Pinkpop 2023

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.577
4.506
Ja vooral de inkorting van de hele donderdag, daarnaast vond ik ze vals zingen het deel dat ik heb gehoord en veel te veel belachelijk gedoe zoals boven het publiek vliegen enzo
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Iemand die mij trouwens een korte heads up kan geven over waarom Pink op Werchter de vorige keer zo veel kritiek kreeg? Heb dat nooit echt meegekregen.
Doordat Pink eigenlijk geen festivaltour maar een stadiontour deed, stelde ze enorm hoge eisen. Ze wou dat de hele dag rond haar draaide, waardoor een kleine naam als Vance Joy als derde laatste op de main stond. Uiteindelijk stonden er maar 4 namen op de main.

Het ergste was nog dat ze een heel cringy kermis DJ tussen haar en Bastille wou hebben, waardoor ook nog eens een vierde podium wegviel (The Slope).

Dit leverde een ingekorte dag op, wan weer zorgde voor een ongezien aantal haatberichten en boze mails naar Rw toe. Hun officiële excuus was dat die donderdag aan het einde van de examens viel, ‘wanneer mensen nog andere verplichtingen hebben’. Het mooie is dat de organisatie alsnog heeft moeten plooien door de druk, en toch nog wat namen moest toevoegen (aan de tenten, de main bleef op 4 naampjes staan).

Denk dat ze bij RW heel hard gevloekt hebben toen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en Oasiss

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.242
4.519
Doordat Pink eigenlijk geen festivaltour maar een stadiontour deed, stelde ze enorm hoge eisen. Ze wou dat de hele dag rond haar draaide, waardoor een kleine naam als Vance Joy als derde laatste op de main stond. Uiteindelijk stonden er maar 4 namen op de main.

Het ergste was nog dat ze een heel cringy kermis DJ tussen haar en Bastille wou hebben, waardoor ook nog eens een vierde podium wegviel (The Slope).

Dit leverde een ingekorte dag op, wan weer zorgde voor een ongezien aantal haatberichten en boze mails naar Rw toe. Hun officiële excuus was dat die donderdag aan het einde van de examens viel, ‘wanneer mensen nog andere verplichtingen hebben’. Het mooie is dat de organisatie alsnog heeft moeten plooien door de druk, en toch nog wat namen moest toevoegen (aan de tenten, de main bleef op 4 naampjes staan).

Denk dat ze bij RW heel hard gevloekt hebben toen.
Dat is dan inderdaad niet al te best. Maar goed, dat betekent niet dat ook op Pinkpop een en ander zo hoeft te lopen. Denk dat Pinkpop in die zin zodanig in beton gegoten is dat er ook niet al te veel zal worden afgeweken van het aantal acts per podium. Hooguit dat ze dan wat meer invloed zou hebben op maten die ze mee wil nemen? Al zullen de negatieve ervaringen op Werchter ongetwijfeld ook Buro Pinkpop hebben bereikt en zal daar ook wel rekening mee zijn gehouden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Geen andere show gedurende haar MainStage show( ofja maar gedeeltelijk). Rest van het programma die dag was matig omdat P!nk beetje invloed had op programma.
Nee, dat was geen probleem. Tijdens Pink kon je ook naar Elbow/Paul Kalkbrenner.

Het probleem is dat Pink de main stage lineup degradeerde tot 3 voorprogramma’s van haarzelf. En de lineup daar maar laat in de dag begon.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Denk je dat echt? Don't get me wrong, zou het fantastisch vinden, maar het ligt toch wel meer voor de hand dat naast Pink twee headliners als RHCP/GnR worden geboekt, toch?
ik ga er van uit dat 1 van de 2 RATM was geweest.

ik sluit Beyonce nog niet uit, zit nog steeds in de tunnel
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.242
4.519
ik ga er van uit dat 1 van de 2 RATM was geweest.

ik sluit Beyonce nog niet uit, zit nog steeds in de tunnel
Ik hoop dat je deze keer in de juiste tunnel zit ;).
Maar het ogenschijnlijk wegvallen van RATM is inderdaad wel een ding. Al denk ik ook dan dat Pinkpop dit met een vergelijkbare naam zou invullen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Nee, dat was geen probleem. Tijdens Pink kon je ook naar Elbow/Paul Kalkbrenner.

Het probleem is dat Pink de main stage lineup degradeerde tot 3 voorprogramma’s van haarzelf. En de lineup daar maar laat in de dag begon.
Die daginrichting was niet netjes nee. En toch heb ik daar meer goeie optredens gezien dan op die zaterdag. Brockhampton en Elbow waren heel erg goed. Richard Ashcroft behoort nog steeds tot de beste 3 shows die ik heb gezien op Rock Werchter.
En P!nk kan je ding niet zijn maar het was in geen enkel opzicht een slechte show. Kreeg ook alleen maar lovende kritieken, buiten onze snobistische bubbel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

elo

Headliner
3 dec 2013
5.030
3.708
P!nk - RHCP - QOTSA (als vervanger voor RATM) Zou zomaar kunnen.

Taylor Swift - Depeche Mode - RATM
Had ook zomaar gekund..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Die daginrichting was niet netjes nee. En toch heb ik daar meer goeie optredens gezien dan op die zaterdag. Brockhampton en Elbow waren heel erg goed. Richard Ashcroft behoort nog steeds tot de beste 3 shows die ik heb gezien op Rock Werchter.
En P!nk kan je ding niet zijn maar het was in geen enkel opzicht een slechte show. Kreeg ook alleen maar lovende kritieken, buiten onze snobistische bubbel.
Was een groot verschil tussen die main en de Barn/ClubC ja. Ook Charlotte Gainsbourg die dag.

Maar je kan toch niet anders zeggen dan dat die main lineup toen echt ondermaats was. Vance Joy om half 7 op de main… En dan nog die gekke kermisdj voor Pink. Moet je geen snob voor zijn om dat echt mager te vinden.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Was een groot verschil tussen die main en de Barn/ClubC ja. Ook Charlotte Gainsbourg die dag.

Maar je kan toch niet anders zeggen dan dat die main lineup toen echt ondermaats was. Vance Joy om half 7 op de main… En dan nog die gekke kermisdj voor Pink. Moet je geen snob voor zijn om dat echt mager te vinden.
Er is vooralsnog geen directe aanleiding om aan te nemen dat iets dergelijks weer gaat gebeuren. En als dat wel is, past zo'n toestand veel beter bij Pinkpop dan op RW, dus is dat hier helemaal niet zo'n probleem. Ik blijf liever positief altijd eigenlijk.
Feit dat de kritiek, zelfs hier, eigenlijk voornamelijk daar op gefocust was, geeft ook wel aan dat er met de show zelf van P!nk niet zoveel mis was.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.790
3.746
Ik heb niks met Pink, had liever ook een modernere pop-headliner, maar voor velen is dit prima.
Wat wel gewoon jammer blijft aan Pinkpop is dat er dan niks tegenover staat in een tent als alternatief. Ja ik weet het, dit is hier al 100 keer eerder besproken maar goed
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken