaartje ook wel hoger kunnen worden, althans als je alle reuring onder organisatoren zo leest her en der...
 
  • Haha
Waarderingen: elo en Oasiss

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
De overgebleven leden van Depeche Mode hebben gisteren een foto geplaatst dat ze weer de studio zijn ingedoken. Met dat album waren ze al even bezig maar door het overlijden van Andrew Fletcher heeft dit natuurlijk enige tijd stil gelegen. Een tour voor zomer 2023 lijkt me dan meer dan logisch in hun geval. Geen idee of dit nog een naam voor Pinkpop is al zou ik het wel toejuichen. Datzelfde vind ik van John Mayer zoals ik op de vorige pagina al aangaf.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
De overgebleven leden van Depeche Mode hebben gisteren een foto geplaatst dat ze weer de studio zijn ingedoken. Met dat album waren ze al even bezig maar door het overlijden van Andrew Fletcher heeft dit natuurlijk enige tijd stil gelegen. Een tour voor zomer 2023 lijkt me dan meer dan logisch in hun geval. Geen idee of dit nog een naam voor Pinkpop is al zou ik het wel toejuichen. Datzelfde vind ik van John Mayer zoals ik op de vorige pagina al aangaf.
Depeche Mode, is dat niet inmiddels Bospop headliner materiaal? of Stadspark Live Groningen?
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
253
169
eigenlijk een schande dat Pinkpop nog niet War on Drugs op affiche gehad heeft, maar afsluiter Noord lijkt me best aannemelijk.

ben overigens wel benieuwd naar het aantal NL acts in 2023, verwacht dat het weer ca 20 gaan zijn als in 2022.
Niet alleen door de toenemende populariteit van NL acts, maar ook door de kosten te drukken om grotere acts op de latere spots te zetten, zoals de Noord afsluiters en de Zuid-subs. Ik verwacht dat met nu bekend dat de podiums beide over het hoofdveld spelen, ze ook naar die maatstaaf blijven boeken.

stel je hebt bijvoorbeeld:
de headliners: RATM - U2 - Muse
Noord sluiters : Stromae - War on Drugs - Billie Eilish

dan wil in dat geval je wel wat kosten drukken met meer NL acts onderin het affiche.
daarnaast zal het prijskaartje ook wel hoger kunnen worden, althans als je alle reuring onder organisatoren zo leest her en der...
Billie is in mijn ogen toch een maatje populairder dan een Stromae / War on drugs. Deze zal eerder als headliner staan, denk je niet? Dua Lipa als noord sluiter.

of...... The Prodigy zou gaan touren als de tour in de UK zou bevallen. Maar ik weet niet of dit uitpakt wanneer het nog niet donker is.....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
het was maar een voorbeeld...

geen idee hoe de laatste shows van Billie Eilish verkochten in NL?
ik ging even uit van Goffertpark/ArenA-acts (en RATM die sowieso niet voor minder dan headliner komen) als headliner en dan als Noord sluiters DTRH/Lowlands-headliners/Ziggo-acts
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
geen idee hoe de laatste shows van Billie Eilish verkochten in NL?
Voor de laatste show (en enige eigen tour tot dusver) verkocht ze die Ziggo in een paar minuten uit.

Over Billie gesproken: ik had niet per se gedacht dat ze in 2023 nog festivals zou doen na al het getour dit jaar, maar volgend jaar zou ze dus op Lollapalooza Braziliƫ staan volgens de geruchten. Als ze effectief een festivaltour doet, dan is Pinkpop natuurlijk een logische plek.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
...

Over Billie gesproken: ik had niet per se gedacht dat ze in 2023 nog festivals zou doen na al het getour dit jaar, maar volgend jaar zou ze dus op Lollapalooza Braziliƫ staan volgens de geruchten. Als ze effectief een festivaltour doet, dan is Pinkpop natuurlijk een logische plek.
dat klopt
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Als ze billie eilish boeken kan ik niet voorstellen dat ze ook nog eens harry styles boeken. Maar 1 van de 2 zou zomaar kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Depeche Mode, is dat niet inmiddels Bospop headliner materiaal? of Stadspark Live Groningen?
Vergis je niet in de fanbase die deze groep heeft. Overal waar ze komen uitverkocht of zo goed als uitverkocht. Maar eerlijk gezegd denk ik ook dat het vandaag de dag geen act is die PP vlug zal boeken. Dan idd eerder naar Groningen Goffertpark of gewoon weer de Ziggo Dome. John Mayer daarentegen mag van mij dan wel weer zo doorkomen. Of is dat te veel sky radio gehalte......
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
253
169
Vergis je niet in de fanbase die deze groep heeft. Overal waar ze komen uitverkocht of zo goed als uitverkocht. Maar eerlijk gezegd denk ik ook dat het vandaag de dag geen act is die PP vlug zal boeken. Dan idd eerder naar Groningen Goffertpark of gewoon weer de Ziggo Dome. John Mayer daarentegen mag van mij dan wel weer zo doorkomen. Of is dat te veel sky radio gehalte......
John Mayer zie ik ook wel komen. Dat er nog geen quote is ''Sky Radio presents: Pinkpop''
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
John Mayer zou prima kunnen toch?
Laatste keer was 2014.

Tja, Sky Radio Gehalte... ik geloof niet dat dat een slechte vergelijking is voor een groot deel van de Pinkpop acts šŸ™ˆ
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
eigenlijk een schande dat Pinkpop nog niet War on Drugs op affiche gehad heeft, maar afsluiter Noord lijkt me best aannemelijk.

ben overigens wel benieuwd naar het aantal NL acts in 2023, verwacht dat het weer ca 20 gaan zijn als in 2022.
Niet alleen door de toenemende populariteit van NL acts, maar ook door de kosten te drukken om grotere acts op de latere spots te zetten, zoals de Noord afsluiters en de Zuid-subs. Ik verwacht dat met nu bekend dat de podiums beide over het hoofdveld spelen, ze ook naar die maatstaaf blijven boeken.

stel je hebt bijvoorbeeld:
de headliners: RATM - U2 - Muse
Noord sluiters : Stromae - War on Drugs - Billie Eilish

dan wil in dat geval je wel wat kosten drukken met meer NL acts onderin het affiche.
daarnaast zal het prijskaartje ook wel hoger kunnen worden, althans als je alle reuring onder organisatoren zo leest her en der...
Billie Eilish tegenover Muse?? Ik ben geen fan van haar muziek maar zij komt echt niet voor minder dan een MainStage headliner spot.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
273
221
het was maar een voorbeeld...

geen idee hoe de laatste shows van Billie Eilish verkochten in NL?
ik ging even uit van Goffertpark/ArenA-acts (en RATM die sowieso niet voor minder dan headliner komen) als headliner en dan als Noord sluiters DTRH/Lowlands-headliners/Ziggo-acts
Show in de Ziggo was direct uitverkocht.
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
273
221
John Mayer zou prima kunnen toch?
Laatste keer was 2014.

Tja, Sky Radio Gehalte... ik geloof niet dat dat een slechte vergelijking is voor een groot deel van de Pinkpop acts šŸ™ˆ
John Mayer op de ene dag, Dead & Company op de andere dag (band met oud-leden Grateful Dead + John Mayer).
En met zijn sky radio gehalte valt wel mee toch? Zeker live gezien (zelf nog nooit gezien)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
wel benieuwd wanneer het eerst volgende nieuws gaat komen.
(de eerste act hebben we eigenlijk al, opener Madoux weet al vanaf mei 2022 dat ze Pinkpop 2023 mag openen)

ik verwacht dat september nog te vroeg zal zijn?
Als ik even terug zoek en 2021 en 2022 niet mee tel...

De eerste namen voor de 2020 editie kwamen woensdag 13 november 2019
Fleetwood Mac werd dinsdag 6 november 2018 aangekondigd als afsluiter van de jubileum editie in 2019 en voor Werchter Boutique.
Op Maandag 23 oktober 2017 werden Foo Fighters aangekondigd voor Pinkpop 2018.
Zondag 6 november 2016 maakte Green Day de tour bekend waaronder Pinkpop 2017.
en op woesdag 28 oktober 2015 maakte Pinkpop RHCP en Rammstein bekend als eerste namen voor Pinkpop 2016.

de statistieken zeggen dus dat de laatste week oktober of in de eerste 2 weken van november de grootste kans is op nieuws of zelfs eerste headliners.
te verwachten is dat de verkoop voor 2023 in november kan starten, zoals Pinkpop dat voor 2020 en 2022 ook deed.
waarschijnlijk dus start verkoop na de eerste namen, of na een volgende set namen niet veel later.

kortom, de eerste signalen van tours van headliner-waardige-acts rond Pinkpop zouden in september en oktober kunnen opduiken...

(overigens werd de aankondiging voor Pinkpop 2020 en de aftrap voor 2022 ingeluid met een aftelklok)
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken