Pinkpop 2023

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Het gebeurt wel écht vaak dat er alleen op die main stage wat staat te spelen, met vervolgens aan het einde een stukje overlap.

Edit: Een Hyde Park concept is ook een beetje wat TW Boutique doet toch? Een grote act met een paar acts als voorprogramma? Daarmee zouden ze Pinkpop wel echt helemaal de nek omdraaien. Het roer moet imo de andere kant op om.
Ja maar, dit was voorheen echt minder. Dan had je echt 2 of soms 3 acts tegenover elkaar behalve de headliner.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Hoe je het dan ook ziet ….it’s done.
Dit jaar heeft Pinkpop dingen niet goed geregeld en de verkoop laat dat duidelijk zien. Ze kunnen op deze manier beter gaan overstappen naar een Hyde Park concept want denk dat dat meer kans van slagen heeft kijk maar naar Bruce.
Of net afstappen van het feit dat alles zo afhankelijk is van die laatste act...

Maar goed, deze discussie is hier al een keer of 324 gepasseerd.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.122
503
Was altijd een echte Pinkpop fan. Heb geen heftige clashes met het tijdschema. Maar vind het tijdschema gewoon echt gemeen opgesteld. Denk dat dit m’n laatste keer Pinkpop wordt als alles zo door blijft gaan.

Dan maar jaar vantevoren hotel fixen bin Werchter.
Ik ook, maar tijden veranderen , muziek en festivals ook.....
Misschien wel de laatste editie voor mij, maar wie weet als volgend jaar er een betere line-up is dan ziet de wereld er weer anders uit.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.366
2.732
Ik heb erover heen gelezen waarschijnlijk. Maar Dadi Freyr niet in de tent zetten is ook weer een optimale manier van Pinkpop om deze act te verpesten. Hopen dat 3voor12 hier rekening mee houdt bij hun recensie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.366
2.732
Goed hierbij alvast mijn vrijdag spoorboekje. Ging makkelijk:

Lauren Sanderson - Maisie Peters (check her out!) - Ellie Goulding - The Haunted Youth - Niall Horan - The Lumineers - The War On Drugs ( voorvak) - P!nk (voorvak)

Rest ben ik nog even het puzzelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

gesp

Support act
11 jun 2018
1.203
503
De zondag MainStage:

DMA’s - Direct - Goldband - One Republic - RHCP

Dit is toch de zwakste MainStage line up sinds de laatste jaren ?
Snap ook niet zo goed wat DMA's op het hoofdpodium doen. Leuk bandje hoor, maar stonden afgelopen herfst nog in Bitterzoet Amsterdam voor een paar honderd mensen en als voorprogramma bij Kasabian in een halflege AFAS.

Dat moet toch wel een van de kleinste acts op het hoofdpodium van Pinkpop ooit zijn.

Wil niet teveel de oude zuurpruim uithangen maar het is toch nog niet zo lang geleden dat er acts als Liam Gallagher, Richard Ashcroft, Miles Kane of the Pretenders nog 'gewoon' in de tent speelden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Hoe je het dan ook ziet ….it’s done.
Dit jaar heeft Pinkpop dingen niet goed geregeld en de verkoop laat dat duidelijk zien. Ze kunnen op deze manier beter gaan overstappen naar een Hyde Park concept want denk dat dat meer kans van slagen heeft kijk maar naar Bruce.
tja, gezien het commentaar lijkt het mij voor Pinkpop verstandig om weer terug te gaan naar Stage 4 gelijktijdig met de mainstage (zuid) zoals in 2016-2019 was.

(en wat mij betreft, doe ook maar weer 1 act terug tijdens de headliner zoals 2014-2015). scheelt ook wel weer 3 acts op het affiche qua 'bezuiniging')
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Snap ook niet zo goed wat DMA's op het hoofdpodium doen. Leuk bandje hoor, maar stonden afgelopen herfst nog in Bitterzoet Amsterdam voor een paar honderd mensen en als voorprogramma bij Kasabian in een halflege AFAS.

Dat moet toch wel een van de kleinste acts op het hoofdpodium van Pinkpop ooit zijn.

Wil niet teveel de oude zuurpruim uithangen maar het is toch nog niet zo lang geleden dat er acts als Liam Gallagher, Richard Ashcroft, Miles Kane of the Pretenders nog 'gewoon' in de tent speelden.
Klopt, leuk bandje de DMA's ga zeker kijken maar main is wel een stapje te hoog denk ik.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Snap ook niet zo goed wat DMA's op het hoofdpodium doen. Leuk bandje hoor, maar stonden afgelopen herfst nog in Bitterzoet Amsterdam voor een paar honderd mensen en als voorprogramma bij Kasabian in een halflege AFAS.

Dat moet toch wel een van de kleinste acts op het hoofdpodium van Pinkpop ooit zijn.
hebben als opener van mainstage toch best een aantal kleine acts gestaan, toch?

ik zou zelf een NL act als mainstage opener meer logisch vinden.
Ze hadden die dag kunnen kiezen uit Donnie, Nielson of Di-rect, maar zetten DMA's daar.
Als Donnie en DMA's omgewisseld waren, had ik iets logischer gevonden.
Of DMA's opener Noord, daarna Nielson opener Zuid en daarna Donnie op Noord.

Zelfde overigens voor Xavier Rudd en Ronde, hadden imo ook best omgewisseld kunnen staan.

Je gaat gewoon Ellie Goulding kijken! Je moet TWOD. Xavier Rudd door je strot. ... Maar je gaat The Script zien!
DI-Rect kan je niet missen. OneRepublic same...
ik heb hier eens even goed naar gekeken...
maar er zit wel een kleine overlap in met Stage 4 btw
Zelfde overigens bij Frenna Deluxe, die overlapt en half uur met Lauren Sanderson.
Ellie Goulding overlapt 25 minuten met Trousdale.
TWOD overlapt een half uur met Bente.
Xavier Rudd overlapt 25 minuten met The Big Moon.
The Script overlapt 25 minuten met Prins S en de Geit
Di-rect overlapt 25 minuten met Upsahl
en One Republic overlapt 15 minuten met Dylan.
en nou denk ik niet dat dit enorme clashes zijn voor veel mensen, misschien een enkeling. Maar meeste mensen zouden hier toch een duidelijke voorkeur hebben voor 1 van de 2 acts, lijkt mij tenminste.

tel er wel bij dat om van het hoofdveld (Noord/Zuid) naar Stage 4 te lopen (en terug) er wel wat tijd nodig is (om maar te zwijgen van looproute Tent naar Stage 4). dat is niet iets wat je in 5 minuten 'even' loopt. Ik heb geen idee of in samenstellen tijdschema gekeken is naar de looproutes en tijd die er mee gemoeid is... ??
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.357
2.697
Dat kwartiertje voor de headliner bevestigd maar eens hoe bizar het is om 1 act te laten spelen. Alles gaat 15m voor de headliner gewoon compleet stil. Als de headliner je ding niet is is je festivaldag om 21.45u (!) al over.
En zelfs al wil je ze alle 3 wel zien om middernacht en zondag om 23.30uur al.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

elo

Headliner
3 dec 2013
5.590
4.690
tel er wel bij dat om van het hoofdveld (Noord/Zuid) naar Stage 4 te lopen (en terug) er wel wat tijd nodig is (om maar te zwijgen van looproute Tent naar Stage 4). dat is niet iets wat je in 5 minuten 'even' loopt. Ik heb geen idee of in samenstellen tijdschema gekeken is naar de looproutes en tijd die er mee gemoeid is... ??
Een doorgang van Noord naar 4 zou toch fijn zijn zeg. Die route duurt echt te lang (gok dik 10 minuten in de menigte)
 
  • Leuk
Waarderingen: Fornax

mart1234

Support act
27 nov 2019
919
399
Vind het ook wel jammer dat je soms 2 acts moet missen als je naar een act op stage 4 wilt kijken. dit maakt stage 4 gewoon echt minder aantrekkelijk.
Vind het wel gek dat er nu zo'n heisa om de tijdschema is terwijl die bijna het zelfde is als vorig jaar dit was gewoon te verwachten en ze hebben het wel wat verbeterd met die 5 min spelling tussen noord en zuid. Maar goed dat er veel moet veranderen dat is wel duidelijk
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Een doorgang van Noord naar 4 zou toch fijn zijn zeg. Die route duurt echt te lang (gok dik 10 minuten in de menigte)
Juist!

Vind het ook wel jammer dat je soms 2 acts moet missen als je naar een act op stage 4 wilt kijken. dit maakt stage 4 gewoon echt minder aantrekkelijk.
Vind het wel gek dat er nu zo'n heisa om de tijdschema is terwijl die bijna het zelfde is als vorig jaar dit was gewoon te verwachten en ze hebben het wel wat verbeterd met die 5 min spelling tussen noord en zuid. Maar goed dat er veel moet veranderen dat is wel duidelijk
dit inderdaad!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.786
12.476
Wie verzint het om (als het zo was geweest 70.000 mensen zoiets) verplicht naar Direct te laten kijken??😂😂

Verkopen ze überhaupt de ziggo uit van minder dan 20.000 capaciteit ?
Vorig jaar tweemaal Ahoy en dit jaar ook. Direct verkoopt dus echt wel. Of het een handige move is van Pinkpop is een andere :)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.795
5.320
Of net afstappen van het feit dat alles zo afhankelijk is van die laatste act...

Maar goed, deze discussie is hier al een keer of 324 gepasseerd.

Die discussie is idd wel uitgekauwd. Maar dat je op een festival bijna een gehele set van di-rect of One Republic moet uitzitten tot er een alternatief voorhanden is, is wel next level kut.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
Ik ga niet, maar mijn route zou zijn:

Vr: Haunted Youth, Goldkimono, TWOD, Altin Gun
Za: DeWolff, Zwangere Guy, Black Keys, Prins S en de Geit, QOTSA
Zo: Donnie, Robin Kester, The Lathums, Warpaint, Peppers

Overigens geen enkele act die ik nog niet eerder heb gezien. Sterker nog, het merendeel al verschillende malen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.481
4.812
Nou ja het is maar net hoe je het Bekijkt uiteraard, Xavier Rudd is gewoon relaxte zomer muziek. Wellicht iemand waar minder mensen op af komen. Maar ook dan een moment om bijvoorbeeld een eet pauze in te lassen en gewoon liggend in het gras toch een beetje achtergrond muziek 🤷, maar ik begrijp wel wat je bedoelt, ze hadden sommige acts misschien wat beter kunnen verdelen. Snap dan bijvoorbeeld niet hoe ze Donnie tegen over the poets hebben kunnen plannen. Had wel verwacht dat the poets iets later zouden spelen.
Xavier Rudd is heerlijke muziek voor op een festival hoor. Die man kan echt wel optreden.
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
172
198
Wat een verschrikkelijk tijdschema zeg. Keuzes tussen podia die ik totaal niet begrijp. Lengtes van balkjes die niet kloppen, bijv Editors?! Slechts 50 minuten voor bepaalde acts?! Niks tegelijk met bepaalde Mainstage artiesten... Man man man.

Volgend jaar toch maar beter nadenken voor we een Pinkpop ticket boeken. Ben overigens wel erg blij met I Prevail in de tent, dat kan een flink feest worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.481
4.812
De zondag MainStage:

DMA’s - Direct - Goldband - One Republic - RHCP

Dit is toch de zwakste MainStage line up sinds de laatste jaren ?

Leuk feitje : gedurende 538 Koningsdag trad Goldband maar 20 minuten op. Gelukkig krijgen ze bij Pinkpop 3x zoveel. Direct dit jaar geen 538 Koningsdag maar vorig jaar wel vgm. Ja 538 Koningsdag… voor minder dan 50 euro een dagje! Krijg je ook nog Armin van Buuren , Afrojack en sorry mensen maar Suzan en Freek erbij.
Ja maar op Koningsdag treden ze allemaal maar een kwartiertje op. Da’s het hele concept. Je hits brengen en weer door.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken