Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Welke hoofdprijs wil jij? Die voor subjectiviteit of vooringenomenheid?

Daar heeft het nu niets mee te maken. Het gaat om wat is exclusief. Waar kun je mee pronken. Met schilderen met nummers of met een half door de schredder gehaalde Banksy? De keuze lijkt me snel gemaakt.

Dit heeft nu ook niets met smaak of goede of platte muziek te maken.

Voor Nederlandse begrippen kan ik me marketingtechnisch een Kensington voorstellen omdat het in Nederland gewoon populair is maar je kunt er echt niet de blits mee maken.

Daar heeft het nu niets mee te maken. Het gaat om wat is exclusief. Waar kun je mee pronken. Met schilderen met nummers of met een half door de schredder gehaalde Banksy? De keuze lijkt me snel gemaakt.

Dit heeft nu ook niets met smaak of muzikale pefectie te maken.

Voor Nederlandse begrippen kan ik me marketingtechnisch een Kensington voorstellen omdat het in Nederland gewoon populair is maar je kunt er echt niet de blits mee maken.

Dat is echt maar half waar. De door Oasis gegeven reden legt je uit waarom.

Los daarvan is met twee of drie internationale en 1 nationale band als headliners je 50 jarig jubileum uitverkopen is trouwens aardig exclusief ;-)

bcmrmaybe wrote:
50 jarig jubileum laten afsluiten door 1 van Nederlands grootste bands is marketingtechnisch juist enorm slim.

Internationaal weten ze niets van bevrijdingsfestivalbands. Daar zien ze alleen dat een grote Nederlandse band 1 van de grote headliners is. Vervolgens zien ze Ziggo uitverkocht en Arena. Staat alleen maar mooi.

In de categorie marketingtechnisch domme opmerking gaat de hoofdprijs naar @timmetje.

Mojo wil doorgroeien en zich profileren. Dat doe je niet met Kensington. Dat probeer je te doen met internationale namen. Als je die kunt scoren dan weten festivals dat je connecties hebt en kunt leveren.

Ieder aap kan Kensington boeken. Niet iedereen kan bijv De Stones, PJ, Bruce regelen

Ik denk – again als het vier dagen wordt – dat het óók marketingtechnisch een goede zet is. Nationale trots/nationale stadionact laten headlinen lijkt mij geen slechte zet. Juist hiermee geef je aan, wij zijn het langstlopende festival, maar bieden naast the Stones ook het hoogste podium aan nationale acts en verkopen de toko toch uit.
Kijk, als het 4 dagen zijn, ja sure, zet Kensington als headliner neer, met daarnaast bands als The Cure, Mumford & Sons als gedeelde headline positie, durf alleen niet te zeggen met wie en nog een echte stadionact. Een grote naam die de aandacht wel trekt.
Maar als je 3 dagen doet en dan 3 klein/middel namen als headliners neerzet, dan is het gewoon niet echt een line up waar mensen van om gaan kijken en bijvoorbeeld paar landen door gaan reizen om naar Landgraaf te gaan. Wat je met een hele hoop voorgaande jaren dus wel kreeg. Dan heb je gewoon allemaal Nederlanders met +/- 1000 bezoekers van vlak over de grens.

Kijk, als het 4 dagen zijn, ja sure, zet Kensington als headliner neer, met daarnaast bands als The Cure, Mumford & Sons als gedeelde headline positie, durf alleen niet te zeggen met wie en nog een echte stadionact. Een grote naam die de aandacht wel trekt.

Dan moet je echt met hele goede acts komen. Ik denk dat de dagkaarten dan echt hard gaan (behalve de Kensingtondag) en dat PP met de weekendkaarten blijft zitten.

Al eerder aangegeven dat je de kostprijs van de tickets ook in ogenschouw moet houden. €110 euro voor een dagje Kensington?

Dan moet je echt met hele goede acts komen. Ik denk dat de dagkaarten dan echt hard gaan (behalve de Kensingtondag) en dat PP met de weekendkaarten blijft zitten.

Al eerder aangegeven dat je de kostprijs van de tickets ook in ogenschouw moet houden. €110 euro voor een dagje Kensington?

Neuh. Die dagtickets voor Kensington vliegen weg en met twee grote andere stadionacts de weekendtickets ook.

Helemaal omdat veel mensen er vanwege het jubileumjaar toch wel bij willen zijn.

Ik vermoed zelf dat Mojo zich er dit jaar makkelijk vanaf maakt, dat wij zeuren en dat de tickets alsnog wegvliegen.

We zullen zien.

Snollebollekes verkoopt 2x Gelredome dus waarom geen Kensington bij Pinkpop
https://www.podiuminfo.nl/news/44617/Extra_Gelredome-show_Snollebollekes/
:lol:

Het Pinkpopgevoel.
Voor DennisvdBor is dat de eerste voetstap op het gras, het eerste biertje bij de winnaar van Nu of Nooit die Pinkpop openen.
Voor Dennis1808 is dat de Kensington-discussie die nu al een pagina of twintig doorgaat en die houdt dit forum in een wurggreep die sterker is dan een level 50 Ekans.

Neuh. Die dagtickets voor Kensington vliegen weg en met twee grote andere stadionacts de weekendtickets ook.

Helemaal omdat veel mensen er vanwege het jubileumjaar toch wel bij willen zijn.

Ik vermoed zelf dat Mojo zich er dit jaar makkelijk vanaf maakt, dat wij zeuren en dat de tickets alsnog wegvliegen.

We zullen zien.

Ik denk het niet.

Ekans is een Pokémon. Een slang, maar dat kan je al raden als je Ekans achterstevoren leest. Dope shit.

Pokemon..ik dacht dat het een WoW upgrade was of zo. :-)

50 jarig jubileum laten afsluiten door 1 van Nederlands grootste bands is marketingtechnisch juist enorm slim.

Internationaal weten ze niets van bevrijdingsfestivalbands. Daar zien ze alleen dat een grote Nederlandse band 1 van de grote headliners is. Vervolgens zien ze Ziggo uitverkocht en Arena. Staat alleen maar mooi.

Nederland is volgens mij ook het enige land dat neerkijkt en zeurt over nationale bands in de lineup. Doen ze in Belgie en Engeland ed niet.

Nou, volgens mij wordt er ook gezeurd over Oscar and the Wolf bij de Belgen.
En misschien zullen de Duitsers niet zeuren als Die Toten Hosen of Die Arzte een festival mag headlinen,
maar dat zal mij niet naar zo'n festival trekken.

Ik doe ook soms neerbuigend over Kensington, maar het trekt wel publiek ...

Coldplay op een festival is niks an! Veel minder sfeer.
Die moetje live zien in een stadion!
Aangezien coldplay ook het liefst eigen shows doet ipv festivals denk ik:
The Cure - The Police - Muse

Muse staat in het Goffertpark, niet op Pinkpop.

Dat was toch een leak die foto en nog geen officiële bevestiging? Wie zegt dat die foto klopt. Op de site van Muse staat het nog niet bevestigd. En Werchter wel, dus die site is wel up to date.

Timmetje wrote:
Muse staat in het Goffertpark, niet op Pinkpop.

Dat was toch een leak die foto en nog geen officiële bevestiging? Wie zegt dat die foto klopt. Op de site van Muse staat het nog niet bevestigd. En Werchter wel, dus die site is wel up to date.
Kwam van de officiële Muse account op Twitter. Het is niet onmogelijk dat Muse op Pinkpop staat, maar lijkt me samen met een show in het Goffertpark onwaarschijnlijk.

Users who are viewing this thread