Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.763
Als het Green Day en Kings Of Leon twee van de drie headliners zijn, dan heb je toch alvast 2 (kleinere) headliners die vrij zwak zijn imo.

Als ze dan nog eens System Of a Down tot Pinkpop headliner bombarderen, dan zou je met GD/KOL/SOAD een uitermate zwak trio hebben.

Maar dat is natuurlijk de doemgedachte.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Als het Green Day en Kings Of Leon twee van de drie headliners zijn, dan heb je toch alvast 2 (kleinere) headliners die vrij zwak zijn imo.

Als ze dan nog eens System Of a Down tot Pinkpop headliner bombarderen, dan zou je met GD/KOL/SOAD een uitermate zwak trio hebben.

Maar dat is natuurlijk de doemgedachte.

Het is ook niet mijn directe voorkeur...
Ben persoonlijk totaal niet blij met KOL. Nee totaal niet enthousiast van te worden maar massa's mensen blijkbaar wel, dus wel te verklaren dan toch...
Green Day zou ik in de lijn 2010, 2013, 2017 niet heel verrassend vinden, maar gezien laatste passage was dat niet heel denderend ontvangen.
SOAD, tja, staan zo'n beetje op een aantal grote festivals al als headliner. Ik geloof niet dat ik het erg zou vinden overigens. Onverwacht als headliner tussen de mogelijke namen, dat wel.

Ik hoop eigenlijk dat ze een classic act er bij gaan zetten, dus in de lijn Aerosmith, The Who of Bon Jovi ( edit: of Fleetwood Mac )
Dat staat imo net iets beter op het affiche...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik hoop echt nog steeds dat Guns n' Roses ut de hoge hoed komt (Ook al zegt Jan dat het een risico kan zijn etcetc....NAAR JAN WORDT NIET MEER GELUISTERD!!).

Dan met Greenday en SOAD erbij en ik vermaak me prima.

Ik denk ook wel dat Mojo weet dat SOAD de Ziggo binnen no time uitverkoopt dus daar is best wel animo voor.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.324
Ik merk hier wel de tendens dat alvast vrede wordt gesloten met minder. Kom op, Aerosmith of Bon Jovi als headiner is toch een enorm zwaktebod. Daarmee zakt Pinkpop langzaam af naar de categorie 'Bospop'.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.787
12.478
Greenday zie ik ook als een zekerheid. Als 'pop' headliner heb ik een heel ander idee: Macklemore & Ryan Lewis. Staan dat weekend op Rock am Ring en hebben op verschillende festivals als headliner gestaan. Vond het vorig jaar op Werchter wel grappig, ook al viel het totaal uit de toon bij de rest van het programma (Oke, Ellie Goulding was nog erger). Maar als dit een van de headliners wordt, is het naar mijn idee een groot zwaktebod van Pinkpop. Maar als de spoeling dun is zoals Jan zegt, dan zie ik dit zomaar gebeuren. (en dan Bastille of Kensington als co headliner voor de natte droom van de top40 volgers)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
Als het Green Day en Kings Of Leon twee van de drie headliners zijn, dan heb je toch alvast 2 (kleinere) headliners die vrij zwak zijn imo.

Als ze dan nog eens System Of a Down tot Pinkpop headliner bombarderen, dan zou je met GD/KOL/SOAD een uitermate zwak trio hebben.

Maar dat is natuurlijk de doemgedachte.
'

Helemaal mee eens: een tegenvallend affiche, zeker vergeleken met de laatste jaren. Al zou ik System Of A Down nog wel aardig vinden.

Voordeel kan wel zijn dat dergelijke kleinere headliners Pinkpop de gelegenheid bieden om wat sterker in de breedte te programmeren in plaats van top down, wat de laatste jaren het geval was: goede headliners maar verder helaas ook veel (weinig spannende) opvulling.

Nu zou je als subs wellicht kunnen kiezen voor iets uit categorie Linkin Park/ Editors / Mumford & Sons. Kan me zo voorstellen dat Rammstein duurder is dan de combi Green Day/Linkin Park. En Paul McCarthy duurder dan System of a Down en Editors samen. Op die manier kom je toch tot een aardig aantrekkelijk affiche voor veel mensen (al is het totaal niet mijn smaak).

Ik ben er overigens wel verbaasd over dat Bon Jovi hier wordt gezien als mogelijke headliner. Uiteraard is dat in een bepaald genre een grote band met veel fans en verkochte albums, maar in de tijd dat ik Pinkpop regelmatig bezocht (tussen 1993-2009) kon de organisatie daar toch echt niet serieus mee aankomen. Is dat nu zo wezenlijk veranderd dan?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
Ik merk hier wel de tendens dat alvast vrede wordt gesloten met minder. Kom op, Aerosmith of Bon Jovi als headiner is toch een enorm zwaktebod. Daarmee zakt Pinkpop langzaam af naar de categorie ‘Bospop’.

Zo mee eens.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ik merk hier wel de tendens dat alvast vrede wordt gesloten met minder. Kom op, Aerosmith of Bon Jovi als headiner is toch een enorm zwaktebod. Daarmee zakt Pinkpop langzaam af naar de categorie ‘Bospop’.
Ik ben het er niet mee eens.
Dat is niet minder en zeker geen zwakte bod, Aerosmith of Bon Jovi zijn echt gerenommeerde en stevast gevestiggde rockacts.



Ook al zegt Jan dat het een risico kan zijn etcetc….

Hoezo risico, waar en wanneer zegt hij dat?
Tegenwoordig is het enige risico dat ze veel gage vragen, maar dat is het probleem op Pinkpop niet...
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Mocht SOAD ter degelijke komen, dan hebben zijn alleen de 5e nog open.

JUN 01 HALLENSTADION ZURICH, SWITZERLAND
JUN 02 ROCK IM PARK NÜRNBERG, GERMANY
JUN 04 ROCK AM RING MENDIG, GERMANY

Ik zie hen namelijk niet 4 concerten op rij doen, maar ik vind ze ook niet groot genoeg als festival afsluiter (als wij 2015 even erbuiten laten)

Als headliner denk ik ook dat ze afgeschreven kunnen worden in deze
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.324
Ik weet niet of jij het ook hebt genoemd, en dit is sowieso geen persoonlijke aanval hoor, maar volgens mij werd Aerosmith en Bon Jovi, voordat Smeets weer ging brullen in de media, door niemand als Headliner gezien, hooguit als Sub/3fm-afsluiter. Puscifer en Skunk Anansie kan vast ook in een goed straatje worden geluld, maar met de verwachtingen die men bij Pinkpop mag hebben, zijn het natuurlijk heel zwakke 3fm-afsluiters.

Als ik hier op dit forum ieders (mijn incluis) verwachtingen zag, kan ik niet anders dan concluderen dat een headliner plek voor Aerosmith of Bon Jovi teleurstellend zou zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ik weet niet of jij het ook hebt genoemd, en dit is sowieso geen persoonlijke aanval hoor, maar volgens mij werd Aerosmith en Bon Jovi, voordat Smeets weer ging brullen in de media, door niemand als Headliner gezien, hooguit als Sub/3fm-afsluiter. Puscifer en Skunk Anansie kan vast ook in een goed straatje worden geluld, maar met de verwachtingen die men bij Pinkpop mag hebben, zijn het natuurlijk heel zwakke 3fm-afsluiters.

Als ik hier op dit forum ieders (mijn incluis) verwachtingen zag, kan ik niet anders dan concluderen dat een headliner plek voor Aerosmith of Bon Jovi teleurstellend zou zijn.
Klopt, zag ze eerst ook meer als sub op Pinkpop, speelt ook mee andere verwachting van headliners.
Maar Aerosmith gaat hier en daar aangekondigd worden als headliner, geloof me maar...
Ook Bon Jovi, dat heb ik al eerder aangegeven, behoort bij de 6 grote concerten die DEAG in planning heeft in de Duitstalige landen.
Dat is tussen namen als U2, Rolling Stones, Guns N Roses en Robbie Williams, daarom kijk ik niet gek op van een hoge spot.
Maar zeker, een guilty pleasure sub spot als Lionel zie ik zeker voor me...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.324
Ja precies, zo zie ik Bon Jovi ook. Het is leuk en een set van een uurtje kan iedereen wel meezingen. Hij heeft trekjes die hem een beetje een karakteristiek van zichzelf maken. Net als Lionel Richie haha. Maar hoop dat Smeets weer dom lult en in ieder geval PJ of RH komt. Of anders graag minimaal twee headliners van dat kaliber. SOAD, KOL, Green Day naast twee headliners van eerdergenoemd kaliber, kan wat mij betreft prima.

Even een heel ander vraagje. Waar komt hier de (volgens mjj wel) intense afkeer van Kensington vandaan?
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Ik weet niet of jij het ook hebt genoemd, en dit is sowieso geen persoonlijke aanval hoor, maar volgens mij werd Aerosmith en Bon Jovi, voordat Smeets weer ging brullen in de media, door niemand als Headliner gezien, hooguit als Sub/3fm-afsluiter. Puscifer en Skunk Anansie kan vast ook in een goed straatje worden geluld, maar met de verwachtingen die men bij Pinkpop mag hebben, zijn het natuurlijk heel zwakke 3fm-afsluiters.

Als ik hier op dit forum ieders (mijn incluis) verwachtingen zag, kan ik niet anders dan concluderen dat een headliner plek voor Aerosmith of Bon Jovi teleurstellend zou zijn.
Ik heb gewoon een zwak voor Bon Jovi, vergeleken met eerder genoemde mogelijkheden heb je gelijk.. maar ik kan het niet helpen! Vond Lionel ook geweldig haha! Puur voor de lol, kan het alleen maar mee vallen toch?
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Ja precies, zo zie ik Bon Jovi ook. Het is leuk en een set van een uurtje kan iedereen wel meezingen. Hij heeft trekjes die hem een beetje een karakteristiek van zichzelf maken. Net als Lionel Richie haha. Maar hoop dat Smeets weer dom lult en in ieder geval PJ of RH komt. Of anders graag minimaal twee headliners van dat kaliber. SOAD, KOL, Green Day naast twee headliners van eerdergenoemd kaliber, kan wat mij betreft prima.

Even een heel ander vraagje. Waar komt hier de (volgens mjj wel) intense afkeer van Kensington vandaan?
Waarschijnlijk dat het overal iets TE veel Kensington is overal, er is geen festival waar ze niet zijn, geen programma waar je ze niet ziet.. Kensington moeheid denk ik eerder
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
Bon Jovi is ook een heel grote naam. En ik geloof ook dat zij heel grote concerten zullen geven. In strak uitverkochte arena's. En om die reden lijkt hun komst als subheadliner me overigens ook al uitgesloten, want dan zullen ze veel te duur zijn.

Maar het is toch geen naam die als headliner past bij grote, enigszins alternatieve festivals als Pinkpop, Werchter, Roskilde etcetera? Het zou me echt verbazen hoor, als die festivals met Bon Jovi komen. Eerder iets voor classic rock festivals of zo. Bospop inderdaad.

Misschien vergis ik me enorm hoor. En misschien maken festivals in het nauw wel rare sprongen, als blijkt dat de vijver van mogelijke headliners slechts matig gevuld is.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Oasiss wrote:
Ik weet niet of jij het ook hebt genoemd, en dit is sowieso geen persoonlijke aanval hoor, maar volgens mij werd Aerosmith en Bon Jovi, voordat Smeets weer ging brullen in de media, door niemand als Headliner gezien, hooguit als Sub/3fm-afsluiter. Puscifer en Skunk Anansie kan vast ook in een goed straatje worden geluld, maar met de verwachtingen die men bij Pinkpop mag hebben, zijn het natuurlijk heel zwakke 3fm-afsluiters.

Als ik hier op dit forum ieders (mijn incluis) verwachtingen zag, kan ik niet anders dan concluderen dat een headliner plek voor Aerosmith of Bon Jovi teleurstellend zou zijn.


Ik heb gewoon een zwak voor Bon Jovi, vergeleken met eerder genoemde mogelijkheden heb je gelijk.. maar ik kan het niet helpen! Vond Lionel ook geweldig haha! Puur voor de lol, kan het alleen maar mee vallen toch?


ik vond zo op pinkpop 2015 goed spelen en een leuke show maar je ziet ze inderdaad te veel
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.324
Oasiss wrote:
Ja precies, zo zie ik Bon Jovi ook. Het is leuk en een set van een uurtje kan iedereen wel meezingen. Hij heeft trekjes die hem een beetje een karakteristiek van zichzelf maken. Net als Lionel Richie haha. Maar hoop dat Smeets weer dom lult en in ieder geval PJ of RH komt. Of anders graag minimaal twee headliners van dat kaliber. SOAD, KOL, Green Day naast twee headliners van eerdergenoemd kaliber, kan wat mij betreft prima.

Even een heel ander vraagje. Waar komt hier de (volgens mjj wel) intense afkeer van Kensington vandaan?


Waarschijnlijk dat het overal iets TE veel Kensington is overal, er is geen festival waar ze niet zijn, geen programma waar je ze niet ziet.. Kensington moeheid denk ik eerder

Oke, ze staan, zeker in NL, overal, maar hoeveel festivals waar zij staan bezoekt de gemiddelde festileaker daadwerkelijk? Ik vind Kensington erg leuk, verheug me ook op hun nieuw album en ga over drie weken naar de Ziggo Dome.

(Het kostte best moed om dit hier te posten;)).
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
Dat kan wel zijn, maar aan de andere kant zullen de iets "oudere" rockers die hier med voor naar pinkpop komen veel te verteren hebben, en daar draait het uiteindelijk om, er moet geld verdient worden en dat kan bij de doelgroep 35+. Daarnaast zijn Aerosmith en/of Bon Jovi een stukje beter voor pinkpop dan Lionel Richie, Pharell, etc
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Marco Poloo wrote:
Oasiss wrote:
Ja precies, zo zie ik Bon Jovi ook. Het is leuk en een set van een uurtje kan iedereen wel meezingen. Hij heeft trekjes die hem een beetje een karakteristiek van zichzelf maken. Net als Lionel Richie haha. Maar hoop dat Smeets weer dom lult en in ieder geval PJ of RH komt. Of anders graag minimaal twee headliners van dat kaliber. SOAD, KOL, Green Day naast twee headliners van eerdergenoemd kaliber, kan wat mij betreft prima.

Even een heel ander vraagje. Waar komt hier de (volgens mjj wel) intense afkeer van Kensington vandaan?


Waarschijnlijk dat het overal iets TE veel Kensington is overal, er is geen festival waar ze niet zijn, geen programma waar je ze niet ziet.. Kensington moeheid denk ik eerder


Oke, ze staan, zeker in NL, overal, maar hoeveel festivals waar zij staan bezoekt de gemiddelde festileaker daadwerkelijk? Ik vind Kensington erg leuk, verheug me ook op hun nieuw album en ga over drie weken naar de Ziggo Dome.

(Het kostte best moed om dit hier te posten;)).

Ik ga ook hoor, maar om ze dan ook nog een keer op PP te zien!? Zelf ben ik ook woonzaam in Polen, en dat publiciteits stuntje toendertijd hier in Must be the Music, was geniaaaaaal!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken