Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Roman

Campingartiest
10 apr 2014
89
27
Tame Impala erbij voor de zaterdag zou mooi zijn, maar zal wel te hoog gegrepen zijn.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
Red Hot Chili Peppers zijn bezig met een nieuw album en spelen alleen maar festivals (4 in Europa tot nu toe)

https://www.telegraaf.nl/entertainment/1482100169/red-hot-chili-peppers-zijn-bezig-met-een-nieuw-album
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Red Hot Chili Peppers zijn bezig met een nieuw album en spelen alleen maar festivals (4 in Europa tot nu toe)
ik moet zeggen, vond de aankondiging in eerste instantie maar minnetjes...
maar, John terug en nieuw album op komst met die paar optredens die ze hebben staan, maakt de komst van RHCP een dikke PLUS !

Benieuwd naar de vvk, hoe zou de teller er voor staan?

Ook wel in afwachting van paar nieuwe namen.
Vooral de zaterdag, heb het vermoeden dat Rag N Bone man mainstage kan staan. Vorige keer stond hij tweede act op IBA (met veel te veel volk daar ivm populariteit), zal vast eens halverwege de dag mainstage of voorlaatste IBA kunnen staan dit jaar. Gezien de postitie op de site, komen er nog 3 namen tussen Rag N Bone man en Post Malone, dus zou zowaar kunnen dat daar de second-headliners bij zitten, de sub main en de afsluiter IBA dus nog te verwachten??

Die namen zal deze maand wel er bij gaan komen verwacht ik toch, die zaterdag heeft dat ook nog wel nodig naast "slechts" Post Malone?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.465
6.131
Dat album komt pas na Pinkpop helaas....
Was alsnog een sterkere zet geweest ze een jaartje later met dat nieuwe album op zak te hebben. Nu is het helaas vooral een herhaling van zetten van een paar jaar terug (maar dan nu met Frusciante). Maar dat is natuurlijk achteraf makkelijk om te zeggen. :)

Wel tof dat ze waarschijnlijk een nummertje of twee met Post gaan doen. :)
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
865
349
Zouden er op andere dagen ook nog een beetje grote namen komen of denken jullie helemaal niet meer ?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.049
Zouden er op andere dagen ook nog een beetje grote namen komen of denken jullie helemaal niet meer ?
Wellicht vrijdag nog eentje en ook misschien zondag nog eentje, al acht ik de kans daar iets kleiner. Voor de rest verwacht ik alleen nog maar kleinere namen op die dagen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.049
Dat album komt pas na Pinkpop helaas….
Was alsnog een sterkere zet geweest ze een jaartje later met dat nieuwe album op zak te hebben. Nu is het helaas vooral een herhaling van zetten van een paar jaar terug (maar dan nu met Frusciante). Maar dat is natuurlijk achteraf makkelijk om te zeggen.
1f642.svg
Herhaling? Die heren spelen toch gewoon vaak een afwisselende setlist. Ik zie niet direct in hoe dat "vooral een herhaling" kan zijn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Komen jullie goed mee weg:

https://twitter.com/nos/status/1215255948773728256?s=21
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.465
6.131
Timmetje wrote:
Dat album komt pas na Pinkpop helaas….
Was alsnog een sterkere zet geweest ze een jaartje later met dat nieuwe album op zak te hebben. Nu is het helaas vooral een herhaling van zetten van een paar jaar terug (maar dan nu met Frusciante). Maar dat is natuurlijk achteraf makkelijk om te zeggen.
1f642.svg



Herhaling? Die heren spelen toch gewoon vaak een afwisselende setlist. Ik zie niet direct in hoe dat “vooral een herhaling” kan zijn.

In 2016 speelden ze een soort greatest hits show op Pinkpop.
In 2020 zullen ze wel weer een soort greatest hits show op Pinkpop komen spelen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
In 2016 speelden ze een soort greatest hits show op Pinkpop.
In 2020 zullen ze wel weer een soort greatest hits show op Pinkpop komen spelen.
RHCP spelen nooit een greatest hits show, dan zouden ze minimaal 2,5 uur kunnen vullen ;). Je kunt hooguit stellen dat ze van een nieuw album wat meer nummers spelen (zoals bijna elke band), wat in Pinkpop 2016 z'n geval niet eens opgaat.
Ze spelen nummers uit al hun werk, met deep cuts, elke set is anders, en dat deden ze ook al 20 jaar geleden. Californication, By the way, Give it away zijn eigenlijk de enige vaste nummers in de setlist.
Ik denk dat je grootste probleem het snel terugkeren is? Waar je wel gelijk in hebt, al vind ik 4 jaar later nog wel oke. Zeker met de andere headliners, die nog nooit op Pinkpop stonden.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
RHCP wás een gematigd positieve boeking, vooral lekker veilig. De terugkeer van John maakt er echter direct een behoorlijk toffe boeking van. Dat de focus op het maken van nieuwe muziek (mét John Frusciante erbij) ligt, maakt dat ze waarschijnlijk geen enorme tour gaan doen, maar enkel een serie festivals langs gaan, zoals ze zelf aangeven. Dat maakt het nog ietsje exclusiever. En dat op een verder prima geprogrammeerde 1e Pinkpop dag. Het zit Pinkpop hier gewoon erg mee, de vrijdag is tof!

Ik verwacht nog wat mooie vulling voor de zaterdag. Daar moeten nog wat mooie namen bij, o.a. om Deftones niet helemaal uit de toon te laten vallen. Stiekem hoop ik op een hele gave klapper als afsluiter van Noord, als tegenhanger van Post Malone die daarna Main gaat afsluiten. Misschien onterecht of zelfs een beetje verwend, maar ik hoop dat ze de grote groep die PM niks vinden toch een beetje tegemoet komen op de zaterdag. (En zo niet, dan is de zondag al een mooi toetje!)
 

koos-broekloos

Nieuw lid
9 jan 2020
2
0
Jan smeets heeft vandaag gezegd dat Marshmello op Pinkpop zal draaien.
Volgens de tourdata op zijn site zou het makkelijk kunnen, dus wellicht een naam voor de zaterdag.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.049
Jan smeets heeft vandaag gezegd dat Marshmello op Pinkpop zal draaien.
Volgens de tourdata op zijn site zou het makkelijk kunnen, dus wellicht een naam voor de zaterdag.
Ik neem aan voor donderdag op de camping of iets dergelijks. Doorgaan tot in de nacht was, geloof ik, eenmalig, en ik mag hopen dat ze geen DJ programmeren op een normale festivaldag. Zou doodzonde zijn voor een plek van andere artiesten.

Edit: Oh. Die laatste opmerkingen zal wel weer niet goedvallen. "Hoezo is Marshmello dan geen volwaardige artiest?" Nou, dat is ie niet omdat de jongeman gewoon plaatjes zit te draaien, vanaf nota bene een usb-stick. (Kan ook mijn aversie richting DJ's zijn...)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Ik neem aan dat Marshmallow op de Post Malone dag staat...
Daar zie ik dan eerder een nummertje samen in dan dat Malone op vrijdag ook aanwezig is, dat laatste geloof ik niet in. (dat was duidelijk een fout op de site, staat waarschijnlijk ook verkeerd op zijn tourpage)

Wat voor positie zou Marshmallow innemen, neem aan op IBA/Noord? Afsluiter Brightlands lijkt me te klein. Mainstage is imo to much...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.465
6.131
koos-broekloos wrote:
Jan smeets heeft vandaag gezegd dat Marshmello op Pinkpop zal draaien.
Volgens de tourdata op zijn site zou het makkelijk kunnen, dus wellicht een naam voor de zaterdag.

Ik neem aan voor donderdag op de camping of iets dergelijks. Doorgaan tot in de nacht was, geloof ik, eenmalig, en ik mag hopen dat ze geen DJ programmeren op een normale festivaldag. Zou doodzonde zijn voor een plek van andere artiesten.

Edit: Oh. Die laatste opmerkingen zal wel weer niet goedvallen. “Hoezo is Marshmello dan geen volwaardige artiest?” Nou, dat is ie niet omdat de jongeman gewoon plaatjes zit te draaien, vanaf nota bene een usb-stick. (Kan ook mijn aversie richting DJ’s zijn…)

Da's niet alles wat een DJ doet....
Marshmello staat zeker op main stage. En waarschijnlijk vrij hoog ook.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
...
...
Marshmello staat zeker op main stage. En waarschijnlijk vrij hoog ook.
Hoog, de hoge spots op main zijn al vergeven...
Ik neem aan afsluiter IBA/Noord op zaterdag. Zie ik als meest plausibel. Sub main lijkt me niet passend.

Misschien morgen namen dan maar... Kom maar op!
 

ikke

Campingartiest
12 nov 2018
56
10
Op Zaterdag zijn er niet echt grote Mainstage namen hoor, tenminste na mijn mening
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.465
6.131
Dennis dat weten we nog niet....
De tijden en stages zijn nog niet bekend toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken