Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.736
1.899
PJ wrote:
Heb even het GnR forum gecontroleerd. Daar hebben ze de European leg vandaag na 3 pagina’s gesloten omdat er geen enkele info/bron/artikel is dat ze überhaupt in Europa gaan touren…
http://www.mygnrforum.com/topic/223029-european-leg/

wel een aankondiging…
en de eerste die officieel op de tourpagina staat.
De 5 ZuidAmerikaanse data in 2020 Lollapalooza’s, Estereo Picnic en Vive Latino stonden nog niet op de site…



wachten op meer?
Ik begin er aan te twijfelen. Slash heeft ook aangegeven dat ze na deze concerten de studio ingaan. Eigenlijk zou hij op tour willen met nieuw materiaal zei hij onlangs.
Plannen kunnen wijzigen natuurlijk........
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.736
1.899
https://www.list.co.uk/article/112855-aerosmith-tease-huge-las-vegas-announcement/

Geruchten voor Aerosmith nemen dus toe.
Headliner PP? Of iets voor Bospop??
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Zou persoonlijk heel blij worden van Aerosmith op Pinkpop. Kan alleen niet echt inschatten of ze groot genoeg zijn voor de de headliner positie.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.218
Aerosmith niet groot genoeg voor de headlinerpositie? 8-O

Tuurlijk!
Laat maar komen!!!!
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
In 2010 zouden ze in het Goffertpark staan maar door de tegenvallende kaartverkoop werd het toen verplaatst naar het GelreDome. Vandaar dat ik twijfel. Maar is alweer even geleden natuurlijk.
 

ppganger

Playlistbediener
29 mrt 2018
32
0
Frank Carter is trouwens een mooie toevoeging , kende dit nog niet. Aerosmith zou wel mogen komen wat mij betreft !
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Aerosmith op Pinkpop zou me erg verbazen. Volgens mij kwamen weliswaar verdienstelijke, maar nogal belegen hardrockbands als Aerosmith en Kiss op zeker moment op metalfestivals als Graspop terecht, omdat mainstream rockfestivals als Rock Werchter en Pinkpop geen interesse hadden in zulke stokoude artiesten (die weinig jonge fans hebben). Aerosmith als een mogelijke headliner van Graspop 2020 wil ik nog wel geloven, alhoewel het dan raar is dat de meeste andere Europese hardrock/metalfestivals in die periode qua headliners reeds lijken te zijn volgeboekt. Maar misschien wordt het dan een Europese leg met vooral losse concerten en slechts weinig festivaloptredens.

Maar zelfs als die formatie op Graspop zou staan, denk ik niet dat Aerosmith dat weekeinde doorreist naar Pinkpop. De "hardere" bands die al op de zondag van Pinkpop staan, namelijk Volbeat, Disturbed, Gojira en The Pretty Reckless, delen vermoedelijk weinig fans met Aerosmith. Dan zou een Guns N' Roses bijvoorbeeld toch een betere match zijn (en ook een veel grotere garantie zijn op een goede kaartverkoop). En als Guns N' Roses niet beschikbaar is, dan kiest Pinkpop vast toch liever een grote popact als Robbie Williams of Justin Timberlake dan de enigszins vergane glorie van Aerosmith.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
867
349
Ik begin eigenlijk wel te twijfelen of het wel een grote (hard) rock headliner word er zijn niet veel meer over die zondag 21 juni kunnen ? Zou het wel jammer vinden want de rest van de dag spreekt mij meer en deels aan
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.619
11.306
Aerosmith op Pinkpop zou me erg verbazen. Volgens mij kwamen weliswaar verdienstelijke, maar nogal belegen hardrockbands als Aerosmith en Kiss op zeker moment op metalfestivals als Graspop terecht, omdat mainstream rockfestivals als Rock Werchter en Pinkpop geen interesse hadden in zulke stokoude artiesten (die weinig jonge fans hebben). Aerosmith als een mogelijke headliner van Graspop 2020 wil ik nog wel geloven, alhoewel het dan raar is dat de meeste andere Europese hardrock/metalfestivals in die periode qua headliners reeds lijken te zijn volgeboekt. Maar misschien wordt het dan een Europese leg met vooral losse concerten en slechts weinig festivaloptredens.

Maar zelfs als die formatie op Graspop zou staan, denk ik niet dat Aerosmith dat weekeinde doorreist naar Pinkpop. De “hardere” bands die al op de zondag van Pinkpop staan, namelijk Volbeat, Disturbed, Gojira en The Pretty Reckless, delen vermoedelijk weinig fans met Aerosmith. Dan zou een Guns N’ Roses bijvoorbeeld toch een betere match zijn (en ook een veel grotere garantie zijn op een goede kaartverkoop). En als Guns N’ Roses niet beschikbaar is, dan kiest Pinkpop vast toch liever een grote popact als Robbie Williams of Justin Timberlake dan de enigszins vergane glorie van Aerosmith.
Je zet op zo'n dag toch geen Timberlake of Williams neer? Dat past gewoon niet bij de rest van het programma en je de kans zit er dik in dat je dan niet het juiste slag mensen hebt, meer rockgeoriënteerd, dan de doelgroep van die twee zelf.
In ieder geval, ik zou het een bizarre zet vinden.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.736
1.899
De headliner voor de zondag wordt zo snel mogelijk bekend gemaakt.
Dit communiceert PP vandaag zelf. Lijkt me aannemelijk dat ze dus voor de kerst met die laatste headliner komen.
Op efestivals wordt al beweerd dat Aerosmith morgen een concert in Polen bekend gaat maken. Zoveel smaken om te headlinen zijn er ook niet meer. GnR schrijf ik af. Zelfs insiders op hun eigen forum weten momenteel niets van een Europese tour.
Aerosmith zou prima kunnen wat mij betreft alleen Dennis rekent erop dat ze niet in nl staan... dus ja.........
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.031
3.708
Of het nu Aerosmith, Williams, Timberlake of Snollebollekes wordt. Het is onzin om te zeggen dat eender welke Headliner dan ook niet zou passen. Er is maar 1 festival waar je om 21uur naar Gojira bent gaan kijken om daarna naar Mainstage te lopen waar Andre Rieu al aan zijn headline-set is begonnen, en dat festival heet Pinkpop.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
867
349
Of het nu Aerosmith, Williams, Timberlake of Snollebollekes wordt. Het is onzin om te zeggen dat eender welke Headliner dan ook niet zou passen. Er is maar 1 festival waar je om 21uur naar Gojira bent gaan kijken om daarna naar Mainstage te lopen waar Andre Rieu al aan zijn headline-set is begonnen, en dat festival heet Pinkpop.
Dat klopt maar toch zie je tot nu toe wel drie dagen met hoofdzakkelijk een genre per dag vrijdag rock/poprock zaterdag pop en zondag hard rock/metal ze spreken nu voor namelijk dus een groep aan op de zondag dus dan moeten ze of nog meer pop acts erbij voegen of je doet er een hard rock headliner op
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.031
3.708
Anderzijds slim om nu te wachten als ze zondag een pop-headliner hebben. Als ze nu Timberlake bekendmaken (hypothetisch) dan haken veel hardrock/metal liefhebbers af. Nu kopen (veel) mensen misschien een dagkaart en hopen dan op een passende headliner. Maargoed, ik ben vooral benieuwd.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.619
11.306
Anderzijds slim om nu te wachten als ze zondag een pop-headliner hebben. Als ze nu Timberlake bekendmaken (hypothetisch) dan haken veel hardrock/metal liefhebbers af. Nu kopen (veel) mensen misschien een dagkaart en hopen dan op een passende headliner. Maargoed, ik ben vooral benieuwd.
En ik val precies in die groep. Zou echter niet afhaken, aangezien ik dan gewoon eerder weg ga, wat zo'n beetje ook de enige optie is om nog thuis te komen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.736
1.899
Anderzijds slim om nu te wachten als ze zondag een pop-headliner hebben. Als ze nu Timberlake bekendmaken (hypothetisch) dan haken veel hardrock/metal liefhebbers af. Nu kopen (veel) mensen misschien een dagkaart en hopen dan op een passende headliner. Maargoed, ik ben vooral benieuwd.

Vooropgesteld, ik ben ook benieuwd.
Maar om nu een pop headliner neer te zetten op de zondag...
De logica ontgaat mij....wat je zegt, nu kopen veel mensen waarschijnlijk een dagkaart met de verwachting dat er een passende headliner bijkomt... Dat is toch ook niet vreemd?
Typisch Pinkpop om dan straks idd met bv Timberlake te komen.......
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken