DennisvdBr wrote:
Timmetje wrote:
Ik vind het oprecht vaag dat sommige users zo verdedigend worden naar het festival. In alle andere festivaltopics gaan mensen met elkaar in discussie. Hier mag je niets negatiefs zeggen want dan bederf je de voorpret en moet je gewoon lekker thuis blijven. Whats up with that?
…
Je mag best wat negatieve dingen zeggen.
Maar verwacht wel een reactie, toch.
Net zo zeer ik reacties krijg op mijn vaak (te) positieve reacties.
Een mening weerkaatsen op een andere mening, dat is ook discussie.
Ach, snap wel wat Timmetje hier bedoelt hoor. Pinkpop heeft toch, meer dan andere festivals, een fanbase die erg gehecht is aan haar vaste festival (de gemiddelde RW bezoeker zal eerder een jaar overslaan of een ander festival kiezen als de line-up tegenvalt). Daarnaast roept Pinkpop bij veel mensen een soort onvoorwaardelijke liefde op, of dat nu vanuit vaderlands trots komt, de aandoenlijkheid van dat held festival (ook wel bekend als het Pinkpopgevoel) of andere sentimentele waarde. Die combinatie leidt ertoe dat Pinkpop bezoekers in mijn ervaring net even meer geneigd zijn “hun” festival koste wat het kost te verdedigen, en de reactie op negatieve berichten hier net wat persoonlijker is, dan bij veel andere podia. Mensen verbinden zich zo sterk met Pinkpop dat men zich ook persoonlijker aangevallen voelt als iemand kritiek heeft op Pinkpop.