Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Hij zegt wel vaker dingen, waarom zouden we hem nu wel geloven?

Bij Jan is de vader de wens van de gedachte. Hij wil graag dat die band komt, krijgt berichten vanuit Mojo en lult wat raak.

Hij zal geen bands afschrijven in de pers als het niet zo zou zijn. Daar ben ik van overtuigd.
 

Banana-nas

Playlistbediener
22 jan 2016
17
0
Hij zal geen bands afschrijven in de pers als het niet zo zou zijn. Daar ben ik van overtuigd.

Als ze Pearl Jam écht laten varen dan ga ik wel kijken wat Rock Werchter voor me kan betekenen. Vind Pinkpop zo slap geworden jammer genoeg.
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
misschien is de wens hier de vader van de gedachte (zou Pearl Jam erg graag op PP zien), maar als je het bericht zorgvuldig leest staat er dat het huidige bod is afgeslagen en dat er gewoon nog mogelijkheid is voor nieuwe onderhandelingen. Wellicht willen ze gewoon wat meer centen zien, óf willen ze niets bevestigen tot na de verkiezingen? (denkend aan het eerdere bericht dat er een grote Amerikaanse band na de verkiezingen met nieuws komt, en het feit dat Pearl Jam toch altijd wel een vrij uitgesproken politieke mening heeft gehad....)

verder vind ik ook ik SOAD, Linkin Park en Green Day op vandaag geen headliner materiaal, wat hebben deze bands nu daadwerkelijk qua kwaliteits-platen afgeleverd de laatste jaren? Maar goed, misschien zit hier ook een lichte eigen voorkeur bij (voorkeur om ze niet te zien heet dat).

Arcade Fire en Florence and the Machine hoeven wat mij niet zo zeer, heb ze beide al eens gezien en waren toffe shows, maar om nou een hele dag naar deze acts, de climax van de dag toe te werken, nee.

Guns zou zeer welkom zijn, maar lijkt er op dat ze het niet gaan worden helaas. Ik weet dat ik mezelf hier enigszins tegenpraat gezien de redenering bij SOAD, LP en GD maar ik denk dat het weer bij elkaar komen van een groep als Guns, toch in de 90er jaren dé band (samen met Metallica), een dusdanige happening is dat ze relevant zouden zijn voor PP.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.202
6.678
Over die pop/classic act gesproken, waarom staat Elton John daar niet tussen jouw lijstje, heeft al data staan voor 3 & 4 juni maar kan perfect het kanaal oversteken om de 5e op PP te staan, toch? En kan perfect als sub? dienen ofso.. Zag die naam verschillende keren verschijnen op efestivals op het Glastonbury forum dus dacht, smijt 'm hier ook maar even.. Overgens Bon Jovi + Elton John als een co-headliner constructie?
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
bcmrmaybe wrote:
Hij zal geen bands afschrijven in de pers als het niet zo zou zijn. Daar ben ik van overtuigd.


Als ze Pearl Jam écht laten varen dan ga ik wel kijken wat Rock Werchter voor me kan betekenen. Vind Pinkpop zo slap geworden jammer genoeg.
Dan moet PJ nog wel op Rock Werchter staan natuurlijk...
Mannen hebben bang voor aanslagen (en was vorig jaar eigenlijk niet onterecht)
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Over die pop/classic act gesproken, waarom staat Elton John daar niet tussen jouw lijstje, heeft al data staan voor 3 & 4 juni maar kan perfect het kanaal oversteken om de 5e op PP te staan, toch? En kan perfect als sub? dienen ofso.. Zag die naam verschillende keren verschijnen op efestivals op het Glastonbury forum dus dacht, smijt ‘m hier ook maar even.. Overgens Bon Jovi + Elton John als een co-headliner constructie?
Bon Jovi okay, Elton John.. nee...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Banana-nas wrote:
bcmrmaybe wrote:
Hij zal geen bands afschrijven in de pers als het niet zo zou zijn. Daar ben ik van overtuigd.


Als ze Pearl Jam écht laten varen dan ga ik wel kijken wat Rock Werchter voor me kan betekenen. Vind Pinkpop zo slap geworden jammer genoeg.


Dan moet PJ nog wel op Rock Werchter staan natuurlijk…
Mannen hebben bang voor aanslagen (en was vorig jaar eigenlijk niet onterecht)

Er gaan enkele geruchten dat ze 'zeker' België en Frankrijk niet bezoeken.
Ik ben / was er van overtuigd dat ze komen touren in de zomer in Europa, dus het zal zelfde constructie worden als laatste bezoek in Nederland en dan denk ik aan ZiggoDome en wat locaties in Duitsland, denk dat ook de Belgische bezoekers daar heen moeten.
Als ze niet... de hele keutel weer terugtrekken...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.764
Yannick wrote:
Over die pop/classic act gesproken, waarom staat Elton John daar niet tussen jouw lijstje, heeft al data staan voor 3 & 4 juni maar kan perfect het kanaal oversteken om de 5e op PP te staan, toch? En kan perfect als sub? dienen ofso.. Zag die naam verschillende keren verschijnen op efestivals op het Glastonbury forum dus dacht, smijt ‘m hier ook maar even.. Overgens Bon Jovi + Elton John als een co-headliner constructie?


Bon Jovi okay, Elton John.. nee…

Ik zou zeggen: andersom. Elton > Jovi

Luister maar eens naar Goodbye Yellow Brick Road... geniaal album.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Over die pop/classic act gesproken, waarom staat Elton John daar niet tussen jouw lijstje, heeft al data staan voor 3 & 4 juni maar kan perfect het kanaal oversteken om de 5e op PP te staan, toch? En kan perfect als sub? dienen ofso.. Zag die naam verschillende keren verschijnen op efestivals op het Glastonbury forum dus dacht, smijt ‘m hier ook maar even.. Overgens Bon Jovi + Elton John als een co-headliner constructie?

Klopt, eerder had ik Elton John wel er in staan. Maar heb het vermoeden dat het stadion shows gaan worden vandaar er uit gehaald, daarbij ook logischer omdat ik hem persoonlijk niet geheel passend vind voor Pinkpop en meer voor de 'echte' classic en retro festivals. Dan ook nog al 22 november in ZiggoDome...
Maar, 5 juni nog open. Dat gaat idd best passen theoretisch...
Misschien toch maar terug in de lijst... ;) (zal een edit doen)
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Marco Poloo wrote:
Yannick wrote:
Over die pop/classic act gesproken, waarom staat Elton John daar niet tussen jouw lijstje, heeft al data staan voor 3 & 4 juni maar kan perfect het kanaal oversteken om de 5e op PP te staan, toch? En kan perfect als sub? dienen ofso.. Zag die naam verschillende keren verschijnen op efestivals op het Glastonbury forum dus dacht, smijt ‘m hier ook maar even.. Overgens Bon Jovi + Elton John als een co-headliner constructie?


Bon Jovi okay, Elton John.. nee…


Ik zou zeggen: andersom. Elton > Jovi

Luister maar eens naar Goodbye Yellow Brick Road… geniaal album.

Ik juich het niet toe, maar ik zou nog steeds naar PP gaan, alleen een naampje nu, zou ik wel leuk vinden.. het moet gaan kriebelen :D
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
DennisvdBr reageerde in het onderwerp Pearl Jam in het forum Muziek Forum 15 uur, 2 minuten geleden

Ja, ben er zeker van.
Dan zal het in NL enkel ZiggoDome worden?

(maar… ik vermoed een dikke MAAR…)

Hoi Dennis, Ik hoor je niet meer over deze "Dikke Maar".
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
DennisvdBr reageerde in het onderwerp Pearl Jam in het forum Muziek Forum 15 uur, 2 minuten geleden

Ja, ben er zeker van.
Dan zal het in NL enkel ZiggoDome worden?

(maar… ik vermoed een dikke MAAR…)

Hoi Dennis, Ik hoor je niet meer over deze “Dikke Maar”.

Klopt, de MAAR is : helemaal geen EU17 of alsnog op PP17

doe er mee wat je wilt...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Nee, in een recent interview heeft volgens mij Vedder al aangegeven dat de focus ligt op de tour van dit jaar en dat ze geen plannen hebben voor een nieuw album.. Met de berichten die we al weten dat ze volgend jaar ook op tour gaan hoef je voorlopig dus geen nieuw album te verwachten.
 

Banana-nas

Playlistbediener
22 jan 2016
17
0
Jammer, jammer.

Maarja even verder kijken dan Pearl Jam en Headliners.

Dagvulling? Iemand al ideetjes?
Heb jammer genoeg echt helemaal niets van Snow Patrol gehoord dit jaar. Had wel een album of iets dergelijks verwacht to be honest.
Bon Iver? Kanshebbertje voor PinkPop? Staan volgensmij dit najaar in Tivoli.
Ging Avenged Sevenfold eigenlijk nog iets doen in 2017?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Jammer, jammer.

Maarja even verder kijken dan Pearl Jam en Headliners.

Dagvulling? Iemand al ideetjes?
Heb jammer genoeg echt helemaal niets van Snow Patrol gehoord dit jaar. Had wel een album of iets dergelijks verwacht to be honest.
Bon Iver? Kanshebbertje voor PinkPop? Staan volgensmij dit najaar in Tivoli.
Ging Avenged Sevenfold eigenlijk nog iets doen in 2017?
Yung Internet in stage 4 ?
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Banana-nas wrote:
Jammer, jammer.

Maarja even verder kijken dan Pearl Jam en Headliners.

Dagvulling? Iemand al ideetjes?
Heb jammer genoeg echt helemaal niets van Snow Patrol gehoord dit jaar. Had wel een album of iets dergelijks verwacht to be honest.
Bon Iver? Kanshebbertje voor PinkPop? Staan volgensmij dit najaar in Tivoli.
Ging Avenged Sevenfold eigenlijk nog iets doen in 2017?


Yung Internet in stage 4 ?


stavast ?? ook stage 4 misschien zelfs brand bier stage (nieuwe band Marco Roelofs)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Nee, in een recent interview heeft volgens mij Vedder al aangegeven dat de focus ligt op de tour van dit jaar en dat ze geen plannen hebben voor een nieuw album.. Met de berichten die we al weten dat ze volgend jaar ook op tour gaan hoef je voorlopig dus geen nieuw album te verwachten.
Volgend jaar toch... Volgens McCready, welk interview met Vedder btw?

http://www.gibson.com/News-Lifestyle/Features/en-us/Interview-Pearl-Jam-Guitarist-Mike-McCready.aspx
What can you tell us about the status of any new music with Pearl Jam?
Right now, we just literally got off the road, so there’s hasn’t been a lot of talk about doing a new album. I mean, there has been some talk about it, and we’ll probably end up doing something next year, I think.

en Soundgardens Kim Thayil verklapte eigenlijk een tour van Pearl Jam.
We’re planning that out as well. Right now there are some other projects that are taking up band members time. Matt’s got some Pearl Jam touring and projects. Chris and Matt together are working on this Temple of the Dog thing.

dus er zijn wel wat haken en ogen hier en daar... het antwoord, dat ligt momenteel bij Mojo en Pearl Jam...

en door...
 

Banana-nas

Playlistbediener
22 jan 2016
17
0
Aan de hand van bovenstaand bericht zou ik dan toch nog niet de streep door Pearl Jam voor Pinkpop zetten. Don't stop, believing.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken