Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.890
PJ wrote:
Nu moet ik wel even zeggen dat Radio Veronica een aantal weken geleden ook een tweet de wereld in heeft gestuurd dat je kaarten kon winnen voor het concert van U2 terwijl toen die hele tour nog aangekondigd moest worden. De info was er ook zo weer vanaf maar was natuurlijk al opgemerkt door het fanforum van U2….
Als het een foutje is, is het wel raar. men weet toch wel het verschil tussen KOL en PJ….. In ieder gaval voorlopig op het fanforum van Pearl Jam verder geen nieuws of andere geruchten……..


Ze verwijzen naar festivalinfo.nl voor meer informatie over Pinkpop 2017. En daar staat in het rijtje ´Pinkpop 2017 nieuws´ nog steeds de link naar het bericht dat Jan Smeets dat na afloop van PP 2016 had geroepen. Denk dat ze dat daar weer hebben gezien en klakkeloos in hun eigen bericht hebben gezet.

Dat verklaart het eea inderdaad. Zal wel foutje zijn...
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.024
3.706
Het verbaasd me nog altijd dat er mensen zijn die denken dat Bieber niet de naam gaat zijn die 3 Juni afsluit. Er is simpelweg geen (fatsoendelijk) alternatief meer. Ik blijf erbij dat hij allang vastligt, en ze hem 8 maart bekend maken omdat de rest van het programma niet noemenswaardig blijkt. Zo creeer je een hype in die 3 dagen richting de persconferentie, ookal is het misschien deels negatieve publiciteit, je creeert wel aandacht.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Het verbaasd me nog altijd dat er mensen zijn die denken dat Bieber niet de naam gaat zijn die 3 Juni afsluit. Er is simpelweg geen (fatsoendelijk) alternatief meer. Ik blijf erbij dat hij allang vastligt, en ze hem 8 maart bekend maken omdat de rest van het programma niet noemenswaardig blijkt. Zo creeer je een hype in die 3 dagen richting de persconferentie, ookal is het misschien deels negatieve publiciteit, je creeert wel aandacht.

Ik snap het wel...

Daarnaast, is er echt geen alternatief?
Zijn er nog serieuze headliner opties die rond de periode van Pinkpop (in Europa) touren.
Ik denk bijvoorbeeld aan The Prodigy, maar zien we ze nog serieus als Pinkpop headliner (afgelopen jaar Paaspop).
Zou Pinkpop het aandurven om Prophets of Rage door te schuiven (als ook Download Madrid heeft gedaan, of komt Live of Bon Jovi nog met tourdata in Europa?
Dan zijn Imagine Dragons als headliner optie uitgesloten voor Pinkpop omdat ze die dag op Orange Warsaw headlinen.
MackleMore is gelukkig die dagen ook uitgeloten, speelt 2 juni Rock in Vienna als headliner en de 2 dagen er na op RaR/RiP.
Ik geloof niet dat er veel grote headliners over zijn.
Zoals het uit ziet zijn Linkin Park, Foo Fighters en The Killers te laat in Europa voor Pinkpop.
Des te meer festivals en tourschema's zijn bekend inmiddels.
Ik durf de Golden Oldie catagorie inmiddels geheel uit te sluiten.
Daarbij, verwacht ik geen touraankondigingen voor de periode eerste weken juni meer in februari en maart.
Dus het zal een act moeten zijn die al tourt rond die periode en beschikbaar is op 3 juni.
Veel opties zijn er niet meer.

Het is nu stilhouden, om het stilhouden, lijkt mij... Alleen maar voor de perspresentatie en niets anders.

Maar dat denk ik....
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
The Prodigy, PoR, Live en Bon Jovi zijn allemaal niet echt fatsoenlijke headliners voor PP. Lijkt me sterk dat het een van die gaat worden. Het moet of Bieber zijn, of een exclusieve headliner die niemand aan had zien komen. Maar die headliner zal zeker niet alleen PP doen (ook losse concerten) en die zullen rond deze tijd al wel aangekondigd zijn, blijft dan weinig meer over. Hopen op iets als PJ lijkt me nogal hopeloos.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
De vraag is eigenlijk vooral: Gaat Pinkpop hun dagprogramma ook meer richting Bieber programmeren?
Ik denk met 4 podia en met een zondag met Punk van Green Day en een maandag met oa System of a Down dat er variatie qua genre's te verwachten is.
De vraag is alleen, hoe verdelen ze dat door de dagindeling per podium?
Kijk alleen al naar vorig jaar met dagprogrammering voor Rammstein.
Dat zal afwachten zijn?
Ik heb wel het vermoeden dat er meer Nederlandse acts komen, vorig jaar 10 9 (de Staat 2 keer) ( 13 waren het inclusief Garden of Love ).

Overigens stonden er in 2016 een aantal van 13 Amerikaanse acts.
Verwacht ik eerlijk gezegd meer UK acts (15 in 2016), waren er ook al 2 meer dus afgelopen jaar, maar verwacht een grotere verhouding daar in.
Maar dat is meer een gedachte gang richting hetgeen er tourt rond de eerste week juni.
Beetje koffie dik kijken dus....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.890
Het verbaasd me nog altijd dat er mensen zijn die denken dat Bieber niet de naam gaat zijn die 3 Juni afsluit. Er is simpelweg geen (fatsoendelijk) alternatief meer. Ik blijf erbij dat hij allang vastligt, en ze hem 8 maart bekend maken omdat de rest van het programma niet noemenswaardig blijkt. Zo creeer je een hype in die 3 dagen richting de persconferentie, ookal is het misschien deels negatieve publiciteit, je creeert wel aandacht.

Om te beginnen denk ik persoonlijk niet dat men zit te wachten op negatieve publiciteit. En alternatieven zijn er inderdad niet veel. Maroon 5 is misschien ook nog wel een optie. Maar het zou kunnen hoor dat men Bieber heeft alleen de logica om daar zo lang mee te wachten ontgaat mij volledig. Met Bieber creëer denk ik meer negatieve dan positieve reacties dus ik zou dat bekend maken en op de persconferentie volgende maand met goed dagprogramma komen. Nu loop je de kans dat velen straks alleen maar over Bieber lopen te zeuren en de rest van het programma "vegeten" omdat de headliner tegenvalt.......
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Met Bieber creëer denk ik meer negatieve dan positieve reacties
Dat weet ik niet zo, ik denk dat andere mensen reactie gaan geven.
Ik denk dat er ook best eens veel positieve reacties op kunnen komen, meer dan wij hier denken. Verwacht ik.

Nu loop je de kans dat velen straks alleen maar over Bieber lopen te zeuren en de rest van het programma “vegeten” omdat de headliner tegenvalt…….
Ik denk dat het vooral bij de gitaren-liefhebbers en de 'oude' pinkpopgarde zo is dat die op Pinkpop zeuren over Bieber.
Daarbij verwacht ik veel negatieve aandacht van 'haters van Pinkpop' doordat Bieber komt, waardoor de positieve punten van het programma toch al niet gezien worden en de negatieve meer uit lichten.
Er zal vooral ander publiek op af komen voor zo'n dag denk ik.

Waarschijnlijk zijn er ook Pinkpop-gangers als ik, die 1 tegenvallende headliner niet een weekend Pinkpop laten schieten.
Dus ik denk dat 'de harde kern' 2 dagen zit te mokken, maar vervolgens toch weer zaterdag ochtend zit te stressen op ticketmaster.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Nieuwe namen bij het Duitse Hurricane en Southside ( 23 - 25 juni )...
Zal er iets bij zitten voor Pinkpop ( 3 weken eerder )

 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.431
642
Nieuwe namen bij het Duitse Hurricane en Southside ( 23 – 25 juni )…
Zal er iets bij zitten voor Pinkpop ( 3 weken eerder )

Het zal me echt verbazen als A Day To Remember niet op Pinkpop komt. Ze hebben al zoveel festival data rondom Pinkpop maar nog geen Nederlandse show.
Zouden ze morgen misschien aan kunnen kondigen, aangezien ze dan in 013 staan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.162
Axwell Ingrosso, Halsey (is ook support voor JB), A Day to Remember, Royal Blood, Passenger, Kensington (hehe) en Kodaline zie ik allemaal verschijnen..
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
597
Baroness in Brand of Stage 4 lijkt me ook wel tof. Idem voor Red Fang.
Nathaniel Rateliff mooie middagnaam main stage of pre-sub op 3FM.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Baroness in Brand of Stage 4 lijkt me ook wel tof. Idem voor Red Fang.
Nathaniel Rateliff mooie middagnaam main stage of pre-sub op 3FM.
Nathaniel Rateliff is volgens mij in Augustus support van Kings of Leon... Misschien op maandag er bij?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.890
Bon Jovi voor zover iemand daar nog in geloofde kan ook worden geschrapt. Behalve de tourdata die ze nu al hebben komt daar alleen Canada nog bij. In 2018 gaan ze weer verder...

http://www.bonjoviclubitalia.com/date-tour/tour-news/

Even google translate gebruiken want mijn Italiaans is niet meer wat het geweest is..... :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
mmm, eens even afwachten dan.
ik meen toch gelezen te hebben dat hij deze zomer onder DEAG gaat touren, misschien plannen gewijzigd??
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.658
Axwell Ingrosso, Halsey (is ook support voor JB), A Day to Remember, Royal Blood, Passenger, Kensington (hehe) en Kodaline zie ik allemaal verschijnen..

Meneer komt het goede nieuws brengen zie ik, haha.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik zag dat St Tropez in New York een gig 8 maart geeft voor SXSW.
Dus ze staan niet op de persconferentie.

Spinvis of The Kik zal leuk zijn voor de persconferentie line-up imo...

Zijn er nog meer mogelijkheden?


( verdorie... zie nu net dat Spinvis 8 maart toch al iets heeft staan in Leeuwarden )
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.024
3.706
A day to remember, passenger en kodaline mogen door

En dan noem je precies drie namen die echt 0 toevoegen aan de Line Up..
Royal Blood zal wel n mooie naam zijn opzich (Royal Blood - SOAD - Kings Of Leon?)
Axwell ^ Ingrosso zie ik niet zo snel verschijnen, waren vorig jaar ook mogelijk maar kwamen niet.
Passenger zou kunnen, totaal overbodig, evenals Kodaline. Wolfmother zie ik ook wel komen, mainstage. (Wolfmother - Imagine Dragons - Green Day?)
 

Arctic

Campingartiest
8 jun 2015
75
6
bcmrmaybe wrote:
A day to remember, passenger en kodaline mogen door


En dan noem je precies drie namen die echt 0 toevoegen aan de Line Up..
Royal Blood zal wel n mooie naam zijn opzich (Royal Blood – SOAD – Kings Of Leon?)
Axwell ^ Ingrosso zie ik niet zo snel verschijnen, waren vorig jaar ook mogelijk maar kwamen niet.
Passenger zou kunnen, totaal overbodig, evenals Kodaline. Wolfmother zie ik ook wel komen, mainstage. (Wolfmother – Imagine Dragons – Green Day?)

Royal Blood staat toch in Amerika tijdens Pinkpop?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken