Stel je bent de CEO van pinkpop voor 1 jaar. hoe zou je het terrein dan indelen?
Ben even aan het stoeien geweest en heb een indeling gemaakt hoe ik het zou doen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
In het kort de grootste veranderingen:
1. North/south stage
Deze tegenover elkaar wat sinds 2022 het geval is vind ik zelf onhandig. Vorig jaar op madcool stonden de 2 mainstages in een ' L ' vorm, en dat is qua doorloop een stuk beter en ook makkelijker als je van stage wil switchen. Op pinkpop zou dat imo prima kunnen. De iba stage gaat dan naar de huidige south stage. en de south stage (main dus) draait 90 graden op de plek waar nu het skydeck staat. Als ik me niet vergis heb je dan ook een stuk breder veld voor je. De tent wordt ook een stukje gedraaid met doorloop om de tent heen en de silent disco blijft nagenoeg hetzelfde. Stage 4 en de entree etc blijft hetzelfde.
2. 3fm hok
weet niet of die nog bestaat maar die zou prima in de hoek van de ' L ' kunnen zitten tussen de 2 stages in. mooi overzicht over het veld
3. vip/skydeck
zie plattegrond, prima locatie wat mij betreft
4. sound towers
wat mij opviel op pinkpop is dat het geluid, verder naar achteren op het veld, vaak een stuk minder is. paar extra sound towers erbij zodat het geluid wat meer over het gehele veld komt is geen overbodige luxe (mits het soundtechnisch uitkomt uiteraard). door de L constructie zou dat moeten kunnen?
5. bierlokaal/kalm aan laan
vergeten op de plattegrond te zetten maar zou in t hoekje naast de iba stage kunnen (links ervan). dus op de huidige locatie. kalm aan laan verdwijnt in principe, aangezien je veel meer doorloop hebt op het terrein zou alles meer ' kalmer aan' moeten gaan
Ben benieuwd naar jullie input/meningen hierover! sorry voor de paint schets haha