Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

ik zeg maar wat, Rammstein – The Cure – Coldplay?

Ik vind dat ze dan met Rammstein + The Cure wel erg oude/harde/donkere acts hebben. Ik verwacht minstens voor één van die twee een luchtigere act die wat -30 volk aanspreekt. Veel grote namen daaronder die de jeugd aanspreken zou dan nog een optie zijn. Ik hoop ook echt niet dan Rammstein weer komt aanzetten. Coldplay / The Cure / Fleetwood Mac zou geweldig zijn.

Maar bij het rijtje Coldplay, The Cure en Fleetwood Mac zit toch ook niet echt een luchterige en -30 act?
Dan vind ik dit een logische constructie:
Coldplay - Kendrick - Fleetwood Mac/The Cure.

Alhoewel ik zelf Fleetwood Mac en The Cure niet verwacht.

Vorig jaar werd op 23 oktober de eerste headliner aangekondigd.
Kunnen we de eerste headliner dan één dezer dagen (eindelijk) verwachten?

Ik hoop zelf op de komst van Mumford and Sons, Muse en Coldplay.
Zou wel geweldig zijn wanneer Mark Knopfler met onder zonder Dire Straits Nederland nog bezoekt dit jaar i.v.m. nieuwe album!

Zou wel geweldig zijn wanneer Mark Knopfler met onder zonder Dire Straits Nederland nog bezoekt dit jaar i.v.m. nieuwe album!
Gerucht gaat dat Knopfler maandag met tournieuws komt. Kan ook zijn dat het rond de release ligt van zijn nieuwe album op 16 nov.
Maar de kans dat hij PP staat is heel erg klein. Als je namelijk zijn nieuwe album bestelt krijg je een presale code om tickets te bestellen voor een concert in de Benelux. Dus hij zal wel weer zoals gebruikelijk in de Ziggo staan.

longepeat wrote:

Gerucht gaat dat Knopfler maandag met tournieuws komt. Kan ook zijn dat het rond de release ligt van zijn nieuwe album op 16 nov.
Maar de kans dat hij PP staat is heel erg klein. Als je namelijk zijn nieuwe album bestelt krijg je een presale code om tickets te bestellen voor een concert in de Benelux. Dus hij zal wel weer zoals gebruikelijk in de Ziggo staan.

Klopt helemaal. Maar daar komt hij ook veel beter tot zijn recht dan op pinkpop.

PJ wrote:

longepeat wrote:

Klopt helemaal. Maar daar komt hij ook veel beter tot zijn recht dan op pinkpop.
Maar een concert in de tent op PP met wat oude DS nummers en wat nieuw werk zou wel geweldig zijn..........

Brian wrote:

PJ wrote:

longepeat wrote:

Maar een concert in de tent op PP met wat oude DS nummers en wat nieuw werk zou wel geweldig zijn……….

10x raden wie er dan vooraan staat ;).

Maar hij zal max 4 ds nummers spelen en de rest solowerk doen. Met zijn oeuvre is dat veel mooier om rustig de tijd voor te nemen in plaats van in een uurtje gepropt op pinkpop.

Ook al gepost in het Bospop topic maar omdat het de 50e editie betreft zal ik het hier ook nog even vermelden. John Fogerty gaat op tournee omdat hij 50 jaar in t vak zit...
Heeft hij niet met CCR ooit opgetreden op PP???

The Cure
Kensington
Kendrick Lamar/Mumford and Sons

Makkelijk toch.
Eerste post, welkom!
Maar dit zou om eerlijk te zijn wel een lachertje zijn.
The Cure is nog wel als headliner te verwachten, volgens een groot deel van de forum leden. Maar zoals eerder besproken. Je moet minimaal 1 sterke naam bovenaan je poster hebben staan als een festival als Pinkpop, mochten ze een naam willen behouden (MOJO ook trouwens)
Kendrick vind ik zelf heerlijk, maar ben er samen met anderen wel erover eens dat hij niet echt een Pinkpop headiner zou zijn, eerder Lowlands, Sziget, Pukkelpop etc (de festivals waar je gewoon alles kan neerzetten omdat ze gewoon meerdere stages hebben, Pinkpop heeft er maar 4 waardoor ze al niet echt heel veel variatie kunnen hebben, ze pakken de variatie die ze kunnen krijgen)
En Mumford zou wel nog kunnen, maar zie ik zelf meer als een co-headliner.

En zullen we nu ophouden met Kensington als headliner benoemen voor de komende editie. Een 50e editie is iets groots binnen de festival wereld aangezien niet heel veel festivals zoveel edities volhouden. Als dit met "Bevrijdingsfestivals"headliners word afgesloten ben je een grap als programmeur zijnde die dit voor een 50e editie neerzet.
Want voor MOJO kan dit ook veel naamsbekendheid wereldwijd opleveren, daar ben ik zeker van, als ze t goed doen ten minste.

50 jarig jubileum laten afsluiten door 1 van Nederlands grootste bands is marketingtechnisch juist enorm slim.

Internationaal weten ze niets van bevrijdingsfestivalbands. Daar zien ze alleen dat een grote Nederlandse band 1 van de grote headliners is. Vervolgens zien ze Ziggo uitverkocht en Arena. Staat alleen maar mooi.

Nederland is volgens mij ook het enige land dat neerkijkt en zeurt over nationale bands in de lineup. Doen ze in Belgie en Engeland ed niet.

50 jarig jubileum laten afsluiten door 1 van Nederlands grootste bands is marketingtechnisch juist enorm slim.

Internationaal weten ze niets van bevrijdingsfestivalbands. Daar zien ze alleen dat een grote Nederlandse band 1 van de grote headliners is. Vervolgens zien ze Ziggo uitverkocht en Arena. Staat alleen maar mooi.

In de categorie marketingtechnisch domme opmerking gaat de hoofdprijs naar @Timmetje.

Mojo wil doorgroeien en zich profileren. Dat doe je niet met Kensington. Dat probeer je te doen met internationale namen. Als je die kunt scoren dan weten festivals dat je connecties hebt en kunt leveren.

Iedere aap kan Kensington boeken. Niet iedereen kan bijv De Stones, PJ, Bruce regelen

In de categorie marketingtechnisch domme opmerking gaat de hoofdprijs naar @timmetje.

Mojo wil doorgroeien en zich profileren. Dat doe je niet met Kensington. Dat probeer je te doen met internationale namen. Als je die kunt scoren dan weten festivals dat je connecties hebt en kunt leveren.

Ieder aap kan Kensington boeken. Niet iedereen kan bijv De Stones, PJ, Bruce regelen

Welke hoofdprijs wil jij? Die voor subjectiviteit of vooringenomenheid?
Ik denk - again als het vier dagen wordt - dat het óók marketingtechnisch een goede zet is. Nationale trots/nationale stadionact laten headlinen lijkt mij geen slechte zet. Juist hiermee geef je aan, wij zijn het langstlopende festival, maar bieden naast the Stones ook het hoogste podium aan nationale acts en verkopen de toko toch uit.

bcmrmaybe wrote:

In de categorie marketingtechnisch domme opmerking gaat de hoofdprijs naar @timmetje.

Ieder aap kan Kensington boeken. Niet iedereen kan bijv De Stones, PJ, Bruce regelen

Welke hoofdprijs wil jij? Die voor subjectiviteit of vooringenomenheid?
Ik denk – again als het vier dagen wordt – dat het óók marketingtechnisch een goede zet is. Nationale trots/nationale stadionact laten headlinen lijkt mij geen slechte zet. Juist hiermee geef je aan, wij zijn het langstlopende festival, maar bieden naast the Stones ook het hoogste podium aan nationale acts en verkopen de toko toch uit.

Precies! Het geeft juist een enorm sterk signaal weg.
Je festival met twee of drie stadionacts en een grote nationale band uitverkopen is indrukwekkend naar de buitenwereld.

misschien moeten we ook de vraag stellen of Mojo nog meespeelt met de grote jongens ??
(kweet het ni hé, gewoon een bedenking)

Users who are viewing this thread