Zat eens even te denken over die headliners van Pinkpop 2017.
Dus de 3 die min of meer door Jan Smeets genoemd zijn:
Radiohead lijkt me voor 2017 wel een mogelijke headliner, album wordt al aardig gehyped en als ze in de setlist de gouwe ouwe laten staan zeker niet een onverdienstelijke headliner in 2017.
Pearl Jam mag toch niet meer ontbreken in 2017, dat zal toch wel beklonken zijn inmiddels, althans ga ik van uit..
Foo Fighters afwachten wat 2017 gaat brengen
dan noem ik nog:
Volbeat dit jaar op de Rock/Metal festivals als headliner, volgend jaar wat mainstream festivals? Pinkpop (te) lang niet bezocht., anders schrijf ik ze op als sub...
Fleetwood is zeker een droomnaam, valt wel onder de Pinkpop Classics (stonden op 2e Pinkpop in 1971), maar voor mij meer hoop dan verwachting op dit moment.
Guns N’ Roses reünie vervolg in 2017 in Europa, Axl heeft al een klein snuifje van het gras genomen in Europa met A(xl)C/DC. In 2016 zijn nog Amerikaanse data gepland van Gn’R. Vraag is hoe is Mojo/Pinkpop het optreden op Coachella bevallen en is al toenadering gezocht naar de mannen? Anders is Guns N’ Roses wel een zeer grote kanshebber te noemen.
Coldplay kleine kans op festivaltour of niet?
Metallica met een nieuw album op komst, zijn deze mannen perfect voor de festivals volgend jaar
Iron Maiden afgelopen woensdag in GelreDome was geweldig. Maar op een festival kan deze band zo goed uit de voeten. Als volgend jaar de 2de europese leg langs komt in juni, geef ik Pinkpop een grote kans.
Uitgaande van de tshirts op Pinkpop dit jaar, veel Guns N' Roses en Iron Maiden gezien. Mooi hoe de 'zwarte'bandshirts van het harde gitaarwerk gepromoot werd.
Laat ik eerlijk stellen dat GnR wel exclusief gaat zijn, kans is dus klein maar ik zie Pinkpop als een uitstekende locatie voor de reünie in Nederland. Metallica zie ik zo maar elders in Nederland verschijnen hoor. Maiden zal wel Nederland overslaan in de 2de leg.
Ik weet niet, maar onderbuik gevoel dat de eerste 3 namen al in kannen en kruiken zijn. Alhoewel ik twijfel over Foo Fighters...