Het verbaasd me nog altijd dat er mensen zijn die denken dat Bieber niet de naam gaat zijn die 3 Juni afsluit. Er is simpelweg geen (fatsoendelijk) alternatief meer. Ik blijf erbij dat hij allang vastligt, en ze hem 8 maart bekend maken omdat de rest van het programma niet noemenswaardig blijkt. Zo creeer je een hype in die 3 dagen richting de persconferentie, ookal is het misschien deels negatieve publiciteit, je creeert wel aandacht.
Ik snap het wel...
Daarnaast, is er echt geen alternatief?
Zijn er nog serieuze headliner opties die rond de periode van Pinkpop (in Europa) touren.
Ik denk bijvoorbeeld aan The Prodigy, maar zien we ze nog serieus als Pinkpop headliner (afgelopen jaar Paaspop).
Zou Pinkpop het aandurven om Prophets of Rage door te schuiven (als ook Download Madrid heeft gedaan, of komt Live of Bon Jovi nog met tourdata in Europa?
Dan zijn Imagine Dragons als headliner optie uitgesloten voor Pinkpop omdat ze die dag op Orange Warsaw headlinen.
MackleMore is gelukkig die dagen ook uitgeloten, speelt 2 juni Rock in Vienna als headliner en de 2 dagen er na op RaR/RiP.
Ik geloof niet dat er veel grote headliners over zijn.
Zoals het uit ziet zijn Linkin Park, Foo Fighters en The Killers te laat in Europa voor Pinkpop.
Des te meer festivals en tourschema's zijn bekend inmiddels.
Ik durf de Golden Oldie catagorie inmiddels geheel uit te sluiten.
Daarbij, verwacht ik geen touraankondigingen voor de periode eerste weken juni meer in februari en maart.
Dus het zal een act moeten zijn die al tourt rond die periode en beschikbaar is op 3 juni.
Veel opties zijn er niet meer.
Het is nu stilhouden, om het stilhouden, lijkt mij... Alleen maar voor de perspresentatie en niets anders.
Maar dat denk ik....