Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.929
1.705
Wellicht dat Festileaks tot er een vaccin is Daantje’s rechten om te posten in de topics (met uitzondering van het corona topic) even kan ontnemen. Want dit gaat een gebed zonder einde worden.

Dat zijn dit soort voorstellen ook. Hij doet namelijk helemaal niks verkeerd. Er is enkel wat frustratie omdat wij hier allemaal lekker lopen te dagdromen, en Daantje telkens tussendoor op de wekker slaat. Vandaar de meerdere verzoeken om dit in de slaapkamer hiernaast (het Corona topic) te gaan doen...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Oasiss wrote:
Ik denk dat het feit dat alle drie de headliners uit de VS komen het ook nog wat lastiger maakt (is 21 Pilots ook Amerikaans?).
Te meer omdat dit artiesten zijn die het zich prima kunnen veroorloven nog een jaar te wachten met touren.

Waarom kunnen VS artiesten zich meer veroorloven om een jaar uit te stellen dan pakweg UK artiesten?

Oh, zo bedoelde ik het niet. Ik doelde op de drie headliners specifiek omdat zij het zich vanwege hun status kunnen veroorloven om niet direct te gaan touren. Ik denk dat RHCP en Guns N Roses geen boterham minder hoeft te eten als ze een jaar extra niet touren en dat ze daarmee niets kwijtraken van hun achterban. En ik denk dat artiesten uit een ander continent dan minder snel geneigd zijn naar Europa te komen, ook nog omdat ze op hun eigen continent misschien nog wat in te halen hebben.
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid van burgers om hun overtuigingen kenbaar te maken, zonder voorafgaande controle door de staat. De vrijheid van meningsuiting is niet absoluut, net als de meeste andere grondrechten. Zo zijn belediging en smaad onder bepaalde omstandigheden strafbaar.

Vrijheid van meningsuiting wordt vaak beschouwd als een integraal concept in democratieën. De vrijheid om zonder angst voor vervolging je mening te kunnen uiten staat expliciet vermeld in de Universele verklaring van de rechten van de mens[1] en in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.

 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid van burgers om hun overtuigingen kenbaar te maken, zonder voorafgaande controle door de staat. De vrijheid van meningsuiting is niet absoluut, net als de meeste andere grondrechten. Zo zijn belediging en smaad onder bepaalde omstandigheden strafbaar.

Vrijheid van meningsuiting wordt vaak beschouwd als een integraal concept in democratieën. De vrijheid om zonder angst voor vervolging je mening te kunnen uiten staat expliciet vermeld in de Universele verklaring van de rechten van de mens[1] en in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.
Knappe advocaat heb je daar zeg.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
mattman wrote:

Oasiss wrote:
Ik denk dat het feit dat alle drie de headliners uit de VS komen het ook nog wat lastiger maakt (is 21 Pilots ook Amerikaans?).
Te meer omdat dit artiesten zijn die het zich prima kunnen veroorloven nog een jaar te wachten met touren.


Waarom kunnen VS artiesten zich meer veroorloven om een jaar uit te stellen dan pakweg UK artiesten?

Oh, zo bedoelde ik het niet. Ik doelde op de drie headliners specifiek omdat zij het zich vanwege hun status kunnen veroorloven om niet direct te gaan touren. Ik denk dat RHCP en Guns N Roses geen boterham minder hoeft te eten als ze een jaar extra niet touren en dat ze daarmee niets kwijtraken van hun achterban. En ik denk dat artiesten uit een ander continent dan minder snel geneigd zijn naar Europa te komen, ook nog omdat ze op hun eigen continent misschien nog wat in te halen hebben.

Aha, duidelijk. :)

Nuja, langs de andere kant zijn grote namen zoals Pearl Jam, Foo Fighters, The National, The Killers en Kings Of Leon net de enige headliners die zowat bevestigd hebben dat zo volgend jaar terug naar Europa afreizen. Dus zou daar niet te veel rekening mee houden.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Oasiss wrote:

mattman wrote:

Oasiss wrote:
Ik denk dat het feit dat alle drie de headliners uit de VS komen het ook nog wat lastiger maakt (is 21 Pilots ook Amerikaans?).
Te meer omdat dit artiesten zijn die het zich prima kunnen veroorloven nog een jaar te wachten met touren.


Waarom kunnen VS artiesten zich meer veroorloven om een jaar uit te stellen dan pakweg UK artiesten?


Oh, zo bedoelde ik het niet. Ik doelde op de drie headliners specifiek omdat zij het zich vanwege hun status kunnen veroorloven om niet direct te gaan touren. Ik denk dat RHCP en Guns N Roses geen boterham minder hoeft te eten als ze een jaar extra niet touren en dat ze daarmee niets kwijtraken van hun achterban. En ik denk dat artiesten uit een ander continent dan minder snel geneigd zijn naar Europa te komen, ook nog omdat ze op hun eigen continent misschien nog wat in te halen hebben.

Aha, duidelijk.
1f642.svg


Nuja, langs de andere kant zijn grote namen zoals Pearl Jam, Foo Fighters, The National, The Killers en Kings Of Leon net de enige headliners die zowat bevestigd hebben dat zo volgend jaar terug naar Europa afreizen. Dus zou daar niet te veel rekening mee houden.

True! Ik speculeer natuurlijk ook maar wat ;-).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid van burgers om hun overtuigingen kenbaar te maken, zonder voorafgaande controle door de staat. De vrijheid van meningsuiting is niet absoluut, net als de meeste andere grondrechten. Zo zijn belediging en smaad onder bepaalde omstandigheden strafbaar.

Vrijheid van meningsuiting wordt vaak beschouwd als een integraal concept in democratieën. De vrijheid om zonder angst voor vervolging je mening te kunnen uiten staat expliciet vermeld in de Universele verklaring van de rechten van de mens[1] en in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.

Niemand zal je vervolgen hoor. Tenzij je een beetje raar aankijken ook al ziet als vervolging. :)

Knuffel!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Momenteel denk ik dat de namen die kunnen komen naar Pinkpop 2021 (vanaf 2020), kijkend naar Hu/So en TRNSMT of tourdata

Hoogst waarschijnlijk:
Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Dermot Kennedy, JC Stewart, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX

Waarschijnlijk afvallers:
Twenty One Pilots, Of Monsters and Men, 5 Seconds of Summer
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
21 Pilots en Of Monsters and Men zou persoonlijk wel een bummer zijn. Dat waren juist de namen die er (samen met Paak en Malone) voor mij uitsprongen.
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Timmetje wrote:
Wellicht dat Festileaks tot er een vaccin is Daantje’s rechten om te posten in de topics (met uitzondering van het corona topic) even kan ontnemen. Want dit gaat een gebed zonder einde worden.

Dat zijn dit soort voorstellen ook. Hij doet namelijk helemaal niks verkeerd. Er is enkel wat frustratie omdat wij hier allemaal lekker lopen te dagdromen, en Daantje telkens tussendoor op de wekker slaat. Vandaar de meerdere verzoeken om dit in de slaapkamer hiernaast (het Corona topic) te gaan doen…

Hehe toch nog iemand die het snapt.
Ik ga idd wat te ver soms, maar dat dagdromen irriteert me mateloos.
Gelukkig stuurt de NOS er effe een nieuws bericht over de wereld in?
Ik kijk uit naar pinkpop 2022 en Pearl jam ziggo dome 2022.
Simpelweg omdat ik 2021 niet te veel van verwacht.
Daarbij ken ik mensen in deze industrie die hun hele wereld in duigen zie vallen. Dat gaat mij aan het hart.
Deze sector zal het hardst geraakt worden en als laatste weer opgestart worden. Dat laatste valt en staat met een vaccin.
En ja ook mij doet dat pijn.
Wat mij vooral bezig houdt, hoe komen deze mensen dit door.
Kan me niet zo bezig houden met een eventuele line up.
Maar wel met de toekomst van banen en bedrijven in deze sector. Het is een ramp.
En ik vind dat daar hier wel effe wat meer bij stil gestaan mag worden.
Laten we hopen snel op een betrouwbaar vaccin.
Sorry voor t bashen. Maar tis niet eens zo slecht bedoeld.?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Net op live blog nos. Massa evenementen met landelijke uitstraling pas weer mogelijk als er een vaccin is aldus het kabinet.......Dit kan zeker nog 1,5 jaar of langer duren....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Ben geen doemdenker maar ben benieuwd hoe het gaat lopen. Was al eerder gepost zag ik net :oops:
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Dat bedoel ik.
En dat is een ramp.
Niet voor ons maar voor de hele sector.
Banen en bedrijven.
Pinkpop komt wel weer.!! En dan trakteert Daantje.!
Maar laten we nu mr ff beetje meer wakker blijven en voorzichtiger naar pinkpop 2021 kijken.
Verwacht er nou niet te veel van, dan valt t altijd mee.
Ik hou mijn hart vast voor poppodia enz. Die kunnen niet bestaan van 100 man op 1.5 meter afstand.
Concerten & evenementen is het luxe van mijn leven, en dat staat bij velen effe langdurig op “ on hold”.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Momenteel denk ik dat de namen die kunnen komen naar Pinkpop 2021 (vanaf 2020), kijkend naar Hu/So en TRNSMT of tourdata

Hoogst waarschijnlijk:
Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Dermot Kennedy, JC Stewart, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX

Waarschijnlijk afvallers:
Twenty One Pilots, Of Monsters and Men, 5 Seconds of Summer

hopenlijk komen Rock am Ring, NovaRock en Greenfield binnenkort met 2021 lineup
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
DennisvdBr wrote:
Momenteel denk ik dat de namen die kunnen komen naar Pinkpop 2021 (vanaf 2020), kijkend naar Hu/So en TRNSMT of tourdata

Hoogst waarschijnlijk:
Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Dermot Kennedy, JC Stewart, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX

Waarschijnlijk afvallers:
Twenty One Pilots, Of Monsters and Men, 5 Seconds of Summer

hopenlijk komen Rock am Ring, NovaRock en Greenfield binnenkort met 2021 lineup

Blijkbaar wil Opener met mondjesmaat namen voor de 2021 editie lossen. Die interesseren me nog het meeste. Ze hadden een mooie lineup staan dit jaar.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Dat bedoel ik.
En dat is een ramp.
Niet voor ons maar voor de hele sector.
Banen en bedrijven.
Pinkpop komt wel weer.!! En dan trakteert Daantje.!
Maar laten we nu mr ff beetje meer wakker blijven en voorzichtiger naar pinkpop 2021 kijken.
Verwacht er nou niet te veel van, dan valt t altijd mee.
Ik hou mijn hart vast voor poppodia enz. Die kunnen niet bestaan van 100 man op 1.5 meter afstand.
Concerten & evenementen is het luxe van mijn leven, en dat staat bij velen effe langdurig op “ on hold”.

Rustig aan Daan. Zolang festivals hun line up weer al gaan droppen voor volgend jaar en ook kaartverkoop weer al gaat starten zal het allemaal wel meevallen denk ik ik dan ook maar weer. Stel je voor dat we nu al wisten dat het volgend jaar weer niks word. Kunnen we het forum wel opdoeken en het bestaat net 10 jaar..... (Heel mooi trouwens).
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.618
Ik ben het lang niet altijd met Daantje eens, maar de manier waarop jullie nu reageren is werkelijk triest. En normaal staan de moderators maar wat graag klaar om je op je vingers te tikken als er iets onpasselijks wordt gezegd, maar nu, ho maar.

Daantje is de enige die enige vorm van realiteit in acht neemt, want er is werkelijk geen enkele reden, maar dan ook echt geen enkele, om aan te nemen dat Pinkpop volgend jaar doorgaat. Maar blijf vooral op die roze wolk zitten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Met alle respect, maar ik snap de discussie echt niet zo goed.

Volgens mij weet iedereen hier hoe de situatie zit. De kans dat festivals volgend jaar zoals we gewend zijn, of misschien helemaal, doorgaan is klein. In het coronatopic wordt er flink gesproken en gespeculeerd over het komende jaar. Het is allemaal behoorlijk deprimerend.

Dan hebben we ook dit soort topics. Het gewone Pinkpop topic, het gewone Werchter topic, etc. Topics waarin mensen, ondanks dat ze weten dat de kans klein is, toch een beetje hoop proberen te houden. Blijven speculeren. Om ervoor te zorgen dat er, in deze klotetijd, toch nog wat te dromen valt.

Het is volgens mij niet zo dat de mensen hier niet weten hoe de situatie zit en daarom is er geen reden om mensen steeds met de neus op de feiten te drukken. Vrijwel niemand heeft hier een lesje realiteit nodig. Dat weten we wel. De situatie is duidelijk. Het is volgens mij juist zo dat de mensen deze topics gebruiken om even van de werkelijkheid te ontsnappen en te blijven dromen. Soms is het prettig om even op de roze wolk te zitten. Dan ben je even uit de rotzooi weg.

Excuus aan Daantje als ik zonet wat rot overkwam. Die roep om een ban was inderdaad wat overdreven. :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Daantje is de enige die enige vorm van realiteit in acht neemt, want er is werkelijk geen enkele reden, maar dan ook echt geen enkele, om aan te nemen dat Pinkpop volgend jaar doorgaat. Maar blijf vooral op die roze wolk zitten.

Eloelo, je weet dat ik het dan weer vaak eens ben met jou. Ik snap dan weer niet dat je niet inziet dat Daantje hier de boel aardig wil opstoken. Met zijn 'juridische stappen' en opzettelijk gepook en gestook.

Pinkpop 2021 is officieel aangekondigd. (Kijk er is een website: https://www.pinkpop.nl/2020/). Logisch dus dat we uitkijken naar die editie. Dit is een festivalforum en alle festivals voor dit jaar zijn van tafel. Dat is voor mij en voor veel anderen een zware domper. Maar echt, een heel zware. Livemuziek is alles voor mij. Alles. Concerten en festivals zijn mijn zuurstof, dingen die me een tijd geleden uit een heel donkere periode hebben gehaald. Het is een heel somber jaar, maar perspectief dat het volgend jaar beter wordt, houdt mij overeind. Want ik loop zo al de muren op. En met mij vele anderen.

Nogmaals: dit is een festivalforum. Festivals is dus het enige waar we over spreken. Voorpret is de helft van wat een festival leuk maakt. Moet je die dan ook wegnemen?

Ik ga ook een zware uitspraak doen: ik ben er bijna zeker van dat we volgend jaar weer naar festivals kunnen doen. Een uitspraak die even zeker is dan dat we er geen gaan hebben. Want we horen 1001 meningen van 1001 experts, ministers, columnisten en domme mensen op commentsecties va nieuwswebsites die denken dat ze de wijsheid in pacht houden. Het enige wat we écht zeker weten, is dat we nergens zeker over kunnen zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken