Pinkpop 2023

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.862
4.822
Epica speelde in 2014 op Pinkpop in de tent om 20 uur. Voor het Pinkpop publiek zijn ze in de afgelopen 9 jaar niet echt groter geworden. Dus een hoge spot in de tent zie ik nog wel gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.753
8.689
Nightwish stond afgelopen editie ook belachelijk laag, en die zijn toch wat groter nog
stonden wel als derde grootste naam van de dag op de poster, dus niet bepaald laag.
waarom ze op zo'n vreemde tijd werden neer gezet is me ook een raadsel.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.753
8.689
Epica speelde in 2014 op Pinkpop in de tent om 20 uur. Voor het Pinkpop publiek zijn ze in de afgelopen 9 jaar niet echt groter geworden. Dus een hoge spot in de tent zie ik nog wel gebeuren.
in die tijd speelden ze in zalen als Oosterpoort, Tivoli, en hooguit een 013
nu is het een Afaslive band.
zijn wel degelijk gegroeid dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.862
4.822
in die tijd speelden ze in zalen als Oosterpoort, Tivoli, en hooguit een 013
nu is het een Afaslive band.
zijn wel degelijk gegroeid dus.
Voor hun eigen publiek, maar niet voor het standaard Pinkpop publiek. Op GMM zullen ze een hogere spot kunnen innemen dan op Pinkpop.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Voor hun eigen publiek, maar niet voor het standaard Pinkpop publiek. Op GMM zullen ze een hogere spot kunnen innemen dan op Pinkpop.
Maar ik denk niet dat Epica heel veel concessies gaat doen voor Pinkpop omdat het niet “hun” publiek is. Die touren met een bepaalde productie en vragen een bepaald gage, wat waarschijnlijk niet in de tent past, zowel op het podium als binnen het budget. Is mijn inschatting. Maar ik heb verder ook niet bijster veel met Epica hoor.
 
Laatst bewerkt:

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.862
4.822
Maar ik denk niet dat Epica heel veel concessies gaat doen voor Pinkpop omdat het niet “hun” publiek is. Die touren met een bepaalde productie en vragen een bepaald gage, wat waarschijnlijk niet in de tent past, zowel op het podium als binnen het budget. Is mijn inschatting. Maar ik heb verder ook niet bijster veel met Epica hoor.
Het management zal geen concessies willen doen inderdaad. Simone is een oud-klasgenote van me en die blijft (tegen beter weten in) een zwak houden voor Pinkpop. Ik gun ze liever een mooie spot op een ander festival dan tussen die bagger van Pinkpop te staan.
 
  • Haha
Waarderingen: daily

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Het management zal geen concessies willen doen inderdaad. Simone is een oud-klasgenote van me en die blijft (tegen beter weten in) een zwak houden voor Pinkpop. Ik gun ze liever een mooie spot op een ander festival dan tussen die bagger van Pinkpop te staan.
Oh joh wat toevallig. Maar ja, op een ander festival passen ze een stuk beter inderdaad. Op Graspop zullen ze wel een goeie mainstage spot krijgen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.714
Maar ik denk niet dat Epica heel veel concessies gaat doen voor Pinkpop omdat het niet “hun” publiek is. Die touren met een bepaalde productie en vragen een bepaald gage, wat waarschijnlijk niet in de tent past, zowel op het podium als binnen het budget. Is mijn inschatting. Maar ik heb verder ook niet bijster veel met Epica hoor.
ik zou ze ook een goed voorprogramma vinden bij GnR...
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
dat is t frustrerende van pinkpop.
heel vaak denk je: pff wat n klote programma.
en als dan straks het blokkenschema er is, dan kom je toch tot de conclusie dat je
best een aardige route kan uitstippelen, maar dat is dan meestal een kwestie van main en noord links laten liggen.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.172
3.102
dat is t frustrerende van pinkpop.
heel vaak denk je: pff wat n klote programma.
en als dan straks het blokkenschema er is, dan kom je toch tot de conclusie dat je
best een aardige route kan uitstippelen, maar dat is dan meestal een kwestie van main en noord links laten liggen.
En zo een handjevol artiesten die ze weghouden van festivals waar ik wel naartoe (zou) ga(an). War on drugs, Black keys en QOTSA had ik zo graag elders gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan

neus

Dagopener
16 mrt 2019
646
367
dat is t frustrerende van pinkpop.
heel vaak denk je: pff wat n klote programma.
en als dan straks het blokkenschema er is, dan kom je toch tot de conclusie dat je
best een aardige route kan uitstippelen, maar dat is dan meestal een kwestie van main en noord links laten liggen.

Als je Main en Noord links laat liggen, kun je dat niet elders dezelfde namen voor veel minder geld zien?

Epica zou wel gaaf zijn, hopelijk in de tent dat past beter dan op Noord in de volle zon.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.714
ik zou het een prima week vinden voor nieuws... (meer omdat woensdag de perspresentatiedag zou zijn)

Epica zou ik wel toejuichen hoor, zou zowaar kunnen volgens mij tijdens Pinkpop alleen de donderdag vooraf op Graspop.
Aangezien ik geen grote namen meer verwacht en alleen namen voor de tent en stage 4 aangevuld met NL namen, is Epica best 1 die in die theorie zou passen. (alhoewel, zoals ik eerder aangaf, zie ik ze ook wel als voorprogramma GnR opduiken. Volgens mij past dat ook perfect tussen Exit festival en een open air festival in Duitsland)

soms zijn er ook NL acts die meerdere festivals in NL aandoen die periode, zeker voor de tent en stage 4, zoals vanaf Concert at Sea bijvoorbeeld zoals Claude of Bente. Via Bospop mag imo Blackbird best gedeeld worden met Pinkpop. Ook de zomerperiode in de agenda van Ilse DeLange is nog behoorlijk beschikbaar, met nieuw album op zak imo nog altijd kanshebber.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.714
...en Merol.

het is behoorlijk opvallend dat ze rond die periode 3 gigs in Belgie heeft en nog niets in NL. ook nog nooit op Pinkpop gestaan. imo een groot kanshebber
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.361
2.727
...en Merol.

het is behoorlijk opvallend dat ze rond die periode 3 gigs in Belgie heeft en nog niets in NL. ook nog nooit op Pinkpop gestaan. imo een groot kanshebber
Merol en S10 lijken me een inkoppertje. Die komen er sowieso nog bij.

Dan nog een dance naam voor in de tent op vrijdag?

Voor mij prima namen maar ik schrik inderdaad wel van de hoeveelheid geboekte pop namen. Ik klaag niet maar snap dat veel mensen wat pit missen zo ….
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken