Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Sorry. Misschien je niet per se. Maar wat hier voorbijkomt. Een beetje in de trend van: Coldplay met Ed Sheetan als sub en AC/DC als band ervoor. Met Coldplay en AC/DC alleen is dat een beetje 80% van totaal budget van Pinkpop, dan krijg je Snollrbollekjes enz als de rest van de line up.
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Sorry. Misschien je niet per se. Maar wat hier voorbijkomt. Een beetje in de trend van: Coldplay met Ed Sheetan als sub en AC/DC als band ervoor. Met Coldplay en AC/DC alleen is dat een beetje 80% van totaal budget van Pinkpop, dan krijg je Snollrbollekjes enz als de rest van de line up.

Als ik dat heb gesuggereerd (kan ik me niet voorstellen)... nee natuurlijk denk ik dat niet. Dat zou ook wel zó onrealistisch zijn...
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik ga naar Pinkpop voor de sfeer en de geweldige combinatie van alle muziekgenres (ja ik houd daar van).
Ik ga dit jaar net zo graag naar Rock Werchter vanwege de sterke line-up en mooie namen die ze hebben!

En mensen hier klagen over een Lil Kleine en Ronnie Flex maar Ronnie Flex wint dan wel weer de popprijs.
En Lil Kleine is een hele grote artiest bij de jeugd...Pinkpop moet nu ook eenmaal vernieuwen...
Hoe langer we hier blijven speculeren over geruchten hoe meer de line-up zal gaan tegenvallen. Omdat we zelfs namen als George Ezra als een 'mindere act' gaan zien.
Als Pinkpop gaat komen met namen zoals PVRIS, Maroon 5, Bastille, Khalid en Major Lazer geloof me dat er dan massaal veel jeugd komt naar Pinkpop !
Dat sommige andere generaties niks hebben met deze namen kunnen we nu eenmaal niks aan veranderen.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.104
325
Voor Mojo is een succesvol jubileumjaar toch niet afhankelijk van Pinkpop? Ik zie dat regelmatig voorbijkomen, maar begrijp eigenlijk niet helemaal waarom. Misschien dat iemand me dat uit kan leggen?

Het lijkt me juist dat voor Mojo de nieuwe festivals die ze dit jaar gaan organiseren (in Groningen en op Terschelling) en verdere versteviging van de positie van hun festivals in het landschap (onder meer Paaspop, Bospop, NSJ, DTRH) belangrijker is. Om dan nog maar niet over (uitverkochte) losse shows en evenementen te spreken.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Ik vind het oprecht vaag dat sommige users zo verdedigend worden naar het festival. In alle andere festivaltopics gaan mensen met elkaar in discussie. Hier mag je niets negatiefs zeggen want dan bederf je de voorpret en moet je gewoon lekker thuis blijven. Whats up with that?

Ik denk dat dat hele jubileumgedoe voor de fans belangrijker is dan voor Mojo zelf. Mojo boeit het waarschijnlijk weinig. Die zetten inderdaad vol in op die andere festivals. En het feit dat het het jubileumjaar is betekent dat ze ongeacht het programma een hoop kaarten verschuiven ivm #benbijjubileum. Dus in die zin is de noodzaak voor een dik programma minder dan andere jaren want er is al een publiekstrekker en dat is het woordje jubileum.

Wat Mattman zegt; Ze wilden Eminem en Coldplay, schoven daarmee Pink en Muse aan de kant en zitten nu met de gebakken peren. Dan is de kans op een kleinere of nationale headliner echt zo gek nog niet. En wie zegt dat dat iets slechts is? Zolang de undercard sterk is kan er alsnog een vet weekend beleeft worden.

Ik verwacht iig een meh headliner maar een supervet programma vol verrassingen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Ik vind het oprecht vaag dat sommige users zo verdedigend worden naar het festival. In alle andere festivaltopics gaan mensen met elkaar in discussie. Hier mag je niets negatiefs zeggen want dan bederf je de voorpret en moet je gewoon lekker thuis blijven. Whats up with that?

Ik denk dat dat hele jubileumgedoe voor de fans belangrijker is dan voor Mojo zelf. Mojo boeit het waarschijnlijk weinig. Die zetten inderdaad vol in op die andere festivals. En het feit dat het het jubileumjaar is betekent dat ze ongeacht het programma een hoop kaarten verschuiven ivm #benbijjubileum. Dus in die zin is de noodzaak voor een dik programma minder dan andere jaren want er is al een publiekstrekker en dat is het woordje jubileum.

Wat Mattman zegt; Ze wilden Eminem en Coldplay, schoven daarmee Pink en Muse aan de kant en zitten nu met de gebakken peren. Dan is de kans op een kleinere of nationale headliner echt zo gek nog niet. En wie zegt dat dat iets slechts is? Zolang de undercard sterk is kan er alsnog een vet weekend beleeft worden.

Ik verwacht iig een meh headliner maar een supervet programma vol verrassingen.
Ja maar met het aantal negatieve berichten die jij al hebt gepost over het festival kun je onderhand een scheurkalender met elke dag een negatief bericht maken. Je hoeft het niet elke keer weer te herhalen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
En dat in een gequote bericht met als laatste zin

Ik verwacht iig een meh headliner maar een supervet programma vol verrassingen.

:lol:

Ik ben echt benieuwd of die headliner voor of tijdens de presentatie gaat vallen. Blijft spannend.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.109
Ik vind het oprecht vaag dat sommige users zo verdedigend worden naar het festival. In alle andere festivaltopics gaan mensen met elkaar in discussie. Hier mag je niets negatiefs zeggen want dan bederf je de voorpret en moet je gewoon lekker thuis blijven. Whats up with that?
...
Je mag best wat negatieve dingen zeggen.
Maar verwacht wel een reactie, toch.
Net zo zeer ik reacties krijg op mijn vaak (te) positieve reacties.
Een mening weerkaatsen op een andere mening, dat is ook discussie.

Ben overigens wel benieuwd naar de Eminem aankondiging nu... Volgens mij niet een naam die door Smeets ontkent is.
Daarnaast, meer tourdata kunnen toch niet uitblijven na die Australië tour en met nieuwe album. Toch?

Ook The Who druk in de studio momenteel. Eind van de maand zingt Daltrey zijn stukjes in. Ruim op tijd voor de perspresentatie.

Op dit moment zijn Eminem (weer) en The Who (nog) mijn kanshebbers voor de 9 juni headliner spot. Dus geen NL headliner, wellicht sluit Van Buuren er na af, dat kan nog hè...

Wat betreft Keane, zie ze best komen op Pinkpop hoor. Past prima in het jubileum van Pinkpop.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Maar Dennis, waar komt toch dat Eminem gerucht nu weer vandaan? Want er is verder nergens (tour)nieuws over hem.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Maar daarna bleek dat ie zn EU tour had afgeblazen.... daarom was ik benieuwd waarom ie nu ineens weer bij de kanshebbers staat
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.109
Voor Mojo is een succesvol jubileumjaar toch niet afhankelijk van Pinkpop? Ik zie dat regelmatig voorbijkomen, maar begrijp eigenlijk niet helemaal waarom. Misschien dat iemand me dat uit kan leggen?
Wat dacht je van het jubileumjaar van Pinkpop.
50ste editie dit jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.109
Nog 120 dagen!
Tot de 50ste Pinkpop.

Weer tijd voor een nieuwtje dacht ik zo, vandaag of na het weekend?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.109
Mooie naam om terug naar Pinkpop te komen, Danko Jones.
Aantal mooie festivaldata in de zomer, waaronder tijdens Pinkpop op Sweden Rock.
Laatste keer Pinkpop was 2010, dat mag wel weer imo...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.103
Timmetje wrote:
Ik vind het oprecht vaag dat sommige users zo verdedigend worden naar het festival. In alle andere festivaltopics gaan mensen met elkaar in discussie. Hier mag je niets negatiefs zeggen want dan bederf je de voorpret en moet je gewoon lekker thuis blijven. Whats up with that?


Je mag best wat negatieve dingen zeggen.
Maar verwacht wel een reactie, toch.
Net zo zeer ik reacties krijg op mijn vaak (te) positieve reacties.
Een mening weerkaatsen op een andere mening, dat is ook discussie.

Ach, snap wel wat Timmetje hier bedoelt hoor. Pinkpop heeft toch, meer dan andere festivals, een fanbase die erg gehecht is aan haar vaste festival (de gemiddelde RW bezoeker zal eerder een jaar overslaan of een ander festival kiezen als de line-up tegenvalt). Daarnaast roept Pinkpop bij veel mensen een soort onvoorwaardelijke liefde op, of dat nu vanuit vaderlands trots komt, de aandoenlijkheid van dat held festival (ook wel bekend als het Pinkpopgevoel) of andere sentimentele waarde. Die combinatie leidt ertoe dat Pinkpop bezoekers in mijn ervaring net even meer geneigd zijn “hun” festival koste wat het kost te verdedigen, en de reactie op negatieve berichten hier net wat persoonlijker is, dan bij veel andere podia. Mensen verbinden zich zo sterk met Pinkpop dat men zich ook persoonlijker aangevallen voelt als iemand kritiek heeft op Pinkpop.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:
Ik vind het oprecht vaag dat sommige users zo verdedigend worden naar het festival. In alle andere festivaltopics gaan mensen met elkaar in discussie. Hier mag je niets negatiefs zeggen want dan bederf je de voorpret en moet je gewoon lekker thuis blijven. Whats up with that?



Je mag best wat negatieve dingen zeggen.
Maar verwacht wel een reactie, toch.
Net zo zeer ik reacties krijg op mijn vaak (te) positieve reacties.
Een mening weerkaatsen op een andere mening, dat is ook discussie.

Ach, snap wel wat Timmetje hier bedoelt hoor. Pinkpop heeft toch, meer dan andere festivals, een fanbase die erg gehecht is aan haar vaste festival (de gemiddelde RW bezoeker zal eerder een jaar overslaan of een ander festival kiezen als de line-up tegenvalt). Daarnaast roept Pinkpop bij veel mensen een soort onvoorwaardelijke liefde op, of dat nu vanuit vaderlands trots komt, de aandoenlijkheid van dat held festival (ook wel bekend als het Pinkpopgevoel) of andere sentimentele waarde. Die combinatie leidt ertoe dat Pinkpop bezoekers in mijn ervaring net even meer geneigd zijn “hun” festival koste wat het kost te verdedigen, en de reactie op negatieve berichten hier net wat persoonlijker is, dan bij veel andere podia. Mensen verbinden zich zo sterk met Pinkpop dat men zich ook persoonlijker aangevallen voelt als iemand kritiek heeft op Pinkpop.
Ik snap zeker wat je hier zegt, en Pinkpop is qua line-up ook niet helemaal mijn festival meer, maar ik moet zeggen dat ik een deel van het commentaar ook wel irritant vind. Natuurlijk, je hoeft niet alle artiesten goed te vinden, en daar mag je ook zeker je mening over ventileren, maar er wordt ook al best wel vaak geroepen dat de line-up verschrikkelijk is en het nooit wat gaat worden, terwijl er pas een naam of 6 bekend is. Sterker nog, er mist zelfs nog een headliner, en momenteel is het volgens mij nog redelijk onduidelijk wie die laatste headliner gaat worden.

Kritiek op wat je weet is goed te begrijpen, maar kritiek op artiesten die je nog niet weet, is in mijn ogen onterecht.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.657
819
Beste Christiaan, gezien het aantal grote klappers dat Mojo reeds rondom Pinkpop op diverse andere locaties weg gezet heeft, is het een feit dat deze acts zowieso niet gaan komen, daar zaten toch een aantal acts bij die het jubileum extra glans hadden kunnen geven.
Tuurlijk zullen ze vast wel een degelijk line up neer weten te zetten, met redelijk headliners, maar feit blijft dat de echte grote klappers dit jaar losse shows hebben.
Tel daarbij op dat er altijd veel Nederlands meuk op Pinkpop weg gezet word, dan is het denk ik niet gek dat menigeen zich vnl negatief uitlaat over Pinkpop dit jaar
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken