Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
btw, uit de reacties hierboven maar gaan voor Maandag 3FM-stage zoiets als dit: Slaves – In Flames – Propets of Rage – Biffy Clyro – System of a Down ??
1f609.svg
Als deze namen komen, maakt niet uit welke dag, dan ben ik zeker van de partij
 

Mike91

Campingartiest
4 okt 2016
80
5
Ik vroeg het al eerder, maar het viel een beetje weg door het Bieber geweld.

Hoe zat dat nou altijd met de minimale leeftijd op de camping. Ik dacht altijd dat je minstens 18+ moest zijn om op de camping te mogen slapen. Nu lees ik op de PP site dat je als 12 jarige geen begeleiding nodig hebt, zowel op het terrein als op de camping.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Ik vroeg het al eerder, maar het viel een beetje weg door het Bieber geweld.

Hoe zat dat nou altijd met de minimale leeftijd op de camping. Ik dacht altijd dat je minstens 18+ moest zijn om op de camping te mogen slapen. Nu lees ik op de PP site dat je als 12 jarige geen begeleiding nodig hebt, zowel op het terrein als op de camping.

Ik sliep al op de camping voor mijn 18e. Dit is wel al weer een jaartje of 9 geleden. Weet eigenlijk niet of er hele strikte regels over zijn.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Die kinderen worden toch nog met de riem om uitgelaten door papa en/of mama. Stel je eens voor dat er een jongen of meisje wel heel dichtbij komt 's nachts.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Zo te zien zijn de dagen toegevoegd op de Programma pagina van Pinkpop.
3 juni - The Ten Bells, Martin Garrix en Justin Bieber
4 juni - Green Day
5 juni - System of a Down en Kings of Leon
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Metal Monday zou ik weer heerlijk vinden! Ik zie in dat kader Opeth, Sabaton en Clutch ook wel komen. Staan rondom PP op Europese festivals.
Verder verwacht ik op zaterdag Halsey. Staat komende zomer in het voorprogramma van Bieber en staat in juni ook op Hurricane/Southside in Duitsland.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Tom Chaplin zou me niet verbazen als die 8 maart bekend wordt gemaakt. Heeft na 25 mei niks meer tot 8 juli.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
misschien een goed idee dat ze zondag-maandag combikaarten gaan verkopen.
dan kunnen ze meer zaterdag dagkaarten verkopen.
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
misschien een goed idee dat ze zondag-maandag combikaarten gaan verkopen.
dan kunnen ze meer zaterdag dagkaarten verkopen.

Dat gaat nevernooit gebeuren. Ondanks dat het in sommige gevallen een goed idee zou zijn (op papier). Op papier dus, want er zit simpelweg een limiet op het aantal mensen op het terrein (70.000) én dan zou Pinkpop onderscheid maken in zijn eigen programma, zogezegd. Dat gaan ze natuurlijk nooit doen.
 

Maarten1617899558

Playlistbediener
3 okt 2016
42
0
Kesselman wrote:
misschien een goed idee dat ze zondag-maandag combikaarten gaan verkopen.
dan kunnen ze meer zaterdag dagkaarten verkopen.


Dat gaat nevernooit gebeuren. Ondanks dat het in sommige gevallen een goed idee zou zijn (op papier). Op papier dus, want er zit simpelweg een limiet op het aantal mensen op het terrein (70.000) én dan zou Pinkpop onderscheid maken in zijn eigen programma, zogezegd. Dat gaan ze natuurlijk nooit doen.

Dat gaat ze ook niet helpen met uitverkopen, ze moeten dan meer kaarten verkopen. Gaat niet gebeuren.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik ben op vakantie geweest en dus een hoop gemist hier op het forum, en echt geen zin om zoveel pagina's terug te gaan lezen. En zelfs in Egypte heb ik het nieuws meegekregen dat Justin Bieber dus echt de derde headliner is al begreep ik dat het best eens kan zijn dat Martin Garrix er nog na speelt. Hoe dan ook ik las voornamelijk slechte reacties op dit nieuws ook van die-hard pinkpop fans die nu niet meer willen gaan (zoals ik al voorspeld had). Ben nu al benieuwd waar ze volgend jaar mee komen, kortom of dit een eenmalig iets was of dat ze zulk soort acts gaan blijven boeken.

Ik ben dus vooral benieuwd of dit een bewuste keuze was of dat het een gebrek aan opties keuze was, ik gok eigenlijk op het laatste. Er was denk ik gewoon weinig keus en ze kiezen bij Pinkpop vaak voor de naam die uit kan verkopen. We zullen het vermoedelijk nooit weten.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
567
167
Ik ben op vakantie geweest en dus een hoop gemist hier op het forum, en echt geen zin om zoveel pagina’s terug te gaan lezen. En zelfs in Egypte heb ik het nieuws meegekregen dat Justin Bieber dus echt de derde headliner is al begreep ik dat het best eens kan zijn dat Martin Garrix er nog na speelt. Hoe dan ook ik las voornamelijk slechte reacties op dit nieuws ook van die-hard pinkpop fans die nu niet meer willen gaan (zoals ik al voorspeld had). Ben nu al benieuwd waar ze volgend jaar mee komen, kortom of dit een eenmalig iets was of dat ze zulk soort acts gaan blijven boeken.

Ik ben dus vooral benieuwd of dit een bewuste keuze was of dat het een gebrek aan opties keuze was, ik gok eigenlijk op het laatste. Er was denk ik gewoon weinig keus en ze kiezen bij Pinkpop vaak voor de naam die uit kan verkopen. We zullen het vermoedelijk nooit weten.
Hij lag in oktober al vast dus ik ga er toch van uit dat dit bewust is. Ze hadden namelijk toen nog heel veel bands die tourwise nog een optie waren.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Hij lag in oktober al vast dus ik ga er toch van uit dat dit bewust is. Ze hadden namelijk toen nog heel veel bands die tourwise nog een optie waren.

Volgens mij is oktober toch al redelijk laat om nog een headliner te boeken als je weet dat de
meeste festivals al bezig zijn met de headliners van volgend jaar. Je hebt uitzonderingen, maar in de zomer liggen de meeste tourschema's al vast voor de volgende zomer.

Justin Bieber is een boeking om gewoon een dag uit te verkopen, wat bij Pinkpop enkel nog het doel is. Dat geeft Smeets ook aan, hun doel is enkel uitverkopen dit jaar, geen visie. Als ze een dag kunnen uitverkopen met allemaal shlagers zullen ze dit ook neerzetten.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Ze hadden beter zoals Open'er in 2013 gedaan: een extra dagje eraan plakken (concert Rihanna op de festivalweide daags na het festival) wegens een buitenkansje dat niet echt op de affiche past.

Zet Bieber op vrijdag met Martin Garrix en nog een of andere pop-support (genre Halsey). Verkoop pak em beet 35k dagtickets aan gewone prijs, moet gezien de affiche en de Benelux-exclusiviteit vlot uitverkopen. Alle podia, tentjes en dergelijke staan er al, dus de logistieke kosten wegen niet op tegen de winst die je eruit haalt. Op zaterdag zet je dan een minder sterke headliner (bvb KoL verplaatsen), aangezien het middenin een weekend valt kan je daar nog genoeg tickets voor verkopen met een sterke dagaffiche. En de winst van vrijdag compenseert de andere niet-uitverkochte dagen. Laat vervolgens de mensen met een weekendkaart ook binnen op vrijdag (uiteindelijk zal slechts een beperkte hoeveelheid hiervan gebruik maken). De Pinkpoppers die Bieber niet kunnen uitstaan hebben geen last van hem en bijhorende Beliebers, zij die hem wel willen zien kunnen gewoon gaan kijken. En je hebt 3 dagen en 1 avond een (redelijk) goed gevulde weide.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Zoiets zal vergunningstechnisch al wel afketsen helaas. Maar het idee klinkt wel heel goed.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Heeft iemand enig idee wanneer de prijsvragen voor de perspresentatie komen? Of zijn ze bang dat er zowaar mensen op afkomen die al eens naar een festival zijn geweest?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.713
1.877
Ze hadden beter zoals Open’er in 2013 gedaan: een extra dagje eraan plakken (concert Rihanna op de festivalweide daags na het festival) wegens een buitenkansje dat niet echt op de affiche past.

Zet Bieber op vrijdag met Martin Garrix en nog een of andere pop-support (genre Halsey). Verkoop pak em beet 35k dagtickets aan gewone prijs, moet gezien de affiche en de Benelux-exclusiviteit vlot uitverkopen. Alle podia, tentjes en dergelijke staan er al, dus de logistieke kosten wegen niet op tegen de winst die je eruit haalt. Op zaterdag zet je dan een minder sterke headliner (bvb KoL verplaatsen), aangezien het middenin een weekend valt kan je daar nog genoeg tickets voor verkopen met een sterke dagaffiche. En de winst van vrijdag compenseert de andere niet-uitverkochte dagen. Laat vervolgens de mensen met een weekendkaart ook binnen op vrijdag (uiteindelijk zal slechts een beperkte hoeveelheid hiervan gebruik maken). De Pinkpoppers die Bieber niet kunnen uitstaan hebben geen last van hem en bijhorende Beliebers, zij die hem wel willen zien kunnen gewoon gaan kijken. En je hebt 3 dagen en 1 avond een (redelijk) goed gevulde weide.

Zoiets zal vergunningstechnisch al wel afketsen helaas. Maar het idee klinkt wel heel goed.

Vorig jaar heeft David Gilmour 2 concerten gegeven in Tienen. Dezelfde locatie waar na die concerten Suikerrock werd gehouden. Ook dit jaar geeft Bryan Adams een concert op een locatie waar een dag later het Nostalgie Beachfestival wordt gehouden.
Is toevallig wel 2 keer in Belgie dus misschien is men daar iets makkelijker qua vergunningen...?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Heeft iemand enig idee wanneer de prijsvragen voor de perspresentatie komen? Of zijn ze bang dat er zowaar mensen op afkomen die al eens naar een festival zijn geweest?

Normaal een maand van te voren dus dat zal echt nu wel moeten komen. Ik hou 3fm etc al in de gaten
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken