Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
publiek ging helemaal los bij idles, heel vet
top, ik vond t nx, en nu ik ze live gezien heb, vind ik t 10 x nx
metallica was wel heel gaaf.
en eindelijk de hand van dennis schudden.

wie waren eigenlijk de anderen die ik daar gezien heb ( ik patrick met t tool shirt)
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Is er op het terrein nog iets gezegd over wel/niet meenemen van eigen water? Volgens NOS zou PP dat vandaag toestaan, maar geen mededelingen van PP zelf op sociale media.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Ik snap ook niet waar mensen vandaan halen dat TOP slecht was. Niet je smaak oke, maar in mijn oren en ogen toch echt loepzuiver en een leuke show. ??‍♀️

Bij Nightwish heerlijk achteraan het voorvak gestaan. Had het idee dat de hele bende zichzelf naar voren aan het duwen was, de hele show alle ruimte gehad. Perfecto. Qua show weinig spannends, maar had ook niet anders verwacht van een show van een uur. Jammer dat de ledschermen zowat het hele uur niet fatsoenlijk werkten.

Dit was bij Graspop ook het probleem op donderdag. Tijdens Iron Maiden was het niet te doen vooraan. Iedereen probeert zichzelf naar voren te duwen en dat past gewoon niet.
 

cryinghorizon

Playlistbediener
21 feb 2018
46
53
Dit was bij Graspop ook het probleem op donderdag. Tijdens Iron Maiden was het niet te doen vooraan. Iedereen probeert zichzelf naar voren te duwen en dat past gewoon niet.
Denk dat je dat altijd wel houdt aan de voorkant. Met dit weer natuurlijk wel heel dom, duwen is altijd kut, maar met deze hitte nog veel erger. Wij stonden aan de achterkant van het voorvak ook beter dan de mensen die aan de dranghekken aan de veldkant stonden, ook die stonden hutjemutje.

Maar als ik de verhalen hoor over kotsende mensen vooraan bij TOP, dan ging het bij Nightwish nog netjes. Vandaag ga ik me in ieder geval niet wagen aan de voorkant van welke show dan ook.
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
291
391
Ik vond Metallica ok, maar niet meer dan dat. Geluid was verderop in het veld in het begin niet goed, ze hadden wel een nummer of 2 extra kunnen spelen met op tijd beginnen, minder pauzes…wel een fantastische setlist!

En om te reageren op TOP, in 2013 was het een verrassing, goed samengevat in: https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2013/Lowlands/LL13-Twenty-One-Pilots.html

Daarna nog een paar keer gezien, maar gisteren was veruit het slechtste: te veel, zeker niet zuiver en niks spontaans aan. Overigens zag ik dat ruim 40.000 mensen het wel leuk vonden :ROFLMAO:
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.955
3.610
Iedereen die zeikt op het waterprobleem. Als je 10 minuten wacht heb je altijd wel water. Je kan soms ook wat verder lopen. Maar bij Pinkpop vindt men het nogal makkelijk om midden op het veld te liggen en vanuit daar het liefst geen stap te verzetten.

edit: haal gewoon je drinken op de WC. Slimbo's
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Cootje en festirock

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ik zal dan maar mijn eerste verslag geven over mijn eerste dag:

Niet gewacht bij de tent voor de polsbandjes, geen rij bij de ingang dit was dit jaar een dikke prima! Daarna bonnen gekocht en loempia met My Baby op de achtergrond. Gewoon prima! Daarna door naar pop zanger JC Stewart ook om kennis te maken met stage 4. Wat een top live zanger als je van pop liedjes houdt! Terwijl we naar stage 4 liepen flink geschrokken van de lange rijen bij de WML water punten . Vijf minuten wachten voor deze rijen kan ik me niet voorstellen of ik heb telkens pech gehad want er stond telkens een wachtrij van drie kwartier.

Ik heb dus altijd het water bijgevuld bij de kranen bij de wc’s. Ook hier wel rijen maar langer dan 10 minuten wachten was het dan wel niet. Na JC Stewart frietje gegeten op het veld met Danny Vera op de achtergrond. Ik vond het teveel geklets en maar weinig muziek. Niet mijn ding….door naar Idles. Ik kende deze band niet,…maar Wow! Wat goed! Echt heel erg genoten.

Toen Nightwish van een afstandje gezien. Gewoon prima , top maar gewoon niet echt mijn ding. Toen in het voorvak voor Greta van Fleet ….ja dit was toch wel weer echt top hoor! Heerlijke zang! Uiteindelijk wel iets eerder weg gegaan om in het voorvak van Twenty One Pilots te komen….

Naja vanaf hier ben ik heel erg geschrokken en kreeg de festival dag een andere wending voor mij. Voorgaande jaren waren er bij de MainStage voorvallen draai poortjes met groene pijlen. Zodra het voorvak vol was kon er niemand meer bij…

Deze poortjes waren er dit jaar NIET!! Mensen stonden op elkaar gepropt …en de mensen bleven maar komen. Ik heb veel meegemaakt op dat gebied maar dit was beangstigend en gevaarlijk! Er hebben drie mensen overgegeven …en zijn vier mensen flauwgevallen in het gedeelte waar ik stond. Een beetje uit paniek het voorvak uitgegaan en Twenty One Pilots vanaf een afstandje gekeken. Eigenlijk niet zo heel erg want het was niet Wow en rommelig maar wel wat je van 21 Pilots verwacht.

Toen wat gaan eten en Sylvie kreusch op achtergrond. Top en heerlijke afwisseling! Toen Metallica….ja…Ik heb ze nog nooit live gezien maar schrok van de tweede rij schermen. Nu weet ik wel vaker dat de headliner dit beslist maar als het hele concert op tv wordt uitgezonden maar je voor het publiek de tweede rij schermen niet aanzet vind ik dat wel vreemd. We konden dus wel iets zien maar de schermen op de tweede rij ook aan was fijn geweest.

Halverwege de set sprongen plots de tweede schermen aan! Metallica gewoon prima, leuke set maar naar mijn gevoel mocht er soms wat meer interactie met het publiek zijn.

Samengevat: Voor mijn gevoel was het gisteren te druk. Teveel mensen te vaak op elkaar gepropt wat voor gevaarlijke situaties heeft gezorgd. Naar mijn idee heeft dit ook te maken met de indeling van het terrein en eerlijk gezegd vond ik het wel iets hebben dat de IBA stage zo in een hoek stond de andere jaren. En….nieuwe voorvak systeem is gevaarlijk. Verder prima bandjes voor de eerste dag.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.216
Ik zal dan maar mijn eerste verslag geven over mijn eerste dag:

Niet gewacht bij de tent voor de polsbandjes, geen rij bij de ingang dit was dit jaar een dikke prima! Daarna bonnen gekocht en loempia met My Baby op de achtergrond. Gewoon prima! Daarna door naar pop zanger JC Stewart ook om kennis te maken met stage 4. Wat een top live zanger als je van pop liedjes houdt! Terwijl we naar stage 4 liepen flink geschrokken van de lange rijen bij de WML water punten . Vijf minuten wachten voor deze rijen kan ik me niet voorstellen of ik heb telkens pech gehad want er stond telkens een wachtrij van drie kwartier.

Ik heb dus altijd het water bijgevuld bij de kranen bij de wc’s. Ook hier wel rijen maar langer dan 10 minuten wachten was het dan wel niet. Na JC Stewart frietje gegeten op het veld met Danny Vera op de achtergrond. Ik vond het teveel geklets en maar weinig muziek. Niet mijn ding….door naar Idles. Ik kende deze band niet,…maar Wow! Wat goed! Echt heel erg genoten.

Toen Nightwish van een afstandje gezien. Gewoon prima , top maar gewoon niet echt mijn ding. Toen in het voorvak voor Greta van Fleet ….ja dit was toch wel weer echt top hoor! Heerlijke zang! Uiteindelijk wel iets eerder weg gegaan om in het voorvak van Twenty One Pilots te komen….

Naja vanaf hier ben ik heel erg geschrokken en kreeg de festival dag een andere wending voor mij. Voorgaande jaren waren er bij de MainStage voorvallen draai poortjes met groene pijlen. Zodra het voorvak vol was kon er niemand meer bij…

Deze poortjes waren er dit jaar NIET!! Mensen stonden op elkaar gepropt …en de mensen bleven maar komen. Ik heb veel meegemaakt op dat gebied maar dit was beangstigend en gevaarlijk! Er hebben drie mensen overgegeven …en zijn vier mensen flauwgevallen in het gedeelte waar ik stond. Een beetje uit paniek het voorvak uitgegaan en Twenty One Pilots vanaf een afstandje gekeken. Eigenlijk niet zo heel erg want het was niet Wow en rommelig maar wel wat je van 21 Pilots verwacht.

Toen wat gaan eten en Sylvie kreusch op achtergrond. Top en heerlijke afwisseling! Toen Metallica….ja…Ik heb ze nog nooit live gezien maar schrok van de tweede rij schermen. Nu weet ik wel vaker dat de headliner dit beslist maar als het hele concert op tv wordt uitgezonden maar je voor het publiek de tweede rij schermen niet aanzet vind ik dat wel vreemd. We konden dus wel iets zien maar de schermen op de tweede rij ook aan was fijn geweest.

Halverwege de set sprongen plots de tweede schermen aan! Metallica gewoon prima, leuke set maar naar mijn gevoel mocht er soms wat meer interactie met het publiek zijn.

Samengevat: Voor mijn gevoel was het gisteren te druk. Teveel mensen te vaak op elkaar gepropt wat voor gevaarlijke situaties heeft gezorgd. Naar mijn idee heeft dit ook te maken met de indeling van het terrein en eerlijk gezegd vond ik het wel iets hebben dat de IBA stage zo in een hoek stond de andere jaren. En….nieuwe voorvak systeem is gevaarlijk. Verder prima bandjes voor de eerste dag.
Nare ervaring bij Top man. In meer dan 15 jaar festivals heb ik dat nog nooit meegemaakt. Zeker bij een geroutineerd festival als Pinkpop verwacht je dat niet
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Prima eerste dag gehad!
Bandje, ingang, nergens hoeven wachten.
Schermpjes op de munten automaten waren slecht te lezen voor veel mensen, dus heb hier enkele mensen instructies gegeven voordat ik het eerste biertje kon wegtikken.
Rondje gelopen over het terrein, de nieuwe indeling bekijken. Ik vind het dikke prima! Alleen hou je nu constant drukte op het veld.

Hoogtepunt van de dag was voor mij toch wel Grandson! Wat was dat lekker. Ging goed los bij stage 4.
Nothing but thieves en Smash into pieces vond ik ook erg goed, van de rest heb ik hier en daar stukjes meegekregen. Heb zelf niets met Floor Janssen, maar was niet slecht. TOP heeft een paar leuke plaatjes, de rest van de show vond ik langdradig.

Bij Metallica had ik wat opstart problemen, net als het geluid. Gaandeweg de set vond ik het steeds beter worden.

Op naar dag 2!
Het wordt nog warmer vandaag, dus nog ietsje rustiger aan doen.
Have fun iedereen!!
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken