Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.946
1.728
Dat is dus exact wat er nu gebeurt. Het is nog niet echt gecanceld, maar het ligt stil. Net als heel veel andere zaken momenteel stil liggen.

Gisteren bevestigde Rutte eigenlijk wat we ook al in Duitsland en Frankrijk hoorden: we gaan met zijn allen grotendeels besmet raken, en het primaire doel is het uitsmeren van de piek, zodat niet alles overbelast word. Het gaat dus een langer traject worden. En dan hebben we het alleen pas over ons deel van de aardbol. De tijdspanne in bijvoorbeeld Amerika, waar de line-up grotendeels mee staat of valt, is weer heel anders. Dit gaat hem echt niet worden in juni, dat lijkt mij nu wel erg duidelijk... :cry:
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik gok toch nog voor de zaterdag op een grotere naam op de plek van chef special.

Wat betreft covid-19, ik denk dat we allemaal ons verstand moeten gebruiken en niet alles moeten geloven wat de media de wereld inslingert, probeer zelf te filteren wat waar is en wat niet. Ik word “doodziek” (mag wel, toch, woordspelinkje) van alles en iedereen die alles weer lustig deelt op de socials, zonder ook maar even te kijken wat de bron is, of wat verder onderzoek te doen…

Ik heb mijn twijfels of we eind mei/begin juni weer het “normale” leven op kunnen pakken. De bedoeling van de huidige maatregelen is dat we de boel meer gaan verspreiden in plaats van 1 grote piek. Dat uitsmeren gaat naar mijn mening niet over 2 weken waar we het nu over hebben, dat gaat langer duren.

In China is het in november/december begonnen, we zijn nu 3 tot 4 maanden verder. Als we een en ander mogen geloven is het daar nu op zijn retour. Dus gaat het daar nog wel een tijd duren voordat het “verdwenen” is. Je kunt immers niet weer back to normal gaan als de piek geweest is, dan jakker je de boel weer aan..

Desalwelteplus ga ik er wellicht tegen beter weten in dat we gewoon weer op megaland in het gras liggen 19, 20 en 21 juni..

Je moet idd niet alles geloven wat er op sociale media verspreid wordt. Maar geloof wel de echte experten. En die zitten er echt niet naast. De toestand is zeer ernstig, en we stevenen af op een drama.

Wat je schrijft van China, daar schuilt nu net het grootste gevaar. We denken dat ze het onder controle hebben, de realiteit is anders. Er is nog steeds geen middel tegen Covid-19. Tegen dat dit er effectief is, gaat er nog een hele tijd over. De enige oplossing is een lockdown, en dit voor ongeveer een maand. Op die manier wordt de verspreiding van het virus wat minder. En stel dat we pas tegen begin juni weer het licht op groen krijgen, dan moet je ook nog rekening houden met de impact die het virus heeft gehad op toeleveranciers. Want dit zal voor velen pijn doen.

Ik hoop dat we met zijn allen naar festivals zullen mogen gaan in juni, maar ik vrees er een beetje voor.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.946
1.728
Hey!
Ik ben voor school onderzoek aan het doen naar festivalkeuzes. Ik had hier ook al een off topic voor gemaakt. Maar aangezien hierin zoveel mensen posten, deel ik mijn enquête toch maar even. Geen idee of dit mag, maar proberen kan altijd ?
Het zou heel fijn zijn als je deze enquete zou willen invullen, hij duurt niet heel lang.
Alvast bedankt!

https://forms.gle/JFRTmSnUMnbU3grRA

Ingevuld!
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Dat is dus exact wat er nu gebeurt. Het is nog niet echt gecanceld, maar het ligt stil. Net als heel veel andere zaken momenteel stil liggen.

Gisteren bevestigde Rutte eigenlijk wat we ook al in Duitsland en Frankrijk hoorden: we gaan met zijn allen grotendeels besmet raken, en het primaire doel is het uitsmeren van de piek, zodat niet alles overbelast word. Het gaat dus een langer traject worden. En dan hebben we het alleen pas over ons deel van de aardbol. De tijdspanne in bijvoorbeeld Amerika, waar de line-up grotendeels mee staat of valt, is weer heel anders. Dit gaat hem echt niet worden in juni, dat lijkt mij nu wel erg duidelijk… ?

Ik ben bang dat je gelijk hebt.... Zou fijn zijn als Pinkpop ook een keer met een statement komt... Het is vandaag weer dinsdag... Ik wacht met spanning af tot het 10 uur is, maar of het leuke berichten zijn... :cry:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Pinkpop is zowat het enige festival dat nog geen statement heeft gemaakt of niet?
zijn er wel wat meer...

het is over >90 dagen.
zouden ze afwachten hoe de situatie over 30 dagen is?
wie weet hoe de situatie over 60 dagen is?
90 dagen is dan nog ver weg.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.946
1.728
Pinkpop is zowat het enige festival dat nog geen statement heeft gemaakt of niet?

Geen idee, dan moet je ze allemaal even nagaan. Maar ze zitten net als de rest van het land in het ongewisse. Dan kun je ook geen duidelijkheid scheppen lijkt me. Werchter probeert dit wel door te zeggen "we gaat door zoals gepland, en verwelkomen jullie graag komende zomer" maar mijn gezonde verstand zegt dat ze daar op terug zullen moeten komen. Dat is mensen blij maken met een dode mus. Wil je dat Pinkpop dat ook doet?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.946
1.728
Ik heb tot vorige week ook heel erg veel behoefte gehad om de line-up compleet te zien worden. Momenteel staat mijn hoofd daar totaal niet naar. Ik denk namelijk dat als Pinkpop wonderwel doorgaat, dat de line-up er grotendeels anders uit zal zien. Daarnaast heb ik belangrijkere zaken aan mijn kop...
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Pinkpop is zowat het enige festival dat nog geen statement heeft gemaakt of niet?

10 uur geweest en weer niks.. Hoe negatief eventueel ook... zeg iets! Niets zeggen is bij kans nog vervelender.

zijn er wel wat meer…

het is over >90 dagen.
zouden ze afwachten hoe de situatie over 30 dagen is?
wie weet hoe de situatie over 60 dagen is?
90 dagen is dan nog ver weg.

90 dagen klinkt inderdaad ver weg, maar na wat Rutte gisteren zei ben ik bang dat we nog wel ff aan Corona vast zitten...
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Eindelijk een soort van statement op instagram waarvan ik de foto wilde uploaden... Moet volgens het forum via Tiny Pic maar die bestaat niet meer...
maar goed:

"Taking care of yourself and your loved ones is taking care of the future.

Stay at Home, Wash your hands, Kepp your distance from one another and follow your local government's instructions carefully

Act now!

Only together we can ensure a summer full of music, entertainment. travel, sports, and friendship.

#savethesummer"

Zoals ik het lees gaat het vooralsnog door! Laten we hopen dat we met z'n allen kunnen zorgen dat we weer zsm corona vrij zijn!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054


Eindelijk een soort van statement. Zoals ik het lees gaat het vooralsnog door! Laten we hopen dat we met z’n allen kunnen zorgen dat we weer zsm corona vrij zijn!

het is een algemeen bericht, door heel veel gedeeld... maar inderdaad, het is een statement

 

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
Een festival is niet echt iets dat past binnen het gefaseerd 'massa-immuun' worden. Ik neem aan dat ze de zomer van 2021 bedoelen? :roll:
 

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
Ook zou ik niet weten waarom men niet zou mogen willen/hopen dat het festival zou doorgaan.
Want dat zou willen zeggen dat die vuiligheid onder controle is.
Niet iedereen gaat uit van een worst case scenario.

Je mag van mij alles. Van de overheid mag je ook vrij veel, binnen de kaders van hun wetten. :wink:
In de nazomer een kanteling in toename (groeifactor krimpt) zou heel mooi zijn. Dat is een van de meest best-case scenarios.
 

degrotegeneraal

Playlistbediener
20 feb 2019
49
0
Het Metronome festival in Praag had normaliter doorgang moeten vinden van 18 tot 20 juni; hetzelfde weekend als Pinkpop. Vandaag maakt het festival bekend dat het festival wordt verplaatst naar 17 tot 19 september 2020.

Vrees dat Pinkpop wel zou moeten volgen
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.495
10.524
Het Metronome festival in Praag had normaliter doorgang moeten vinden van 18 tot 20 juni; hetzelfde weekend als Pinkpop. Vandaag maakt het festival bekend dat het festival wordt verplaatst naar 17 tot 19 september 2020.

Vrees dat Pinkpop wel zou moeten volgen
Los van het virus, waar is dit op gebaseerd? Worden niet/amper namen gedeeld.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
558
513
Een festival is niet echt iets dat past binnen het gefaseerd ‘massa-immuun’ worden. Ik neem aan dat ze de zomer van 2021 bedoelen? ?

@Wenteldave, dat is hier op gebaseerd. Festivals hebben doorgaans 90.000 of soms zelfs meer unieke mensen op hun terrein in een festivalweekend. Ik hoop van harte dat we allen een paar prachtige festivals kunnen bezoeken maar ik heb er op dit moment ook een behoorlijk hard hoofd in ...
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
476
193
Glastonbury afgelast 1 week na pinkpop. De kans gaat natuurlijk bestaan dat artiesten zelf hun tour gaan annuleren als er meerdere festival afgelast worden.
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Pinkpop gaat volgen.
Bands gaan tours annuleren.

Enige verstandige besluit.
Stiekem komt ze t miss nog wel beetje goed uit.
Matige kaartverkoop
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken