Pinkpop 2023

elo

Headliner
3 dec 2013
5.590
4.690
Heel aandoenlijk die adoratie van pinkpop, maar het is gewoon kut.

Je gaat gewoon Ellie Goulding kijken! Je moet TWOD. Xavier Rudd door je strot. En maar weer moeten kiezen tussen Dadi, Zwangere en Hot Milk. Lekker kiezen tussen Black Keys, Tove Lo en blackwave. Maar je gaat The Script zien! En dan maar weer eens kiezen tussen Go_A, Prins S en QOTSA.
Picture this, maisie, samski tegelijk. Lumineers, Hu, Goldkimono tegelijk.
Nielson, Gayle. Orange Skyline tegelijk waaannttt DI-Rect kan je niet missen. OneRepublic same... keuze Tom Odell, Rateliff en Lathums

Gewoon podium 1 en 4 tegelijk, podium 2 en 3 tegelijk. Voor dit geld... en dan laten we de discussie voor het alternatief tijdens de headliner maar eens schieten
Precies dit. Graflelijk schema ook, alles overlapt hier en daar een kwartiertje, tien minuutjes enz. Maar! Voor Di-rect heb je alle tijd, ga lekker je plekje zoeken! Snap niet wat er zo moeilijk aan is ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.366
2.732
Heel aandoenlijk die adoratie van pinkpop, maar het is gewoon kut.

Je gaat gewoon Ellie Goulding kijken! Je moet TWOD. Xavier Rudd door je strot. En maar weer moeten kiezen tussen Dadi, Zwangere en Hot Milk. Lekker kiezen tussen Black Keys, Tove Lo en blackwave. Maar je gaat The Script zien! En dan maar weer eens kiezen tussen Go_A, Prins S en QOTSA.
Picture this, maisie, samski tegelijk. Lumineers, Hu, Goldkimono tegelijk.
Nielson, Gayle. Orange Skyline tegelijk waaannttt DI-Rect kan je niet missen. OneRepublic same... keuze Tom Odell, Rateliff en Lathums

Gewoon podium 1 en 4 tegelijk, podium 2 en 3 tegelijk. Voor dit geld... en dan laten we de discussie voor het alternatief tijdens de headliner maar eens schieten
Precies dit! En….festivals gaan steeds meer richting de beleving. Kijkende naar SZiget , Lowlands en Pukkelpop maar ook Rock Werchter , etc waar ik was. Het is heel erg ouderwets om je acts verplicht te laten kijken omdat er geen alternatief is!! ( ja een silent disco die je na een uurtje wel hebt gezien) .
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Zaterdag:
. Meest baal ik van The Black Keys missen deze zomer, maar goed je kunt niet alles hebben. Dit was voor mij best een goede festivaldag geweest!
Volgens mij ga je ook naar DTRH, right? Ik heb nog steeds een donkerbruin vermoeden dat deze mannen ipv Stromae kunnen staan dus stille hoop. :)
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.366
2.732
Precies dit. Graflelijk schema ook, alles overlapt hier en daar een kwartiertje, tien minuutjes enz. Maar! Voor Di-rect heb je alle tijd, ga lekker je plekje zoeken! Snap niet wat er zo moeilijk aan is ook.
Was altijd een echte Pinkpop fan. Heb geen heftige clashes met het tijdschema. Maar vind het tijdschema gewoon echt gemeen opgesteld. Denk dat dit m’n laatste keer Pinkpop wordt als alles zo door blijft gaan.

Dan maar jaar vantevoren hotel fixen bin Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.366
2.732
Ik heb altijd Pinkpop verdedigd maar dit tijdschema kan je op geen enkele goede manier goed praten. Het enige wat ik nog begrijp is het kwartiertje voor de headliner en de 5 minuten tussen noord en zuid.

De rest snap ik voor geen meter.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Heel aandoenlijk die adoratie van pinkpop, maar het is gewoon kut.
jij ook bedankt voor je bijdrage

Hoe ga je naar Goldband kijken ipv Brutus. Dat is bijna een boete waard 😝
omdat ik Brutus al snel uit mijn playlist gegooid heb omdat ik er niet veel van vond? en Goldband wel wil meepakken

Precies dit! En….festivals gaan steeds meer richting de beleving. Kijkende naar SZiget , Lowlands en Pukkelpop maar ook Rock Werchter , etc waar ik was. Het is heel erg ouderwets om je acts verplicht te laten kijken omdat er geen alternatief is!! ( ja een silent disco die je na een uurtje wel hebt gezien) .
ik moet zeggen, zelf vond ik het qua tijdschema beter bij de 2019 editie.
Zuid(main) gelijk met Stage 4 / Noord gelijk met Tent
dat had veel voordelen, qua tijden. Maar scheelt wel 2 acts per dag, kleine Stage 4 acts die voor grootste deel minst boeiend zijn, dat wel...
dat ze nu 6 acts in Stage 4 proppen (sinds editie 2022) zorgt voor dit 'probleem', al is het qua 'kleine' namen in Stage 4 minder pijnlijk imo... er is volgens mij niemand die voor specifiek de acts in Stage 4 een ticket Pinkpop heeft gekocht?
Stage 4, het zal maar slechts MOJO opvulling zijn he? Focus zal wel meest op Zuid en Noord stage liggen qua programmering/tijdschema, dat lijkt me wel duidelijk te zien.
Maar als ik zelf iets heel vervelend vind, is het wel overlappende tijdslots in tijdschema's. Pinkpop heeft hiermee in 2022 een streep gezet door door juist dat positief punt in het tijdschema, jammer. Mee eens!

Het enige wat ik nog begrijp is het kwartiertje voor de headliner en de 5 minuten tussen noord en zuid.
deze vind ik ook heel goed gedaan.
 
Laatst bewerkt:

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.337
7.327
Ik heb altijd Pinkpop verdedigd maar dit tijdschema kan je op geen enkele goede manier goed praten. Het enige wat ik nog begrijp is het kwartiertje voor de headliner en de 5 minuten tussen noord en zuid.

De rest snap ik voor geen meter.
Dat kwartiertje voor de headliner bevestigd maar eens hoe bizar het is om 1 act te laten spelen. Alles gaat 15m voor de headliner gewoon compleet stil. Als de headliner je ding niet is is je festivaldag om 21.45u (!) al over.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Dat kwartiertje voor de headliner bevestigd maar eens hoe bizar het is om 1 act te laten spelen. Alles gaat 15m voor de headliner gewoon compleet stil. Als de headliner je ding niet is is je festivaldag om 21.45u (!) al over.
Dit heel erg ja. Ik zou op papier best veel namen willen meepikken op deze lineup (toch echt meer dan 10 namen) maar de 3 laatste namen op de 3 dagen horen daar niet bij. Zou elke dag vroeg thuis zijn op die manier.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en elo

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Oke het was even puzzelen,


Vrijdag :madoux, Lauren Sanderson, Trousdale, the war on Drugs, Editors, Pink (twijfel maisie peters of picture this. Lichte voorkeur voor maisie. The haunted youth of electric callboy nog niet uit, the Hu of lumineers, denk eerst bij the Hu kijken is t niks dan door dan naar de lumineers. Opzicht wel nieuwsgierig naar the Hu , hoewel the lumineers een beetje safe zijn zeg maar.)

Zaterdag : mijn voorkeur gaat uit naar de wolf dan, al zal mijn vriend waarschijnlijk zeggen dat Kevin zijn voorkeur is dus dat is nog onduidelijk. Xavier Rudd, Hot Milk, Rondé sws, disturbed, The Black Keys, the script, Queens of the stone age, Robbie Williams. ( Terwijl tussen the Jordan en Hollywood vampires, hoewel ik een lichte voorkeur heb voor the Jordan, ben ik wel nieuwsgierig naar de Hollywood vampires en hoe het ze vergaat.)

Zondag: vermoedelijk eerst even kijken bij Donnie how het hem vergaat. Maar only the poets had ik ook wel graag gezien, DMA's, Di-rect, Tash Sultana, Brutus ( heeft mijn voordeel boven Goldband , maar ik ben niet alleen dus ja nog niet duidelijk), onerepublic, Dylan, RHCP ( twijfel dus nog tussen Nielson of Orange skyline en Nathaniel Rateliff of the Lathums🤷)
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
jij ook bedankt voor je bijdrage


omdat ik Brutus al snel uit mijn playlist gegooid heb omdat ik er niet veel van vond? en Goldband wel wil meepakken


ik moet zeggen, zelf vond ik het qua tijdschema beter bij de 2019 editie.
Zuid(main) gelijk met Stage 4 / Noord gelijk met Tent
dat had veel voordelen, qua tijden. Maar scheelt wel 2 acts per dag, kleine Stage 4 acts die voor grootste deel minst boeiend zijn, dat wel...
dat ze nu 6 acts in Stage 4 proppen (sinds editie 2022) zorgt voor dit 'probleem', al is het qua 'kleine' namen in Stage 4 minder pijnlijk imo... er is volgens mij niemand die voor specifiek de acts in Stage 4 een ticket Pinkpop heeft gekocht?
Stage 4, het zal maar slechts MOJO opvulling zijn he? Focus zal wel meest op Zuid en Noord stage liggen qua programmering/tijdschema, dat lijkt me wel duidelijk te zien.
Maar als ik zelf iets heel vervelend vind, is het wel overlappende tijdslots in tijdschema's. Pinkpop heeft hiermee in 2022 een streep gezet door door juist dat positief punt in het tijdschema, jammer. Mee eens!


deze vind ik ook heel goed gedaan.
Graag gedaan
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.590
4.690
Stage 4 MOJO opvulling? Daar staan nog een paar acts die het vermelden waard zijn juist. De mainstage is vooral pure MOJO opvulling zeg. Wie vérzint het zelfs om zo'n namen neer te zetten. Xavier Rudd op mainstage, je mag hem blijkbaar niet missen.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Stage 4 MOJO opvulling? Daar staan nog een paar acts die het vermelden waard zijn juist. De mainstage is vooral pure MOJO opvulling zeg. Wie vérzint het zelfs om zo'n namen neer te zetten. Xavier Rudd op mainstage, je mag hem blijkbaar niet missen.
Nou ja het is maar net hoe je het Bekijkt uiteraard, Xavier Rudd is gewoon relaxte zomer muziek. Wellicht iemand waar minder mensen op af komen. Maar ook dan een moment om bijvoorbeeld een eet pauze in te lassen en gewoon liggend in het gras toch een beetje achtergrond muziek 🤷, maar ik begrijp wel wat je bedoelt, ze hadden sommige acts misschien wat beter kunnen verdelen. Snap dan bijvoorbeeld niet hoe ze Donnie tegen over the poets hebben kunnen plannen. Had wel verwacht dat the poets iets later zouden spelen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
Nou ja het is maar net hoe je het Bekijkt uiteraard, Xavier Rudd is gewoon relaxte zomer muziek. Wellicht iemand waar minder mensen op af komen. Maar ook dan een moment om bijvoorbeeld een eet pauze in te lassen en gewoon liggend in het gras toch een beetje achtergrond muziek 🤷
Of je zet gewoon iets er tegenover op.... stage 4 bijvoorbeeld?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.366
2.732
Stage 4 MOJO opvulling? Daar staan nog een paar acts die het vermelden waard zijn juist. De mainstage is vooral pure MOJO opvulling zeg. Wie vérzint het zelfs om zo'n namen neer te zetten. Xavier Rudd op mainstage, je mag hem blijkbaar niet missen.
Haha nu je het zegt! Kwam gisteren op vakantie een koppel tegen en die Belgische mevrouw wilde toch maar graag naar P!nk gaan omdat Werchter boutique al was uitverkocht. Ze vond het alleen verschrikkelijk dat Xavier Rudd op zaterdag speelde en niet op vrijdag. Ik snap de hype ook niet maar het speelt bij de nodige mensen blijkbaar dus .
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.366
2.732
Stage 4 MOJO opvulling? Daar staan nog een paar acts die het vermelden waard zijn juist. De mainstage is vooral pure MOJO opvulling zeg. Wie vérzint het zelfs om zo'n namen neer te zetten. Xavier Rudd op mainstage, je mag hem blijkbaar niet missen.
Wie verzint het om (als het zo was geweest 70.000 mensen zoiets) verplicht naar Direct te laten kijken??😂😂

Verkopen ze überhaupt de ziggo uit van minder dan 20.000 capaciteit ?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.366
2.732
Hoe je het dan ook ziet ….it’s done.
Dit jaar heeft Pinkpop dingen niet goed geregeld en de verkoop laat dat duidelijk zien. Ze kunnen op deze manier beter gaan overstappen naar een Hyde Park concept want denk dat dat meer kans van slagen heeft kijk maar naar Bruce.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.337
7.327
Het gebeurt wel écht vaak dat er alleen op die main stage wat staat te spelen, met vervolgens aan het einde een stukje overlap.

Edit: Een Hyde Park concept is ook een beetje wat TW Boutique doet toch? Een grote act met een paar acts als voorprogramma? Daarmee zouden ze Pinkpop wel echt helemaal de nek omdraaien. Het roer moet imo de andere kant op om.
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: Joris en Nikfestilover

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Wie verzint het om (als het zo was geweest 70.000 mensen zoiets) verplicht naar Direct te laten kijken??😂😂

Verkopen ze überhaupt de ziggo uit van minder dan 20.000 capaciteit ?
Tja eerlijk het is dat ze uit elkaar zijn gegaan, maar had dan liever Kensington op die spot gezien. Ben geen fan van Di-rect maar om een stukje te zien heb ik dan ook geen probleem mee. Hoop wel dat ze dan ook een beetje van het oude Di-rect spelen, niet alleen de nieuwere nummers. Maar er had best iets tegenover kunnen staan voor de mensen die dit mindere muziek vinden. Of liever iets anders zien/horen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.366
2.732
De zondag MainStage:

DMA’s - Direct - Goldband - One Republic - RHCP

Dit is toch de zwakste MainStage line up sinds de laatste jaren ?

Leuk feitje : gedurende 538 Koningsdag trad Goldband maar 20 minuten op. Gelukkig krijgen ze bij Pinkpop 3x zoveel. Direct dit jaar geen 538 Koningsdag maar vorig jaar wel vgm. Ja 538 Koningsdag… voor minder dan 50 euro een dagje! Krijg je ook nog Armin van Buuren , Afrojack en sorry mensen maar Suzan en Freek erbij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken