Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Mocht Mojo erin slagen om Bon Iver te strikken voor een festival, dan is het echt volkomen uitgesloten dat deze band ergens midden op de dag wordt weggezet op een achterafpodium op Pinkpop. Los van wat deze act ongetwijfeld kost. Kom op.
laten we eerst afwachten of Bon Iver er woensdag bij zit.
Ik denk alleen dat je "achterafpodium" niet kan zeggen over Brightlandstent.
Buiten het feit dat de tent naast mainstage staat, is dit ook een capaciteit van dik 10 duizend, 2x AFAS.
Nu stond Bon Iver afgelopen september in Tivoli, lijkt me dat een inschatting op Brightlands tent, qua bezoekers en qua airplay een vrij serieuze inschatting is.

Dat is geen wens. Dat is volkomen ondoordacht en misvat. Bon Iver is een 3FM afsluiter, en Noel Gallagher is een prominente main stage band, of 3FM sub/head. Bonobo stage 4 begin ik al helemaal niet over.
Niet ondoordacht, ik heb de namen die ik verwacht op lijn gezet zoals ik ze zou verwachten.
Misvat? Tja, je zal altijd zien dat er acts op spots komen die niet geheel naar wens zijn.
Nu zie ik Bon Iver niet als een 3FM-afsluiter, daar zijn echt opties te over voor. Ach, misschien te veel bla bla voor een act die niet eens komt...
Noel Gallagher denk ik dat jullie niet geheel helder kijken, maar meer met een fan-blik.
Stond met High Flying Birds in AFAS, zijn broer afgelopen jaar in Brightlandstent. Als hij komt denk ik niet dat het mainstage gaat worden, want dan zal hij te vroeg staan.
Sub 3FM-stage zie ik niet gebeuren, daar komen vast onder de 3FM-stage afsluiter iets van de populaire 3FM-bandjes.
Vandaar mijn redenatie voor Brightlandstent. Dus niet geheel ondoordacht. Voor Noel misvat, tja dat zien we woensdag wel wie van ons in de spiegel moet kijken ;)
Bonobo staat op Lowlands (las ik hierboven) dus de kans is flink klein. Het is wel zo'n dingetje qua genre dat Brightlands tent of Stage 4 kan afsluiten. Meestal pakt zoiets wel goed uit, ook met zo'n elektronisch triphop dingetje. Maar zal misschien het affiche niet halen dan maar...

En dan te bedenken dat ik Phil Collins niet eens genoemd heb in mijn voorspelling...

Dit kan toch niet anders dan met een dikke vette knipoog zijn..
ik zit er elk jaar nog vlak voor de perspresentatie voor 60 a 70 procent geheel naast met mijn verwachting hier.
dus begin maar met zoeken welke 40 a 30 procent wel komt.
Van de circa 57 namen, zal er van deze 51 misschien maar 20 goed zijn in de voorspelling en daarvan zijn er al 6 bekend gemaakt
Er komen op z'n minst 10 namen in het affiche waar (bijna) niemand aan dacht...

Bon Iver staat of op 3FM of op main. Nergens anders. Hetzelfde geldt voor Noel Gallagher.

Ik denk dat je verwachtingen dit jaar wat lager eindigen Dennis. :wink:

Sheryl Crow staat ook een beetje (veel) te hoog hier. Lijkt me überhaupt niet echt een act waar Pinkpop wat aan heeft. Of ik heb haar werk van de afgelopen jaren gemist.

Verder zie ik toch veel namen als kanshebber hoor Dennis. ? Los van de posities, Bon Iver en Bonobo een redelijk goede voorspelling. (Denk ik dan)

aten we eerst afwachten of Bon Iver er woensdag bij zit.
Ik denk alleen dat je “achterafpodium” niet kan zeggen over Brightlandstent.
Buiten het feit dat de tent naast mainstage staat, is dit ook een capaciteit van dik 10 duizend, 2x AFAS.
Nu stond Bon Iver afgelopen september in Tivoli, lijkt me dat een inschatting op Brightlands tent, qua bezoekers en qua airplay een vrij serieuze inschatting is.

Nee. Nooit. Dit is een vrij exclusieve act die BKS en DTRH zou afsluiten. Dat ze in relatief kleine zalen hebben getourd met een bewust klein gehouden intieme show, daar moet je je niet door laten misleiden. Was in vloek en zucht uitverkocht bovendien met een kaartprijs van bijna 50 euro.

Uitgesloten dat die op een van de kleinere podia staat op Pinkpop.

Sheryl Crow staat ook een beetje (veel) te hoog hier. Lijkt me überhaupt niet echt een act waar Pinkpop wat aan heeft. Of ik heb haar werk van de afgelopen jaren gemist.

Verder zie ik toch veel namen als kanshebber hoor Dennis.
1f609.svg
Los van de posities, Bon Iver en Bonobo een redelijk goede voorspelling. (Denk ik dan)

Ik denk ook veel serieuze kanshebbers op die lijst. Behalve Bon Iver en Bonobo dan. En de positie waar ze staan kun ke in sommige gevallen over discussiëren.

Sheryl Crow zou ik dan juist weer niet uitsluiten; typisch een act waarmee Pinkpop zou kunnen komen.

PEARL JAM – FOO FIGHTERS – BRUNO MARS
EDITORS – KENSINGTON –MARCO BORSATO – NICK CAVE
SNOW PATROL – GEORGE EZRA – THE SCRIPT – CHEF SPECIAL
DIRECT – JAMES BAY – OSCAR AND THE WOLF
NOTHING BUT THIEVES – LILY ALLEN – MADNESS – FLOGGING MOLLY – TRIGGERFINGER
ANNE MARI – – RACCOON – WAYLON – LUKAS GRAHAM
JEUGD VAN TEGENWOORDIG – STEREOPHONICS – THE HIVES – THE STREETS
GHOST – MANIC STREET PREACHERS – BETH HART
DE WOLFF –MAAN – BULLET FOR MY VALENTINE – RICO & STICKS – BLAUDZUN
LIL’ KLEINE – RONNIE FLEX – BLAUDZUN – ROWEN HEZZE – MAAN
ROXANNE HAZES – WALDEN

Met nog wat opvullers zoiets.

Dat je Maan verwacht, oke... Kan ik mee leven.. verwacht ik eerlijk gezegd, hoe zeer mij dat ook spijt, ook.. Maar 2x vind ik wel te veel van het goede!!! Of verwacht je een dubbele boeking a lá De Staat omdat Ghost ook op je lijstje staat?

ROXANNE HAZES – WALDEN

ik ben even in je voorspelling gedoken.
Vind hem wel leuk verder.
Nick Cave staat echter al op DTRH op hoge spot, dus zal niet nog naar Pinkpop komen.
Kensington, Chef' Special, Anne-Marie, Ronnie Flex stonden er in 2017, de kans dat ze in 2018 komen is bijzonder minimaal.
Beth Hart staat een maand eerder in Ziggo, waardoor ik denk dat de kans klein is.
Rowwen Heze denk ik dat je een jaar te vroeg verwacht.

Voor de rest, schroom niet mensen, gooi je voorspelling er in... Leuk!

Waren een paar weken geleden geruchten dat Cave ook nog een show in Ziggo zou doen en op PP zou staan.

En oeps, twee keer Maan inderdaad. Misschien vervangt die uiteindelijk Foo Fighters weer. :-P

Timmetje wrote:
ROXANNE HAZES – WALDEN

ik ben even in je voorspelling gedoken.
Vind hem wel leuk verder.
Nick Cave staat echter al op DTRH op hoge spot, dus zal niet nog naar Pinkpop komen.
Kensington, Chef’ Special, Anne-Marie, Ronnie Flex stonden er in 2017, de kans dat ze in 2018 komen is bijzonder minimaal.
Beth Hart staat een maand eerder in Ziggo, waardoor ik denk dat de kans klein is.
Rowwen Heze denk ik dat je een jaar te vroeg verwacht.

Voor de rest, schroom niet mensen, gooi je voorspelling er in… Leuk!

inderdaad rowwen heze zelf ook heeft in interviews aangegeven voor het jubileum graag op pinkpop te staan en dat het waarschijnlijk niet dit jaar wordt. Ze zijn namelijk ook al veel aangekondigd voor kleinere festivals dit jaar ook in regio limburg.

De buren van We Speak Music organiseren woensdag direct na de Pinkpop presentatie de Pink-Popquiz.
Kost gratis en gemakkelijk interested zetten bij het FB event...

https://www.facebook.com/events/2050579075226782/

Dit zal in mijn beleving het gros van het plaatje kunnen zijn. Niet veel harde bands, maar we waren al tot de conclusie gekomen dat deze bands grotendeels al niet haalbaar meer zijn..

PEARL JAM - FOO FIGHTERS - BRUNO MARS
N*E*R*D* - THE SCRIPT - EDITORS
SNOW PATROL - JAMES BAY - NOTHING BUT THIEVES
THE CHAINSMOKERS - OSCAR AND THE WOLF – LORDE – LOST FREQUENTES
GEORGE EZRA - NOEL GALLAGHER'S HIGH FLYING BIRDS – TRIGGERFINGER - GHOST - THE OFFSPRING
DE JEUGD VAN TEGENWOORDIG - MILKY CHANGE – RACOON – WALKING ON CARS – THE KOOKS
BLAUDZUN - HEAVN - BAZART - SAM FELDT - DIRECT - LIL'KLEINE - WAYLON – THE STRUTS
RICO & STICKS – SIGRID - VUUR – MAAN - WALDEN

Ik denk ook veel serieuze kanshebbers op die lijst. Behalve Bon Iver en Bonobo dan. En de positie waar ze staan kun ke in sommige gevallen over discussiëren.

Sheryl Crow zou ik dan juist weer niet uitsluiten; typisch een act waarmee Pinkpop zou kunnen komen.

Nee, ik had het eigenlijk ook meer over die veel te hoge positie in de tweede lijn. Ze het ook nog gebeuren dat Pinkpop zoiets zou boeken. Lijkt me wel meer iets voor een Bospop. Wat heeft die de laatste jaren nog gedaan. En dan bedoel ik, de laatste 15 jaar. Maar ken haar uiteindelijk ook maar van een anderhalve hit uit de jaren 90, dus misschien zit ik fout. ;-)

Ik vind 't wel jammer dat de presentatie overmorgen al is. Ik had nu wel bijna elke pauze vanalles om te lezen van geruchten etc. Gaan saaie pauzes worden vanaf woensdag.

Ik vind ’t wel jammer dat de presentatie overmorgen al is. Ik had nu wel bijna elke pauze vanalles om te lezen van geruchten etc. Gaan saaie pauzes worden vanaf woensdag.

Nou, ik gok dat er vanaf woensdag nog genoeg te lezen is. Er zullen weer genoeg mensen zijn die hun ongenoegen gaan uiten! Komende week nog genoeg te beleven hier! Die voorspelling is betrouwbaarder dan elke andere programmavoorspelling!

Users who are viewing this thread