Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik ben nog nooit naar Der Ring zelf geweest. De edities dat ik er was was beiden op de oude locatie in Mendig.

Maar mijn ervaring met RAR is een klein beetje dubbel omdat wij 2 jaar achter elkaar heel veel pech hebben gehad met het weer. Eerste editie was het kwa onweer bij vlagen al gevaarlijk en naar het schijnt gewonden gevallen. En de tweede editie was nog erger, daar zijn we na dag 1 naar huis gegaan omdat de situatie met het weer simpelweg te onveilig was en daarbij de organisatie echt heel slecht was (die editie is ook de zaterdag dag programma afgelast en verplaatst naar de nacht, en de zondag was compleet afgelast). https://www.ad.nl/nieuws/noodtoestand-in-duitsland-rock-am-ring-afgelast~a5c48324/

Goed, als we dat even los laten voor wat het is. Op het momenten dat we niet door regen en onweer werden geteisterd was het festival gewoon heel erg tof. Duitsers hebben echt niet de meest scherpe muziek smaak, maar ze gaan los. De rock acts komen daar ook beter uit de verf dan dat ze hier komen naar mijn mening en de sfeer was op veel momenten gewoon veel beter dan dat het hier in NL is.

Kwa organisatie heeft festival wel wat te korten. Zo was het zoeken naar een plaatsje op een camping een drama, je moest destijds nog met contact geld betalen bij een bar, erg veel loop afstanden, slechter informatie voorziening, weinig voorzieningen op de camping, files naar de parkeerplaatsen etc.

Maar goed, ik zou zeggen ga er gewoon voor. Het is wel een ervaring die je in Nederland niet snel kan krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.217
Maar goed, ik zou zeggen ga er gewoon voor. Het is wel een ervaring die je in Nederland niet snel kan krijgen.

Dat is wel een mooie samenvatting! Heb met mijn twee keer RaR wel een paar van de mafste avonturen beleefd en dingen gezien. De campings kunnen echt een chaos zijn af en toe. Die Duitsers weten wel wat feesten is zeg maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Ben een paar dagen de berg niet opgegaan, maar veel is er na de opbouw van de roze tent niet gebeurd.. Aanstaande zondag (22 mei) is nog een "mega rommelmarkt" op het terrein, wellicht dat er gewacht wordt tot deze voorbij is met de verdere opbouw?
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
372
202
Kan je op camping A een partytentje zetten of is dat 'not done'?
zeker! ideaal ook als het of regent of als de zon schijnt voor wat beschutting om onder te zitten. Zeker als je met een groepje bent handig om de partytent in het midden te zetten en de tentje erom heen. Heb je ook weer wat extra ruimte want het staat verder wel gewoon hutje-mutje. Ik ga zelf donderdag avond al... dan heb je nog genoeg ruimte om een plekje uit te zoeken. zeker A en B lopen snel vol.... kom je vrijdag rond 11 -12 uur dan ben je al snel aangewezen op camping C
 
  • Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ben een paar dagen de berg niet opgegaan, maar veel is er na de opbouw van de roze tent niet gebeurd.. Aanstaande zondag (22 mei) is nog een "mega rommelmarkt" op het terrein, wellicht dat er gewacht wordt tot deze voorbij is met de verdere opbouw?
viel me ook op, weinig te zien qua opbouw behalve de tent.

ik verwacht de aanvoer van de Boels keetjes ook pas in de 3 weken voor het festival pas (althans dat is tenminste de normale gang.
De aanvoer en plaatsing van de kassa's, backstage etc is dat dan.
Misschien dat ze eerder beginnen met de opbouw van de podia (met name Main/South en Noord/IBA), is toch wat "steigerwerk".
Geen idee of ook daar in de brache te kort persooneel is, maar je zou aankomende week langzaam kunnen verwachten dat er aan het "steigerwerk" gestart gaat worden.
Eet en drank tentjes, zal pas in de laatste week vorm krijgen verwacht ik.

Opbouw op camping zal ook niet nog al te vroeg vooraf starten.
Opbouw stage 4 zal niet eerder vorm krijgen dan vanaf 30 mei, omdat 29 mei nog een markt is op dat stukje terrein.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
volgens de Post NL app is er post van Ticketmaster onderweg!!!

Ziet er naar uit dat mijn Collector Ticket voor Pinkpop vandaag binnenkomt?

Happy Jimmy Fallon GIF by The Tonight Show Starring Jimmy Fallon
had nog niets ontvangen... :mad:

krijg nu weer de melding dat de post "opnieuw" onderweg is na "herstel retour/huisadres".... jeetje.?
dat moet niet gebeuren met de Collector Tickets he!!!
als Ticketmaster die pas heel laat toe stuurt dat die minstens 3 dagen voor het festival te ontvangen zijn.
Als dat met het Collector Ticket gebeurt, ontvang je die in de bus NA Pinkpop ipv er voor. o_O
Mag Ticketmaster wel eens haast maken met Collector Tickets voor Pinkpop versturen zeg!!
 

LifeCanBeBeautiful

Playlistbediener
16 feb 2022
48
21
zeker! ideaal ook als het of regent of als de zon schijnt voor wat beschutting om onder te zitten. Zeker als je met een groepje bent handig om de partytent in het midden te zetten en de tentje erom heen. Heb je ook weer wat extra ruimte want het staat verder wel gewoon hutje-mutje. Ik ga zelf donderdag avond al... dan heb je nog genoeg ruimte om een plekje uit te zoeken. zeker A en B lopen snel vol.... kom je vrijdag rond 11 -12 uur dan ben je al snel aangewezen op camping C
Wij gaan normaal ook donderdagavond vertrekken. En zou graag partytent je meenemen dus ga proberen op camping A te geraken maar staan wel op parking C. Wordt dus sjouwen ?.
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Ik stel de vraag toch maar even hier. Heeft iemand ervaring met een dagje naar Rock Am Ring gaan. Hoe is de sfeer normaal? Is het een dag waard of alleen weekend? Handige opbouw van het terreinv
Met RAR heb ik geen ervaring, een groot concert in Duitsland wel, 2019 Hockenheimring... Dit nooit meer! Ruim 100.000 bezoekers, wij dachten lekker vroeg te zijn. Bij aankomst (4 uur voor aanvang) werden we naar P9 (!) geleid. Dit bleek een grasbaan vliegveldje te zijn, plaats voor een paar duizend auto's, vanaf hier was het ruim 1.5 uur lopen naar het circuit en dan moest je doorstappen ook. Voor het circuit moest de hele meute door een smal fietserstunneltje, ook het volk van parking 1 - 8. Bij het circuit even 3 kwartier wachten op 't vrouwke, moest even plassen en door naar de kaartcontrole. Eenmaal op t circuit zagen we links het podium staan, maar een plekje zoeken, ho maar. Eerst helemaal over het circuit naar de andere kant, weer een kilometer of 4, eerste support 3/4 van gemist. Daarna 2e support James Bay was tof en Sheeran ook een topshow. Na afloop weer naar de parking, waar bij aankomst alles redelijk gedoceerd door het fietserstunneltje kon, gaat dat niet als er 100.000 man tegelijk doorheen moet. Hebben we dan niets geleerd van Duisburg...?uiteindelijk 2.45 uur later bij de auto en dan nog een uur file om de parking af te komen, slechts 1 B-weggetje voor een parking met 2.5-3 duizend auto's... Pffff rond een uur of 4 in de nacht kwamen we bij het overnachtingshotel aan op 15 KM afstand. Ok het is een andere locatie maar als ik de berichten over RAR lees dan is het in Duitsland met concerten qua logistiek naar mijn mening overal een zooitje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
372
202
Wij gaan normaal ook donderdagavond vertrekken. En zou graag partytent je meenemen dus ga proberen op camping A te geraken maar staan wel op parking C. Wordt dus sjouwen ?.
lopen is te doen, stond in 2019 ook op parking C, maar met tentje op camping A. Er rijden bussen (weet alleen ff niet of dat donderdag avond al is, @DennisvdBr ?) Maar als je gaat lopen je bent niet de enige!
 
  • Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
372
202
had nog niets ontvangen... :mad:

krijg nu weer de melding dat de post "opnieuw" onderweg is na "herstel retour/huisadres".... jeetje.?
dat moet niet gebeuren met de Collector Tickets he!!!
als Ticketmaster die pas heel laat toe stuurt dat die minstens 3 dagen voor het festival te ontvangen zijn.
Als dat met het Collector Ticket gebeurt, ontvang je die in de bus NA Pinkpop ipv er voor. o_O
Mag Ticketmaster wel eens haast maken met Collector Tickets voor Pinkpop versturen zeg!!
Ik krijg vandaag weer iets van post (volgens postNL app) maar ik kan nog niet zien van wie.....? Spannend!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Nog maar 30 dagen en dan barst het feest los op Megaland! Man, wat hebben we er zin in, jullie ook?
We vieren vandaag ook nog eens onze verjaardag. Precies 52 jaar geleden, op 18 mei 1970, vond Pinkpop voor de eerste keer plaats. In Geleen. Op Pinkstermaandag. Toen nog een 1-dags festival en kamperen kon pas vanaf 1976! Meer leuke weetjes op www.pinkpop.nl/history/
#pinkpop #pp22 #historie #verjaardag



Image
 

Steefmeister88

Playlistbediener
4 mei 2022
44
44
Ik ben nog aan het twijfelen wanneer ik richting Pinkpop camping ga. Of donderdagavond of vrijdagochtend. Het liefste wil ik weer op camping B staan. Aantal jaren geleden stonden we daar redelijk kort aan de ingang van de Einsteinstraat en dat beviel wel.

Camping A lijkt me ook wel prima, maar Camping C vind ik qua ligging niet zo fijn. De wandeltocht naar Pinkpop terrein vanuit B was eigenlijk ook wel prima en gezellig.

Denken jullie dat B snel vol zal liggen en daarvoor aankomen op vrijdagochtend niet aan te raden is, of loopt dat meestal niet zo en vaart? Heb er eerlijk gezegd niet zo opgelet in 2018.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.928
1.705
Ik ben nog aan het twijfelen wanneer ik richting Pinkpop camping ga. Of donderdagavond of vrijdagochtend. Het liefste wil ik weer op camping B staan. Aantal jaren geleden stonden we daar redelijk kort aan de ingang van de Einsteinstraat en dat beviel wel.

Camping A lijkt me ook wel prima, maar Camping C vind ik qua ligging niet zo fijn. De wandeltocht naar Pinkpop terrein vanuit B was eigenlijk ook wel prima en gezellig.

Denken jullie dat B snel vol zal liggen en daarvoor aankomen op vrijdagochtend niet aan te raden is, of loopt dat meestal niet zo en vaart? Heb er eerlijk gezegd niet zo opgelet in 2018.

Ik zou met twee dingen rekening houden:

1. Het aantal weekendkaarten t.o.v. dagkaarten. Hoe meer weekendkaarten er in de markt zijn, hoe meer potentiële kampeerders. Tien jaar geleden waren er meer dagkaarten, en had je ook nog camping D. Toen kon je nog tamelijk laat op camping B terecht. Camping D is er niet meer, en volgens mij zijn er zeker 30.000 tot 35.000 weekendkaarten in de markt deze editie (Dennis weet dit soort dingen), dus de gewilde campings A en B zullen sneller volzitten dan destijds.

2. Waar kom je vandaan? Als je 2 uur moet rijden, en daardoor 'pas' rond bijvoorbeeld 10:00 in Landgraaf bent, dan denk ik dat je camping B wel kunt vergeten. Alle locals die pas op vrijdagochtend gaan, zijn er dan eerder dan jij. Als je van verder weg komt, lijkt het me verstandiger om op donderdag te gaan als je echt zeker wil zijn van een redelijke plekje op camping B.
 
  • Leuk
Waarderingen: Steefmeister88

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Bekijk bijlage 1591
Ok het duurt nog even en het weer in Nederland is altijd onvoorspelbaar maar zoals het nu naar uit ziet mogen we ons flink gaan insmeren ?
Dan komen de extra schaduwplekken direct van pas. Dat was in 2012 ook zo’n weekend met overdag 28 graden, dan ben je blij als je af en toe de schaduw kan opzoeken.
 

Steefmeister88

Playlistbediener
4 mei 2022
44
44
Ik zou met twee dingen rekening houden:

1. Het aantal weekendkaarten t.o.v. dagkaarten. Hoe meer weekendkaarten er in de markt zijn, hoe meer potentiële kampeerders. Tien jaar geleden waren er meer dagkaarten, en had je ook nog camping D. Toen kon je nog tamelijk laat op camping B terecht. Camping D is er niet meer, en volgens mij zijn er zeker 30.000 tot 35.000 weekendkaarten in de markt deze editie (Dennis weet dit soort dingen), dus de gewilde campings A en B zullen sneller volzitten dan destijds.

2. Waar kom je vandaan? Als je 2 uur moet rijden, en daardoor 'pas' rond bijvoorbeeld 10:00 in Landgraaf bent, dan denk ik dat je camping B wel kunt vergeten. Alle locals die pas op vrijdagochtend gaan, zijn er dan eerder dan jij. Als je van verder weg komt, lijkt het me verstandiger om op donderdag te gaan als je echt zeker wil zijn van een redelijke plekje op camping B.

Oké dank je wel. Ik kom zelf uit Zuid-Limburg, maar moet eigenlijk op vrijdagochtend mijn dochter naar schoolbrengen. Dat vind ik super leuk om te doen, maar kan eventueel ook door mijn ouders of schoonzus gedaan worden. Een extra nacht slaap in eigen bed is natuurlijk ook geen overbodige luxe. Kan er ook voor kiezen om in de ochtend vroeg de trein naar Landgraaf te nemen. Ik ga er nog maar eens goed over nadenken :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken