Pinkpop 2023

Mieknok

Campingartiest
15 jun 2022
67
86
Op het eerste gezicht leek ik heel veel gaten in mijn schema te hebben, maar na grondig het tijdschema bestudeerd te hebben bleek dat toch mee te vallen. Alleen vrijdag start wat langzaam, maar dat is een mooi moment om terrein te verkennen en zien wat er allemaal is veranderd in 10 jaar.

Mijn schema:

Vrijdag: Madoux - groot gat; beetje rond slenteren en overige bands bekijken - eerste clash; The Haunted Youth en Electric Callboy, ga voor het laatste waarschijnlijk - Nova Twins - 2e clash; The Hu en Lumineers; waarschijnlijk eerste stuk van The Hu bekijken en daarna naar de Lumineers - The War On Drugs - Editors - Pink; paar nummers of hele show, we zien wel

Zaterdag: The Big Moon - Dadi Freyr / Hot Milk; keuze nog te maken - SONS - Disturbed - Hollywood Vampires - The Black Keys - Queens of the Stone Age - Robbie Williams; paar nummers of hele show, we zien wel

Zondag: Stukje Donnie - Robin Kester / DMA's; keuze nog te maken - Orange Skyline - I Prevail - Brutus - The Lathums - One Republic - stukje Machine Gun Kelly - Red Hot Chili Peppers

Ik hoop mee op mooi weer šŸ˜Ž
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
dit gaat 'm worden, veel op en neer tussen South en North stages.
(dik gedrukt wat ik met zekerheid niet wil missen)
nog 1 twijfelgeval, Nielson of Gayle? Helaas geen Orange Skyline omdat ik de wandeling naar Stage 4 normaal een vreselijke wandelroute vind. Met Hot Milk ga ik dat waarschijnlijk wel overwegen, al is het maar om Freyr en Zwangere Guy te ontlopen...
Dat ze sinds afgelopen editie 6 acts in Stage 4 proppen is wel funest voor de vloeiende verloop van het tijdschema imo...

mijn clashes zitten vooral :
Lumineers / The Hu / Goldkimono
Tom Odell / Nathaniel Rateliff / The Lathums
Nielson / Gayle / Orange Skyline
in de meeste gevallen verliest de keuze voor Stage 4 sowieso voor mij.

vrijdag
Madoux (tent) / waarschijnlijk bij South-stage biertje drinken (?) / Picture This / Ellie Goulding / Electric Callboy / Niall Horan / The Hu (tent) / The War on Drugs / Editors / P!nk

zaterdag
DeWolff (tent) / Xavier Rudd / Hot Milk (Stage 4) / Ronde / Disturbed / Hollywood Vampires / The Black Keys / The Script / Queens of the Stone Age / Robbie Williams

zondag
Donnie / DMA's / Nielson (maar kan ook Gayle worden in de tent) / Di-rect / Tash Sultana / Goldband / Nathaniel Rateliff (tent) / OneRepublic / waarschijnlijk bij North-stage biertje drinken (?) / Red Hot Chili Peppers
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.685
7.408
Dingen die mij opvallen van het blokkenschema:
- Waarom sommige acts niet gewoon een uur laten spelen? (Picture This, Gayle)
- Als je de zaterdag Go_A iets doorschuift heb je 10 min winst waar bijv. DeWolff of Xavier Rudd dankbaar gebruik van zouden kunnen maken om een uur te spelen.
- Als je Go_A doorschuift heb je die rare clash tussen Go_A en Prins S niet (trekt ongeveer hetzelfde publiek)
- Ik had Dadi Freyr en Tove Lo omgedraaid (Dadi komt in een tent beter tot zijn recht, Tove Lo speelt volgens mij wel vaker op een groot veld)
- Elke dag een kwartier niks voor de headliner vind ik wel een raar gezicht hoor
- Trek Stage 4 toch gelijk met het hoofdpodium, geef de bands daar een uur speeltijd, boek er eentje minder op de dag en laat het eerste uur van de headliner er daar ook een spelen.
- 40% van de acts op de grote weide van zondag zijn acts van eigen bodem
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
Dingen die mij opvallen van het blokkenschema:
- Waarom sommige acts niet gewoon een uur laten spelen? (Picture This, Gayle)
- Als je de zaterdag Go_A iets doorschuift heb je 10 min winst waar bijv. DeWolff of Xavier Rudd dankbaar gebruik van zouden kunnen maken om een uur te spelen.
- Als je Go_A doorschuift heb je die rare clash tussen Go_A en Prins S niet (trekt ongeveer hetzelfde publiek)
- Ik had Dadi Freyr en Tove Lo omgedraaid (Dadi komt in een tent beter tot zijn recht, Tove Lo speelt volgens mij wel vaker op een groot veld)
- Elke dag een kwartier niks voor de headliner vind ik wel een raar gezicht hoor
- Trek Stage 4 toch gelijk met het hoofdpodium, geef de bands daar een uur speeltijd, boek er eentje minder op de dag en laat het eerste uur van de headliner er daar ook een spelen.
- 40% van de acts op de grote weide van zondag zijn acts van eigen bodem

Waarom kan jij het altijd zo goed verwoorden, moet je wat mee doen ;)
 
  • Geweldig
Waarderingen: Brian

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
438
338
dit gaat 'm worden, veel op en neer tussen South en North stages.
(dik gedrukt wat ik met zekerheid niet wil missen)
nog 1 twijfelgeval, Nielson of Gayle? Helaas geen Orange Skyline omdat ik de wandeling naar Stage 4 normaal een vreselijke wandelroute vind. Met Hot Milk ga ik dat waarschijnlijk wel overwegen, al is het maar om Freyr en Zwangere Guy te ontlopen...
Dat ze sinds afgelopen editie 6 acts in Stage 4 proppen is wel funest voor de vloeiende verloop van het tijdschema imo...

mijn clashes zitten vooral :
Lumineers / The Hu / Goldkimono
Tom Odell / Nathaniel Rateliff / The Lathums
Nielson / Gayle / Orange Skyline
in de meeste gevallen verliest de keuze voor Stage 4 sowieso voor mij.

vrijdag
Madoux (tent) / waarschijnlijk bij South-stage biertje drinken (?) / Picture This / Ellie Goulding / Electric Callboy / Niall Horan / The Hu (tent) / The War on Drugs / Editors / P!nk

zaterdag
DeWolff (tent) / Xavier Rudd / Hot Milk (Stage 4) / Ronde / Disturbed / Hollywood Vampires / The Black Keys / The Script / Queens of the Stone Age / Robbie Williams

zondag
Donnie / DMA's / Nielson (maar kan ook Gayle worden in de tent) / Di-rect / Tash Sultana / Goldband / Nathaniel Rateliff (tent) / OneRepublic / waarschijnlijk bij North-stage biertje drinken (?) / Red Hot Chili Peppers
Bijna hetzelfde als de mijne šŸ˜‰ een paar verschillen.

Hoop op lekker mooi zonnig weer, alleen niet zo heet šŸ„µ als afgelopen jaar, dat vond ik te.

Vindt het helemaal prima als ā€˜t niet uitverkoopt, is soms echt te druk.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
Dan denk ik, zooooveeellll jaren ervaring en dan dit soort dingen...
Als ik de affiches + blokkenschema's bij de drafts hier altijd zie dan doen velen hier het gans beter
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss, elo en Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.339
7.329
Nog eens naar gekeken en ik vind ā‚¬135,- voor een dagticket eigenlijk oprecht een bak geld voor wat je er voor terugkrijgt. De dingen die @Brian daar noemt zouden al zo'n verschil maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: TBK

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.685
7.408
Ik ga zelf niet maar ik houd wel van lijstjes maken.

Vrijdag:
Lauren Sanderson - Maise Peters - Electric Callboy - Nova Twins - The Hu - The War on Drugs - Editors - P!nk
Aardig dagje. Ik zou balen van de 3 must see's achter elkaar dus waarschijnlijk na The Hu daar staan bij TWOD waar het publiek niet vervelend is en de laatste 10 min gebruiken voor een mooie Editors plek. Scheelt dat ze beide genoeg te zien zijn in NL. Ik ben wel heel benieuwd naar het publiek bij TWOD (vooral zo tussen Niall Horan en Pink in). Ik zou er nog meer van balen dat Altin GĆ¼n en The Haunted Youth clashen,

Zaterdag:
The Big Moon - Dadi Freyr - Sons - Hollywood Vampires - The Black Keys - Prins S. en de Geit - QOTSA - Robbie Williams
De dag waar ik over heb getwijfeld. Ik heb echter totaal geen spijt van mijn Sigur Ros kaartje in het concertgebouw. Wel een mooie route op uit te stippelen waar ik mij zeker had vermaakt. Meest baal ik van The Black Keys missen deze zomer, maar goed je kunt niet alles hebben. Dit was voor mij best een goede festivaldag geweest!

Zondag:
Robin Kester - Gayle - Tash Sultana - Brutus - Nathaniel Rateliff - Warpaint - RHCP
Tja, zeer matige dag vind ik zelf. Alle acts tussen de must see's (op Brutus na) ook al gezien en meer bij gebrek aan beter.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.339
7.329
Ik ga ook niet, maar lijstje:

Vrijdag
Maisie Peters - Electric Callboy - Nova Twins - The Hu - The War on Drugs - Editors - Pink

Zaterdag
DeWolff - Dadi Freyr (gaat dat werken op North?) - Sons - The Black Keys - Prins S. en de Geit - Robbie Williams

Zondag
Donnie - Robin Kester - Tash Sultana - Brutus - Warpaint
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.787
12.478
Paar boekingen waar ik wel echt naar uit zou kijken (War on Drugs, Disturbed, Dewolff, Editors, The Black Keys) maar voor drie dagen is het helaas wel bij elkaar schrapen om een aardig programma te krijgen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Dingen die mij opvallen van het blokkenschema:
- Waarom sommige acts niet gewoon een uur laten spelen? (Picture This, Gayle)
- Als je de zaterdag Go_A iets doorschuift heb je 10 min winst waar bijv. DeWolff of Xavier Rudd dankbaar gebruik van zouden kunnen maken om een uur te spelen.
- Als je Go_A doorschuift heb je die rare clash tussen Go_A en Prins S niet (trekt ongeveer hetzelfde publiek)
- Ik had Dadi Freyr en Tove Lo omgedraaid (Dadi komt in een tent beter tot zijn recht, Tove Lo speelt volgens mij wel vaker op een groot veld)
- Elke dag een kwartier niks voor de headliner vind ik wel een raar gezicht hoor
- Trek Stage 4 toch gelijk met het hoofdpodium, geef de bands daar een uur speeltijd, boek er eentje minder op de dag en laat het eerste uur van de headliner er daar ook een spelen.
- 40% van de acts op de grote weide van zondag zijn acts van eigen bodem
tja... zoals ik het zie

- zijn met name voornamelijk de wat kleinere / nieuwere acts die <60minuten krijgen, daardoor schuift daar het tijdschema iets in elkaar. Vooral voor de Stage 4 acts snap ik dat wel, voornamelijk qua het materiaal wat ze pas kunnen brengen. Voor DeWolff snap ik het dan eigenlijk weer niet...
- trekt Go_A en Prins S ongeveer hetzelfde publiek, ik twijfel daar sterk aan?
- Dadi Freyr en Tove Lo omgedraaid, klinkt voor mij ook logisch inderdaad
- elke dag een kwartier voor de headliner is afgelopen jaren als zeer positief ontvangen. Dat is afgelopen edities langzaam ingevoerd en je merkt dat dat echt een stuk publiek de tijd geeft om plek te zoeken met zicht op het hoofdpodium, helemaal als je vanaf De tent of Stage 4 komt... (volgens mij gebruikte Fleetwood Mac dat kwartier zelfs om eerder te beginnen, of herinner ik me dat verkeerd(?)
- Stage 4 gelijktrekken met het hoofdpodium das war einmall... 2015 was er nog een act tijdens de headliner, met 5 acts op stage 4 gelijk met hoofdpodium. Vanaf 2016 viel de act tijdens de headliner weg. in editie 2022 kwamen ze met 6 acts op Stage 4, verdeeld over de tijdslots van start dag tot voor de headliner. Ik geef toe, ik vind deze vorm van tijdschema niet beter, maar is wel +2 acts per dag op het affiche.
- tja veel van eigenbodem op zondag dat was al bekend he... imo is voor Goldband laat op de dag wel een beetje vreemd

ik denk dat er wel een soort gedachtegang achter zit bij e.e.a.
ik vind vooral positief te noemen dat er veel acts staan die nog nooit op Pinkpop gestaan hebben
edit: ook positief, elke dag programma starten om 12:00, dat is een goede ontwikkeling en geeft een fijne tussentijd tussen acts
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.339
7.329
Een act als deWolff of Donnie zou toch makkelijk langer dan 50 minuten kunnen spelen?
Als een act niet meer dan 50 minuten materiaal heeft (uitzonderingen daargelaten) zouden ze imo eigenlijk niet op een festival als Pinkpop (met om en nabij max 60 acts verdeeld over drie dagen) geboekt moeten worden.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
De line-up was al niet geweldig maar met dit blokkenschema houden de dagprogramma's echt niet over zeg.

Het zou me niet verbazen als Pinkpop in de toekomst schakelt naar een concept als BTS in Hyde Park of de Lokerse feesten, waar een grote(re) headliner de dag afsluit en er een voorprogramma is dat er goed bij aansluit. Zouden ze naar mijn mening goed aan doen.
Ik ben het met je eens de tijdschemaā€™s hebben de situatie voor Pinkpop veel slechter gemaakt. Het is alsof je van een kunstwerk dat aan het mislukken is nog eens een paar keeer met een Stanley mes erdoor heen snijdt.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Een act als deWolff of Donnie zou toch makkelijk langer dan 50 minuten kunnen spelen?
Als een act niet meer dan 50 minuten materiaal heeft (uitzonderingen daargelaten) zouden ze imo eigenlijk niet op een festival als Pinkpop (met om en nabij max 60 acts verdeeld over drie dagen) geboekt moeten worden.
Helemaal met je eens. En vergeet ook niet dat je op een Pukkelpop kleine acts hebt die vaak ook gewoon een uur spelen. Die kunnen dat gewoon.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Een act als deWolff of Donnie zou toch makkelijk langer dan 50 minuten kunnen spelen?
Als een act niet meer dan 50 minuten materiaal heeft (uitzonderingen daargelaten) zouden ze imo eigenlijk niet op een festival als Pinkpop (met om en nabij max 60 acts verdeeld over drie dagen) geboekt moeten worden.
Je kan veel zeggen over het programma maar vind dat ze het qua settijden meer dan behoorlijk doen. Maar misschien ben ik als Werchterganger te veel in mijn gat gebeten door een half uurtje Squid en een uurtje Stormzy (een headliner uiteindelijk).
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
tja... zoals ik het zie

- zijn met name voornamelijk de wat kleinere / nieuwere acts die <60minuten krijgen, daardoor schuift daar het tijdschema iets in elkaar. Vooral voor de Stage 4 acts snap ik dat wel, voornamelijk qua het materiaal wat ze pas kunnen brengen. Voor DeWolff snap ik het dan eigenlijk weer niet...
- trekt Go_A en Prins S ongeveer hetzelfde publiek, ik twijfel daar sterk aan?
- Dadi Freyr en Tove Lo omgedraaid, klinkt voor mij ook logisch inderdaad
- elke dag een kwartier voor de headliner is afgelopen jaren als zeer positief ontvangen. Dat is afgelopen edities langzaam ingevoerd en je merkt dat dat echt een stuk publiek de tijd geeft om plek te zoeken met zicht op het hoofdpodium, helemaal als je vanaf De tent of Stage 4 komt... (volgens mij gebruikte Fleetwood Mac dat kwartier zelfs om eerder te beginnen, of herinner ik me dat verkeerd(?)
- Stage 4 gelijktrekken met het hoofdpodium das war einmall... 2015 was er nog een act tijdens de headliner, met 5 acts op stage 4 gelijk met hoofdpodium. Vanaf 2016 viel de act tijdens de headliner weg. in editie 2022 kwamen ze met 6 acts op Stage 4, verdeeld over de tijdslots van start dag tot voor de headliner. Ik geef toe, ik vind deze vorm van tijdschema niet beter, maar is wel +2 acts per dag op het affiche.
- tja veel van eigenbodem op zondag dat was al bekend he... imo is voor Goldband laat op de dag wel een beetje vreemd

ik denk dat er wel een soort gedachtegang achter zit bij e.e.a.
ik vind vooral positief te noemen dat er veel acts staan die nog nooit op Pinkpop gestaan hebben
edit: ook positief, elke dag programma starten om 12:00, dat is een goede ontwikkeling en geeft een fijne tussentijd tussen acts
Heel aandoenlijk die adoratie van pinkpop, maar het is gewoon kut.

Je gaat gewoon Ellie Goulding kijken! Je moet TWOD. Xavier Rudd door je strot. En maar weer moeten kiezen tussen Dadi, Zwangere en Hot Milk. Lekker kiezen tussen Black Keys, Tove Lo en blackwave. Maar je gaat The Script zien! En dan maar weer eens kiezen tussen Go_A, Prins S en QOTSA.
Picture this, maisie, samski tegelijk. Lumineers, Hu, Goldkimono tegelijk.
Nielson, Gayle. Orange Skyline tegelijk waaannttt DI-Rect kan je niet missen. OneRepublic same... keuze Tom Odell, Rateliff en Lathums

Gewoon podium 1 en 4 tegelijk, podium 2 en 3 tegelijk. Voor dit geld... en dan laten we de discussie voor het alternatief tijdens de headliner maar eens schieten
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.590
4.690
dit gaat 'm worden, veel op en neer tussen South en North stages.
(dik gedrukt wat ik met zekerheid niet wil missen)
nog 1 twijfelgeval, Nielson of Gayle? Helaas geen Orange Skyline omdat ik de wandeling naar Stage 4 normaal een vreselijke wandelroute vind. Met Hot Milk ga ik dat waarschijnlijk wel overwegen, al is het maar om Freyr en Zwangere Guy te ontlopen...
Dat ze sinds afgelopen editie 6 acts in Stage 4 proppen is wel funest voor de vloeiende verloop van het tijdschema imo...

mijn clashes zitten vooral :
Lumineers / The Hu / Goldkimono
Tom Odell / Nathaniel Rateliff / The Lathums
Nielson / Gayle / Orange Skyline
in de meeste gevallen verliest de keuze voor Stage 4 sowieso voor mij.

vrijdag
Madoux (tent) / waarschijnlijk bij South-stage biertje drinken (?) / Picture This / Ellie Goulding / Electric Callboy / Niall Horan / The Hu (tent) / The War on Drugs / Editors / P!nk

zaterdag
DeWolff (tent) / Xavier Rudd / Hot Milk (Stage 4) / Ronde / Disturbed / Hollywood Vampires / The Black Keys / The Script / Queens of the Stone Age / Robbie Williams

zondag
Donnie / DMA's / Nielson (maar kan ook Gayle worden in de tent) / Di-rect / Tash Sultana / Goldband / Nathaniel Rateliff (tent) / OneRepublic / waarschijnlijk bij North-stage biertje drinken (?) / Red Hot Chili Peppers
Hoe ga je naar Goldband kijken ipv Brutus. Dat is bijna een boete waard šŸ˜
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken