Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.993
565
Oude Liefhebber van Jonge Musica wrote:
Nog een laatste ding: ik begrijp dat je in de bres springt voor Dennis en de andere moderator(en). Echter, misschien een idee om volgend jaar wat meer toe te zien op hoe ‘strak’ het forum hier is.

Ik denk dat jij zowat de enigste hier bent met die mening. De moderators hier zijn geweldige festivalgekken waarvan wij allen maar als te graag hun mening horen.
EniGE, Wessel! Foei! ;-) Per definitie dan overigens ook wel de enigste...

Ik denk dat hij hier bedoelt dat er wat meer sturing in het forum gebracht mag worden, niet dat de huidige mods hun mening niet mogen geven. En of dat door de huidige mods is of door nieuwe, maakt dan volgens mij niet zoveel uit.

Ik ben het er overigens niet helemaal mee eens hoor, ik vind de gezellige chaos hier wel wat hebben. Als er echt teveel wordt doorgezaagd, gaat er vanzelf wel iemand posten dat het weer on topic mag.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Hoezo denkt hier iedereen dat ze nu ineens veel meer budget over hebben.
Weten jullie wat ze voor die playbackshow moeten betalen?! Echt meer dan 1 miljoen hoor.
 

remko

Campingartiest
5 feb 2016
81
0
Bieber was wel te verwachten, maar niet wat ik zou kiezen. Maar goed, hopen dat er ook wat meer gitaargeweld bijkomt voor de zaterdag.

Heeft iemand een verwijzing naar dat The Who gerucht? Is hier genoemd maar kan er niks over vinden
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.062
6.107
Hoezo denkt hier iedereen dat ze nu ineens veel meer budget over hebben.
Weten jullie wat ze voor die playbackshow moeten betalen?! Echt meer dan 1 miljoen hoor.

Volgens mij is Bieber niet eens zo'n goedkoop grapje.
De prijzen blijven gelijk, dus de gage's zullen wel in gelijke strekking zitten.
Ik durf bijna te zeggen dat de gage's voor de headliners in 2017 in zelfde lijn zitten als in 2016.
Dus meer budget voor de rest van het programma, dat durf ik niet te zeggen.
Eerder denk ik dat het belangrijk is welke acts, geschikt als 'dagvulling' überhaupt touren rond Pinksteren.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
EniGE, Wessel! Foei! Per definitie dan overigens ook wel de enigste…

Ik weet dat ik in dat groepje val haha. Binnenkort maar eens gaan praten of ik weer bij de lokale basisschool terecht kan.


Ik ben het er overigens niet helemaal mee eens hoor, ik vind de gezellige chaos hier wel wat hebben. Als er echt teveel wordt doorgezaagd, gaat er vanzelf wel iemand posten dat het weer on topic mag.

Yep, ben ik met je eens. Ooit wat chaotisch op aankondigingsdagen maarja, die hectiek hoort er gewoon een beetje bij.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.062
6.107
Bieber was wel te verwachten, maar niet wat ik zou kiezen. Maar goed, hopen dat er ook wat meer gitaargeweld bijkomt voor de zaterdag.

Heeft iemand een verwijzing naar dat The Who gerucht? Is hier genoemd maar kan er niks over vinden
Blijkbaar heb ik dat verkeerd begrepen?
Jan Smeets zei blijkbaar, over samenwerking Bieber en Garrix, dat 'de hoe op 8 maart bekend word gemaakt'
Dus een Smeetsiaanse verspreking lijkt me achteraf... Helaas...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.363
1.815
Hoezo denkt hier iedereen dat ze nu ineens veel meer budget over hebben.
Weten jullie wat ze voor die playbackshow moeten betalen?! Echt meer dan 1 miljoen hoor.

Nou ja zeker weten doen we het hier niet, nee. Maar mij staat bij dat Paul McCartney een van de duurste headliners ooit was. Duurder dan de Stones, die in 2014 schijnbaar al meer dan 2 miljoen moesten kosten. Daarbij kwam dat Pinkpop een half miljoen extra aan productiekosten had, vanwege de show van Paul McCartney. Dus die heeft ergens tussen de 2,5 tot 3 miljoen euro gekost. Rammstein is volgens mij ook duurder dan een miljoen, Red Hot Chili Peppers zullen ook ruim boven het half miljoen zitten. in 2015 ging van het totale programmeerbudget (8 miljoen staat me bij) meer dan de helft naar de bovenste drie acts.

Uiteraard heb ik geen idee wat Bieber kost, maar ik mag toch aannemen dat het minder dan de Stones of McCartney is. En Kings of Leon en Green Day zullen toch niet duurder zijn dan Rammstein of Red Hot Chili Peppers. Rammstein verkoopt sowieso veel makkelijker een dag uit dan KoL of GD.

Vandaar dat ik denk (maar uiteraard niet zeker weet) dat er misschien wat meer beschikbaar is voor de rest van het programma. System of a Down is daar misschien al wel het bewijs voor.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.597
660
En dan My Generation spelen voor een tienerpubliek

Pete moet wel een gitaar vernaaien....lol die schrikken zich kapot
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Zo, ik heb expres ff gewacht met mn reactie, ik zag het ook van verre aankomen en betrap mezelf na een teleurstelling (en ja, niemand die ''normaal'' naar pinkpop zou gaan vind dit leuk, maar dan ook echt niemand die ik ken iig.)

Robbie williams was nog wel vet, Pharrel was een drama, en dan nu dit..

Ik heb wel met mn vrienden toch afgesproken voor de 5e x op rij te gaan (en RW en Lowlands) mits het dagprogramma voor ons interessant is, anders niet. Green Day vind ik namelijk vet, KOL wat meh maar goed, goede dagprogrammering maakt mij veel meer uit dan een miniplaybackshow die dan de avond mag afsluiten, meer tijd om bier te drinken in de feesttent op camping B!
 

landgrockt

Playlistbediener
5 nov 2016
29
27
Ik snap niet goed waarom veel mensen zich zo negatief moeten uiten over de boeking van Justin Bieber.

Hiermee heeft Mojo een superboeking kunnen doen, door de populairste Popact van dit moment exclusief te boeken. Dat is toch wat ieder festival wil.

Dat deze act. niet mij smaak is en ik hierdoor op zaterdag dus eerder thuis ben, is niet echt relevant. Wel belangrijk is dat de jeugd door deze act wordt aangesproken en Pinkpop de laatste jaren met boekingen als Metallica, Rolling Stones, Paul Mc.Cartney, Bruce Springsteen aardig begint te vergrijzen.
Ook acts als Coldplay, Greenday, Robin Williams, KOL en Rammstein draaien al vaak 20 jaar of langer mee. Soms wel nog populair bij jongeren, maar met alle respect zijn deze acts natuurlijk geen weergave van de muzieksmaak van de huidige jeugd.
Mijn dochter van 16 is in ieder geval zeer blij met deze boeking en zelf zat ik met 16 jr. ook voor het eerst in Geleen op Pinkpop.
In het verleden bij is bij meerdere acts als geroepen dat dit de ondergang van Pinkpop betekent, maar de grootste Tieneract die ooit op Pinkpop stond mocht twee jaar geleden als gerespecteerde Oldie band terugkeren.
Voor iedereen die net als mij niet van Justin Bieber houdt zullen er zeker nog voldoende boekingen komen die wel bij jullie smaak passen.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Hiermee heeft Mojo een superboeking kunnen doen, door de populairste Popact van dit moment exclusief te boeken. Dat is toch wat ieder festival wil.

Dat is het niet, voor nu kan ik alleen maar zeggen ja, want t verkoopt top.

Ik studeer evenementen management en heb het erover gehad met mensen die ook aardig grote evenementen organiseren maar die snappen er buiten het NU moment geen fluit van, vaste bezoekers haken af, volgend jaar zal men NOG sneller kiezen voor werchter wat maar een beetje verderop ligt omdat Pinkpop zolaat begint op gang te komen etc.etc.

En dan heb ik het niet eens over vaste bezoekers die al jaren komen en zich compleet genaaid voelen, het vertrouwen in een goede line up haal je weg.

Kortom, we kunnen als eindconclusie stellen dat het nu een goede zet is maar het Pinkpop in de loop der jaren waarschijnlijk pijn gaat doen.. Tenzij ze zich echt puur op Popmuziek gaan richten in de categorie one direction, beyonce, 5 seconds of summer, justin bieber etc.

Komt bij: Deze mensen die voor JB gaan komen volgend jaar echt niet terug, geen loyaal publiek aan een festival, waar je het als festival in deze tijden wel van moet hebben waar festivals als paddenstoelen uit de grond komen en de concurrentie moordend is, je moet je onderscheiden en daar gaat het utieindelijk allemaal om momenteel.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Populairste popact, laat me niet lachen. Het mannetje komt nog niet tot aan de enkels van een Beyonce, Timberlake, Ed Sheeran op dit moment :roll:
 

Sander1617899554

Playlistbediener
6 nov 2015
13
0
Ik snap de ophef over de boeking van JB wel. Ik ga ook naar een festival voor de sfeer. Een boeking als Pharrell is ook niet mijn ding maar die brengt niet zoveel schreeuwende fans mee als JB. Met Pharrell dus ook veel minder moeite. Om nou de hele dag tussen de beliebers te lopen word ik niet vrolijk van.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Populairste popact, laat me niet lachen. Het mannetje komt nog niet tot aan de enkels van een Beyonce, Timberlake, Ed Sheeran op dit moment
1f644.svg
Toch meer gestreamd op Spotify in 2016 dan Beyoncé, Timberlake, Ed Sheeran. Geen idee hoe je dit uberhaupt kan ontkennen (of je het nu leuk vind of niet, hij is gewoon een van de populairste pocacts van vandaag de dag).

Ik vind het wel een logische boeking, de zoveelste herhaling van Green Day of KoL had wel meer verontwaardiging over mogen zijn dan over JB op Pinkpop wat mij betreft. De gitaarmuziekwereld mag zichzelf wel even achter de oren krabben waarom dit soort acts steeds meer de gitaren vervangen. In de VS/UK is dit al langer aan de gang.
 

Maarten1617899558

Playlistbediener
3 okt 2016
42
0
Populairste popact, laat me niet lachen. Het mannetje komt nog niet tot aan de enkels van een Beyonce, Timberlake, Ed Sheeran op dit moment
1f644.svg

Vergis je niet. Hij breekt al een aantal records die op naam stonden van the beatles. Dus qua hits doet hij niet onder aan menig headliner van pinkpop. Het is ook niet mijn smaak muziek maar het is wel een top boeking. Het enige doel dat mojo en pinkpop hebben is uitverkopen. Jan Smeets is gewoon een zakenman.
 

Arctic

Campingartiest
8 jun 2015
75
6
Populairste popact, laat me niet lachen. Het mannetje komt nog niet tot aan de enkels van een Beyonce, Timberlake, Ed Sheeran op dit moment
1f644.svg

Probleem is dat hij dat juist wel is. Als je verschillende records breekt die nog in de handen van The Beatles ben je wel degelijk de populairste popact van dit moment. Dat het jouw smaak niet is, is tot daar nog.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.062
6.107
Kijktip! Zo meteen 18:18 Editie NL RTL4 met een item over Bieber op Pinkpop.

Vanavond kijktip 2, RTL4 Latenight met Jan Smeets te gast over Bieber op Pinkpop.

Nou, ik denk dat ik DWDD er nog even tussendoor prik. Misschien zegt men er daar nog iets over?
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Aan de ene kant is Bieber een top boeking omdat hij heel populair is. Aan de andere kant is het ruk omdat hij zo anders is als wat er normaal staat. Voor een groot deel van de vaste Pinkpop-gangers en mensen die regelmatig naar dit soort festivals gaat is Bieber natuurlijk niks. Het zal wel een hoop nieuwe mensen trekken die anders nooit aan Pinkpop gedacht hadden.

De vraag is natuurlijk wat het effect van zo'n boeking is op de lange termijn? Hebben we dit jaar een uitverkocht Pinkpop vol met gillende meisjes en volgend jaar zitten alle ooit vaste Pinkpop-gangers op RW, RaR, LL, etc? Of wordt Pinkpop hartstikke hip bij de tieners en wordt een nieuwe generatie festival-gangers gecreëerd? Dus heeft Pinkpop goed onderzoek gedaan en bedacht dat dit is wat hun festival nodig heeft of waren er gewoon niet genoeg traditionele headliners beschikbaar?

Ik denk dat er niemand hier is die daar het antwoord op kan geven. Tot wij zelf marktonderzoeken gaan uitvoeren en dezelfde data beschikbaar hebben als de organisatie is het alleen maar speculeren en blijft het makkelijk om elkaars argumenten te weerleggen.

Dit jaar dus een minder jaar voor rock liefhebbers, volgend jaar zullen we wel zien waar Pinkpop heen gaat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken