Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
rage against the machine heeft in juni nog niks gepland?
die verkopen met gemak 30.000 kaarten.
lijkt me meer iets voor later in het jaar, in 2020 hadden ze ook juni open met enkele VS festivals die daar nadien in kwamen.

Zouden die voor een paar weken op en naar naar Europa komen, lijkt me sterk eigenlijk.

Maar, als ik het goed opvat, morgen wellicht een aankondiging voor het Werchter terrein op de Pinkpop zondag. Een grote afvaller dus... ik ben er wel bang voor!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.520
3.020
lijkt me meer iets voor later in het jaar, in 2020 hadden ze ook juni open met enkele VS festivals die daar nadien in kwamen.

Zouden die voor een paar weken op en naar naar Europa komen, lijkt me sterk eigenlijk.

Maar, als ik het goed opvat, morgen wellicht een aankondiging voor het Werchter terrein op de Pinkpop zondag. Een grote afvaller dus... ik ben er wel bang voor!
sir macca, gok ik.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Met gemak denk ik niet..... eerder met moeite. 30.000 kaarten is best veel hoor... Leuke toevoeging voor PP. Dat zeker.....
Als je ziet tegen welke woekerprijzen de concerten van RATM uitverkopen zal die 30.000 wel lukken. (Ik denk trouwens dat ze absoluut niet komen komend jaar).
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Sure... maar toch hoeft ook niet verkeerd te zijn. Ik zie Borsato ook nog wel komen, maar ook nooit als headliner. Snollebollekes is natuurlijk een extreem voorbeeld, maar dat er verschuivingen zijn is prima en hoeft ook nog niet eens verkeerd te zijn.

Ik neem een Justin Bieber. Ja het viel tegen, het was slecht etc. etc. Maar ik vond het oprecht wel een toffe boeking dat ze het eens probeerde (en ik ze oprecht dat ik zijn hedendaagse muziek best wel kan behappen). Want "achteraf" gezien, had Pinkpop ook niet gewoon Michael Jackson, Madonna, Spice Girls, Elton John, Lady Gaga, Adele, Rihanna etc. in hun prime moeten hebben? Ik ben van mening van wel.

Eigenlijk zou het ideaal zijn dat ze twee weken kunnen reserveren. 1 voor de jongere, en een voor het ouder publiek. Maar daar is de locatie niet naar.

Jonger en ouder publiek lijkt me niet zo het probleem. Er is volgens mij gewoon een grote groep PP fans die rock headliners wil, en niks heeft met de pop artiesten in de groep die jij noemt. Dit is ook logisch, pp is groot geworden met grote rock headliners, zeker de laatste 10-20 jaar, dus dat is dan ook automatisch je vaste publiek.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Jonger en ouder publiek lijkt me niet zo het probleem. Er is volgens mij gewoon een grote groep PP fans die rock headliners wil, en niks heeft met de pop artiesten in de groep die jij noemt. Dit is ook logisch, pp is groot geworden met grote rock headliners, zeker de laatste 10-20 jaar, dus dat is dan ook automatisch je vaste publiek.
Maar je hebt ook publiek die niet met de tijd meewil.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
bedenk me net, stel RHCP en Macca hebben de Goffert / Pinkpop wissel gedaan?

of zou Macca weer de draad oppakken begin juni / eind mei op Goffertpark?
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
940
445
U2 zou ook mooi zijn als ze nog eens zouden komen na "81. Verder vind ik de rest van de programmering ook belangrijk, gaat niet alleen om de headliners.
Is tenslotte een festival.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.681
7.451
Waarmee ik me bedenk dat ik die One Show van Robbie Williams ineens als logisch verklaar... door die exclusieve-gedachte.
Maar, dan zit hier de 2015 show wellicht als te recent in de weg denk ik.

Ik denk dat met het wegvallen van de 2020 en 2021 edities niemand moeilijk doet over te snel terugkerende headliners. Een Robbie Williams in 2015 is dan al zeven jaar geleden komende zomer…
Dat kan natuurlijk ook puur mijn mening zijn, omdat ik met Graspop gewend ben dat headliners snel terugkomen. Maar zeven jaar is een flink aantal jaren.

Verder nog belangrijk om te bedenken, hoeveel kaartjes zijn er al verkocht vanuit de 2020 editie? Als men het heeft over 30k dagtickets verkopen en 40k combi’s, dan hoeft een act dat al lang niet meer te verkopen. Zal er een beetje aan liggen wie de headliner zou zijn geweest voor de betreffende dag in 2020, maar zeker de mensen met een combi ticket al in het bezit zie ik niet ineens hun ticket inruilen voor een voucher omdat de derde headliner hun niet bevalt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
vandaag zijn er in iedergeval wat dingen te verwachten om Pinkpop heen.

Boutique en Werchter, Les Ardentes en Rock en Seine onder andere...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Gaat de Metallica dag uitverkopen? Ik vermoed van wel, of in ieder geval nagenoeg wel...
Gaat de Pearl Jam dag uitverkopen? Ik vermoed van wel, of in ieder geval nagenoeg wel...

t.o.v. RHCP en Guns 'n Roses lijken qua kaartverkoop zowel PJ als Metallica mij een 'upgrade' die ervoor gaan zorgen dat er weinig kaarten worden geretourneerd, en waarschijnlijk eerder nog voor wat extra kaartverkoop zorgt. Wie het ook wordt voor de zondag, ook daar is de kans in mijn ogen levensgroot dat het een upgrade wordt t.o.v. de naam Post Malone. Ik vond dat een headliner van erg bescheiden formaat. Als Pinkpop daar een fatsoenlijke naam weet te strikken, konden ze weleens het beste jaar sinds 2014 draaien qua kaartverkoop. Want na 2 droge zomers zal er heel veel drang zijn. Toch wel een mooi vooruitzicht, 3 dagen een volle, enthousiaste weide!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
vandaag zijn er in iedergeval wat dingen te verwachten om Pinkpop heen.

Boutique en Werchter, Les Ardentes en Rock en Seine onder andere...
Boutiuque en Les Ardentes beide voor Stromae.

Wachten of er nog aanvulling komt van Werchter en waar Rock en Seine nog mee komt
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Nou, dat maakt het makkelijk. Die zondagheadliner doet er voor mij niet meer toe, ik ben dan hopelijk in België!
stiekem vind ik dit toch een beetje jammer...

ik had graag samen een drankje met je gedaan op Pinkpop om te sparren over Pinkpop 2023.
maar gun ieder zijn fun uiteraard.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
ik denk nu wel dat Taylor Swift betreft 2022 van de radar kan. Geen herbevestiging Boutique en geen sprake van bij geruchten Glasto.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Wellicht nu The Killers toch maar in het verhaal zetten voor Pinkpop.
Want die gaan niet als sub komen voor Stromae op Boutique he
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Maar Dennis. Wat vindt jij: is een headliner van Werchter Boutique groot genoeg om Pinkpop te headlinen? Zo maar eens een vraag ?
leuk voor Belgie

mijn mening, kan best op Lowlands, DTRH of BKS als headliner. Maar Pinkpop vind ik sub echt de maximale.
VInd overigens dat Boutique normaal wel exclusief is met de headliners, maar nu staat hij in Belgie op 2 festivals al, weg exclusiviteit.

(los daarvan, zelf geen fan van hoor, ik ken maar 2 nummers en zelfs daarbij gaat mijn radio al uit, dus mijn mening is lichtjes beinvloed)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken