Aerosmith op Pinkpop zou me erg verbazen. Volgens mij kwamen weliswaar verdienstelijke, maar nogal belegen hardrockbands als Aerosmith en Kiss op zeker moment op metalfestivals als Graspop terecht, omdat mainstream rockfestivals als Rock Werchter en Pinkpop geen interesse hadden in zulke stokoude artiesten (die weinig jonge fans hebben). Aerosmith als een mogelijke headliner van Graspop 2020 wil ik nog wel geloven, alhoewel het dan raar is dat de meeste andere Europese hardrock/metalfestivals in die periode qua headliners reeds lijken te zijn volgeboekt. Maar misschien wordt het dan een Europese leg met vooral losse concerten en slechts weinig festivaloptredens.
Maar zelfs als die formatie op Graspop zou staan, denk ik niet dat Aerosmith dat weekeinde doorreist naar Pinkpop. De “hardere” bands die al op de zondag van Pinkpop staan, namelijk Volbeat, Disturbed, Gojira en The Pretty Reckless, delen vermoedelijk weinig fans met Aerosmith. Dan zou een Guns N’ Roses bijvoorbeeld toch een betere match zijn (en ook een veel grotere garantie zijn op een goede kaartverkoop). En als Guns N’ Roses niet beschikbaar is, dan kiest Pinkpop vast toch liever een grote popact als Robbie Williams of Justin Timberlake dan de enigszins vergane glorie van Aerosmith.