Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.893
6.113
Dat is nu hetzelfde tarief als de Rolling Stones. Met wegvallen van Charlie hoeft een lid geen 1,5 miljoen te cashen. Ik blijf zeggen dat zij de grote outsider zijn met een festivalshow en een in de ArenA als afscheid in Nederland.
De Stones kosten geen 4 miljoen. De helft wil ik zeker geloven.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.893
6.113
Zeker, ik zou het ook een wereldzet vinden als ze het voor elkaar krijgen alleen zie ik het niet gebeuren.
Hetzelfde geldt voor Beyoncé. Jullie maken jullie zelf wat wijs met dat opgepook.

Maar bon, het gaat gewoon Bruce worden hoor. Post Malone kan dan Noord afsluiten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.449
6.110
Hetzelfde geldt voor Beyoncé. Jullie maken jullie zelf wat wijs met dat opgepook.

Maar bon, het gaat gewoon Bruce worden hoor. Post Malone kan dan Noord afsluiten.
Post Malone is toch veel te groot om Noord af te sluiten?! Of zit ik dan teveel in mijn eigen bubbel?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
Hetzelfde geldt voor Beyoncé. Jullie maken jullie zelf wat wijs met dat opgepook.

Maar bon, het gaat gewoon Bruce worden hoor. Post Malone kan dan Noord afsluiten.
Gewoon even realistisch als je Adele of idd Beyonce weet te strikken doe je het gewoon meer dan goed! Adele zie ik niet snel gebeuren omdat ik persoonlijk haar muziek niet echt geschikt vind als afsluiter voor een festival.
Beyonce is dat veel meer maar ook die doet weinig festivals volgens mij.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.024
6.063
momenteel ben ik nog angstig voor de aankonding van Stadsparklive Groningen.
die dezelfde dag gaat plaatsvinden als de Pinkpop zondag.
echter, zag ik dat StadsparkLive op een catagorie evenement staat van Max 30k.

Dan denk ik niet dat Pinkpop nog een mogelijke headliner gaat verliezen aan Groningen?

kortom, weer terug komend op de naderende (voor)verkoop periode van Pinkpop, zie ik de kans dat Springsteen donderdag (?) aangekondigd gaat worden voor Pinkpop nog niet geheel als een verloren kans!
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
832
537
Volgens NRC Handelsblad kregen zij naar schatting 4 miljoen euro. Dat is volgens Smeets te veel, al wil hij niet vertellen wat dan het juiste bedrag is. Wel bevestigde hij in 2014 dat het om miljoenen gaat.
https://decorrespondent.nl/5098/hoe...e-popfestival-opslokken/752245769528-8e2e39e5
Het gelinkte artikel van NRC spreekt zichzelf tegen:


"Voor deze editie heeft Pinkpop een geschat programmabudget van zes tot acht miljoen euro. De helft van het budget gaat op aan de hoofdacts: The Rolling Stones, Metallica, Arcade Fire, Arctic Monkeys, Editors en John Mayer."

Dus ze schatten eerst in dat deze 6 acts samen 3 tot 4 miljoen kosten, en dan later in het artikel dat de Stones in hun eentje 4 miljoen kosten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Het gelinkte artikel van NRC spreekt zichzelf tegen:


"Voor deze editie heeft Pinkpop een geschat programmabudget van zes tot acht miljoen euro. De helft van het budget gaat op aan de hoofdacts: The Rolling Stones, Metallica, Arcade Fire, Arctic Monkeys, Editors en John Mayer."

Dus ze schatten eerst in dat deze 6 acts samen 3 tot 4 miljoen kosten, en dan later in het artikel dat de Stones in hun eentje 4 miljoen kosten.
Het staat me bij dat een Limburgsfonds voor cultuur of marketing nog een forse bijdrage heeft geleverd om The Stones mogelijk te maken. Niet het hele budget kwam uit de zakken van Jan. Met die kennis kunnen beide stellingen van NRC waar zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Adele zou voor mij de eerste headliner zijn in mijn >10jaar pinkpop die ik over zou slaan. Enige artiest die ik kan bedenken waarbij ik niet zou gaan.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Post Malone is toch veel te groot om Noord af te sluiten?! Of zit ik dan teveel in mijn eigen bubbel?
Absoluut dat Post Malone daar normaliter te groot voor is. Het is weliswaar voor Post Malone wel afwachten wat de rest van de dag zou brengen. Malone zal meer he jongere publiek trekken, maar wanneer de rest van de dag is geprogrammeerd met de wat oudere garde zal hij het lastig krijgen ben ik bang ?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Bieber gaat bij mij niet boven Adele. Maar de Spice Girls zeker wel. Alhoewel Spice Women toepasselijker zou zijn…

Anyway, doe maar gewoon Bruce. Mooie cadeau voor iedereen die de kaarten 2 jaar vast hield: 3 legendarische acts!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken