Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.607
5.008
Kesselman wrote:

DennisvdBr wrote:
Mijn voorspelling eens bijgewerkt en geüpdatet…
Beetje geschrapt, beetje geschoven, nog paar open plekken.
Zo ziet het er in mijn hoofd uit.
Ben benieuwd in hoeverre het klopt
1f606.svg


Zaterdag 8 juni
Mainstage:
Nielson, Golden Earring, Iggy Pop, George Ezra, Mumford and Sons
IBA-stage:
Tom Walker, De Staat, Slash & Myles Kennedy, The 1975
Brightlandstent:
Mt Atlas, Cage The Elephant, The Wombats, Zebrahead
Stage 4:
Tape Toy, Heavn,

Zondag 9 juni
Mainstage:
Lily Allen, Krezip, The Vaccines, Anouk, Biffy Clyro, Volbeat, Armin van Buuren
IBA-stage:
KT Tunstall, The Hives, Disturbed, Bring Me The Horizon, Robert Plant
Brightlandstent:
Mc Fit, Danko Jones, Me First and the Gimme Gimmes, Die Antwoord
Stage 4:
Navarone, Palaye Royale, Wilson & Wakeman

Maandag 10 juni
Mainstage:
The Kooks, Rowwen Hèze, Madness, Bastille, Fleetwood Mac
IBA-stage:
DMA’s, The Struts, Black Rebel Motorcycle Club, Tenacious D, Slayer
Brightlandstent:
Novastar, Bazart, The Pretenders
Stage 4:
Bang Bang Romeo, All Them Witches, EUT


zeer realistisch, vervang slayer door major lazor en volbeat door kensington en je bent klaar.

in mijn ogen een waardeloze line up,maar zal wel weer uitverkopen.

Wel grappig, een paar maanden terug voorspelde ik Mumford, Fleetwood en Greenday, Killers of Kensington en toen riep je dat je niks wat ik zei serieus nam en dat dat echt niet ging gebeuren omdat Coldplay zou komen. En nu heb je zelf ook Kensington in je voorspelling en zou daarmee mijn hele verwachting van toen uitkomen.
1f61b.svg


Ik wou dat ik in dit geval als het echt Kensington blijkt te zijn ongelijk had gehad.
1f609.svg

Coldplay was echt fantastisch geweest.
Huh? Waar staat Kensington dan in zijn voorspelling? 8-O
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.027
6.063
Huh? Waar staat Kensington dan in zijn voorspelling? ?
Die van mij niet in ieder geval!?!

Kesselman stelde het voor.
Waarschijnlijk is Major Lazor meer realistisch voor Pinkpop dan Slayer, geef ik toe. Maar de wens is vader van de gedachte, of zo iets...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.027
6.063
Kom er nu wel achter dat Iggy Pop op 8 juni in Griekenland staat.
Moet hem dus met een andere dag wisselen.

en nee, Kensington ga ik principieel niet op die headliner spot zetten... of in de lineup whatsoever, ivm overkill dan 4 keer in 7 jaar (om het jaar op het affiche). Plus, zoals gezegd imo géén act om achter te houden tot de perspresentatie. Zal volgens mij géén wow-effect opleveren en zo'n aankondiging prik je met schaamrood op de kaken met nog 2 namen in een losse aankondiging. Daarbij, de support status bij Bon Jovi spreekt niet vòòr hun komst. Maar, dat is allemaal mijn mening hé...

Wat ik wel verwacht, nou, dat zal ik opsommen....
Ik twijfel momenteel tussen Eminem en Volbeat als headliner.
Eminem zou nog met tourdata voor Europa moeten komen, ik zie de kans vrij hoog dat dat nog gaat gebeuren. Nog nooit op Pinkpop gestaan.
Volbeat, na de Amerikaanse data tm mei genoeg ruimte in juni om nog op een paar plekken in te springen. Naast enkel Tons of Rock festival Noorwegen en de thuiswedstrijd in Aarhus Denemarken. Al 2 keer op Pinkpop geweest, 2009 en 2011 en toen op lage Mainstage spots. Inmiddels mogen ze imo best terug en wel op DIE headliner spot. Stel... Als er een band overgehaald moet worden door Mojo, lijkt me Volbeat niet de lastigste in onderhandeling.
De kans is aanwezig, maar imo minimaal dat Sheeran of Cure "nog" komt. Aankondiging van deze acts had ik minstens dan al voor de jaarwisseling verwacht. Verwacht ik Sheeran géén trip Spanje-Nederland-Spanje zal doen en The Cure verwacht ik niet na de Dublin gig dag later in Landgraaf.
Andere namen die langskomen, Queen en The Killers hebben nog ruimte in juni.
Misschien duiken Arctic Monkeys of RHCP nog ergens tussen?
Definitief AC/DC tour geruchten naar 2020, daar verwacht ik geen nieuws meer. Album zal wel pas eind 2019 komen, ipm begin 2019.
Onrealistisch, maar op mijn persoonlijke radar, wat gaat Heart in juni doen en is Iron Maiden nog benaderd door festivals in juni??

Vooralsnog weinig af te lezen bij festivals als Secret Solstice, Isle of Wight, Northside, IDays of Glastonbury...
Moeilijk om echt een act aan te wijzen, dat maakt de aanloop naar 13 maart zo spannend. Hopelijk komt er nog een "nieuwe" naam in het geruchten circuit... Maar dat verwachten we niet meer toch?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.115
Volbeat als headliner zou ik persoonlijk een grote domper vinden. Zou ook niet voor een wow effect zorgen maar voor veel mainstream publiek eerder voor het "wie?!" effect.
Je mysterieuze laatste derde act de headliner van de Zwarte Cross 2018 laten zijn is imo geen goede zet.
Maar daar hadden we al paginas vol over gedsiscusseerd :p.

Eminem lijkt me ook miniem. Dan had die ook op Werchter of Werchter Boutique gestaan. Zou ook vrij laat zijn qua aankondiging en ik denk niet dat hij net zolang wacht met EU Tour aankondigen om PP de primeur te geven.

Imo wordt het of The Cure, misschien the Killers maar hoogst waarschijnlijk Kensington met Armin. Dat laatste zorgt op de presentatie iig voor een nieuwtje en het wow effect (al zou dat voor velen hier geen positief wow effect zijn :p )

Timmetje wrote:

Kesselman wrote:

DennisvdBr wrote:
Mijn voorspelling eens bijgewerkt en geüpdatet…
Beetje geschrapt, beetje geschoven, nog paar open plekken.
Zo ziet het er in mijn hoofd uit.
Ben benieuwd in hoeverre het klopt
1f606.svg


Zaterdag 8 juni
Mainstage:
Nielson, Golden Earring, Iggy Pop, George Ezra, Mumford and Sons
IBA-stage:
Tom Walker, De Staat, Slash & Myles Kennedy, The 1975
Brightlandstent:
Mt Atlas, Cage The Elephant, The Wombats, Zebrahead
Stage 4:
Tape Toy, Heavn,

Zondag 9 juni
Mainstage:
Lily Allen, Krezip, The Vaccines, Anouk, Biffy Clyro, Volbeat, Armin van Buuren
IBA-stage:
KT Tunstall, The Hives, Disturbed, Bring Me The Horizon, Robert Plant
Brightlandstent:
Mc Fit, Danko Jones, Me First and the Gimme Gimmes, Die Antwoord
Stage 4:
Navarone, Palaye Royale, Wilson & Wakeman

Maandag 10 juni
Mainstage:
The Kooks, Rowwen Hèze, Madness, Bastille, Fleetwood Mac
IBA-stage:
DMA’s, The Struts, Black Rebel Motorcycle Club, Tenacious D, Slayer
Brightlandstent:
Novastar, Bazart, The Pretenders
Stage 4:
Bang Bang Romeo, All Them Witches, EUT


zeer realistisch, vervang slayer door major lazor en volbeat door kensington en je bent klaar.

in mijn ogen een waardeloze line up,maar zal wel weer uitverkopen.


Wel grappig, een paar maanden terug voorspelde ik Mumford, Fleetwood en Greenday, Killers of Kensington en toen riep je dat je niks wat ik zei serieus nam en dat dat echt niet ging gebeuren omdat Coldplay zou komen. En nu heb je zelf ook Kensington in je voorspelling en zou daarmee mijn hele verwachting van toen uitkomen.
1f61b.svg


Ik wou dat ik in dit geval als het echt Kensington blijkt te zijn ongelijk had gehad.
1f609.svg

Coldplay was echt fantastisch geweest.

Huh? Waar staat Kensington dan in zijn voorspelling?
1f62f.svg

In het bericht van Kesselman. ;-)
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
O jee. Ik ben bang dat line up zo een deceptie wordt. Don't say you weren't warned. Er waren meerdere keren gezegd om verwachtingen te temperen (ook door mensen die het echt weten). Als jullie denken dat RW slecht is qua programma..........

En nee, temperen betekent niet Beyonce hoop vervangen door Ed Sheraan hoop :-D
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Bericht uit het RW topic:

Bericht van Jazebel op efestivals

Lots of things fell through this year. (Raconteurs, Eddie Vedder, even The Strokes some point, to name a few). Nothing new, this happens literally every year. It’s maybe a tad more striking this year, that’s all. And trust me. Trust me. It could have been a LOT worse. Really.

The Thursday weirdness is without a doubt a one-time P!nk ego thing.

All in all, you won’t find a better line-up around except maybe Glasto or niche fests for those into that. RW have had better editions, much better even. But it’s going to be a good one nevertheless. Peace out.

Volgens mij belooft dit echt niet veel goeds voor Pinkpop...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.115
Beetje sneu dat dit in precies het jubileumjaar moest gebeuren. Aan de andere kant gaat het voor de kaartverkoop minder uitmaken door datzelfde jubileum dus daarin scheelt het weer voor buro Pinkpop.
 

looney21

Playlistbediener
11 nov 2018
6
0
Wat ik niet begrijp is waarom iedereen hier op het forum denkt dat de Line up van dit jaar zo slecht zal zijn. ik bedoel erger dan Justin bieber het kan niet echt zijn en naar mijn mening zijn echt goede acts 2019 op bijna geen festival tot nu toe vertegenwoordigd en moeten ze ergens ja spelen. :D
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
Dat komt omdat het niet voor de hand ligt dat bijvoorbeeld John Legend exclusief naar Pinkpop komt terwijl hij niet lijkt te gaan touren in 2019. Artiesten kiezen vaak een traject met landen, steden, festivals waar zij dan wel of niet willen spelen in een logische logistieke volgorde.

Dus je kunt aan de hand van de tourdata op de websites van de artiesten vaak wel een inschatting maken of er een kans is op een optreden tijdens Pinkpop of niet.

Volgens mij heeft men dit jaar wel de ongeschreven regel laten varen dat een aantrekkelijke band enigszins exclusief moet zijn. Vind ik geen ramp als dat erin resulteert dat we een weekend verwend worden met fijne muziek!
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
742
er gaat dus geen verrassende naam meer komen,dat is wel duidelijk.
met kensington verkopen ze iig de dag nog uit.

ook is duidelijk dat er dus een aantal bands dit jaar hebben afgezegd, dat is dan dikke pech, voor o.a. pinkpop.
zulke dingen gebeuren, sta je als festival machteloos tegenover.

het probleem zit hem in t feit dat er ( alweer) te grote verwachtingen zijn gekweekt.
deels door fora als festileaks( de headliners zouden: the police, muse, metallica en coldplay worden volgens hier)
Maar zeker ook deels door Pinkpop zelf, ik begrijp ook we dat je als festival niet gaat zeggen dat de line up kut wordt, maar Jan Smeets had het erover dat ze bands moesten afzeggen , want het aanbod was overweldigend. Zulke teksten zijn niet verstandig en het wordt tijd dat Pinkpop dat eens realiseert.

naast het feit dat er geen "klappers"gecontracteerd kunnen worden is er ook wel enige zorg over de namen daaronder.
maar dat blijft natuurlijk nog even afwachten.

 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.607
5.008
Ik vind het helemaal geen 'probleem' dat er hoge verwachtingen worden geschapen, door wie dan ook.
Ik heb niet zoveel op met die hele 'ga maar alvast liggen voordat je valt'-mentaliteit, alsof we allemaal tere zieltjes hebben die niet met teleurstellingen overweg kunnen.

Pinkpop heeft keer op keer bewezen grote, vaak verrassende namen op hun affiche te kunnen zetten, ik zie niet waarom dat dit jaar niet ook zou kunnen.
Waarom zouden mensen dan niet mogen speculeren over Beyoncé, The Who, Neil Young, Eminem, U2, of wat dan ook?
Natuurlijk zijn veel namen wellicht wat ver gezocht of onwaarschijnlijk, maar ze mogen toch zeker genoemd worden?
Een van de basisregels van een brainstormsessie is dat alles geroepen mag worden.

En ja, vervolgens ga je dan alle opties beoordelen op haalbaarheid/waarschijnlijkheid.
Veel opties worden hier echter i.m.o. veel te snel definitief weggestreept, waardoor je inderdaad bijna niets overhoudt.

Vervolgens wordt een van de meest onwaarschijnlijke kandidaten bijna unaniem gebombardeerd tot een vaststaand feit, waar iedereen zich maar bij neer moet leggen.
Laten we gewoon eerlijk zijn: we weten het allemaal niet.
Over een dikke week weten we het wel. :wink:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik vind het helemaal geen ‘probleem’ dat er hoge verwachtingen worden geschapen, door wie dan ook.
Ik heb niet zoveel op met die hele ‘ga maar alvast liggen voordat je valt’-mentaliteit, alsof we allemaal tere zieltjes hebben die niet met teleurstellingen overweg kunnen.

Pinkpop heeft keer op keer bewezen grote, vaak verrassende namen op hun affiche te kunnen zetten, ik zie niet waarom dat dit jaar niet ook zou kunnen.
Waarom zouden mensen dan niet mogen speculeren over Beyoncé, The Who, Neil Young, Eminem, U2, of wat dan ook?
Natuurlijk zijn veel namen wellicht wat ver gezocht of onwaarschijnlijk, maar ze mogen toch zeker genoemd worden?
Een van de basisregels van een brainstormsessie is dat alles geroepen mag worden.

En ja, vervolgens ga je dan alle opties beoordelen op haalbaarheid/waarschijnlijkheid.
Veel opties worden hier echter i.m.o. veel te snel definitief weggestreept, waardoor je inderdaad bijna niets overhoudt.

Vervolgens wordt een van de meest onwaarschijnlijke kandidaten bijna unaniem gebombardeerd tot een vaststaand feit, waar iedereen zich maar bij neer moet leggen.
Laten we gewoon eerlijk zijn: we weten het allemaal niet.
Over een dikke week weten we het wel.


Daar ben ik het mee eens. Ik ben altijd behoorlijk blanco er in gegaan. Afgezien van de donderdag van RW is daar de line-up niet slecht. Het gezeur is dan wel weer leuk om te zien :) maar ja....artiesten met grote ego's (Bieber, Macca, de Stones en nu ook Pink) zullen er altijd zijn. Het is wel kut dat dat zoveel invloed heeft op 1 dag.

Het is gewoon lullig dat een aantal acts klaarblijkelijk hebben afgezegd maar goed ik beslis wel of ik ga als ik de hele line-up heb gezien. Pinkpop komt altijd wel met wat verrassingen. We gaan het zien

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.115
Ze zouden op Lowlands spelen dus denk niet dat ze ook op Pinkpop hadden gestaan.

Heel triest nieuws iig. :-(
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.480
2.961
Wauw, de stilte hier in het Pinkpop-topic zegt genoeg. Al dat gekibbel over welke band nou op Pinkpop staat is opeens niet meer belangrijk als een van de groten der aarde op het gebied van de muziek het leven heeft gelaten.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Wauw, de stilte hier in het Pinkpop-topic zegt genoeg. Al dat gekibbel over welke band nou op Pinkpop staat is opeens niet meer belangrijk als een van de groten der aarde op het gebied van de muziek het leven heeft gelaten.

Ik hoop oprecht dat dat cynisch is "een van de groten der aarde op het gebied van de muziek"
Dat is echt zwaar overdreven, sorry hoor
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Rockbeer wrote:
Wauw, de stilte hier in het Pinkpop-topic zegt genoeg. Al dat gekibbel over welke band nou op Pinkpop staat is opeens niet meer belangrijk als een van de groten der aarde op het gebied van de muziek het leven heeft gelaten.

Ik hoop oprecht dat dat cynisch is “een van de groten der aarde op het gebied van de muziek”
Dat is echt zwaar overdreven, sorry hoor

Wauw!
Wat een aanmatigende reactie.

Gewoon een legende hoor, kan je ding niet zijn maar heeft toch heel veel betekend voor de elektronische muziek & de cross-over van rock & dance.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Waarom zou je in hemelsnaam een cynisch bericht plaatsen op het moment dat er net iemand overleden is? Dit is gewoon een reactie vanuit emotie, laat iedereen dit voor zichzelf verwoorden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken