Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Rick wrote:
Persoonlijk zie ik de Editors meer als (toekomstig) headliner dan de Arctic Monkeys

AM ìs al headliner en zal die status ook nooit meer verliezen. Al is voor Pinkpop in een minder jaar Editors een goed alternatief. Maar de status van AM of welke andere headliner dan ook die dit jaar op pinkpop staat, gaan ze nooit bereiken. Die gasten zijn alleen in Belgie en Nederland groot. En terecht trouwens, want er zijn zoveel betere bands uit die hoek.

Mee eens. Editors is een prima band, maar wel een band die echt achteruit is gegaan na de eerste twee albums. Live doen ze steeds hetzelfde kunstje met steeds dezelfde grote hits. Ik heb Editors al een keer of zes gezien en vond ze in het begin fantastisch. Maar na zoveel keer is wat mij betreft de aardigheid er wel vanaf. Verder prima boeking voor de breedte hoor. Maar geen potentiële headliner voor de toekomst voor festivals van dit formaat. Zelfs niet in Nederland.

Arctic Monkeys is een band die in mijn optiek wel nog steeds muzikaal vooruitgang boekt. En wel een absolute headliner voor festivals van alle maten, in alle landen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
dus niet…;-)

@mixtape Ga jij eens even je mond spoelen viespeuk
1f642.svg
niet overdrijven bcmrmaybe

komen misschien nog wel ergens op het afffiche er bij Snow Patrol, verwachten we toch wel...
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Wat een namen voor Pinkpop dit jaar tot nu toe! Mensen die nu nog klagen moeten zich afvragen of ze wel objectief kijken naar alle beschikbare artiesten.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.619
Wat een namen voor Pinkpop dit jaar tot nu toe! Mensen die nu nog klagen moeten zich afvragen of ze wel objectief kijken naar alle beschikbare artiesten.

"Subjectief/Objectief" discussie in 3,2,1..
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
festivalddictsam wrote:
Wat een namen voor Pinkpop dit jaar tot nu toe! Mensen die nu nog klagen moeten zich afvragen of ze wel objectief kijken naar alle beschikbare artiesten.

ik klaag niet


Dat is net zo verbazingwekkend als dat woensdag na dinsdag komt ;-).

Maar zonder gekkigheid, vooralsnog vier hele goede namen. Foo Fighters en Pearl Jam zijn natuurlijk (zeker voor Pinkpop) namen die een dag sowieso gaan uitverkopen. Bruno Mars, niet helemaal mijn ding, maar wel een top(pop)naam. Eén van de grootsten in zijn segment, doet Super Bowl half times en is denk ik wel een stadionact. Met Editors dus al één sub die akelig dicht tegen mainstage headlinen aanzit. Bovendien een act die op Lowlands en, wellicht iets minder van desbetreffende allure, BKS de grootste stages afsluit.

Als de onderkant van het programma ook nog in deze flow meegaat, krijgen we misschien een programma dat 2014 benadert.

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
niet overdrijven bcmrmaybe

komen misschien nog wel ergens op het afffiche er bij Snow Patrol, verwachten we toch wel…


Ik overdrijf niet...ik verwacht Snow Patrol wel maar @MixTape just hurt my feelings.....damn fake cd. :)
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
Dit jaar hebben festivals de artiesten echt voor het uitkiezen. Er staat zo veel in Europa in de zomer! Lijkt me dus wel dat we gewoon een hele mooie festival zomer tegemoet gaan! :cool:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Dit jaar hebben festivals de artiesten echt voor het uitkiezen. Er staat zo veel in Europa in de zomer! Lijkt me dus wel dat we gewoon een hele mooie festival zomer tegemoet gaan!
1f60e.svg
zeker in het harde segment...
Graspop heeft by far het beste affiche in het genre... Zo niet al in de race voor het beste overall...

Pinkpop heeft er goed aan gedaan zo veel weken te verschuiven.
Maar, er komen nog 50 namen bij...
Zal niet allemaal met veel lof worden ontvangen, als de namen kleiner worden zal de respons kantelen...
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
Pim wrote:
Dit jaar hebben festivals de artiesten echt voor het uitkiezen. Er staat zo veel in Europa in de zomer! Lijkt me dus wel dat we gewoon een hele mooie festival zomer tegemoet gaan!
1f60e.svg


zeker in het harde segment…
Graspop heeft by far het beste affiche in het genre… Zo niet al in de race voor het beste overall…

Pinkpop heeft er goed aan gedaan zo veel weken te verschuiven.
Maar, er komen nog 50 namen bij…
Zal niet allemaal met veel lof worden ontvangen, als de namen kleiner worden zal de respons kantelen…
Ik verwacht nog genoeg grotere namen. Kan niet anders met wat de omliggende festivals allemaal al hebben.
En besides. Kleine bands zijn ook leuk. Vorig jaar The Charm The Fury bijvoorbeeld, voor heel veel mensen onbekend. Maar als er niet veel anders speelt, dan maar even kijken in de tent. Kan wat leuks tussen zitten. Zo is The Charm vorig jaar doorgebroken op Pinkpop.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Dit jaar hebben festivals de artiesten echt voor het uitkiezen. Er staat zo veel in Europa in de zomer! Lijkt me dus wel dat we gewoon een hele mooie festival zomer tegemoet gaan!
1f60e.svg

En dan aan komen kakken met Editors, de Live van tegenwoordig. Nee sorry, matige boeking. Zelfs voor PP.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
niet overdrijven bcmrmaybe

komen misschien nog wel ergens op het afffiche er bij Snow Patrol, verwachten we toch wel…


Ik overdrijf niet…ik verwacht Snow Patrol wel maar @mixtape just hurt my feelings…..damn fake cd.
1f642.svg

achossie...kusje erop?
 

erik90

Campingartiest
22 nov 2013
90
9
Pim wrote:
Dit jaar hebben festivals de artiesten echt voor het uitkiezen. Er staat zo veel in Europa in de zomer! Lijkt me dus wel dat we gewoon een hele mooie festival zomer tegemoet gaan!
1f60e.svg


En dan aankomen kakken met Editors, de Live van tegenwoordig. Nee sorry, matige boeking. Zelfs voor PP.

je onderschat de populariteit van Editors. Als je kijk naar de afgelopen jaren is het zeker een goede boeking. Dat het niet je smaak is kan maar dat maakt het geen matige boeking
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
vrijdag 15 juni
Walden - Pearl Jam

zaterdag 16 juni
Nothing But Thieves - Foo Fighters

zondag 17 juni
Editors - Bruno Mars

op naar 21 februari...
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:

Pim wrote:
Dit jaar hebben festivals de artiesten echt voor het uitkiezen. Er staat zo veel in Europa in de zomer! Lijkt me dus wel dat we gewoon een hele mooie festival zomer tegemoet gaan!
1f60e.svg



En dan aankomen kakken met Editors, de Live van tegenwoordig. Nee sorry, matige boeking. Zelfs voor PP.

je onderschat de populariteit van Editors. Als je kijk naar de afgelopen jaren is het zeker een goede boeking. Dat het niet je smaak is kan maar dat maakt het geen matige boeking

Het heeft niks met smaak te maken, want ik kan ze prima pruimen. Het is een band die de afgelopen jaren al 20932930x op ieder mogelijk festival en daarnaast ook nog in zalen heeft gestaan. Je verwacht van een subheadliner van Pinkpop wel enige mate van exclusiviteit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken