Aangezien de plattegrond vrij algemeen is, en niet specifiek aangeeft welke maaltijd waar te krijgen is, kun je voor het plannen van een dagje Pinkpop prima met de kaart van 2019 uit de voeten.
Ik heb zelf de volgende tips in de aanbieding:
- Haal je consumptiemunten niet bij de eerste de beste muntenkassa na binnenkomst, maar loop een stukje over het terrein naar een muntenkassa aan de andere kant van het terrein. Het kan je zonder overdrijven een kwartier in de wachtrij besparen. En je bent voor het eerst, dus wellicht is het terrein verkennen sowieso wel iets wat bovenaan je planning staat.
- Neem bij het terrein verkennen sowieso de kalm aan laan mee. Ik zou er niet gaan chillen (zonde van je dag) maar zeker wel even spotten of er een eettentje staat die helemaal jouw ding is. Dan weet je later waar je moet zijn tijdens je geplande eettijd.
- Ga je van noord naar zuid (main naar IBA stage) of vice versa heen en weer, kies dan bij het langs IBA oplopen voor de oostkant (rechts op de kaart). Tijdens de massaverhuizing tussen de podia is het daar echt aanzienlijk minder druk dan aan de andere kant.
- Je zou het misschien niet verwachten, maar de minst drukke WC's zijn naar onze ervaring direct NAAST de mainstage aan de oostzijde (rechtsonder op de kaart) Komt mede door het zeer grote aantal toiletten, waardoor het vlot doorloopt.
- De eettentjes rondom het middenplein/IBA stage zijn iets gevarieerder dan die in de buitencirkel. Niet zo spectaculair of gevarieerd als in de kalm aan laan, maar denk aan pasta/aziatisch/pannekoeken/BBQ/pulled pork. Ook dit zeg ik op basis van ervaring, dus kijk tijdens het terrein verkennen ook hier even rond. Oh, en vorig jaar stond er een bloedmooie meid bij de lasagne stand. Heb 3 keer gehaald in anderhalf uur, maar de buikpijn was het waard
- Aangezien je op dag 1 komt en met de auto: kies er voor om in de buurt van camping B of C te parkeren, want daar is dan nog wel plek. Het is dan alsnog wel 20-30 minuten lopen, maar dat is echt wel aan te raden. De wandelroute is gezellig en alsnog veruit de kortste. De parkeerplaats voor mensen met een dagkaart is namelijk nog veel verder weg, en het pendelbussysteem werkt niet al te best. Zeker de terugweg niet, want dan wil iedereen tegelijk naar huis. Anderhalf uur na de Peppers nog bij Megaland staan te wachten behoort dan serieus tot de opties, en dat wil je niet. Met de stoet die naar de campings terugloopt meelopen is dan wat je wil...
Tot zover mijn tips. Maar maak er vooral je eigen feestje van!