Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Pearl Jam, Foo Fighters en Radiohead. In principe natuurlijk geen slechte headliners als dat ook echt gaat gebeuren. Ik voor een geloof er nog geen bal van. Pearl Jam zou nu al voor de zoveelste keer komen.

Ik zou sowieso tegen Pearl Jam zeggen: Zoek het uit, dit jaar durfde je niet door terreurdreiging maar volgend jaar wil je wel? Nee jullie hoeven niet meer te komen, doei! En wie zegt dat ze het niet weer af gaan zeggen, de kans dat er in het komende jaar weer ergens wat gebeurt is behoorlijk groot.

Foo Fighters zijn nog gestopt en wie zegt dat ze volgend jaar al wel weer gaan touren? Ik moet het allemaal nog zien gebeuren.

Gelukkig is die ook al met PP'19 bezig, de 50e editie want dan wil hij Neil Young en Adele als headliners. Yeah right!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.017
6.059
Al een Pinkpop 2017 topic
simple-smile.png


Dat is vast een goed begin. Met Pinksteren in 2017 en Pearl Jam, Foo Fighters en Radiohead als headliners… Niet verkeerd.


tja...
Pearl Jam ligt al vast. "Ja, absoluut. Pearl Jam wil pertinent, die staan al ingepland", vertelt Jan Smeets op de laatste avond van Pinkpop 2016.
Eigenlijk had Pearl Jam dit jaar al op Pinkpop moeten staan. "Het was rond, maar door wat er in Parijs gebeurde heeft de familie Pearl Jam besloten om in Amerika te blijven", vertelt Smeets.
kan niet meer mis volgend jaar, zal eens tijd worden dat Pearl Jam terug op Pinkpop is.
Foo's moeten we dus nog afwachten en Radiohead liijkt mij echt niet nog een twijfelgeval voor volgend jaar.
Heb zelfs het vermoeden dat Pearl Jam al vroeg bekend gaat zijn dit jaar, vorig jaar RHCP eind oktober aangekondigd. Ik neem aan dat men op springen staat dit als officieel naar buiten te brengen, naar het idee dat ze zichtzelf dan echt belachelijk maken als ze dan nog af gaan haken ;)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Pearl Jam hoeft van mij niet......echt niet. Zo speciaal is het niet. Dan liever Snowpatrol of Bruce.

Echt nooit wat aangevonden en na het cancellen van dit jaar hebben ze het voor mij verbruit.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.017
6.059
Zat eens even te denken over die headliners van Pinkpop 2017.
Dus de 3 die min of meer door Jan Smeets genoemd zijn:
Radiohead lijkt me voor 2017 wel een mogelijke headliner, album wordt al aardig gehyped en als ze in de setlist de gouwe ouwe laten staan zeker niet een onverdienstelijke headliner in 2017.
Pearl Jam mag toch niet meer ontbreken in 2017, dat zal toch wel beklonken zijn inmiddels, althans ga ik van uit..
Foo Fighters afwachten wat 2017 gaat brengen

dan noem ik nog:
Volbeat dit jaar op de Rock/Metal festivals als headliner, volgend jaar wat mainstream festivals? Pinkpop (te) lang niet bezocht., anders schrijf ik ze op als sub...
Fleetwood is zeker een droomnaam, valt wel onder de Pinkpop Classics (stonden op 2e Pinkpop in 1971), maar voor mij meer hoop dan verwachting op dit moment.
Guns N’ Roses reünie vervolg in 2017 in Europa, Axl heeft al een klein snuifje van het gras genomen in Europa met A(xl)C/DC. In 2016 zijn nog Amerikaanse data gepland van Gn’R. Vraag is hoe is Mojo/Pinkpop het optreden op Coachella bevallen en is al toenadering gezocht naar de mannen? Anders is Guns N’ Roses wel een zeer grote kanshebber te noemen.
Coldplay kleine kans op festivaltour of niet?
Metallica met een nieuw album op komst, zijn deze mannen perfect voor de festivals volgend jaar
Iron Maiden afgelopen woensdag in GelreDome was geweldig. Maar op een festival kan deze band zo goed uit de voeten. Als volgend jaar de 2de europese leg langs komt in juni, geef ik Pinkpop een grote kans.

Uitgaande van de tshirts op Pinkpop dit jaar, veel Guns N' Roses en Iron Maiden gezien. Mooi hoe de 'zwarte'bandshirts van het harde gitaarwerk gepromoot werd.
Laat ik eerlijk stellen dat GnR wel exclusief gaat zijn, kans is dus klein maar ik zie Pinkpop als een uitstekende locatie voor de reünie in Nederland. Metallica zie ik zo maar elders in Nederland verschijnen hoor. Maiden zal wel Nederland overslaan in de 2de leg.
Ik weet niet, maar onderbuik gevoel dat de eerste 3 namen al in kannen en kruiken zijn. Alhoewel ik twijfel over Foo Fighters...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
553
Pearl Jam hoeft van mij niet……echt niet. Zo speciaal is het niet. Dan liever Snowpatrol of Bruce.

Echt nooit wat aangevonden en na het cancellen van dit jaar hebben ze het voor mij verbruit.

Je noemt Pearl Jam niet speciaal maar wil dan wel Bruce of Snow Patrol zien?

Hehe, het pinkpoptopic stelt nu al niet teleur
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
bcmrmaybe wrote:
Pearl Jam hoeft van mij niet……echt niet. Zo speciaal is het niet. Dan liever Snowpatrol of Bruce.

Echt nooit wat aangevonden en na het cancellen van dit jaar hebben ze het voor mij verbruit.
Je noemt Pearl Jam niet speciaal maar wil dan wel Bruce of Snow Patrol zien?

Hehe, het pinkpoptopic stelt nu al niet teleur

Genieten,
Pearl Jam, een band die misschien wel de beste zanger in zijn klasse heeft.
Een discografie van tientallen hits/klassiekers waaronder harde rocknummers en prachtige rustige liedjes.
Meerdere albums die van begin tot het einde sterk zijn.
Een frontman die tenminste nog wat nuttigs te vertellen heeft, mooie verhalen en daarnaast ook nog eens een topgozer van jewelste.
En dan nog eens niet te vergeten dat ze als een van de weinige headliners elke avond zowat hun hele setlist omgooien.
Pearl Jam is goud.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Pearl Jam is goud.

Dat vind jij. Ik heb er niks mee. Ik zie liever Snow Patrol of Bruce.

Ik kan me best voorstellen dat Pinkpop ze wil plaatsen maar er achteraan blijven hengelen als een puber die achter zijn eerste liefde aanzit maakt het best wel belachelijk.

Maar goed plaats ze...dan zijn we 20 jaar van het gezeik af.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Snow Patrol heeft anders ook redelijk wat hits en is live absoluut erg goed. En de zanger is zeker goed. Voor mij persoonlijk beter dan Pearl Jam, maar dat moet ieder voor zichzelf weten natuurlijk.

Bruce Springsteen is gewoonweg groter dan Pearl Jam hoe je het ook went of keert. Maar heeft natuurlijk al 2 x pinkpop gedaan en staat vandaag in Den Haag dus die zie ik niet naar PP komen volgend jaar. Offtopic: Damn wat heb ik zin in vanavond :)
 

jswa

Playlistbediener
17 okt 2015
33
0
Ik zou sowieso tegen Pearl Jam zeggen: Zoek het uit, dit jaar durfde je niet door terreurdreiging maar volgend jaar wil je wel? Nee jullie hoeven niet meer te komen, doei! En wie zegt dat ze het niet weer af gaan zeggen, de kans dat er in het komende jaar weer ergens wat gebeurt is behoorlijk groot.

Foo Fighters zijn nog gestopt en wie zegt dat ze volgend jaar al wel weer gaan touren? Ik moet het allemaal nog zien gebeuren.

Gelukkig is die ook al met PP’19 bezig, de 50e editie want dan wil hij Neil Young en Adele als headliners. Yeah right!

Ze zullen dat nooit tegen Pearl Jam zeggen. Pearl Jam had in ieder geval de mogelijkheid om het nog af te zeggen, in mijn ogen een beetje overdreven, maar snap de emoties vlak na de aanslagen wel. Verder denk ik niet dat Foo Fighters komen, ze zullen het volgende Pinkpop bezoekje liever doen tijdens hun volgende tour.

Daarom denk ik dat Pearl Jam, Coldplay en Radiohead de headliners van 2017 gaan worden. Coldplay heeft al aangegeven in 2017 de festivals te gaan doen en het kan lang duren voordat ze daarna weer gaan touren.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Foo Fighters gaan niet komen volgend jaar, Smeets zegt dat ze van plan zijn pas in 2018 de tour in te halen. Ik gok voor nu op;
Radiohead - iets kleiners in constructie Arcade Fire/The National (eindelijk)/Franz Ferdinand/ Mumford & Sons (iets in die richting gecombineerd) - Pearl Jam

Radiohead vind ik niks, maar wil ze toch een keer gezien hebben. Als ze eindelijk The National kunnen krijgen ben ik al tevreden, maar dit soort namen vind ik zoiezo oke. En Pearl Jam is oke, al vind ik Eddie Vedder veel gaver als ie solo is. Dan komt zijn mooie stem echt tot z'n recht.

Overigens zou ik Fleetwood Mac echt toejuichen, ik heb ze gezien in de ziggo vorig jaar. En dat is echt een heerlijke show!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.017
6.059
Toch wel leuk dat zo iets opgepakt is door de Die-Hard Pearl Jam fans...
https://twitter.com/PearlJamOnLine/status/742275572915699712

Ik ben ook zelf alvast enthousiast aan de gang gegaan in het Pearl Jam Topic :)
 

MaartenB

Nieuw lid
20 feb 2016
3
0
Pearl Jam zou van mij eindelijk wel eens mogen komen. Ik ben het wel met @baas eens. Eddie Vedder solo is magisch. Fleetwood Mac zou ook geweldig zijn. Als die twee namen komen zie ik mijn ouders ook nog wel naar Pinkpop gaan. (Goeie opvoeding :wink: ). Ik ben benieuwd.
Foo Fighters verplaatst hun tour naar 2018, dus die zien we volgend jaar hoogstwaarschijnlijk niet.

Mijn voorspelling: Radiohead - Coldplay - Pearl Jam
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.003
3.689
Radiohead komt niet, ik geloof niet dat MOJO hun wegzet op Pinkpop. Al zou dat imo wel een logische zet zijn. Mijn gok is voorlopig Pearl Jam- Snow Patrol (sterke sub) - Mumford & Sons (met sterke sub). Heel erg pover maar dat is wat ik verwacht komend jaar, ik hoop er natuurlijk niet op, maargoed.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Guns n' Roses zou ik een goede headliner vinden. Liever dan Pearl Jam

Gooi Coldplay/Snowpatrol/Radiohead in de mix en dan vermaak ik me wel
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Ik heb niet echt het gevoel dat Guns N Roses snel naar Eu gaat komen. is dat ergens beloofd?
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
566
167
Zou gnr ook erg leuk vinden. Vraag me alleen af of pinkpop t aandurft met axl rose die t leuk vind om minstens een uur na geplande aanvang t podium op te wandelen. Denk niet dat jan smeets t leuk gaat vinden als axl na 12 uur z'n set nog af wil maken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.017
6.059
Zou gnr ook erg leuk vinden. Vraag me alleen af of pinkpop t aandurft met axl rose die t leuk vind om minstens een uur na geplande aanvang t podium op te wandelen. Denk niet dat jan smeets t leuk gaat vinden als axl na 12 uur z’n set nog af wil maken.
Ik geloof niet dat dat nog het probleem is, dat soort streken is hem inmiddels afgeleerd imo
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken