Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Die eerste dag eerder beginnen zou wel een sterk punt zijn, nu nog het nachtprogramma upgraden.
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Ik hoop echt dat er op de donderdagavond op camping B weer en silent disco is. Dat was echt een goed feestje. En doe ook maar hetzelfde als vorig jaar... Maar dan tijdens Post Malone :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Weet niet of dit al was benoemd of opgevallen:

Op ticketmaster staat bij de kaartverkoop van de drie losse dagkaarten:

JUN 19 2020 Vr – 13:30
JUN 20 2020 Za – 13:00
JUN 21 2020 Zo – 13:00

Alhoewel een half uurtje korter, lijkt het er dus op dat de eerste dag wederom een volledige dag is in vergelijking tot de 2e en 3e dag. Is ook wel plausibel aangezien je op donderdagavond al de camping op kunt. Dag 1 verlengen lijkt dus een blijvertje en geen eenmalig iets i.v.m. het jubileum afgelopen jaar…
was 2019, zaterdag 13:30, zo 13:00 en maandag 12:45.
lijkt me (nagenoeg) hetzelfde dus
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Ik kan me niet herinneren dat de reacties hier op de eerste lading Pinkpop namen ooit zo positief (of wat er voor door moet gaan) was. Het wordt nergens echt heel spannend qua namen maar er staat voor de meeste mensen wel wat leuks om te zien nu.

Is ook de eerste keer dat ze dit doen toch? Normaal moesten we voor dit soort namen toch wachten tot maart?

De eerste lading namen was eigenlijk vorige week ook. Daarbij niet veel posititeit gehoord. ;-)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.014
Ik wilde het net zeggen. Ik kan toch niet de enige zijn die negatief over deze toegevoegde line-up is, vanuit persoonlijk vlak dan? Verder is het namelijk een aardig divers lijstje.
Alleen Volbeat en Crowded House trekken me en voor de rest is het meuk.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Word er ook tot nu toe niet heel erg warm van.
Het is hem voor mij allemaal net niet, vooral de zaterdag is (tot nu toe) erg zoetsappig.

Als nou RHCP en Volbeat samen op de vrijdag zouden staan, dan aangevuld met NBT & Disturbed dan zou ik nog over een dag nadenken.
tot nu toe sla ik weer een jaar over.

Op social media trekt Kensington toch nog altijd de meeste aandacht als ik het even zo snel bekeek.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Op social media trekt Kensington toch nog altijd de meeste aandacht als ik het even zo snel bekeek.


Ik snap dat niet. Die kun je echt overal zien. Tot nu toe 3 festivals...en daar komt er denk ik morgen helaas 1 bij. Ik zou het hebben over Crowded House of Supergrass.
 

basgitaar

Campingartiest
14 jan 2019
71
0
Op social media trekt Kensington toch nog altijd de meeste aandacht als ik het even zo snel bekeek.

Ik snap dat niet. Die kun je echt overal zien. Tot nu toe 3 festivals…en daar komt er denk ik morgen helaas 1 bij. Ik zou het hebben over Crowded House of Supergrass.
5 festivals tot nu toe, ik vind het een prima band en het nieuwe album bevalt me goed. Toch zou ik het leuker vinden om ze in het jaar hooguit op 3 festivals in Nederland te zien staan. Ik vind het vooral komisch dat er bij dauwpop '(exclusieve Overijssel show)' staat.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Bij de Peppers, Volbeat, Nothing but Thieves, Supergrass, Of monsters and Men, Deftones, Disturbed, Balthazar en Inhaler kan ik me op zeker prima vermaken. Daarnaast vind ik het ook niet erg om bij Danny Vera, Keane of Kensington te staan. Nog geen absolute WAUW ertussen, maar als de derde headliner in orde is, dan zie ik genoeg aanknopingspunten om er weer een heerlijk weekend met de maten van te maken...
 

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
Op zondag Disturbed en Volbeat. Okay dan gaan we kijken of er een grote(re) band is die bijna altijd samen met hen speelt op Europese festivals.
Ik weet niks van package deals dus ik ga puur tellen waar overeenkomsten zitten en wat de frequentie is.

5 - 7 juni RaR & RiP: Disturbed - Volbeat - Korn - SOAD - OF MICE & MEN
10 - 13 juni Nova Rock: Disturbed - Korn - SOAD
10 juni Donington Park Disturbed - Volbeat - Korn - SOAD - OF MICE & MEN - IRON MAIDEN - Babymetal
(12 juni I-Days Fest.: Korn - SOAD)
8 - 11 juli Mad Cool: Deftones - Twenty One Pilots - Taylor Swift
11 - 13 juni Greenfield: Disturbed - Volbeat - BMTH - OF MICE & MEN - Babymetal
12 - 14 juni Download: Disturbed - Volbeat - Korn - SOAD - OF MICE & MEN - Babymetal - IRON MAIDEN - KISS
17 - 21 juni COPENHELL: Disturbed - Korn - OF MICE & MEN - IRON MAIDEN - Kiss - Judas Priest
18 - 21 juni Graspop: Disturbed - Korn - Deftones - OF MICE & MEN - IRON MAIDEN - Judas Priest
19 - 21 juni Pinkpop: Disturbed - Volbeat - Deftones
25 - 27 juni Provinssi: Disturbed - Korn - Chemical Brothers


Bands die opvallend vaak samen spelen met Disturbed en/of Volbeat:
Korn 7x
OF MICE & MEN 6x
SOAD 4x
IRON MAIDEN 4x

Conclusies laat ik aan jullie over.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Zou het kunnen dat de plaats (het soort festival) waar ze spelen en wat voor muziek ze spelen er ook wat mee te maken kunnen hebben dat die bands vaak op dezelfde affiche verschijnen? :lol:
 

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
Zou het kunnen dat de plaats (het soort festival) waar ze spelen en wat voor muziek ze spelen er ook wat mee te maken kunnen hebben dat die bands vaak op dezelfde affiche verschijnen?
1f606.svg
Daar vertrouw ik op, anders had ik moeite niet gedaan. En daarom kijk je naar uitschieters om te kijken of er harde verbanden te zien zijn. Kijken of de 2 metal namen op specifiek de zondag een trapje vormen naar een stevige headliner. Als je dat scenario niet vergezocht vind dan vind ik het redelijk om te kijken welke vorm dat gaat hebben.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
404
249
Leuk divers rijtje met namen, maar nog niet echt sprankelend imo. Voor nu wacht ik de volgende worp en de eerste aankondigingen vanuit Werchter af. Ik ben heel benieuwd wie de derde headliner gaat zijn :).

 

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
Denk aan bijv. de 'gitaren maandag' op PP '14. Mocht dat zich herhalen, hoe gaat het dan vorm krijgen.
En ja 2 namen zijn te dun om een heel scenario op te gaan bouwen. But i did it anyway.
O wat was dat een lekkere maandag en o wat valt Graspop toch mooi samen met PP dit jaar. :lol:
Te makkelijk om niet van mee te snoepen.
 

mr-bash

Nieuw lid
1 feb 2018
3
7
Hi,

Ik meng mij niet veel op dit forum, maar iets valt mij op: Metallica wordt niet genoemd. Ze doen festivals in Amerika en er is nog een groot gat tussen mei en september in hun agenda, lijkt mij een mooie voor de zondag ;)

Kan zijn dat het al wel besproken is, maar dat ik het heb gemist.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Hi,

Ik meng mij niet veel op dit forum, maar iets valt mij op: Metallica wordt niet genoemd. Ze doen festivals in Amerika en er is nog een groot gat tussen mei en september in hun agenda, lijkt mij een mooie voor de zondag
1f609.svg


Kan zijn dat het al wel besproken is, maar dat ik het heb gemist.

Metallica tourt niet door Europa 2020, jaartje langer geduld
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Op basis van deze namen ga ik in ieder geval zaterdag nog geen kaarten kopen. Ik waag toch weer een poging om mijn vriendenweek naar Hilvarenbeek of Beuningen te krijgen. Overigens is er een grote kans dat dit niet lukt en ik toch weer in Landgraaf erbij ben.

Ik twijfel er trouwens geen seconde aan dat het in het voorjaar nog heel makkelijk is om aan kaarten te komen. Ga dan waarschijnlijk voor een Ticketswap
 

ikke

Campingartiest
12 nov 2018
56
10
Iemand enig idee wat Imagine Dragons in 2020 gaat doen?
Anders misschien een headliner voor de Zaterdag of Zondag?
Daarmee bedoel ik dat er naast Post Malone een dubbele Headliner komt of ze op Zondag afsluiten?
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Ik wilde het net zeggen. Ik kan toch niet de enige zijn die negatief over deze toegevoegde line-up is, vanuit persoonlijk vlak dan? Verder is het namelijk een aardig divers lijstje.
Alleen Volbeat en Crowded House trekken me en voor de rest is het meuk.

Je bent niet de enige. Ik heb tot nu toe 0 redenen om naar Pinkpop te gaan. Een paar namen vind ik wel leuk om eens te zien, maar er staat nog niks waar ik echt heel blij van word. Ik vind het een behoorlijk ongeinspireerd rijtje namen, het lijkt wel of Pinkpop steeds meer een leftovertjes festival wordt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken