Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Voor Mojo is een succesvol jubileumjaar toch niet afhankelijk van Pinkpop? Ik zie dat regelmatig voorbijkomen, maar begrijp eigenlijk niet helemaal waarom. Misschien dat iemand me dat uit kan leggen?

Het lijkt me juist dat voor Mojo de nieuwe festivals die ze dit jaar gaan organiseren (in Groningen en op Terschelling) en verdere versteviging van de positie van hun festivals in het landschap (onder meer Paaspop, Bospop, NSJ, DTRH) belangrijker is. Om dan nog maar niet over (uitverkochte) losse shows en evenementen te spreken.
Natuurlijk zullen ze hun nieuwe(re) festivals ook willen promoten, maar Pinkpop is en blijft toch hun 'vlaggenschip'. Ze zullen zich niet kunnen veroorloven om dat ineens te gaan verwaarlozen.
Sterker nog, de richting die Pinkpop de laatste jaren opgaat (zo breed en mainstream/commercieel mogelijk programmeren voor een zo breed mogelijke doelgroep), is m.i. juist om het voortbestaan van Pinkpop (en daarmee ook Mojo zelf en hun overige festivals) te garanderen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.439
1.929
Natuurlijk zullen ze hun nieuwe(re) festivals ook willen promoten, maar Pinkpop is en blijft toch hun ‘vlaggeschip’. Ze zullen zich niet kunnen veroorloven om dat ineens te gaan verwaarlozen.
Sterker nog, de richting die Pinkpop de laatste jaren opgaat (zo breed en mainstream/commercieel mogelijk programmeren voor een zo breed mogelijke doelgroep), is m.i. juist om het voortbestaan van Pinkpop (en daarmee ook Mojo zelf en hun overige festivals) te garanderen.

Nou ik denk dat je je daarin wel eens kan vergissen. Want Buro Pinkpop is de organisator van Pinkpop. Mojo programmeert enkel. Corrigeer me als ik het mis heb. Die andere festivals zijn veel meer "van Mojo" dan Pinkpop, heb ik de indruk.

En de uitspraak van de grote baas van Mojo "Pinkpop is gewoon drie headliners, de rest is opvulling" geeft geen blijk van het feit dat Pinkpop het vlaggenschip van Mojo zou zijn.

Uiteraard doen ze hun best om drie goede headliners neer te zetten (ze zullen er zakelijk gezien ook wel hun belang bij hebben uiteraard), maar van heel veel genegenheid voor dit festival spreekt dat toch niet?

Verder lijkt het me inderdaad goed om de presentatie van het programma af te wachten voordat de kritiek mag losbarsten. Al snap ik de sceptische houding bij sommigen; de afgelopen twee jaar was de persconferentie reden tot veel chagrijn bij veel pinkpopliefhebbers. En ik snap de positieve houding bij anderen ook wel. Want als je nu eenmaal van een festival houdt, dan kan dat diep zitten. Ik ben heb ook altijd genegenheid voor het festival gehad, al ben ik compleet afgehaakt de laatste tien jaar. Het past niet meer bij mij. Soit.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Beste Christiaan, gezien het aantal grote klappers dat Mojo reeds rondom Pinkpop op diverse andere locaties weg gezet heeft, is het een feit dat deze acts zowieso niet gaan komen, daar zaten toch een aantal acts bij die het jubileum extra glans hadden kunnen geven.
Tuurlijk zullen ze vast wel een degelijk line up neer weten te zetten, met redelijk headliners, maar feit blijft dat de echte grote klappers dit jaar losse shows hebben.
Tel daarbij op dat er altijd veel Nederlands meuk op Pinkpop weg gezet word, dan is het denk ik niet gek dat menigeen zich vnl negatief uitlaat over Pinkpop dit jaar
Tja, er staat een hoop op andere plekken, maar persoonlijk vind ik dat je weinig mist aan Pink en Bon Jovi, Metallica & Rammstein doen geen festivals, Muse heeft er al vaak genoeg gestaan, Tool schijnt cool te zijn, maar ken ik niet omdat ze niet op Spotify staan.

Dus wat mij betreft kan een andere headliner ook goed uitpakken.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.286
4.455
DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:
Ik vind het oprecht vaag dat sommige users zo verdedigend worden naar het festival. In alle andere festivaltopics gaan mensen met elkaar in discussie. Hier mag je niets negatiefs zeggen want dan bederf je de voorpret en moet je gewoon lekker thuis blijven. Whats up with that?



Je mag best wat negatieve dingen zeggen.
Maar verwacht wel een reactie, toch.
Net zo zeer ik reacties krijg op mijn vaak (te) positieve reacties.
Een mening weerkaatsen op een andere mening, dat is ook discussie.

Ach, snap wel wat Timmetje hier bedoelt hoor. Pinkpop heeft toch, meer dan andere festivals, een fanbase die erg gehecht is aan haar vaste festival (de gemiddelde RW bezoeker zal eerder een jaar overslaan of een ander festival kiezen als de line-up tegenvalt). Daarnaast roept Pinkpop bij veel mensen een soort onvoorwaardelijke liefde op, of dat nu vanuit vaderlands trots komt, de aandoenlijkheid van dat held festival (ook wel bekend als het Pinkpopgevoel) of andere sentimentele waarde. Die combinatie leidt ertoe dat Pinkpop bezoekers in mijn ervaring net even meer geneigd zijn “hun” festival koste wat het kost te verdedigen, en de reactie op negatieve berichten hier net wat persoonlijker is, dan bij veel andere podia. Mensen verbinden zich zo sterk met Pinkpop dat men zich ook persoonlijker aangevallen voelt als iemand kritiek heeft op Pinkpop.

Kritiek hebben is prima, maar om nou op iedere pagina dezelfde mening te verkondigen? Bij sommigen kan Pinkpop per definitie niks goed doen. Als er Nederlandse namen staan, wordt dit meteen uitvergroot. Ik heb zelf genoeg kritiek op Pinkpop en het is niet mijn festival, maar om dit nou continu hier te ventileren?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.776
6.523
Point taken, ik zal wel wat minder vaak hier posten. Draag Pinkpop gewoon een warm hart toe en baal ervan dat het steeds meer Mojo's ondergeschoven kindje wordt terwijl het zoveel meer zou kunnen zijn en dat uit zich blijkbaar in (teveel) posts.

We zien wel op de persconferentie.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Kritiek hebben is prima, maar om nou op iedere pagina dezelfde mening te verkondigen? Bij sommigen kan Pinkpop per definitie niks goed doen. Als er Nederlandse namen staan, wordt dit meteen uitvergroot. Ik heb zelf genoeg kritiek op Pinkpop en het is niet mijn festival, maar om dit nou continu hier te ventileren?
Precies dit.
Pinkpop- 'fans' (wil ik mezelf niet eens per se toe rekenen, laatste dagkaartje heb ik gekocht in 2014, laatste weekendticket in 2012) wordt verweten zich snel aangevallen te voelen.
Dit gaat echter blijkbaar net zo goed op voor de Pinkpop-'haters' (vooruit: critici :wink: ), die zich bij ieder tegenwoord gekrenkt voelen in hun vrijheid van meningsuiting.
De ergernis bij velen ligt juist in het repetitief 'spammen' van inhoudelijk vrijwel identieke negatieve reacties, en de grote, haast arrogante stelligheid waarmee deze vaak gepaard gaan.
 

mika

Playlistbediener
15 jan 2019
41
0
Ik weet niet of deze band al is besproken, maar hoe groot achten jullie de kans dat sum 41 komt? Die in combi met All Time low zou wel echt gaaf zijn.
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.300
816
Wat een gezeur hier.
Als julliw alkeen maar lief willen doen doen dan ga lekker naar t viva-forum of libelle-forum.
Hier wordt n meni g gegeven over nuzuek.
En waar pinkpop tot nu toe mee komt is niet van champions league nivo.
Dan mag daar best wat over gezegd worden.

Als dit jaar in de CL de 1/2e finale bestaat uit;
Porto-Lyon en valencia-everton dan is dat ook niet wat de mensen verwachten
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
tenacious D heeft wembley uitverkocht, vraag me nu toch af waar die mensen zitten die beweren dat tenacious D geen volk trekt en geen goeie sub zou zijn.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.012
168
Beste Christiaan, gezien het aantal grote klappers dat Mojo reeds rondom Pinkpop op diverse andere locaties weg gezet heeft, is het een feit dat deze acts zowieso niet gaan komen, daar zaten toch een aantal acts bij die het jubileum extra glans hadden kunnen geven.
Tuurlijk zullen ze vast wel een degelijk line up neer weten te zetten, met redelijk headliners, maar feit blijft dat de echte grote klappers dit jaar losse shows hebben.
Tel daarbij op dat er altijd veel Nederlands meuk op Pinkpop weg gezet word, dan is het denk ik niet gek dat menigeen zich vnl negatief uitlaat over Pinkpop dit jaar
Definieer "grote klappers". en "Nederlandse meuk".
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.526
6.392
Tool schijnt cool te zijn, maar ken ik niet omdat ze niet op Spotify staan.

*triggered*

Nee maar serieus, er zijn zoveel manieren om muziek te consumeren, jezelf limiteren tot het aanbod van Spotify is gewoon zonde en een beetje lui :wink:

 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
186
99
Het zou vet zijn als ze als de grote verrassing toch nog als headliner zoiets als U2 uit de hoed zouden toveren, maar we wachten af en houden de moed erin...
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.023
278
Het zou vet zijn als ze als de grote verrassing toch nog als headliner zoiets als U2 uit de hoed zouden toveren, maar we wachten af en houden de moed erin…
Een groot Nederlandse zanger schreef ooit een topnummer: "De meeste dromen zijn bedrog"
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Ron wrote:
Het zou vet zijn als ze als de grote verrassing toch nog als headliner zoiets als U2 uit de hoed zouden toveren, maar we wachten af en houden de moed erin…

Een groot Nederlandse zanger schreef ooit een topnummer: “De meeste dromen zijn bedrog”
Hij is de zanger, het is een vrij vertaalde tekst van "Storie di tutti i giorni" , Han Kooreneef en Leo Driessen schreven het.
Maar goed, die zanger kan nog best komen na een paar uitverkochte Kuip shows... ;)
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
186
99
ChiquitaChaser wrote:

Ron wrote:
Het zou vet zijn als ze als de grote verrassing toch nog als headliner zoiets als U2 uit de hoed zouden toveren, maar we wachten af en houden de moed erin…


Een groot Nederlandse zanger schreef ooit een topnummer: “De meeste dromen zijn bedrog”

Hij is de zanger, het is een vrij vertaalde tekst van “Storie di tutti i giorni” , Han Kooreneef en Leo Driessen schreven het.
Maar goed, die zanger kan nog best komen na een paar uitverkochte Kuip shows…
1f609.svg

Als dat de laatste headliner gaat worden dan past deze meneer dit jaar, en gaat het Werchter worden...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.360
4.723
Als Marco Borsato headliner wordt, ga ik Pinkpop principieel voor altijd vermijden ;-).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken