Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Maar als Smeets een artiest uitsluit blijkt dat later altijd wel te kloppen, dus ik zou geen hoop meer koesteren voor PJ.

Het probleem is gewoon dat Smeets niet kan zwijgen over artiesten die contractueel lang nog niet vastliggen. Quasi elk jaar geeft hij zo wel valse verwachtingen (Foo Fighters een jaar geleden, iemand?), en dan moet de organisatie maar hopen dat de alternatieven daar qua impressie tegenop kunnen boksen.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Phil Collins heeft een aantal datums voor concerten vrij gegeven zie ik zojuist via Facebook en staat op 4 en 5 Juni in Engeland dus lijkt me sterk dat hij op de 3e dan op Pinkpop zou staan wat nog eventueel mogelijk zou zijn geweest.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Ik wil trouwens even zeggen dat Pinkpop dus volgens Jan Smeets wel biedingen heeft gedaan op Radiohead, maar dat deze worden afgeslagen. Zijn ze dan een ander festival van plan in Nederland?

Ik vermoed dat ze wel meerdere biedingen hebben gehad van diverse andere festivals in die periode voor zowel Europa als de VS. Dan gaan ze denk ik kijken wat het beste past in hun tourschema in combinatie met waar ze meeste geld mee kunnen verdienen. Als NL in de vorm van PP buiten de boot valt komen ze later op een ander festival of gaan ze naar de Ziggo of slaan ze NL helemaal over..
Ik denk dat ik er niet ver naast zit.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
(Foo Fighters een jaar geleden, iemand?)
Nahhh, niet alleen Smeets noemde Foo Fighters. Ook Emily Eavis noemde in February Foo Fighters tegenover Metro UK voor Glastonbury in de nabije toekomst... Dat zei ze, omdat de 3 headliners voor 2016 al vastlagen, Britse media heeft dat daarom destijds ook overgenomen voor 2017 of 2018, waar later bekend werd dat 2018 geen doorgang ging vinden.
De optelsom was daardoor al snel dat Foo Fighters de gecancelde shows gingen inhalen in 2017.
Inmiddels is de lijst met shows wel behoorlijk aangegroeid voor europa, ook nadat ze eind 2015 ook nog eens door dreiging de tour hadden afgeblazen.
Zijn er al zeker 11 : Pinkpop, St. Gallen, 2 x Wembley Londen, Edinburgh, Rock Werchter, Glastonbury, Turijn, Parijs, Lyon en Barcelona.
Dat zijn voor een Europese leg al behoorlijk wat om verdienstelijk te komen 'inhalen', met nog een paar lucratief er bij kan ook nog.

Blijf bij mijn mening, had makkelijk kunnen gebeuren.
Ook Chevy Metal is inmiddels weer aan het optreden en Foo Fighters hebben al wat kleine gigs gedaan, dus misschien gaat er wat aankomen.
Of dat met nieuw werk van Dave is, dat interesseert me niet zo, mogen ook gewoon de laatste tour-setlist doen imo...

Maar goed, toe te geven, ook mijn mening kantelt andere kant op nu...
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Hé het is weer zover. Pinkpop minnend NL ervaart weer dat de uitspraken van Smeets met een flinke korrel zout genomen moeten worden. :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Hé het is weer zover. Pinkpop minnend NL ervaart weer dat de uitspraken van Smeets met een flinke korrel zout genomen moeten worden. :)

Meer een berg zout.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Joris wrote:
Ik wil trouwens even zeggen dat Pinkpop dus volgens Jan Smeets wel biedingen heeft gedaan op Radiohead, maar dat deze worden afgeslagen. Zijn ze dan een ander festival van plan in Nederland?


Ik vermoed dat ze wel meerdere biedingen hebben gehad van diverse andere festivals in die periode voor zowel Europa als de VS. Dan gaan ze denk ik kijken wat het beste past in hun tourschema in combinatie met waar ze meeste geld mee kunnen verdienen. Als NL in de vorm van PP buiten de boot valt komen ze later op een ander festival of gaan ze naar de Ziggo of slaan ze NL helemaal over..
Ik denk dat ik er niet ver naast zit.
Lol, denk ook niet dat je er naast kan zitten want je houd simpelweg alle opties open ;)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Dat laatste had ik er ook beter niet bijgezet. Ik bedoelde meer te zeggen dat ze in de periode van PP waarschijnlijk meerdere aanbiedingen hebben vanuit Europa en VS. Of ze een ander festival gaan doen is natuurlijk afwachten.....Ben ook wel eens benieuwd naar hun tourdata maar die schijnen niet lang meer op zich te laten wachten heb ik hier gelezen....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Lol, denk ook niet dat je er naast kan zitten want je houd simpelweg alle opties open
1f609.png


Dat laatste had ik er ook beter niet bijgezet. Ik bedoelde meer te zeggen dat ze in de periode van PP waarschijnlijk meerdere aanbiedingen hebben vanuit Europa en VS. Of ze een ander festival gaan doen is natuurlijk afwachten…..Ben ook wel eens benieuwd naar hun tourdata maar die schijnen niet lang meer op zich te laten wachten heb ik hier gelezen….
Nee, als er iets komt, dat is dus "ALS" er iets komt, dan zou dat eind oktober of begin november moeten zijn, ook uitgaande van de ongeveer 'had moeten zijn' bekendmaking van vorig jaar...

Maar, daarnaast, vandaag om 17 uur komt Download Frankrijk met nieuws.
Zal dus SOAD zijn daar, maar eens zien of ze met meer komen.
Dat is meteen een aanknoping voor UK en Spanje uiteraard, maar voor Nederland zit er misschien iets bij hé.
 

S.O.S.

Playlistbediener
29 sep 2016
37
14
Nu er gaandeweg steeds meer grote namen weg lijken te vallen, begin ik me af te vragen hoe erg ik dat eigenlijk vind...
Met een goedgevuld dagprogramma en iets mindere namen als afsluiter kan ik ook prima leven.
Of zou Pinkpop daar niet meer mee weg komen, na de vorige drie edities?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Even een gedachtengangetje......

Ik denk dat Jan gewoon opdracht heeft gehad van Mojo om aan te geven dat FF, PJ en RH niet zullen komen.

Wat dat vooral weggeeft is de stelligheid er van. "Er kan een streep door". Alsof Mojo zegt: "Jij gaat dit rechtzetten nu anders kunnen we deze bands in de toekomst wel gaan vergeten".

Die bands weten ook wel wat er in het geruchtencircuit verkondigd wordt en misschien zijn ze er minder van gechameerd dat zo een oude man dingen gaat roepen waar de bands ook op aangesproken worden.

Dan kan Jan nog wel een boegbeeld zijn maar als het aankomt op promotie en het maken van winst dan wil Mojo toch echt het optimale er uit halen. Een rondblatende Jan behoort daar niet toe.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Nu er gaandeweg steeds meer grote namen weg lijken te vallen, begin ik me af te vragen hoe erg ik dat eigenlijk vind…
Met een goedgevuld dagprogramma en iets mindere namen als afsluiter kan ik ook prima leven.
Of zou Pinkpop daar niet meer mee weg komen, na de vorige drie edities?

Zijn toch nog best wat opties voor 3 leuke headliners hoor, dan nog eens die headliners die nog niet eens iets bekend hebben gegeven of nog nergens aangekondigd zijn...

No worries mate...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Nu er gaandeweg steeds meer grote namen weg lijken te vallen, begin ik me af te vragen hoe erg ik dat eigenlijk vind…
Met een goedgevuld dagprogramma en iets mindere namen als afsluiter kan ik ook prima leven.
Of zou Pinkpop daar niet meer mee weg komen, na de vorige drie edities?

Lastig... Ik denk dat je daar 1 dag wel mee weg komt maar 2 headliners van formaat mag je toch wel verwachten vind ik zelf..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Station op Stelten wrote:
Nu er gaandeweg steeds meer grote namen weg lijken te vallen, begin ik me af te vragen hoe erg ik dat eigenlijk vind…
Met een goedgevuld dagprogramma en iets mindere namen als afsluiter kan ik ook prima leven.
Of zou Pinkpop daar niet meer mee weg komen, na de vorige drie edities?


Zijn toch nog best wat opties voor 3 leuke headliners hoor, dan nog eens die headliners die nog niet eens iets bekend hebben gegeven of nog nergens aangekondigd zijn…

No worries mate…

Ben wel eens benieuwd naar jou leuke headliners met al wat nu (lijkt) te zijn afgevallen. Wat zou jij kiezen Dennis als blijkt dat GnR PJ Radiohead FF U2 Coldplay Metallica allemaal niet beschikbaar zijn?
Ook jij moet toch wel toegeven dat de spoeling erg dun wordt dan maar waar zou jij voor gaan cq verwachten dan????
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Nu er gaandeweg steeds meer grote namen weg lijken te vallen, begin ik me af te vragen hoe erg ik dat eigenlijk vind…
Met een goedgevuld dagprogramma en iets mindere namen als afsluiter kan ik ook prima leven.
Of zou Pinkpop daar niet meer mee weg komen, na de vorige drie edities?

Het probleem is dat PP top-down is opgebouwd en het over het algemeen niet moeten hebben van de dagopvulling (2013 als uitzondering). Dus ze zijn erg afhankelijk daarvan.

Ik vind SOAD-Greenday_Guns n' Roses ook leuke headliners maar goed daar denkt niet iedereen hetzelfde over.

Ikzelf vind het wegvallen van PJ niet erg, ditto voor Radiohead maar voor velen is het wel een grote teleurstelling na de berichtgeving van die linkse tuinkabouter. Het zijn ook 2 grote bands die niet geprogrammeerd worden.

PS. mocht 1 van deze bands (PJ, FF of RH) wel komen dan pleit ik voor een bindend referendum om Jan Smeets een gedwongen mediaverbod op te laten leggen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ben wel eens benieuwd naar jou leuke headliners met al wat nu (lijkt) te zijn afgevallen. Wat zou jij kiezen Dennis als blijkt dat GnR PJ Radiohead FF U2 Coldplay Metallica allemaal niet beschikbaar zijn?
Ook jij moet toch wel toegeven dat de spoeling erg dun wordt dan maar waar zou jij voor gaan cq verwachten dan????

Er zijn meer leuke bands dan GnR PJ Radiohead FF U2 Coldplay Metallica toch ?

We moeten nu niet allemaal gaan denken dat het helemaal niets gaat worden, er zijn nog zo veel festivals die nog zo veel bekend moeten maken.
Laten we nu niet meteen zeggen dat het niets gaat worden!!
Ik heb hier nog een klein lijstje opgesomd...
 

S.O.S.

Playlistbediener
29 sep 2016
37
14
No worries mate…
Nee hoor, zal ik niet doen. :) Net wat je zegt: Er zijn nog zat leuke namen te verzinnen.
Met, pak 'm beet, bands als SOAD, FATM en Bon Jovi (al was het maar voor die vlag) zou ik al super tevreden zijn.
Dan nog een paar interessante (als The National) en leuke (als Flogging Molly) acts overdag en Steef heeft een topweekend!

Bovendien zou dit de algehele 'festival-sfeer' wel eens ten goede kunnen komen. Minder dagjesmensen en meer mensen die voor de totaalbeleving komen.
 

S.O.S.

Playlistbediener
29 sep 2016
37
14
Het probleem is dat PP top-down is opgebouwd en het over het algemeen niet moeten hebben van de dagopvulling (2013 als uitzondering). Dus ze zijn erg afhankelijk daarvan.
Daar heb je helemaal gelijk in. Jammer eigenlijk. Ik vond 2013 een prima editie. Met nota bene The Killers als beste headliner.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
No worries mate…

Nee hoor, zal ik niet doen.
simple-smile.png
Net wat je zegt: Er zijn nog zat leuke namen te verzinnen.
Met, pak ‘m beet, bands als SOAD, FATM en Bon Jovi (al was het maar voor die vlag) zou ik al super tevreden zijn.
Dan nog een paar interessante (als The National) en leuke (als Flogging Molly) acts overdag en Steef heeft een topweekend!

Bovendien zou dit de algehele ‘festival-sfeer’ wel eens ten goede kunnen komen. Minder dagjesmensen en meer mensen die voor de totaalbeleving komen.

Als ik door mijn lijste (hier) ga.
Dan zal het best eens Kings Of Leon, Linkin Park, Aerosmith kunnen worden... Maar dat is een gok hé...
Of Green Day of SOAD worden het alsnog, of er komt nog een leuke verrassing om de hoek.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
PJ wrote:
Ben wel eens benieuwd naar jou leuke headliners met al wat nu (lijkt) te zijn afgevallen. Wat zou jij kiezen Dennis als blijkt dat GnR PJ Radiohead FF U2 Coldplay Metallica allemaal niet beschikbaar zijn?
Ook jij moet toch wel toegeven dat de spoeling erg dun wordt dan maar waar zou jij voor gaan cq verwachten dan????


Er zijn meer leuke bands dan GnR PJ Radiohead FF U2 Coldplay Metallica toch ?

We moeten nu niet allemaal gaan denken dat het helemaal niets gaat worden, er zijn nog zo veel festivals die nog zo veel bekend moeten maken.
Laten we nu niet meteen zeggen dat het niets gaat worden!!
Ik heb hier nog een klein lijstje opgesomd…

Natuurlijk zijn er nog meer leuke bands dan diegene die ik opnoemde!!!!! Alleen ik ben bang dat het qua headliners misschien wel eens tegen kan vallen (voor mij persoonlijk dan) als je ziet wat er nog over blijft. Als alle berichten kloppen natuurlijk....... Maar buitenom de headliners is er nog genoeg moois te zien, helemaal mee eens en inderdaad moeten ook nog genoeg andere festivals met hun programma/headliners komen....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken