Pearl Jam

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Er wordt heel erg veel gefotoshopt. Kendrick Lamar even groot als PJ? Maar goed...het is afwachten
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.958
8.602
Er wordt heel erg veel gefotoshopt. Kendrick Lamar even groot als PJ? Maar goed…het is afwachten

Ja, dit is duidelijk photoshop. Gewoon gebaseerd op dat lijstje. Kendrick even groot als PJ is best realistisch, maar pakweg The National zo 'laag' en Lana Del Rey zo hoog doet me fronsen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
SEE PEARL JAM AT LOLLAPALOOZA IN SOUTH AMERICA

Pearl Jam is returning to South America in 2018 with THREE headlining performances at Lollapalooza in Argentina, Chile, and Brasil.

SHOW DATES:
March 16-18: Buenos Aires, Argentina
March 16-18: Santiago, Chile
March 23-25: Sao Paulo, Brasil

Pearl Jam will perform one night in each city. The festival will announce the exact performance date in the near future. Contact the ticketing vendor directly for more info.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Alternative Nation maakt een opsomming van de laatste geruchten....

Major Pearl Jam Summer 2018 Tour Rumors Revealed

Pearl Jam expert dimitrispearljam has been sharing new 2018 tour rumors on the band’s message board. He correctly reported that Pearl Jam would play at Lollapalooza in South America before the band officially announced it. He’s now hinting at a European tour in summer 2018 in June/July. He said the itinerary could be similar to the band’s 2012 and 2014 European tours.

He wrote, “Next summer will be fun.”

A fan wrote, “Hoping for some of the many European countries I want to travel!”

dimitrispearljam responded, “Save money for the summer!!”

He wrote after the Lollapalooza announcement, “Now we wait for the next one..I’ll try to go the full Europe tour this time.”

Pearl Jam is returning to South America in 2018 with THREE headlining performances at Lollapalooza in Argentina, Chile, and Brasil.

SHOW DATES:
March 16-18: Buenos Aires, Argentina
March 16-18: Santiago, Chile
March 23-25: Sao Paulo, Brasil

Pearl Jam will perform one night in each city. The festival will announce the exact performance date in the near future. Contact the ticketing vendor directly for more info. Pearl Jam have not toured since spring 2016, and their only 2017 live performance was at the Rock and Roll Hall of Fame.

The Killers and Red Hot Chili Peppers are also set to perform.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.717
1.882
Als het gelijk is aan de tours in Europa van 2012/2014 dan komt in december of januari een officiële bekendmaking. Dat was toen het geval voor de Ziggo Dome. Veel eerder hoeft ook niet want hun concerten zijn toch zo uitverkocht. Tenminste dat was toen het geval. Hoe het zit als ze festivals doen weet ik niet. Dat ligt denk ik aan de afspraken die ze maken met het festival maar misschien weten we het dan iets eerder ervanuit gaande dat ze dan op verschillende festivals spelen..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.717
1.882
Ik vraag me dan wel weer af of het tragische gebeuren in Las Vegas van invloed is op de tourplannen van Pearl Jam. Ze zouden in het verleden al vaker een tour gecanceld hebben om terrorisme. Al was dit wel in Europa en is het volgens mij door de band zelf nooit officieel bevestigd ook omdat de datums toen nog niet bekend waren....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
beetje voorpret...
zat een beetje te puzzelen en te free wheelen aan mogelijke tour.
Voel je vrij om mee te denken.

..stel als PJ-tour...
Verwacht in principe een tour onder LiveNation van 5 weekenden over een termijn van 4 weken in Europa, wat een vrij aannemerlijke tijdspanne is voor PJ.
Ik denk aan NovaRock eind week 24 2018 tot en met NOS Alive eind week 28 2018.
Bijvoorbeeld:
NovaRock Oostenrijk, Pinkpop Nederland, Isle of Wight UK, i-Days Milaan Italië, Rock in Roma Italië, Global Citizen Hamburg, Roskilde Denemarken, Open'er Polen, Mad Cool Spanje, NOS Alive Portugal, met tussendoor enkele losse concerten in andere landen.

NOS Alive schijnt van de laatste tour-geruchten uit 2016 de aflsuiting van de tour zijn, zal ook in deze theorie nog als laatste data passen.
Pinkpop was in 2016 een gerucht, maar ook min of meer genoemd als specifieke headliner in 2016.
ik noem ook bewust Pinkpop en Roskilde, beide sinds 2000 niet meer geweest en PJ25-tour zit nog in het achterhoofd.
Rock in Roma zal er bij zitten, festival organizator Sergio Giuliani heeft de gesprekken in 2016 al min of meer toegegeven.
IOW zal met 50ste jubieum wel iets willen brengen, ik sluit daar PJ niet uit.

Reëel ?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.717
1.882
Maar was het niet zo dat Ziggo Dome ook genoemd werd in 2016? Toen speelde hier zelfs de theorie dat zowel op PP als in de Ziggo zouden staan.. Bij Pearl Jam is het redelijk lastig te voorspellen wat ze gaan doen. Aannemelijk is wel dat het merendeel zaalconcerten zullen zijn maar er zal ook ruimte zijn voor festivals. Alleen wat lastig te voorspellen welke maar aangezien PP al heeeeel lang geleden is geef ik die nu wel een goede kans.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Bewust Rock Werchter niet vermeld of gewoon vergeten?
Zelfde weekend met Roskilde en Open'er... Lastig in te passen.
Plus, vraag me af of ze al naar Frankrijk en België komen??
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Michiel wrote:
Bewust Rock Werchter niet vermeld of gewoon vergeten?


Zelfde weekend met Roskilde en Open’er… Lastig in te passen.
Plus, vraag me af of ze al naar Frankrijk en België komen??

Pearl Jam heeft Rock Werchter de laatste jaren in elke tour aangedaan en dat zal wel niet zonder reden zijn. Van alle festivals die je opnoemt denk ik dat juist Rock Werchter dus de grootste kans maakt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Pearl Jam heeft Rock Werchter de laatste jaren in elke tour aangedaan
Dus imo ook daarom wel eens tijd voor wat anders.
Daarbij, zitten in een weekend met 6 andere festivals. Open'er, Roskilde, TRNSMT, Wireless en Mainsquare.
Ergens moeten er headliners verdeeld worden, dat kan Rock Werchter een aantal grote namen kosten.
Ik heb het vermoeden dat PJ daar 1 van is.

Overigens gok ik dat Roskilde wel eens op terugkeer kan rekenen.
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Dimitris heeft net een filmpje geplaatst op facebook: Pearl Jam European TOUR 2018. Een opname van het concert in Amsterdam 2012.
Hint?
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Daarom net niet, denk ik.

Michiel wrote:
Pearl Jam heeft Rock Werchter de laatste jaren in elke tour aangedaan


Dus imo ook daarom wel eens tijd voor wat anders.
Daarbij, zitten in een weekend met 6 andere festivals. Open’er, Roskilde, TRNSMT, Wireless en Mainsquare.
Ergens moeten er headliners verdeeld worden, dat kan Rock Werchter een aantal grote namen kosten.
Ik heb het vermoeden dat PJ daar 1 van is.

Overigens gok ik dat Roskilde wel eens op terugkeer kan rekenen.

We zullen zien natuurlijk, maar het valt toch op dat Rock Werchter bijna nog nooit een grote naam heeft laten lopen zonder reden. Een weekend met vele andere festivals heeft hen nog nooit een aantal grote namen gekost. Naar wat ik heb gehoord is Rock Werchter ook één van de favoriete festivals voor artiesten en dan vooral backstage, En als Pearl Jam op alle festivals rond Werchter staat, staan ze ook op Werchter net zoals met Metallica het geval zal zijn. Bij kleine headliners waar de vraag is of ze wel (nog) een dag kunnen dragen is dat anders zoals The Killers en Green Day vorig jaar, maar de echt grote acts van elk jaar staan altijd op Werchter en dat is één van de weinige, misschien zelfs het enige festival die dat elk jaar presteert.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Naar wat ik heb gehoord is Rock Werchter ook één van de favoriete festivals voor artiesten en dan vooral backstage
Vast gehoord van mensen uit België :p

Dat zeggen artiesten toch over elk festival waar ze staan.
Een goede sfeer backstage zegt weinig als er ook een betere betaling tegenover staat op een net zo gezellige andere backstage hoor.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Michiel wrote:
Naar wat ik heb gehoord is Rock Werchter ook één van de favoriete festivals voor artiesten en dan vooral backstage


Vast gehoord van mensen uit België
1f61b.svg


Dat zeggen artiesten toch over elk festival waar ze staan.
Een goede sfeer backstage zegt weinig als er ook een betere betaling tegenover staat op een net zo gezellige andere backstage hoor.

Enige festival dat al 2 keer Artist’s Favourite Festival heeft gewonnen bij de Festival Awards is niet voldoende voor jou? Artikels genoeg over de backstage van Werchter via google wat niet het geval is bij andere festivals. Elke band zegt inderdaad live dat ze blij zijn om hier terug te zijn en dat doen ze overal, maar complimenten over de backstage achteraf en in artikels is toch niet zo veelvoorkomend. Iedereen heeft zijn voorkeuren van festivals natuurlijk, maar objectief moet je gewoon eerlijk zijn en qua headliners laat Werchter amper iets lopen en dat is zowel door de artiesten als door het festival.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken