Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Kunnen we geen leuke voorspelling maken hoeveel pagina´s hier vol geluld gaat worden voordat de eerste naam bekend is?

Dat bedoel ik ook met mijn eerdere opmerking.

Als de wat neutrale, info zoekende lezer na de zomer en Pinkpop 2016 zich eens langzaam wil gaan
oriënteren op Pinkpop 2017 is het worstelen door tig pagina's met nauwelijks nieuws. Gaat helemaal nergens over.
Maar goed; veel plezier en tot na Pinkpop 2016!

 

sander1617899555

Campingartiest
20 feb 2016
53
0
Ik zou zo tekenen voor deze line up, maar als we 1 van 3 voor volgend jaar te zien krijgen mogen we onze handen dicht knijpen.

Afgelopen jaren al vaker dit soort artikelen en uitspraken van Jan gezien. Uit eindelijk 'verrast' hij ons iedere keer met andere line up.

Maar eerst nog maar eens van Pinkpop 2016 gaan genieten
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Alvast maar een leuke Classic Rock act als mogelijke headliner noemen voor Pinkpop 2017.
Aeromith met een afschiedstour laatste kans voor festivals als Pinkpop, of zal dan een stadiontour meer voor de hand liggen?
http://www.nu.nl/entertainment/4242916/aerosmith-overweegt-afscheidstournee-in-2017.html
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Ligt in dezelfde categorie als Kiss: legendarische naam, maar niet groot genoeg meer naar de maatstaven van Pinkpop (aka daar verkoop je geen dag mee uit).

Toch zonde, dat zijn wel de bands die ik graag als afsluiter zie en ook vind dat ze dat verdienen :(
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Vroeg me af...
Kan dit ook betekenen dat Rowwen Heze ook op Pinkpop 2017 staat?

http://www.1limburg.nl/rowwen-heze-voorstelling-over-pinkpop

Rowwen Hèze in voorstelling over Pinkpop

Toneelgroep Maastricht trekt vanaf april 2017 door het land met een voorstelling rondom Pinkpop.

Rowwen Hèze begeleidt het gezelschap elke avond muzikaal op het podium met deels nieuwe muziek. Dat schrijft Dagblad De Limburger/Limburgs Dagblad maandag.

Venlo – Heerlen
Het stuk gaat in première in Theater de Maaspoort in Venlo en trekt daarna door het land. De tournee wordt in juni afgesloten met minimaal tien shows in Theater Heerlen. De voorstelling is een samenwerking van Toneelgroep Maastricht met Buro Pinkpop, Rowwen Hèze, Parkstad Limburg Theaters, Dagblad De Limburger/Limburgs Dagblad en L1.

Eerbetoon
Wiel Beijer, journalist bij de Limburgse kranten, is medebedenker van het project en ondersteunt scriptschrijver Frans Pollux. Beijer noemt de opvoering een eerbetoon aan het festival en zeker ook aan Jan Smeets.

Alzheimer
Rode draad van het verhaal is de romance tussen de fictieve festivalbezoekers Wiel en Lies. Die eerste krijgt de ziekte van Alzheimer en zijn geliefde en zijn therapeuten proberen hem met muziek bij het leven te houden, onder meer door terug te blikken op de Pinkpop-jaren die zij samen beleefden.

Eer
Pinkpop-baas Jan Smeets noemt de voorstelling ‘een hele eer’. Hij is betrokken bij het maakproces. “Ik vind het leuk om mee te helpen met het ontwikkelen van de voorstelling, ook om te zorgen dat het stuk op enige waarheid berust.”

Meer over dit onderwerp in Dagblad De Limburger/Limburgs Dagblad van maandag.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Vroeg me af…
Kan dit ook betekenen dat Rowwen Heze ook op Pinkpop 2017 staat?

DennisvdBr wrote:
http://www.1limburg.nl/rowwen-heze-voorstelling-over-pinkpop

Rowwen Hèze in voorstelling over Pinkpop

Toneelgroep Maastricht trekt vanaf april 2017 door het land met een voorstelling rondom Pinkpop.

Rowwen Hèze begeleidt het gezelschap elke avond muzikaal op het podium met deels nieuwe muziek. Dat schrijft Dagblad De Limburger/Limburgs Dagblad maandag.

Venlo – Heerlen
Het stuk gaat in première in Theater de Maaspoort in Venlo en trekt daarna door het land. De tournee wordt in juni afgesloten met minimaal tien shows in Theater Heerlen. De voorstelling is een samenwerking van Toneelgroep Maastricht met Buro Pinkpop, Rowwen Hèze, Parkstad Limburg Theaters, Dagblad De Limburger/Limburgs Dagblad en L1.

Eerbetoon
Wiel Beijer, journalist bij de Limburgse kranten, is medebedenker van het project en ondersteunt scriptschrijver Frans Pollux. Beijer noemt de opvoering een eerbetoon aan het festival en zeker ook aan Jan Smeets.

Alzheimer
Rode draad van het verhaal is de romance tussen de fictieve festivalbezoekers Wiel en Lies. Die eerste krijgt de ziekte van Alzheimer en zijn geliefde en zijn therapeuten proberen hem met muziek bij het leven te houden, onder meer door terug te blikken op de Pinkpop-jaren die zij samen beleefden.

Eer
Pinkpop-baas Jan Smeets noemt de voorstelling ‘een hele eer’. Hij is betrokken bij het maakproces. “Ik vind het leuk om mee te helpen met het ontwikkelen van de voorstelling, ook om te zorgen dat het stuk op enige waarheid berust.”

Meer over dit onderwerp in Dagblad De Limburger/Limburgs Dagblad van maandag.



ik heb van mensen gehoord van wel ..... maar ja je weet het nooit misschien doen ze deze voorstelling zelfs....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
Ik zie ze niet als kanshebber voor PP maar Bon Jovi komt deze zomer met nieuw album. Hun tour start in februari 2017.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Ik zie ze niet als kanshebber voor PP maar Bon Jovi komt deze zomer met nieuw album. Hun tour start in februari 2017.
Ik zie hem wel als kanshebber.
Doet niet zo vaak festivals, Isle of Wight UK was volgens mij een van de laatste.
In de sub-rol als Lionel Richie lijkt me wel een mooie.
Maar een retro-festival of een losse show is misschien logischer.
Maar wat mij betreft, als de tourdata gaan aansluiten een kanshebber.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Zelfde geldt ook voor Metallica maar denk dat die eerst een stadion/album tour gaan doen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Zelfde geldt ook voor Metallica maar denk dat die eerst een stadion/album tour gaan doen
Metallica is zo wispelturig met tourdata, geen pijl op te trekken. Ze kunnen zo ineens allemaal festivals bekend maken, of een rits zaalshows.
Meestal brengen ze in een keer een hele rits. Als ze op Rock am Ring staan in 2017 is de kans voor een festival in NL groot.
Daar zit wel een maar aan, ik denk dat ze heel hoog op de wenslijst van FortaRock staan en daarbij was 2014 wel kort geleden.
Als het Mojo lukt ze naar FortaRock te praten dan zullen ze dat niet nalaten.
Als het geen stadion show gaat worden en geen FortaRock, dan is Pinkpop de laatste kans.
De vraag is van de namen Pearl Jam, Foo Fighters en Radiohead, welke bereikt uiteindelijk de Pinkpop line-up in 2017.
Haal er 1 weg en zet Metallica in die plek, maakt het headliner trio er niet minder om.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
Mick Fleetwood heeft aangegeven dat Fleetwood Mac volgend jaar weer op tournee gaat. In oktober zijn ze zeker op pad maar als het aan Mick ligt gaan ze al eerder want hij tourt liever niet in de winter.
Het zal waarschijnlijk de laatste grote tournee zijn die zeker 2 jaar zal duren. Tijdens hun laatste tour deden ze maar 1 festival, IOW in the UK. Maar goed, je weet nooit?
http://www.fleetwoodmacnews.com/
stuk naar beneden scrollen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.870
8.484
Als ze Radiohead volgend jaar weer mislopen dan weet ik het ook niet meer. Na het nieuwe album gehoord te hebben is het extra jammer dat ze er dit jaar niet staan. Had echt mooi geweest. Zo ja, dan was die dag in een mum van tijd uitverkocht. Ik verwacht ze eigenlijk wel hoor. Samen met Pearl Jam, die tussen 2 regels door wel hebben gezegd dat ze naar Europa komen.

Foo Fighters zie ik niet komen eigenlijk. Grohl had het over een lange break. 1 jaar is geen lange break natuurlijk. Zie hem eigenlijk een ander muziekproject ofzo doen in de tussentijd.

En Fleetwood Mac zou wel een droomnaam zijn. Had die echt graag nog eens live Willen meemaken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Ik zie ze niet als kanshebber voor PP maar Bon Jovi komt deze zomer met nieuw album. Hun tour start in februari 2017.

Kunnen we wel bij de "guilty peasure headliners" zetten voor seizoen 2017...
Pinkpop zie ik wel als een mogelijkheid.
http://www.nu.nl/muziek/4268133/bon-jovi-maakt-nieuw-album-af.html
Bon Jovi heeft zijn nieuwe album This House is not for Sale afgerond. Het is het eerste album dat de band in samenwerking met platenmaatschappij Island/Universal Music Group gaat uitbrengen.
Voorheen stond de band onder contract bij Mercury Records.

Het laatste album van de band, Burning Bridges, verscheen in augustus 2015.

Gitarist Richie Sambora zal niet op de nieuwe plaat te horen zijn. De muzikant vertrok drie jaar geleden uit de formatie, omdat er spanningen tussen hem en frontman Jon Bon Jovi zouden zijn ontstaan.

Bon Jovi werd in 1983 opgericht. De band bereikte wereldfaam met nummers als Livin' on a Prayer en Bed of Roses.


Als ze Radiohead volgend jaar weer mislopen dan weet ik het ook niet meer. Na het nieuwe album gehoord te hebben is het extra jammer dat ze er dit jaar niet staan. Had echt mooi geweest. Zo ja, dan was die dag in een mum van tijd uitverkocht. Ik verwacht ze eigenlijk wel hoor. Samen met Pearl Jam, die tussen 2 regels door wel hebben gezegd dat ze naar Europa komen.

Foo Fighters zie ik niet komen eigenlijk. Grohl had het over een lange break. 1 jaar is geen lange break natuurlijk. Zie hem eigenlijk een ander muziekproject ofzo doen in de tussentijd.

En Fleetwood Mac zou wel een droomnaam zijn. Had die echt graag nog eens live Willen meemaken.


Radiohead lijkt me voor 2017 wel een mogelijke headliner, album wordt al aardig gehyped en als ze in de setlist de gouwe ouwe laten staan zeker niet een onverdienstelijke headliner in 2017.
Pearl Jam mag toch niet meer ontbreken in 2017, dat zal toch wel beklonken zijn inmiddels, althans ga ik van uit...
Fleetwood is zeker een droomnaam, valt wel onder de Pinkpop Classics (stonden op 2e Pinkpop in 1971), maar voor mij meer hoop dan verwachting op dit moment.
Foo Fighters heb je idd gelijk, afwachten wat 2017 gaat brengen
Guns N' Roses reünie vervolg in 2017 in Europa, Axl heeft al een klein snuifje van het gras genomen in Europa met A(xl)C/DC. In 2016 zijn nog Amerikaanse data gepland van Gn'R. Vraag is hoe is Mojo/Pinkpop het optreden op Coachella bevallen en is al toenadering gezocht naar de mannen? Anders is Guns N' Roses wel een zeer grote kanshebber te noemen.
Schrijven we daarbij een klein kansje van festivaltour van Coldplay en hierboven genoemde Bon Jovi, hebben we voor 2017 al 7 mogelijke headliners staan...
Leuk toch, zo 2 weken voor Pinkpop 2016 al gesprekstof bijvoorbeeld tijdens "Festileaks Pinkpop Meeting" ?

Als ik deze namen zie, laat ik nu een gok wagen dat Radiohead, Pearl Jam en Guns N' Roses het gaan worden 3 juni – 5 juni 2017 (Pinksteren)...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
Pearl Jam zou bevestigd zijn door Smeets voor PP 2017.

http://www.ad.nl/muziek/paul-mccartney-toch-zonder-bruce-springsteen-op-pinkpop~acb80b4d/


http://www.1limburg.nl/pearl-jam-op-pinkpop-2017-smeets-wil-ook-foo-fighters



 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken