Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

brawljeff

Campingartiest
2 feb 2018
72
2
Je zou haast denken dat dit het bijna was. Komen geheid nog Nederlandse namen bij en wellicht nog één internationale, denk ik.

Wat betreft de tips, weet niet zo goed waar je aan zit te denken. Aangezien ik een vermoeden heb dat je de Red Hot Chili Peppers wil zien, raad ik je wel aan om met de auto te komen of een rit te regelen, een overmachtingslocatie, of iets dergelijks. Wanneer je met het openbaar vervoer komt, is de kans groot dat je een groot gedeelte van die show gaat missen omdat je je trein moet halen.

Als ik de vrijdag line-up zo zie, zou ik inderdaad ook nog op één grotere naam gokken. Zie niet zo snel twee namen die als sub-headliner mainstage en afsluiter tweede podium kunnen dienen (Twenty One Pilots is uiteraard wel één van de twee). Ben benieuwd!

Wat betreft tips is dat al een hele nuttige, thanks. Zal dan inderdaad een auto-ritje worden gok ik. Voor verdere tips doelde ik ook op bijvoorbeeld leuke locaties op het terrein, goede eettentjes, beste locaties om te staan etc. Maar het is wellicht nog iets te vroeg om dat te doen, aangezien er nog geen plattegrond is.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705


Aangezien de plattegrond vrij algemeen is, en niet specifiek aangeeft welke maaltijd waar te krijgen is, kun je voor het plannen van een dagje Pinkpop prima met de kaart van 2019 uit de voeten.

Ik heb zelf de volgende tips in de aanbieding:

- Haal je consumptiemunten niet bij de eerste de beste muntenkassa na binnenkomst, maar loop een stukje over het terrein naar een muntenkassa aan de andere kant van het terrein. Het kan je zonder overdrijven een kwartier in de wachtrij besparen. En je bent voor het eerst, dus wellicht is het terrein verkennen sowieso wel iets wat bovenaan je planning staat.
- Neem bij het terrein verkennen sowieso de kalm aan laan mee. Ik zou er niet gaan chillen (zonde van je dag) maar zeker wel even spotten of er een eettentje staat die helemaal jouw ding is. Dan weet je later waar je moet zijn tijdens je geplande eettijd.
- Ga je van noord naar zuid (main naar IBA stage) of vice versa heen en weer, kies dan bij het langs IBA oplopen voor de oostkant (rechts op de kaart). Tijdens de massaverhuizing tussen de podia is het daar echt aanzienlijk minder druk dan aan de andere kant.
- Je zou het misschien niet verwachten, maar de minst drukke WC's zijn naar onze ervaring direct NAAST de mainstage aan de oostzijde (rechtsonder op de kaart) Komt mede door het zeer grote aantal toiletten, waardoor het vlot doorloopt.
- De eettentjes rondom het middenplein/IBA stage zijn iets gevarieerder dan die in de buitencirkel. Niet zo spectaculair of gevarieerd als in de kalm aan laan, maar denk aan pasta/aziatisch/pannekoeken/BBQ/pulled pork. Ook dit zeg ik op basis van ervaring, dus kijk tijdens het terrein verkennen ook hier even rond. Oh, en vorig jaar stond er een bloedmooie meid bij de lasagne stand. Heb 3 keer gehaald in anderhalf uur, maar de buikpijn was het waard :D
- Aangezien je op dag 1 komt en met de auto: kies er voor om in de buurt van camping B of C te parkeren, want daar is dan nog wel plek. Het is dan alsnog wel 20-30 minuten lopen, maar dat is echt wel aan te raden. De wandelroute is gezellig en alsnog veruit de kortste. De parkeerplaats voor mensen met een dagkaart is namelijk nog veel verder weg, en het pendelbussysteem werkt niet al te best. Zeker de terugweg niet, want dan wil iedereen tegelijk naar huis. Anderhalf uur na de Peppers nog bij Megaland staan te wachten behoort dan serieus tot de opties, en dat wil je niet. Met de stoet die naar de campings terugloopt meelopen is dan wat je wil...

Tot zover mijn tips. Maar maak er vooral je eigen feestje van!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Goeie tips! Ik ga ook voor het eerst naar Pinkpop (zondag), heb je toevallig ook parkeertips voor degenen die alleen op zondag gaan? Dat pendelbussysteem klinkt inderdaad niet heel verleidelijk... (zeker niet als daarna nog een 2,5 uur durende autorit volgt).

Overnachtingstips mogen natuurlijk ook, maar ik ga ervan uit dat dat niet helemaal meevalt in de buurt.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Goeie tips! Ik ga ook voor het eerst naar Pinkpop (zondag), heb je toevallig ook parkeertips voor degenen die alleen op zondag gaan? Dat pendelbussysteem klinkt inderdaad niet heel verleidelijk… (zeker niet als daarna nog een 2,5 uur durende autorit volgt).

Overnachtingstips mogen natuurlijk ook, maar ik ga ervan uit dat dat niet helemaal meevalt in de buurt.

Die is inderdaad iets lastiger. Heb zelf één keer een dagkaart op de derde dag gehad, en dus ervaring met op de derde dag aankomen. Dat was in 2014 bij Metallica. Wij zijn die dag aan komen rijden vanaf de 'achterkant.' Dat wil zeggen, iets langer op de N300 blijven terwijl de borden met PARKEREN PINKPOP al eerder zeiden dat je diende af te slaan. Je gaat er dan af bij die dubbele rotonde bij de Mensheggerweg, en dan benader je zo camping B/Parkeren Mondo Verde vanaf het oosten. Ze hadden toen het voorste deel van die parkeerplaatsen (zie linker kaartje: lichtgroene zone Mondo Verde, tot bijna tegen camping A aan) een hoop vrije velden gehouden voor auto's met een dagkaart, terwijl het achterste deel (paarse zone Mondo Verde) vol stond met weekendgasten. Daarna is er echter wel wat gewijzigd rondom het parkeren, met name na dat vreselijke ongeval op diezelfde Mensheggerweg in 2018. Die proberen ze sindsdien zo autoluw mogelijk te houden. Wat ik denk ik zou doen, is denk ik sowieso proberen die pendelbusplekken te vermijden, en dus zo aan te rijden als ik hierboven omschrijf. Er is kans dat de optie Mondo Verde niet meer bestaat, maar in dat geval zullen de vrijwilligers je prima kunnen vertellen hoe je bijvoorbeeld bij de parkeerplaats van camping C o.i.d. komt, en dan heb je ten alle tijde een betere optie te pakken. Ik zou proberen om niet later dan ca. half 12 daar te zijn, dan lijkt me nog wel wat mogelijk. Parkeerplaats bij camping C is namelijk heel erg groot (linker kaartje: paarse zone rechts van camping C), en vanaf daar is het weer max. een half uurtje meelopen met de campinggangers.

P.S. e.e.a. is op basis van ervaring van enkele jaren terug. Ik ben geen messias in de topografie van Landgraaf, dus ik beloof niks, maar dit is wat IK zou proberen...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
P.S. e.e.a. is op basis van ervaring van enkele jaren terug. Ik ben geen messias in de topografie van Landgraaf, dus ik beloof niks, maar dit is wat IK zou proberen…
En iedereen die nog niet genoeg aan de tips van Rick heeft, zou ook onze Dennis in kunnen schakelen. De topografie van Landgraaf kent hij volledig uit z'n hoofd.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Thanks voor alle info Rick, zeer nuttig! Wat aanrijroutes betreft ben ik sowieso altijd lekker tegendraads en volg ik liever niet de bewegwijzering, dus goed om te horen dat dat ook hier een goed idee is :)
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
rickhuissen wrote:
P.S. e.e.a. is op basis van ervaring van enkele jaren terug. Ik ben geen messias in de topografie van Landgraaf, dus ik beloof niks, maar dit is wat IK zou proberen…

En iedereen die nog niet genoeg aan de tips van Rick heeft, zou ook onze Dennis in kunnen schakelen. De topografie van Landgraaf kent hij volledig uit z’n hoofd.

Ja, de locals weten het natuurlijk het beste. Al hebben die het voorrecht dat ze op de fiets kunnen gaan...
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Als alternatief voor de parkeerplaats bij camping C kun je ook in Eygelshoven (of elders in de gemeente Kerkrade) op straat parkeren. Is wel 10 - 15 minuten verder lopen, maar gratis en geen gemeentelijk parkeerverbod (zoals in Landgraaf).

Als je toch al aan het lopen bent maakt dat niet heel veel uit, heen zou je dan met de pendelbus van camping C naar het terrein kunnen gaan. Terug rijden die bussen niet meer.

Mijn ervaring is dat het door filevorming na afloop wel even kan duren voordat je van die parking af bent. Door op straat te parkeren heb je daar minder tot geen last van.
 

marcopoloo

Campingartiest
19 nov 2018
68
0
Als alternatief voor de parkeerplaats bij camping C kun je ook in Eygelshoven (of elders in de gemeente Kerkrade) op straat parkeren. Is wel 10 – 15 minuten verder lopen, maar gratis en geen gemeentelijk parkeerverbod (zoals in Landgraaf).

Als je toch al aan het lopen bent maakt dat niet heel veel uit, heen zou je dan met de pendelbus van camping C naar het terrein kunnen gaan. Terug rijden die bussen niet meer.

Mijn ervaring is dat het door filevorming na afloop wel even kan duren voordat je van die parking af bent. Door op straat te parkeren heb je daar minder tot geen last van.

Als tip kan ik geven rij richting Kalderborn, daar kun je niet parkeren maar in de woonwijk erom heen wel! Dit is 15 min lopen en je bent er redelijk snel weg erna. Toch een voordeel als je uit de regio komt
 

djay

Playlistbediener
15 mrt 2019
15
9
Voor de dagjes mensen dichtbij parkeren zonder kaart

Zoek in je Maps of tomtom naar Noorderkroon heerlen parkeer daar of in de aangelegen wijk de auto en loop via de zwarte brug naar pinkpop
15 minuutjes lopen wel een stuk fijner en sneller wegrijden dan via de bekende parkeer plaatsen die ook nog eens geld kosten

https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung-ga-rev1&source=android-browser&q=van+noorderkroon+heerlen+naar+pinkpopplein#tduds=!1m6!1m2!1s0x47c0bd6c89c87c09:0x409b164aa4769645!2snoorderkroon heerlen!2m2!1d6.0085057!2d50.876230199999995!1m6!1m2!1s0x47c0bd3e63dc4425:0x9d0d02601a4870b6!2spinkpop plein!2m2!1d6.0205758!2d50.882864399999995!3e2

Marco polo was eerder haha
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Ook in Schaesberg kun je redelijk dichtbij parkeren. Straten als Brandhofstraat, Godfried Bomansstraat, Gastersberg zijn bereikbaar en niet te ver lopen.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
Ik kom altijd met de trein naar mijn hotel in Heerlen maar neem ook altijd de fiets mee. Scheelt enorm veel tijd om terug te komen. Heen een behoorlijk lange klim maar terug kan je vrijwel laten uitrijden. Wellicht een tip om een vouwfiets mee te nemen en je auto buiten alle opstoppingen te parkeren. Taxi's na afloop een groot drama en vrijwel allemaal oplichters die niet uit de buurt komen die de hoofdprijs vragen voor nog geen 10 km..
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
Na een paar jaar Lowlands zojuist kaartjes gekocht voor de Pinkpop-vrijdag. Dit gaat mijn eerste editie worden. Helaas heb ik de afgelopen maanden niet meegelezen in dit topic, en het is nogal veel om terug te lezen inmiddels.
1f644.svg
Wat kunnen we voor de vrijdag nog verwachten qua aankondigingen? Internationale of Nederlandse namen? Of was dit het wel?

Verdere Pinkpop tips voor beginners zijn ook altijd welkom.

ik mag toch hopen dat je dan 1 dagje Pinkpop erbij doet. en niet ipv Lowlands????
 

brawljeff

Campingartiest
2 feb 2018
72
2
Wie weet, maar mijn Lowlands vriendengroep is wat uit elkaar gevallen. Vandaar :wink: Nu ga ik naar PP met iemand die nog vrij nieuw is in de pop-rockfestival wereld, maar die denk ik ook wel oren heeft naar LL.

Red Hot Chili Peppers stonden nog hoog op mijn lijstje dus kon ik niet laten schieten.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Wie weet, maar mijn Lowlands vriendengroep is wat uit elkaar gevallen. Vandaar
1f609.svg
Nu ga ik naar PP met iemand die nog vrij nieuw is in de pop-rockfestival wereld, maar die denk ik ook wel oren heeft naar LL.

Red Hot Chili Peppers stonden nog hoog op mijn lijstje dus kon ik niet laten schieten.
Staan ook nog hoog op mijn lijstje, maar met de rest van het programma op vrijdag zie je mij niet naar Landgraaf afreizen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ja, de locals weten het natuurlijk het beste. Al hebben die het voorrecht dat ze op de fiets kunnen gaan…
Het is een fijn voorrecht ;)

Ik kom altijd met de trein naar mijn hotel in Heerlen maar neem ook altijd de fiets mee. Scheelt enorm veel tijd om terug te komen. Heen een behoorlijk lange klim maar terug kan je vrijwel laten uitrijden. Wellicht een tip om een vouwfiets mee te nemen en je auto buiten alle opstoppingen te parkeren. Taxi’s na afloop een groot drama en vrijwel allemaal oplichters die niet uit de buurt komen die de hoofdprijs vragen voor nog geen 10 km..
Wat eventueel ook kan, misschien een tip die ik ff er in slinger, om een hotel of B&B te pakken in de buurt van een treinstation in de buurt en de dag dat je naar Pinkpop de trein heen en terug naar Landgraaf pakken. Maastricht, Valkenburg, Heerlen, Geleen, Sittard. Misschien zelfs iets verder vanaf Landgraaf in Roermond of zelfs Weert, wat misschien kan als je van verder in het land komt. Je autorit verkort en de treinrit is nog relatief kort en de auto kan blijven staan dus geen Bob benodigd. Het Pinkpop terrein ligt trouwens op loopafstand vanaf het station, circa 20 minuten.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Wat eventueel ook kan, misschien een tip die ik ff er in slinger, om een hotel of B&B te pakken in de buurt van een treinstation in de buurt en de dag dat je naar Pinkpop de trein heen en terug naar Landgraaf pakken. Maastricht, Valkenburg, Heerlen, Geleen, Sittard. Misschien zelfs iets verder vanaf Landgraaf in Roermond of zelfs Weert, wat misschien kan als je van verder in het land komt. Je autorit verkort en de treinrit is nog relatief kort en de auto kan blijven staan dus geen Bob benodigd. Het Pinkpop terrein ligt trouwens op loopafstand vanaf het station, circa 20 minuten.
Vragen die lui niet ook een belachelijk bedrag voor een kamer in het Pinkpopweekend? Heb daar afgelopen editie ook naar gekeken, maar uiteindelijk heb ik daar met mijn groep vanaf gezien, omdat de prijzen aan de hoge kant waren.

Twintig minuten lopen naar het station? Allemachtig, dan heb ik dat in de zomer best vlug gedaan. Stond er binnen tien minuten.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.825
Is inderdaad heel goed in tien minuten te doen. Ervan uitgaande dat de gemiddelde festivalbezoeker goed te pas is.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Verwacht deze week de naam van de gouden tip. Denk dat het deze week bij 1 naam blijft een geen lading namen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken