Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.964
DennisvdBr wrote:
Iron Maiden gaat dus naar het losse concert van Bospop 9 juli.

Begrijp me niet verkeerd over RHCP.
Leuke band, imo niet echt een hoogvlieger meer, met de combinatie dat ze er 4 jaar terug nog stonden. Maakt het voor mij voor Pinkpop behoorlijk zoutloos.
Zoals ik eerder zei, wel een act die ik op een afstand zou kijken.
Maar, om door mij genoemde redenen, vind ik dit niet een mooie start qua naam.
Als we met RHCP de voorverkoop starten, dan zeg ik prima…
Benieuwd naar de dag, hoop persoonlijk op vrijdag?

Kom maar op nu, wel raar dat er nog geen activiteiten op bij Pinkpop te zien zien die duiden op een aankondiging. Behalve wat vaag gesleutel aan de site afgelopen week??

Maiden iig niet op pinkpop
1f609.svg
..
Zoals zo vaak verteld dat dat niet gaat gebeuren.

Ja, want meneer die wist dat natuurlijk al...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Nu kan Maiden en Pinkpop denk ik wel voorgoed de koelkast in toch? Dit was het jaar waarop het logisch zou zijn. Nu staan ze elders in Limburg. Neem aan dat je wel gaat Dennis?
Met album-tour zie ik Maiden niet naar Pinkpop komen nee.
Dit was de ultieme kans voor Pinkpop, deze tour paste perfect qua set.

Nee, ik ga niet.
Heb deze show in 2018 al gezien, raad het ook zeker aan (absoluut), maar spaar deze centjes wel voor een andere Bospop dag of ander concertje ;)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik heb een enorm zwak voor de oude Peppers. Was er helemaal leip van eind jaren 80 en de eerste helft van de jaren '90. Met Blood Sugar Sex Magik als magnum opus. Wat een album!

Daarna vond ik de muziek helaas steeds gelikter en toegankelijker worden. En voor mij steeds minder interessant. Want de scherpe, funky randjes verdwenen. Mijn gevoel nu bij de Peppers: ze zijn inmiddels wel aardig belegen. In de categorie Green Day, Linkin Park etcetera.

En hun livereputatie is natuurlijk op zijn minst wisselvallig te noemen. Heb ze wel eens gezien dat het plezier er afspatte, maar helaas ook wel eens erg blasé en plichtmatig.

Als (eerste?) headliner voor Pinkpop vind ik het persoonlijk niet de gedroomde naam. Al wil ik niet te vroeg oordelen: als daar twee andere geweldige headliners naast staan, dan kan het compenseren en prima werken. Zeker als ze live een goede dag hebben.
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Daantje wrote:

DennisvdBr wrote:
Iron Maiden gaat dus naar het losse concert van Bospop 9 juli.

Begrijp me niet verkeerd over RHCP.
Leuke band, imo niet echt een hoogvlieger meer, met de combinatie dat ze er 4 jaar terug nog stonden. Maakt het voor mij voor Pinkpop behoorlijk zoutloos.
Zoals ik eerder zei, wel een act die ik op een afstand zou kijken.
Maar, om door mij genoemde redenen, vind ik dit niet een mooie start qua naam.
Als we met RHCP de voorverkoop starten, dan zeg ik prima…
Benieuwd naar de dag, hoop persoonlijk op vrijdag?

Kom maar op nu, wel raar dat er nog geen activiteiten op bij Pinkpop te zien zien die duiden op een aankondiging. Behalve wat vaag gesleutel aan de site afgelopen week??


Maiden iig niet op pinkpop
1f609.svg
..
Zoals zo vaak verteld dat dat niet gaat gebeuren.

Ja, want meneer die wist dat natuurlijk al…[/quote

Jep.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
wenteldave wrote:


Daantje wrote:

DennisvdBr wrote:
Iron Maiden gaat dus naar het losse concert van Bospop 9 juli.

Begrijp me niet verkeerd over RHCP.
Leuke band, imo niet echt een hoogvlieger meer, met de combinatie dat ze er 4 jaar terug nog stonden. Maakt het voor mij voor Pinkpop behoorlijk zoutloos.
Zoals ik eerder zei, wel een act die ik op een afstand zou kijken.
Maar, om door mij genoemde redenen, vind ik dit niet een mooie start qua naam.
Als we met RHCP de voorverkoop starten, dan zeg ik prima…
Benieuwd naar de dag, hoop persoonlijk op vrijdag?

Kom maar op nu, wel raar dat er nog geen activiteiten op bij Pinkpop te zien zien die duiden op een aankondiging. Behalve wat vaag gesleutel aan de site afgelopen week??


Maiden iig niet op pinkpop
1f609.svg
..
Zoals zo vaak verteld dat dat niet gaat gebeuren.


Ja, want meneer die wist dat natuurlijk al…[/quote

Jep.

Nou ja, je weet het natuurlijk pas echt zeker als er duidelijkheid is. Nu dus.

Maar eerlijk is eerlijk: bijna niemand hier verwachtte toch serieus dat Iron Maiden echt op Pinkpop zou staan?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.211
4.459
In één lijstje kwam Iron Maiden nog wel eens voor.

Maar goed, voor Pinkpop interessanter waar ze in Italië mee komen.
Ik zag iemand aangeven dat SlipKnot en Iron Maiden frisser zouden zijn dan Taylor Swift.
In dat geval is Pinkpop denk ik niet (meer) helemaal je festival. Net zoals het dan de mijne niet meer is als ik vind dat The Strokes, Tame Impala en Arcade Fire moeten headlinen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Nou ja, je weet het natuurlijk pas echt zeker als er duidelijkheid is. Nu dus.

Maar eerlijk is eerlijk: bijna niemand hier verwachtte toch serieus dat Iron Maiden echt op Pinkpop zou staan?

Enige reden waarom het in mijn ogen wellicht kon, was dat ik een gedeelde headliner met GMM verwacht, waarvan een lijstje met kanshebbers op Festileaks was gepubliceerd. Daarvan leken me alleen Iron Maiden, GnR en Metallica legitieme opties, waarna het nieuws over Hetfields Rehab naar buiten kwam. Toen bleven er nog twee opties over.

Dat zou betekenen dat na dit nieuws volgens mijn logica alleen GnR nog overblijft. Kan nog altijd natuurlijk, alhoewel je in dit stadium natuurlijk ook kunt concluderen dat PP en GMM wellicht toch géén gedeelde headliner hebben. Of dat er hele andere namen rondzwerven dan op de Festileaks lijst stonden natuurlijk...

Nee, het is er niet makkelijker op geworden om een headliner te voorspellen
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Daantje wrote:

DennisvdBr wrote:
Iron Maiden gaat dus naar het losse concert van Bospop 9 juli.

Begrijp me niet verkeerd over RHCP.
Leuke band, imo niet echt een hoogvlieger meer, met de combinatie dat ze er 4 jaar terug nog stonden. Maakt het voor mij voor Pinkpop behoorlijk zoutloos.
Zoals ik eerder zei, wel een act die ik op een afstand zou kijken.
Maar, om door mij genoemde redenen, vind ik dit niet een mooie start qua naam.
Als we met RHCP de voorverkoop starten, dan zeg ik prima…
Benieuwd naar de dag, hoop persoonlijk op vrijdag?

Kom maar op nu, wel raar dat er nog geen activiteiten op bij Pinkpop te zien zien die duiden op een aankondiging. Behalve wat vaag gesleutel aan de site afgelopen week??


Maiden iig niet op pinkpop
1f609.svg
..
Zoals zo vaak verteld dat dat niet gaat gebeuren.

Ja, want meneer die wist dat natuurlijk al…

Vrijwel niemand hier had ze op Pinkpop verwacht. :wink:

En Swift is idd toch een beetje de heilige graal qua festivalboekingen dit jaar. Vooralsnog dè festivalact van dit seizoen. Zonde dat ze niet op PP staat maar dat PP dan vermoedelijk wel de Peppers recyclen. Dan was Swift op die positie een veel betere boeking geweest.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
dus Disturbed en Within Tempation niet met voorprogramma Maiden op Bospop.
stonden afgelopen jaar al op Graspop, ik zie nog wel een kans voor Pinkpop met deze twee
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.710
1.872
wenteldave wrote:

Daantje wrote:

DennisvdBr wrote:
Iron Maiden gaat dus naar het losse concert van Bospop 9 juli.

Begrijp me niet verkeerd over RHCP.
Leuke band, imo niet echt een hoogvlieger meer, met de combinatie dat ze er 4 jaar terug nog stonden. Maakt het voor mij voor Pinkpop behoorlijk zoutloos.
Zoals ik eerder zei, wel een act die ik op een afstand zou kijken.
Maar, om door mij genoemde redenen, vind ik dit niet een mooie start qua naam.
Als we met RHCP de voorverkoop starten, dan zeg ik prima…
Benieuwd naar de dag, hoop persoonlijk op vrijdag?

Kom maar op nu, wel raar dat er nog geen activiteiten op bij Pinkpop te zien zien die duiden op een aankondiging. Behalve wat vaag gesleutel aan de site afgelopen week??


Maiden iig niet op pinkpop
1f609.svg
..
Zoals zo vaak verteld dat dat niet gaat gebeuren.


Ja, want meneer die wist dat natuurlijk al…

Vrijwel niemand hier had ze op Pinkpop verwacht.
1f609.svg


En Swift is idd toch een beetje de heilige graal qua festivalboekingen dit jaar. Vooralsnog dè festivalact van dit seizoen. Zonde dat ze niet op PP staat maar dat PP dan vermoedelijk wel de Peppers recyclen. Dan was Swift op die positie een veel betere boeking geweest.
Inderdaad, een paar jaar geleden boekte ze wel Justin Bieber. Nu laten ze Swift lopen.... of misschien wil ze niet, dat kan ook.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Timmetje wrote:

wenteldave wrote:

Daantje wrote:

DennisvdBr wrote:
Iron Maiden gaat dus naar het losse concert van Bospop 9 juli.

Begrijp me niet verkeerd over RHCP.
Leuke band, imo niet echt een hoogvlieger meer, met de combinatie dat ze er 4 jaar terug nog stonden. Maakt het voor mij voor Pinkpop behoorlijk zoutloos.
Zoals ik eerder zei, wel een act die ik op een afstand zou kijken.
Maar, om door mij genoemde redenen, vind ik dit niet een mooie start qua naam.
Als we met RHCP de voorverkoop starten, dan zeg ik prima…
Benieuwd naar de dag, hoop persoonlijk op vrijdag?

Kom maar op nu, wel raar dat er nog geen activiteiten op bij Pinkpop te zien zien die duiden op een aankondiging. Behalve wat vaag gesleutel aan de site afgelopen week??


Maiden iig niet op pinkpop
1f609.svg
..
Zoals zo vaak verteld dat dat niet gaat gebeuren.


Ja, want meneer die wist dat natuurlijk al…


Vrijwel niemand hier had ze op Pinkpop verwacht.
1f609.svg


En Swift is idd toch een beetje de heilige graal qua festivalboekingen dit jaar. Vooralsnog dè festivalact van dit seizoen. Zonde dat ze niet op PP staat maar dat PP dan vermoedelijk wel de Peppers recyclen. Dan was Swift op die positie een veel betere boeking geweest.

Inderdaad, een paar jaar geleden boekte ze wel Justin Bieber. Nu laten ze Swift lopen…. of misschien wil ze niet, dat kan ook.

Of ze denken zonder Swift ook wel hun omzetten te halen, en kiezen bewust voor andere acts die ze om wie weet wat voor reden beter op Pinkpop vinden passen, of die niet een te grote hap uit het budget bijten (mevrouw Swift maakt op mij op basis van wat ik weleens lees de indruk dat ze een bijzonder hoge vergoeding vraagt voor een optreden)...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.211
4.459
Ik denk dat Rick en PJ precies de spijker op de kop slaan. Als Pinkpop betaalt, had Taylor Swift ook gewoon op Pinkpop gestaan. Lijkt me niet dat ze een principiële afkeer heeft van NL. Maar kennelijk verwacht Pinkpop ook gewoon weer met de bands á la rhcp genoeg mensen naar Megaland te trekken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Pakte dit jaar toen ze Muse en P!nk voorbij lieten gaan ook niet zo goed uit....
Blijf het jammer vinden.

Aan de andere kant heeft PP misschien nog heel wat moois op stapel en zit ik weer voorbarig te zeuren. We zullen het zien! :-D
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik geloof nooit dat Pinkpop de vvk in wil gaan met RHCP als eerste aankondiging. Ook nog geen aanpassingen op de site.

Ik hoop dat we snel licht zien aan het eind van de tunnel
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Zie Pearl Jam nu ook wel weer gebeuren.

Iets als 21 Pilots - RHCP - Pearl Jam.
Dua Lipa - Volbeat - Kensington

Kaartverkoop zie ik niet eerder dan februari. Smeets roept weleens vaker wat.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.710
1.872
Zie Pearl Jam nu ook wel weer gebeuren.
Dus 21 Pilots – RHCP – Pearl Jam.

Kaartverkoop zie ik niet eerder dan februari. Smeets roept weleens vaker wat.
Zou Metallica nog een optie zijn. RHCP kwam ook redelijk uit lucht vallen....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken