Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Daantje wrote:
Vanavond: Pearl Jam veldkaarten.
Morgen: Pearl Jam veldkaarten.
Vrijdag: pinkpop ? Last minute ticketswap ?? O.a Bløf & Pearl Jam
Zaterdag: rumah live ( nieuw Schoonebeek, Drenthe ) met hoofdact Bløf. Voorprogramma ACDC tribute band.

Moet zeggen, heb mindere weken gekend.

Het is inderdaad niet elke week dat je een AC/DC tribute band kunt zien!

:lol:
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.692
1.855
mattman wrote:
Zo te zien heeft Grohl z’n gelul, nummers oprekken en slappe covers nog niet afgeleerd. Maar Pinkpop krijgt een iets gebaldere set, dus da’s wel positief.

ik verheug me juist ontzettend op Grohl z’n gelul, ik hoop dat ze nummers lekker oprekken en dat ze bij de bandintroductie lekker hun covertjes doen.
anders is het geen Foo-show?!?

QrwyZ9t.gif

Gisteren FF gezien in Antwerpen. Geweldig concert. Live erg goed! Dat gelul van Grohl viel best mee. Zeker het eerste anderhalf uur zat de vaart er goed in. Alleen bij die bandintroductie gaat het wat over de top maar vond ik ook ook weerniet echt storend. Prima concert, de Foo’s zijn goed op dreef. Ze speelden ruim 2 uur en 45 min. Hier gaat PP geen spijt van krijgen :cool:
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.204
783
ik verheug me juist ontzettend op Grohl z’n gelul, ik hoop dat ze nummers lekker oprekken en dat ze bij de bandintroductie lekker hun covertjes doen.
anders is het geen Foo-show?!?

Vooropgesteld: ik zal me prima vermaken zaterdagavond met 2,5 uur Foo Fighters.

Maar alle trucjes die jij een Foo-show noemt, hebben we natuurlijk op exact dezelfde wijze ook al gezien op Pinkpop 2008, Pinkpop 2011, Pukkelpop 2012, Werchter 2017 en waarschijnlijk ook bij alle zaalshows die ze gespeeld hebben:
- Het oneindige oprekken van nummers
- Dezelfde praatjes/grapjes van Dave: dat ze de hele nacht doorspelen en niet zullen stoppen
- Taylor Hawkins die Under Pressure zingt, nog steeds
- Wat matige covertjes tijdens de bandintroducties (die daardoor 20 minuten duurt, tijd die ze wat mij betreft beter besteden aan eigen werk)

Precies waarom De Morgen in de genoemde recensie hierboven ook niet heel enthousiast is.

Anyway... is het al vrijdag? ;)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.185
4.394
Goed om te horen dat ze weer in betere vorm steken. Als ze het karaokerondje er nu nog uithalen en gewoon eigen nummers extra op de setlist plaatsen (daar hebben ze er meer dan genoeg van) kan het niet fout gaan :).
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
DennisvdBr wrote:
ik verheug me juist ontzettend op Grohl z’n gelul, ik hoop dat ze nummers lekker oprekken en dat ze bij de bandintroductie lekker hun covertjes doen.
anders is het geen Foo-show?!?

Vooropgesteld: ik zal me prima vermaken zaterdagavond met 2,5 uur Foo Fighters.

Maar alle trucjes die jij een Foo-show noemt, hebben we natuurlijk op exact dezelfde wijze ook al gezien op Pinkpop 2008, Pinkpop 2011, Pukkelpop 2012, Werchter 2017 en waarschijnlijk ook bij alle zaalshows die ze gespeeld hebben:
– Het oneindige oprekken van nummers
– Dezelfde praatjes/grapjes van Dave: dat ze de hele nacht doorspelen en niet zullen stoppen
– Taylor Hawkins die Under Pressure zingt, nog steeds
– Wat matige covertjes tijdens de bandintroducties (die daardoor 20 minuten duurt, tijd die ze wat mij betreft beter besteden aan eigen werk)

Precies waarom De Morgen in de genoemde recensie hierboven ook niet heel enthousiast is.

Anyway… is het al vrijdag?
1f609.svg

Ik ben het dus helemaal met @PJ eens, het was geweldig. Hij had dit keer trouwens niet echt dezelfde praatjes continu(soms wel). Maarr een verhaaltje over de kiss guy ('Don't hold up your signs, because it won't get better than the Kiss Guy') en dit keer zij hij juist niet niet te stoppen. 'We've got 200 fucking songs and you don't want us to sing 200 songs, we don't even want it'. Ik ben naar Werchter 2017 geweest en deze show en vond er wel degelijk een verschil in zitten als in de zin van dat het niet per se hetzelfde aanvoelde. Tuurlijk zitten er gelijkenissen tussen weer, maar kom op, dat is toch bij ongeveer elke artiest?

Anyway, heb een verslagje in het 'ik ben naar.... geweest en het was ...' topic geschreven voor de liefhebbers.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.001
6.047
Precies waarom De Morgen in de genoemde recensie hierboven ook niet heel enthousiast is.
ik snap waarom ze het zeggen, kan ik ergens wel inkomen.

maar, ik heb wel wat registraties van concerten van Foo's terug bekeken, sommige meerdere malen zelfs (zoals laatste Glasto)...

mij persoonlijk stoor ik me er niet zo aan, ik weet niet hoe het met andere Foo-liefhebbers zit.
ik kan me idd voorstellen als iemand Foo Fighters een doorsnee rockband vind, dat je je stoort aan 'randzaken'
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9

wat mij opval taan alle opbouwfoto's is dat we dus geen grootte brand bier krat krijgen want er wordt niet echt in de hoogte gebouwd zo lijkt het. en op camping b komt een raare structuur in het midden van het terrein wat kan dit zijn?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.001
6.047
Pim wrote:
35156910_1738516032862603_2906932100424794112_n.jpg


wat mij opval taan alle opbouwfoto’s is dat we dus geen grootte brand bier krat krijgen want er wordt niet echt in de hoogte gebouwd zo lijkt het. en op camping b komt een raare structuur in het midden van het terrein wat kan dit zijn?
mij vielen vooral de tenten op bij de entree...
vroeg me zo ineens af of hier iets met security in komt, metaldetectors of zo iets?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.001
6.047
wat mij opval taan alle opbouwfoto’s is dat we dus geen grootte brand bier krat krijgen want er wordt niet echt in de hoogte gebouwd zo lijkt het.
Komt er wel...
Volgens mij alleen het doek nog er om.
IMG_20180610_123115186_HDR.jpg
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.419
6.085
Weekendje Pinkpop op de Swap is nog maar 178. Gaat de goeie kant op!
Had anders wellicht vrijdagkaarten gehaald voor PJ maar die zie ik dankzij een beetje mazzel morgen al :D!

Aan ieder die gaat veel plezier en hou ons goed op de hoogte met de sfeerverslagjes!
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
chris knoben wrote:
wat mij opval taan alle opbouwfoto’s is dat we dus geen grootte brand bier krat krijgen want er wordt niet echt in de hoogte gebouwd zo lijkt het.

Komt er wel…
Volgens mij alleen het doek nog er om.
IMG_20180610_123115186_HDR.jpg


oke dus toch een soort krat. die tentjes bij de ingang vielen mij ook al op. misschien om de security droog te houden?
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Zo het relaxte BKS is afgecheckt, nu me oppeppen voor wat hardere shit ! Ik heb er zin in in ieder geval. Mijn helden komen spelen dus kan niet fout gaan.
!
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Pim wrote:

colint wrote:
Antwoord van LiveCrowd over de munten:

“Hey, Monica van Livecrowd hier. Helaas is dat op het moment nog niet bekend. De kans is er dat we het pas op de dag zelf weten.”

Raar verhaal…


Dit jaar is Pinkpop wel heel erg raar bezig.
– We hebben een prijsstijging voor, wat mij lijkt, vrij goedkope artiesten met een paar dure erbij.
– De prijzen voor de munten worden niet bekend gemaakt tot mogelijk op het festival zelf.
– Partytenten worden een week van te voren verboden gemaakt voor op de campings.
– Rugzakken beleid word aangepast naar alleen nog “gucci formaat” tasjes.
– Er word een “Jan’s feestcafé” op Camping B geplaatst (ik zie het zelf niet helemaal als iets heel positiefs, gezien de muziek
1f61b.svg
)

Mis ik iets?

Ongelooflijk dat zo een opsomming gemaakt kan worden bij het “grootste festival van Nederland”.

Het Jans feestcafe is een opzet naar een veel mooier eerbetoon volgend jaar.....nu nog niet veel, volgend jaar iets permanents groots.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.001
6.047
Nog even wat aandacht voor de Festileaks Pinkpop meeting!
Over exact 3 dagen gaat het hekje open...


DennisvdBr wrote:
Festileaks Pinkpop Meetings 2018

– vrijdag 15 juni ca. 17:30 – 18:30 ( tijdens Blof mainstage )
– zaterdag 16 juni ca. 16:30 – 17:30 ( tijdens Parov Stelar (North) / Aurora (Birghtlands) )
– zondag 17 juni ca. 17:45 – 18:45 ( tijdens The Kooks mainstage )

Locatie achter op het terrein, rechts voor Brand paviljoen , voor hoek terras, bovenaan op randje asfalt. Links van muntverkoop.
2018_06_06_124827.jpg



Omschrijving hoe ik te vinden ben...
Heb legerbroek aan (ik hoop geen pocho aan) en een nieuw roze Pinkpop/Amnesty-hoedje. Zwarte Pinkpop zweetbandjes. Waarschijnlijk een trui van Status Quo omgebonden.
Bij deze een foto
Festileaks%25203.JPG.JPG


op vrijdag een Nirvana / Seattle shirt
71ykiS6SeRL._UX385_.jpg


op zaterdag een Foo Fighters Skull/Run shirt
FOO_BEARDED_SKULL_1200X1200_09771139-0b18-48b6-b072-7c0bab3d2895_1024x1024.png


en op zondag een Iron Maiden Trooper White
615qvxYTKpL._SX385_.jpg


Dan denk ik dat ik wel terug te vinden ben die dagen op het terrein en bij de meetings...
Ben zeer waarschijnlijk al vroeg op het terrein en loop dan wat rondjes.
Zal ook waarschijnlijk vrijdag al een klein half uurtje voor aanvang Walden helemaal achter/links in opening van de Brightlands tent staan.
Voor de start van Walking on Cars ben ik waarschijnlijk in het linker voorvak.
Op zondag zal ik weer vlak voor Cloves helemaal achter/links in opening van de Brightlands tent staan.
Hoop jullie op Pinkpop tegen te komen, met name op de meeings uiteraard, Forum leden en ook meelezers!

Pinkpop 2018 #ZININ

( geef dit bericht gerust een like als je (misschien) komt )
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Jack wrote:
Wij zijn dit jaar als pers afgekeurd voor de eerste keer, dus ik ben er zelf alleen aanwezig op de zaterdag dit jaar!

Dat is jammer Jack! Mag je wel verslag doen van die dag, maar dan zonder de persfoto’s?

Helaas niet! De zaterdag zal ik er voor een ander reden zijn: werkzaam als de fotograaf van Walking on Cars!
 

thomke

Playlistbediener
16 mrt 2015
34
2
Hallo allemaal,

Livecrowd heeft zojuist hetvolgende bevestigd:

€9,50 per 3,5 munt. Ze worden ook alleen per 3,5 munt verkocht.

Het komt dus neer op een prijs van ongeveer 2,71 per munt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.001
6.047
Hallo allemaal,

Livecrowd heeft zojuist hetvolgende bevestigd:

€9,50 per 3,5 munt. Ze worden ook alleen per 3,5 munt verkocht.

Het komt dus neer op een prijs van ongeveer 2,71 per munt.
verhoging van 20 a 21 cent.
Eerste dag starten met 21 munten bestellen voor 57 euro, ipv 20 bonnen voor 50 euro.
Nog redelijk acceptabel, denk ik.

edit, inmiddels aan Festileaks ook bevestigd door LiveCrowd
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.185
4.394
De verhoging an sich is nog niet eens het probleem. De (WEDEROM) achterlijke gang van zaken daarentegen..
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
€9,50 per 3,5 munt. Ze worden ook alleen per 3,5 munt verkocht.

Nu alleen hopen dat ze niet debiel gaan doen en overal een half muntje bij op gooien......ik denk dat het eten in de kalm aan niet echt aan me besteed gaan zijjn. Van te voren goed ontbijten en dan gaan met die banaan
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken