Pearl Jam

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.747
1.910
Wat mij wel begint op te vallen is dat op het PJ forum er eigenlijk alleen maar wordt gesproken over Amsterdam. Pinkpop schijnt niemand rekening mee te houden. Wordt ook niet genoemd. Niet veel Nederlanders op dat forum zeker. :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.075
6.125
Wat mij wel begint op te vallen is dat op het PJ forum er eigenlijk alleen maar wordt gesproken over Amsterdam. Pinkpop schijnt niemand rekening mee te houden. Wordt ook niet genoemd. Niet veel Nederlanders op dat forum zeker. ?
ZiggoDome is wel héél logisch denk ik, minimaal 2 avonden.
We kunnen alleen maar afwachten nu hoe/wanneer de tour echt valt? Uit de tours na 2000 ligt Pinkpop altijd er buiten, dus misschien verwachten ze het niet en ondertussen hebben de fans uiteraard vaak liever ook een losse show dan een festival wat in achterhoofden meespeelt in beredenering.
Misschien binnenkort nog een oud Pinkpop filmpje te delen om jou gerust te stellen ;)

Allemaal speculaties verder nog.
Feit is #PJTOUR2018 is aan.
Ook boven de tourpagina staat "PEARL JAM 2018 TOUR".
Gewoon blijven checken maar https://pearljam.com/tour/upcoming

ahum... ;)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.747
1.910
Als je het forum leest schijnt onze Griekse vriend die tour gewoon al te weten. Dat is echt wel een bron die er kort op zit. Hij post hem alleen nog niet maar het zou me niks verbazen als hij dat wel doet net voor de officiële bekendmaking. Het gaat er blijkbaar wel anders uitzien als we gewend waren. Ook worden blijkbaar landen aangedaan die in de vorige tours zijn overgeslagen. Hij laat ook duidelijk merken dat stadions nu ook een optie zijn. Ze verkopen toch wel uit. Ook schijnt er 1 must see locatie in te zitten.
Dat doet me dan denken aan iets van David Gilmour die in pompeii speelde vorig jaar..
http://community.pearljam.com/discussion/266775/2018-tour-rumour-thread/p24
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.657
819
Korte verzameling updates van The Porch:

Do you think we will get an announcement soon? or will the speculation go into 2018?
Dim.: if u think usually december festivals annopunce alot of headlines must be that //..i dont iknow
PinkPop is supposed to announce next headliner in December (deze opmerking is niet van Dim.)
Dim.: as for europe tour announcements..
13th dec 2013 was announcement of 2014 tour
8th dec 2011 was 2012 europe tour
7th dec 2009 was for 2010 tour

so its all happening first 2 weeks of december

En nog een reactie van iemand anders:
In Spain the whisperers are advising to join 10c before November 6th.. I hope that's true
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.075
6.125
Wat zijn de geruchten nu, die we buiten Festileaks gezien hebben.
ZiggoDome Amsterdam en/of Pinkpop, Waldbuhne Berlijn, San Siro Milaan en/of omgeving noor-oost Italië, i-Days Festival Italië, Firenze Rocks Italië, NOS Alive Portugal, Spanje (mogelijk Mad Cool), Polen.
Voorlopig zijn dit de hardnekkige of nieuwe input die redelijk serieus zouden moeten zijn. Afwachten hoe die hints werkelijk uitpakken.

edit, Polen zal er ook bij zitten
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.075
6.125
Wat zijn de geruchten nu, die we buiten Festileaks gezien hebben.
ZiggoDome Amsterdam en/of Pinkpop, Waldbuhne Berlijn, San Siro Milaan en/of omgeving noor-oost Italië, i-Days Festival Italië, Firenze Rocks Italië, NOS Alive Portugal, Spanje (mogelijk Mad Cool), Polen.
Voorlopig zijn dit de hardnekkige of nieuwe input die redelijk serieus zouden moeten zijn. Afwachten hoe die hints werkelijk uitpakken.

edit, Polen zal er ook bij zitten
Grappig om te zien dat ze op The Porch ook al bezig zijn met mogelijke tourlocatie's in Europa.
Opvlannend wel dat ze PinkPop en Werchter niet helemaal kunnen plaatsen.
Vooral gaan ze uit van voorgaande tours, zoals wij hier ook doen, maar de locatie's zoals we (ook in de post hierboven) zien aan de geruchten blijken net even ietsje anders te worden.

Het is nog allemaal speculatie uiteraard, maar ik denk en verwacht dat het niet al te lang duurt voordat er via een fansite een soort geloofwaardig tourschema zal opduiken met een zeer groot waarheidsgehalte....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.075
6.125
DennisvdBr wrote:
Wat zijn de geruchten nu, die we buiten Festileaks gezien hebben.
ZiggoDome Amsterdam en/of Pinkpop, Waldbuhne Berlijn, San Siro Milaan en/of omgeving noor-oost Italië, i-Days Festival Italië, Firenze Rocks Italië, NOS Alive Portugal, Spanje (mogelijk Mad Cool), Polen.
Voorlopig zijn dit de hardnekkige of nieuwe input die redelijk serieus zouden moeten zijn. Afwachten hoe die hints werkelijk uitpakken.

edit, Polen zal er ook bij zitten

Grappig om te zien dat ze op The Porch ook al bezig zijn met mogelijke tourlocatie’s in Europa.
Opvlannend wel dat ze PinkPop en Werchter niet helemaal kunnen plaatsen.
Vooral gaan ze uit van voorgaande tours, zoals wij hier ook doen, maar de locatie’s zoals we (ook in de post hierboven) zien aan de geruchten blijken net even ietsje anders te worden.

Het is nog allemaal speculatie uiteraard, maar ik denk en verwacht dat het niet al te lang duurt voordat er via een fansite een soort geloofwaardig tourschema zal opduiken met een zeer groot waarheidsgehalte….

Deze bijvoorbeeld, volgorde misschien niet geheel goed, maar zit iets in... Ongeveer...
Amsterdam, Manchester, London, Pinkpop, Copenhagen, Zürich, Rome, Milano, Padova, Prag, Krakow, Berlin, Werchter, Barcelona, Lisbon
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.075
6.125
Aangezien de verwachting is ZiggoDome en/of Pinkpop in juni 2018, zat nog even te kijken naar de mogelijkheden voor Pearl Jam in ZiggoDome.
Ik denk dat de tourstart wel rondom dat 3de weekend in juni kan zijn, zoals ook voorgaande tours van PJ startend in juni.
Opvallend wel 16 juni staat Tino Martin in Ziggo, vervolgens 18, 19 en 22 juni Roger Waters.
Heb zo het vermoeden dat 'stel' ze staan in ZiggoDome, dat dat de dagen er nog voor kan zijn.
Waardoor ze theoretisch eerder in Europa kunnen zijn, kan me voorstellen omstreeks 12, 13 of 14 juni door de week wat een logische is tijdens festivalzomer om dan in een zaal te staan.

Feit is, weekend Pinkpop lijkt ZiggoDome al bezet dus die keuze is al niet meer lastig...
( ArenA en GelreDome is rond dat weekend nog vrij. )

edit: ik bedenk me wel, dat ze normaal gezien niet langer dan ca 4 weken in Europa zijn. Eerder in Europa zal lastig kunnen worden voor de festival in 2e week/weekend juli. Waarschijnlijk dat ze dan dus geheel niet in ZiggoDome staan? Zie ze namelijk niet al te veel op en neer komen van NL (meestal in eerste paar data tour) via andere landen en dan weer NL. Maar, puur theoretisch.
 

pepijn

Playlistbediener
3 nov 2014
27
0
Weet iemand hoelang je lid moet zijn van de 10club voor dat je aan de pre sale deel mag nemen?
Op hun site staat "active paid member" maar hoelang is dat? Aangezien ik vorige naast kaarten voor de Ziggo viste....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.747
1.910
Geen idee maar stel anders je vraag even op het forum van hun website als je het daar al niet kan vinden..

http://community.pearljam.com

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.747
1.910
Aangezien de verwachting is ZiggoDome en/of Pinkpop in juni 2018, zat nog even te kijken naar de mogelijkheden voor Pearl Jam in ZiggoDome.
Ik denk dat de tourstart wel rondom dat 3de weekend in juni kan zijn, zoals ook voorgaande tours van PJ startend in juni.
Opvallend wel 16 juni staat Tino Martin in Ziggo, vervolgens 18, 19 en 22 juni Roger Waters.
Heb zo het vermoeden dat ‘stel’ ze staan in ZiggoDome, dat dat de dagen er nog voor kan zijn.
Waardoor ze theoretisch eerder in Europa kunnen zijn, kan me voorstellen omstreeks 12, 13 of 14 juni door de week wat een logische is tijdens festivalzomer om dan in een zaal te staan.

Feit is, weekend Pinkpop lijkt ZiggoDome al bezet dus die keuze is al niet meer lastig…
( ArenA en GelreDome is rond dat weekend nog vrij. )

edit: ik bedenk me wel, dat ze normaal gezien niet langer dan ca 4 weken in Europa zijn. Eerder in Europa zal lastig kunnen worden voor de festival in 2e week/weekend juli. Waarschijnlijk dat ze dan dus geheel niet in ZiggoDome staan? Zie ze namelijk niet al te veel op en neer komen van NL (meestal in eerste paar data tour) via andere landen en dan weer NL. Maar, puur theoretisch.

Toch leuk he al die forums.
http://community.pearljam.com/discussion/266775/2018-tour-rumour-thread/p51
Een opsomming valt er te lezen van landen/festivals waar ze gaan spelen naar aanleiding van de hints van de Griekse bron Dimitrios.
Daarbij word er getwijfeld aan Amsterdam ivm Pinkpop. De Griek neemt die twijfel weg. Zowel PP als Ziggo dus....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.075
6.125
Toch leuk he al die forums.
(...)
Daarbij word er getwijfeld aan Amsterdam ivm Pinkpop. De Griek neemt die twijfel weg. Zowel PP als Ziggo dus….

Deze opsommming vind ik nog vrij realistisch eigenlijk toch ongeveer een beetje
via porch copy/paste
12.06- Amsterdam ziggo dome
14.06 - Amsterdam ziggo dome
16.06 - Pinkpop
18.06 - London O2 arena
20.06 - London O2 arena
22.06 - Milan san siro stadium
24.06 - Bologna
26.06 - Rome stadio olimpico
1.07- Prague
3.07 - Krakow
6.07 - Berlin waldbühne
8.07 - Werchter
10.07 - Barcelona
12.07 - Madrid Mad Cool fest
14.07 - Lisbon alive fest
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.075
6.125
12.06- Amsterdam ziggo dome
14.06 – Amsterdam ziggo dome
16.06 – Pinkpop
18.06 – London O2 arena
20.06 – London O2 arena
22.06 – Milan san siro stadium
24.06 – Bologna
26.06 – Rome stadio olimpico
1.07- Prague
3.07 – Krakow
6.07 – Berlin waldbühne
8.07 – Werchter
10.07 – Barcelona
12.07 – Madrid Mad Cool fest
14.07 – Lisbon alive fest
misschien valt het onder wishfull thinking, maar hoe meer ik rondkijk en naar de lijst, hmmm.
hij heeft echt de neiging om naar reeele leak te kantelen...
al is 2 keer Ziggo en ook nog Pinkpop een unieke situatie natuurlijk.
was 2 a 3 jaar terug ook het gerucht en nu weer, opvallend.
Opvallend ook dat dit door buitenlandse fans zo genoemd wordt, speciefiek met Ziggo en Pinkpop, met enkele festivals.
Datums lijken ook zeer reeel en aannemelijk??

Wanneer zal de "echte" aankondiging komen.
Dat kan toch niet heel lang meer duren, geen maanden meer, paar weken lijkt me.
Ik denk dat we in dagen moeten denken momenteel, binnen 14 dagen.
Pinkpop is over 13 dagen nog maar 200 dagen wachten.
Rock Werchter zal denk ik ook wel eerste week december met vvk starten en dan zal PJ daar alvast opstaan voor start vvk gok ik.
Moet eerst nog een hint komen via de socials van PJ, dan zal het niet heel lang duren.
Ik gok op volgende week vrijdag 24e of 1 december.

iemand nog gedachten er over ?

Unthought Known
All the thoughts you never see You are always thinking
Brain is wide, the brain is deep Oh, are you sinking?
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.657
819
Een persoon zei dat wanneer Werchter zijn headliners gaat noemen, gaat PJ de tour bekend maken omdat ze waarschijnlijk 1 van die headliners gaan zijn
Klinkt zeer aannemelijk.
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Nick Cave op zondag 8 Juli op Werchter. Dus 8 juli PJ op Werchter gaat hem al niet worden. Lijkt me heel sterk als ze beiden op zondag zouden staan.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.926
1.872
Nick Cave is nergens genoemd als headliner, dus dat zou nog steeds kunnen denk ik zo.
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Mochten deze twee samen op 1 dag staan, dan blijven er niet veel grote namen over voor de andere dagen te headlinen
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.926
1.872
Mochten deze twee samen op 1 dag staan, dan blijven er niet veel grote namen over voor de andere dagen te headlinen
Zie het Rock Werchter topic voor die discussie, maar er zijn genoeg artiesten die nog kunnen headlinen, daar maak ik me niet druk om.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken