Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.764
Dan misschien toch maar Arcade Fire tot headliner promoten? The National? Toch een keer Florence + the Machine? Touren de Black Keys volgend jaar? Kunnen ze Alex Turner zo ver krijgen een showtje te doen in Landgraaf?

Het is niet DTRH of BKS. Het zijn echte goede bands maar dat is niet iets voor Pinkpop. Dat AF in 2014 3fm headliner was was al heel wat.

Oké, maar ook jij moet toch wel ergens inzien dat deze namen wat meer verfrissende headliners zouden zijn dan alweer zo'n Green Day of Kings of Leon. Arcade Fire, Florence, Black Keys, The National en Arctic Monkeys zijn toh wel grote acts hoor, die tegenwoordig allemaal overtuigende headliners zijn geworden.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
Haha, Jan heeft zich bij deze tot de ultieme "belachelaar" gekroond..

Ondanks dat ik de uitspraken van Jan al met een korreltje zout nam, had ik PJ toch alvast met pen opgeschreven.

De grote namen zullen Pinkpop links laten liggen komend jaar. Op zich prima, maar zet dan wel door de hele dag goeie namen neer.

Ik verwacht KOL (Helaas) wel als afsluiter voor een dag. Greenday (Helaas) ook, van mij maar daar best Editors, Mumford & Soms, Placebo of (persoonlijk nog liever) The Prodigy (als ze met een killer EP op de proppen komen) bij, om het voor mij nog enigszins te rechtvaardigen, bij gebrek aan grotere namen die nog naar Landgraaf willen komen..

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.686
7.411
bcmrmaybe wrote:
Dan misschien toch maar Arcade Fire tot headliner promoten? The National? Toch een keer Florence + the Machine? Touren de Black Keys volgend jaar? Kunnen ze Alex Turner zo ver krijgen een showtje te doen in Landgraaf?


Het is niet DTRH of BKS. Het zijn echte goede bands maar dat is niet iets voor Pinkpop. Dat AF in 2014 3fm headliner was was al heel wat.


Oké, maar ook jij moet toch wel ergens inzien dat deze namen wat meer verfrissende headliners zouden zijn dan alweer zo’n Green Day of Kings of Leon. Arcade Fire, Florence, Black Keys, The National en Arctic Monkeys zijn toh wel grote acts hoor, die tegenwoordig allemaal overtuigende headliners zijn geworden.

Maar ze passen totaal niet bij het idee van Pinkpop. Bij Pinkpop werken ze van boven naar beneden. De headliner moet de dag uitverkopen. Dat kunnen AF, F+TM, Black Keys en The National in Nederland niet en dus is het voor Pinkpop niet interessant om deze bands te boeken als headliner.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.325
Florence and the Machine heeft wat mij betreft absoluut aanspraak om te headliner. Arcade Fire is, ben ik bang, in NL niet groot genoeg hiervoor. Al zou ik het absoluut toejuichen. In 2014 gaven zij een van de beste shows die ik op Pinkpop heb gezien in tien jaar tijd.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.325
Eigenlijk zeg ik dus dat AF ook aanspraak maakt op een plek als headliner haha. Maar denk dat het voor het grote publiek in NL wel (al) is weggelegd voor fatm.
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Vind het echt schandalig.

Dhr Smeets zei voor camera ( dus op beeld en niet van de geschreven pers )

Pearl Jam wil pertinent.!
Die staan al ingepland.

Nou die willen helemaal niet, en stonden ook niet ingepland.

Vraag me ook af of Pearl jam pinkpop nog wel een keer gaat doen. Zeer vreemd. Ze hebben er in ieder geval nix mee, anders maak je echt wel een keer ruimte in je tour agenda voor pinkpop.

Maar die jan, zijn slot interview op pinkpop beluister ik niet weer.
Dubbele tong, rode wijn, en 1 en al onzin.!
Als Mojo zijnde ben je ook niet blij met dit soort gang van zaken.
Zeer onprofessioneel.!
Blijf ingevolg lekker op de achtergrond jan, en ga ooit de voordeur uit. Wat dat verdien je wel.
Maar zo wordt het de achterdeur.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Ben ik ook eens een dag niet op het forum en krijg je dit wanneer ik weer inlog.... Wat had ik ingezet op PJ en Radiohead. Jan Smeets kan beter niets meer zeggen over PP. Hij wekt alleen maar verwachtingen bij mensen en uiteindelijk komen de namen die hij noemt toch niet. Wat PJ betreft vind ik echt dat hij zich belachelijk heeft gemaakt. Dat ze nu weer niet komen zal uiteindelijk toch ook met geld te maken hebben. En weer dat gezeur over concurrentie van andere festivals in Europa en de VS en ook nu zitten ze weer niet in een handig weekend. enz enz... Dat weet je van tevoren en ik vind dat je dat niet als excuus moet gebruiken. Andere festivals hebben dat ook. Ik ben echt benieuwd met wat ze nu op de proppen komen en zou bijna zeggen dat Green Day nu een hele grote kans maakt maar zelfs dan vraag ik me echt af wat de andere 2 headliners zullen zijn. GnR geloof ik eerlijk gezegd niet in en 1 optie lijkt me ondertussen wel zeker, dat is de popheadliner waar ik persoonlijk niet echt op zit te wachten. Ik bedoel dan een Katy Perry Bruno Mars of Robbie Williams. Anderen zullen er blij mee zijn maar voor mij hoeft het niet....
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.325
Komt Paul Simon ;)? Dennis ik denk trouwens dat je voorspelling van twee pagina's geleden (de eerste naam op pagina 43) te optimistisch was.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Een nachtje verder en nog steeds verrast over geen Pearl Jam. Foo Fighters zag ik eigenlijk wel aankomen.
Maar wie dan wel? Van mij mag het wel The Prodigy, GnR en Green Day worden.
Is System Of A Down wel groot genoeg als headliner voor Pinkpop? Florence and the Machine kon vorig jaar in het buitenland headlinen, maar was voor Pinkpop niet groot genoeg. Als SOAD bevestigd wordt, zie ik ze eerder als afsluiter op kleine podium.
Of gaat er nog een verrassende nieuwe speler uit een oude stoffige hoed komen? In oktober werd nog nooit over de Stones of Paul McCartney gesproken. Dus welke oude act zit nog onder het stof...

En ik hoop dat Pinkpop niet voor een headliner als Katy Perry, Taylor Swift, Bruno Mars of iets dergelijks gaat. Een hoge plaats op het affiche prima, maar geen afsluiter.

De keuze van Lionel Richie heeft vorig jaar zo goed uitgepakt, dat ik op main weer een (meezing)act zie staan voor een feestje als opwarmer voor het slot. Bon Jovi (na 21 jaar weer op die plek)? Of moeten we hier zoeken in de categorie Symphonica in Rosso, zoals Doe Maar en Lionel Richie. Dan heb ik de naam Marco Borsato nog niet gelezen dit jaar (niet mijn ding, maar hardop denkend).
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.325
Zou Mojo overigens niet knettergek worden van Jan Smeets? Of zullen ze denken, als er maar over Pinkpop gesproken wordt. In dat geval is Jan wel ideaal. Wat Pearl Jam betreft, ofwel ze geven vrijwel jaarlijks aan te willen komen en pissen dan af, of Jan Smeets lult maar wat. Het tweede lijkt mij logischer. We zijn er in ieder geval 'toch weer ingetuimd'. Bij deze neem ik mijzelf dan ook plechtig voor, dat ik geen enkel woord van deze man meer serieus neem, totdat andere kanalen zijn gebrabbel bevestigen.
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Ik denk dat hij een paar maanden geleden teveel heeft gezegd. Daarmee bedoel ik dat hij al een headliner bekend heeft gemaakt en Mojo daar niet zo blij mee was.
En omdat hij nog een slag om de arm heeft, denk ik dat PJ er alsnog gaat komen. Waarom geloven we nu ineens dan wel wat hij gisteren zei.
Dan zal hij zeggen dat PJ alsnog heeft getekend en iedereen is weer blij. Verder denk ik dat Guns er ook zal staan. De derde headliner doet er dan voor de meeste mensen niet toe.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
idd Rolo...
Een SIR naam als Borsato of Bon Jovi dacht ik ook aan.

Een verrassing uit een stoffige hoed, ik zou het niet ondenkbaar vinden dat uit de stoffige hoed van Leon Ramakers .
Tja wat kan dan.... U2, Robbie Williams, Bryan Adams, Nick Cave, Van Morrison, Rod Stewart of P!nk

Ach, misschien neemt Mojo nog een laatste kans of Iron Maiden nog een weekendje achter de tour plakt :mrgreen: (tja tja, hoop...)

Of moeten we meer denken aan Arcade Fire, Lenny Kravitz, KoRn, Volbeat, Fleetwood Mac?

Wat hebben we nu als afvallers:
- U2 pas later in het jaar
- Metallica geen tour
- Pearl Jam geen Pinkpop
- Radiohead niet op Pinkpop
- Foo Fighters geen tour
- Guns N' Roses stadions
- Green Day nog geen reactie op aanbod
- SOAD nog geen reactie op aanbod

Er moet bij RaR/RiP nog 1 headliner bij, bij Hu/So nog 2 headliners, DEAG-festivals moeten nog komen, Download festival deelt Pinkpop normaal 1 headliner of sub mee.
Nog veel wat kan gebeuren, als het de namen Green Day en SOAD die nu al overal rondzweven het niet gaan worden...

Mogelijke Pinkpop Headliners 2017

DEAG heeft 6 grote rock concerten in de planning in de eerste helft van 2017:
U2, Coldplay, Bon Jovi, Guns N’Roses, Robbie Williams en The Rolling Stones.
Er zijn geruchten dat Guns N’Roses in 2017 optie hebben tot ArenA of Pinkpop. (zaalshows en arenea's)

Zo goed als zeker imo :
Pearl Jam – Staan al ingepland

imo waarschijnlijk:
Radiohead – Jan Smeets ging ze bekijken op St Gallen in Zwitserland. Anders staan ze op North Sea Jazz, zei Jan. Tour in Europa in juni/juli lijkt aannemelijk. Festivals in 2017 gaat het wel worden.
Green Day – nieuw album en tour 2017 juni en juli, afhankelijk van doorreizen via Amerika of direct naar Europa begin juni voor Pinkpop
System Of A Down – festivals headline spots, ook op RaR/RiP in zelfde weekend.

imo minder waarschijnlijk:
Elton John - 5 juni nog vrij in zijn tourschema
Kings Of Leon – met nieuw album op tour in 2017, nee laat maar weg van Pinkpop
Neil Young + Promise Of The Real – Headline tour in 2017, data in Australië al ingepland
Guns N’Roses- reunie tour komt naar Europa in 2017, denk dat ze wel voor een grote weide willen spelen. Vraag is weide in de ArenA of elders. Ziet er naar uit dat het algemeen stadions zal worden.
Linkin Park – geruchten gaan over de tour in 2017 met het nieuwe album.
Foo Fighters – Komen ze in 2017 al de afzegging van 2015 inhalen, volgens Smeets van Pinkpop en volgens Eavis van Glastonbury wel? Dave is met nieuwe nummers bezig. Of houden ze de stilte toch nog een jaartje langer vol. Afwachten maar…
Coldplay – hebben aangegeven festivals te bezoeken in 2017, maar werden er uiteindelijk géén!!! Tour start 1 dag na Pinkpop.
Rolling Stones – nieuw album en een tour gaan er komen, waarschijnlijk juni 2017 in de buurt. Eerste geruchten uit Oostenrijk doen mogelijk optreden Rock in Vienna vermoeden. Is dit de grote vis waar DEAG het vorig jaar over had?
Aerosmith – farewell tour in 2017, vermoeden dat ze op Download, Graspop of Hellfest staan?
Arcade Fire – met nieuw album op tour in 2017, ik denk dat ze elders headlinen, misschien zelfs overzee’s. Ik denk aan BKS.
Bon Jovi – tourt waarschijnlijk onder DEAG in 2017 in juni… Misschien anders guilty pleasure sub-headliner a la Lionel Richie op PP16.
Fleetwood Mac – met nieuwe album nog een laatste tour, terug naar Pinkpop waar ze ooit in beginjaren stonden?
The Who - waren een optie in 2016, maar de headliner spots waren al bezet.
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Een nachtje verder en nog steeds verrast over geen Pearl Jam. Foo Fighters zag ik eigenlijk wel aankomen.
Maar wie dan wel? Van mij mag het wel The Prodigy, GnR en Green Day worden.
Is System Of A Down wel groot genoeg als headliner voor Pinkpop? Florence and the Machine kon vorig jaar in het buitenland headlinen, maar was voor Pinkpop niet groot genoeg. Als SOAD bevestigd wordt, zie ik ze eerder als afsluiter op kleine podium.
Of gaat er nog een verrassende nieuwe speler uit een oude stoffige hoed komen? In oktober werd nog nooit over de Stones of Paul McCartney gesproken. Dus welke oude act zit nog onder het stof…

En ik hoop dat Pinkpop niet voor een headliner als Katy Perry, Taylor Swift, Bruno Mars of iets dergelijks gaat. Een hoge plaats op het affiche prima, maar geen afsluiter.

De keuze van Lionel Richie heeft vorig jaar zo goed uitgepakt, dat ik op main weer een (meezing)act zie staan voor een feestje als opwarmer voor het slot. Bon Jovi (na 21 jaar weer op die plek)? Of moeten we hier zoeken in de categorie Symphonica in Rosso, zoals Doe Maar en Lionel Richie. Dan heb ik de naam Marco Borsato nog niet gelezen dit jaar (niet mijn ding, maar hardop denkend).

Ik vind zelf Linkin Park en SOAD niet groot genoeg om Pinkpop te headlinen, dat meen ik serieus, leuk voor de weg ernaar toe, afsluiter 3fm of zelf nog de een-na laatste act op Main. Maar voor een headline act vind ik ze neit groot genoeg, vooral gezien de namen die je de afgelopen erneer hebt gezet.
Bruno Mars zou ik zelf nog niet zo'n grote ramp vinden, of iemand als Ed Sheeran (helaas tourt die niet helaas)
Ik had Marco Borsato, klinkt raar, vorig jaar enigzins verwacht aangezien hij toen een paar festivals heeft aangedaan. Echter verwacht ik van zijn kant geen drukke zomer, Marco is al jaren fysiek niet in orde.

Dat vorig jaar Florence niet een act was op Pinkpop heeft mij inderdaad verbaasd! en bon Jovi is van mijn part welkom! al die klassiekers meeschreeuwen, HEERLIJK!
 

Mike91

Campingartiest
4 okt 2016
80
5
Na 2 jaar meelezen heb ik mij ook maar eens aangemeld. Ik heb in 2010 gewerkt als koffiewekker op de pinkpop camping en het festival voor het eerst beleefd en sindsdien in mijn hart gesloten.

Kan het trouwens niet zo zijn dat Jan op zijn kop heeft gekregen van MOJO en dat ze hebben gezegt van als er weer een interview komt brei je het maar weer recht. Want als PJ vast ligt na PP2016 dan neem ik aan dat ze ook echt vast liggen, maar begrijp ik wel zowel vanuit MOJO als vanuit PJ dat ze niet blij zijn dat het al naar buiten komt.

Hij zegt wel vaker dingen, waarom zouden we hem nu wel geloven?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.325
Ik denk, dat als hij op zijn kop had gehad en dit moest rechtzetten, dit al eerder was gebeurd. Ik vermoed bovendien dat Mojo weinig tegen Jan kan doen. Waarschijnlijk is contractueel besloten dat hij als boegbeeld aan Pinkpop blijft verbonden totdat hij er zelf mee stopt. Bovendien zou een duidelijke breuk met Smeets door toch een deel van de buitenwacht niet in dank worden afgenomen. Iets met gezicht van Pinkpop en de goede man heeft natuurlijk enorm veel betekend voor het festival.

Blijft natuurlijk vervelend voor Mojo dat ze met een ongeleid projectiel te maken hebben.
 

Banana-nas

Playlistbediener
22 jan 2016
17
0
Ik vraag me eigenlijk toch wel af of dit niet gewoon een stunt is van Jan om alle geruchten te niets te doen. Kijk, dat de foo fighters niet zouden komen dat wisten we wel. Maar als PJ al vast stond? Het zou mij niet verbazen als er straks na de Amerikaanse Verkiezingen ineens Pearl Jam alsnog op het affiche van Pinkpop komt. Aka, de grote amerikaanse band die zich gaat aankondigingen. Zolang het niet KoL is lmao.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
hij wil ons gewoon gek maken om vervolgens met een naam te komen die niemand "verwachte" . kortom tijd om onze hersens te laten werken
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Na 2 jaar meelezen heb ik mij ook maar eens aangemeld. Ik heb in 2010 gewerkt als koffiewekker op de pinkpop camping en het festival voor het eerst beleefd en sindsdien in mijn hart gesloten.

Kan het trouwens niet zo zijn dat Jan op zijn kop heeft gekregen van MOJO en dat ze hebben gezegt van als er weer een interview komt brei je het maar weer recht. Want als PJ vast ligt na PP2016 dan neem ik aan dat ze ook echt vast liggen, maar begrijp ik wel zowel vanuit MOJO als vanuit PJ dat ze niet blij zijn dat het al naar buiten komt.

Tja... Ik denk, als ik een gok zou moeten nemen, dat Pearl Jam nog het zelfde excuus kan hebben als afgelopen jaar, "terrorisme outdoor angst"...
Anders kan ik het niet verklaren, die hadden gewoon 2 jaar achtereen vast 'moeten' liggen.

Ik denk dat het ook best kan dat Metallica uit de hoge hoed gaat komen, zijn nog wat grote headliners die 'nee' verkopen, daar moet een mouw aan te passen zijn...
Green Day staat zo'n beetje overal tot nu toe, kan me goed voorstellen dat ze "het aanbod" van Pinkpop alsnog aannemen na de ZiggoDome gig en in juni tijdig in Europa zijn.
Tja, laatste naam kan zomaar Kings of Leon zijn (helaas) als die barbiepoppen maar niet zo'n stijf, saai en 'te gepolijst' optreden geven....
Daarnaast ben ik nu wel aan het denken aan Aerosmith, die naam komt wel vaak voorbij voor oa Download bijvoorbeeld en lijkt me niet ondenkbaar voor Hu/So of RaR/RiP.

Maar goed, stond ongeveer ook in bovenstaande lijstje...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken