Ik zie ze niet als kanshebber voor PP maar Bon Jovi komt deze zomer met nieuw album. Hun tour start in februari 2017.
Kunnen we wel bij de
"guilty peasure headliners" zetten voor seizoen 2017...
Pinkpop zie ik wel als een mogelijkheid.
http://www.nu.nl/muziek/4268133/bon-jovi-maakt-nieuw-album-af.html
Bon Jovi heeft zijn nieuwe album This House is not for Sale afgerond. Het is het eerste album dat de band in samenwerking met platenmaatschappij Island/Universal Music Group gaat uitbrengen.
Voorheen stond de band onder contract bij Mercury Records.
Het laatste album van de band, Burning Bridges, verscheen in augustus 2015.
Gitarist Richie Sambora zal niet op de nieuwe plaat te horen zijn. De muzikant vertrok drie jaar geleden uit de formatie, omdat er spanningen tussen hem en frontman Jon Bon Jovi zouden zijn ontstaan.
Bon Jovi werd in 1983 opgericht. De band bereikte wereldfaam met nummers als Livin' on a Prayer en Bed of Roses.
Als ze Radiohead volgend jaar weer mislopen dan weet ik het ook niet meer. Na het nieuwe album gehoord te hebben is het extra jammer dat ze er dit jaar niet staan. Had echt mooi geweest. Zo ja, dan was die dag in een mum van tijd uitverkocht. Ik verwacht ze eigenlijk wel hoor. Samen met Pearl Jam, die tussen 2 regels door wel hebben gezegd dat ze naar Europa komen.
Foo Fighters zie ik niet komen eigenlijk. Grohl had het over een lange break. 1 jaar is geen lange break natuurlijk. Zie hem eigenlijk een ander muziekproject ofzo doen in de tussentijd.
En Fleetwood Mac zou wel een droomnaam zijn. Had die echt graag nog eens live Willen meemaken.
Radiohead lijkt me voor 2017 wel een mogelijke headliner, album wordt al aardig gehyped en als ze in de setlist de gouwe ouwe laten staan zeker niet een onverdienstelijke headliner in 2017.
Pearl Jam mag toch niet meer ontbreken in 2017, dat zal toch wel beklonken zijn inmiddels, althans ga ik van uit...
Fleetwood is zeker een droomnaam, valt wel onder de Pinkpop Classics (
stonden op 2e Pinkpop in 1971), maar voor mij meer hoop dan verwachting op dit moment.
Foo Fighters heb je idd gelijk, afwachten wat 2017 gaat brengen
Guns N' Roses reünie vervolg in 2017 in Europa, Axl heeft al een klein snuifje van het gras genomen in Europa met A(xl)C/DC. In 2016 zijn nog Amerikaanse data gepland van Gn'R. Vraag is hoe is Mojo/Pinkpop het optreden op Coachella bevallen en is al toenadering gezocht naar de mannen? Anders is Guns N' Roses wel een zeer grote kanshebber te noemen.
Schrijven we daarbij een klein kansje van festivaltour van
Coldplay en hierboven genoemde
Bon Jovi, hebben we voor 2017 al
7 mogelijke headliners staan...
Leuk toch, zo 2 weken voor Pinkpop 2016 al gesprekstof bijvoorbeeld tijdens
"Festileaks Pinkpop Meeting" ?
Als ik deze namen zie, laat ik nu een gok wagen dat
Radiohead, Pearl Jam en Guns N' Roses het gaan worden
3 juni – 5 juni 2017 (Pinksteren)...