Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Eens met beiden hierboven. Rudeboy solo kun je niet gelijkstellen met Golden Earring en Rowwen Heze.

Als de UDS nou zou besluiten tot een comeback, dan zou dat de situatie wel veranderen. Die zijn toch een van de meest inspirerende Nederlandse acts ooit geweest, met twee van de beste albums van Nederlandse bodem ooit. Al moeten we dat natuurlijk ook weer niet teveel overschatten; het merendeel van Nederlandse muziekluisteraars heeft er waarschijnlijk nooit van gehoord haha. Maar prachtige band, vernieuwend in die tijd, en geweldige albums gemaakt.

Ook heel blij dat ik hen verschillende keren live heb mogen zien; dat was ook wel een intense ervaring telkens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en jaydee76

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
misschien met een scheef ook in de gaten houden wat Mad Cool gaat doen om 5 uur vanmiddag?

wellicht een rits namen waar we iets van kunnen verwachten nog in een mogelijke Pinkpop aankondiging in komende dagen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Lemmen200

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
285
227
Kan aan mij liggen hoor, maar ik denk dat je Urban Dance Squad/Rudeboy echt enorm overschat.
Ik ben het erg vaak met je eens, maar nu niet, want UDS is nog steeds één van de meest legendarische Nederlandse acts ooit. Natuurlijk is het niet echt UDS als het alleen Rudeboy en DJ DNA en wat invalkrachten zijn, maar reken maar dat er ook bij Rudeboy solo heus wel duizenden staan te springen als een malle. Kan ook haast niet anders met prijsnummers als 'Fastlane', 'No Kid' en 'Demagogue'.

En juist omdat de band wat in de vergetelheid is geraakt is het des te beter het jongere publiek te laten zien waar RATM het kunstje van afgekeken heeft.

Dit zou ook in 2022 nog steeds staan als een huis:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik ben het erg vaak met je eens, maar nu niet, want UDS is nog steeds één van de meest legendarische Nederlandse acts ooit. Natuurlijk is het niet echt UDS als het alleen Rudeboy en DJ DNA en wat invalkrachten zijn, maar reken maar dat er ook bij Rudeboy solo heus wel duizenden staan te springen als een malle. Kan ook haast niet anders met prijsnummers als 'Fastlane', 'No Kid' en 'Demagogue'.

En juist omdat de band wat in de vergetelheid is geraakt is het des te beter het jongere publiek te laten zien waar RATM het kunstje van afgekeken heeft.

Dit zou ook in 2022 nog steeds staan als een huis:
En waar de RHCP hun kunstje van afgekeken hebben
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
285
227
En waar de RHCP hun kunstje van afgekeken hebben
Zo ver wil ik niet gaan, want RHCP hadden tenslotte al vier platen uitgebracht toen UDS met hun (weliswaar baanbrekende) debuutplaat Mental Floss for the Globe kwam. Maar in het geval van RATM gaat die crossover-vlieger absoluut wel op: ik was onlangs bij een UDS avond in De Helling in Utrecht waar DJ DNA van alles vertelde over de beginjaren van de band, en daar vertelde hij ook hoe bij een optreden in L.A. een bandje in het voorprogramma stond met Tom Morello op gitaar, die vervolgens de hele avond UDS-gitarist René van Barneveld a.k.a. Tres Manos het hemd van het lijf vroeg over al zijn gitaarsounds en technieken. Voor wie het interessant vindt: op 30 maart doet DNA weer zo'n "Iconic Albums"-avond over Mental Floss in Het Paard in Den Haag, waar die anecdote ook vast weer ter sprake zal komen.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Naar de drop van madcool, waar kunnen we Jack White in Nederland verwachten? Lijkt me erg tof om keer live te zien.
Verder nog Stormzy die imo een top show kan geven op Iba stage (al is dat wat te klein misschien). Of toch weer naar lowlands helaas?
Er mag veel overkomen in ieder geval!
 

Lemmen200

Playlistbediener
24 sep 2021
29
17
Naar de drop van madcool, waar kunnen we Jack White in Nederland verwachten? Lijkt me erg tof om keer live te zien.
Verder nog Stormzy die imo een top show kan geven op Iba stage (al is dat wat te klein misschien). Of toch weer naar lowlands helaas?
Er mag veel overkomen in ieder geval!
Jack white zou wel gaaf zijn voor pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: PP1980

ikke

Campingartiest
12 nov 2018
56
10
Zouden er vandaag nog namen komen of zal maneskin het enige ‘pakketje’ wezen wat ze bedoelde met voor sinterklaas
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Pinkpop heeft (buiten Maneskin vorige week) volgens mij nog nooit een pakketje eruit gegooid op vrijdag.
Zeg nooit nooit natuurlijk, maar ik verwacht helaas niets meer. 12 uur nog even opletten maar daarna niet meer gok ik.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.920
1.696
Hoe dan ook is de intentie duidelijk uitgesproken dat er voor Sinterklaas een reeks namen gedropt worden. Heb geduld, het komt eraan!
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.907
3.509
Naja dan zou dat vandaag moeten komen. Het zou niet de eerste keer zijn dat de communicatie vanuit Pinkpop waardeloos is.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Of het nieuws komt om 14:00 samen met Rock am ring + Rock im Park.
Verwacht namelijk (doordat ze elk uur een foto plaatsen) om 14:00 nieuws vanuit die kant.
Wellicht delen ze nog een grote naam?
 

Domie

Playlistbediener
3 dec 2021
7
2
Hii, ik ben nieuw hier :)

Denken jullie dat Stromae nog een mogelijkheid is? Stromae is op 17 juni in Lyon en 19 juni op Werchter Boutique. Destijds was hij 1 van de hoogtepunten van 2014 en nu komt hij weer terug met een nieuw album. Ik denk dat Pinkpop hem wel graag een podium wil geven voor zijn comeback in Nederland. Wat denken jullie?
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
559
289
Wellicht dat ze een wat gunstiger moment afwachten wat betreft de maatregelen? Om de kans te vergroten nog wat kaarten te verkopen? Begin van 2022 lijkt me dan een goed moment.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Wellicht dat ze een wat gunstiger moment afwachten wat betreft de maatregelen? Om de kans te vergroten nog wat kaarten te verkopen? Begin van 2022 lijkt me dan een goed moment.
De situatie gaat begin 2022 niet anders zijn dan nu. Of bedoel je mei 2022?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken