Pearl Jam

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.712
1.876
Een PJ in de Ziggo ga ik serieus overwegen. Alweer Werchter is wel een beetje overdreven.
1 van de beste concerten die ik gezien heb was Sportpaleis 2006.
 
  • Leuk
Waarderingen: redondo28 en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.149
10.443
1 van de beste concerten die ik gezien heb was Sportpaleis 2006.
Serieuze setlist hoor, nice. Ik heb ze tot nu toe alleen maar op festivals gezien (tweemaal Werchter). De intimiteit van een zaalshow kan een optreden van deze band een magisch sfeertje geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
284
190
Pinkpop is toch even kort geleden als Werchter? Zie het niet gebeuren, zeker niet omdat de Foos dat type naam al voor hun rekening nemen op de lineup. Ik weet dat Werchter soms belachelijk snel de boel herhaalt, maar zelf voor hen denk ik dat te veel ook wel eens te veel kan zijn...
Klopt wat je zegt. Maar ik doel meer op een NL datum. Waar ze ooit alleen de Ziggo deden hadden ze de vorige keer wel OOK ruimte voor Pinkpop. Wellicht weer, dat is wat ik bedoel.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Bij Pearl Jam maakt het niet per se uit waar ze staan, gewoonweg élk optreden is minstens briljant (Pinkpop & RW 2022) en soms ongeëvenaard (RW 2018 en Ziggo Dome 2022).
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en BatMutsje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Bij Pearl Jam maakt het niet per se uit waar ze staan, gewoonweg élk optreden is minstens briljant (Pinkpop & RW 2022) en soms ongeëvenaard (RW 2018 en Ziggo Dome 2022).
Zeer sterke liveband en ultracharmante frontman. Vond 2018 ook hun beste keer, iets gebaldere set die als een kopstoot binnenkwam. Maar in 2010 vond ik Pearl Jam echt belabberd hoor, denk dat anderen die er toen bij waren me wel kunnen bijtreden. Maar goed: eerder uitzondering dan regel. Zeker nu Verder de laatste jaren minder vaak dronken op het podium staat.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan

reaper

Support act
26 okt 2015
1.082
920
Zeer sterke liveband en ultracharmante frontman. Vond 2018 ook hun beste keer, iets gebladerte set die als een kopstoot binnenkwam. Maar in 2010 vond ik Pearl Jam echt belabberd hoor, denk dat anderen die er toen bij waren me wel kunnen bijtreden. Maar goed: eerder uitzondering dan regel. Zeker nu Verder de laatste jaren minder vaak dronken op het podium staat.
2012 bedoel je vermoedelijk
dat was inderdaad echt shitty
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
2012 bedoel je vermoedelijk
dat was inderdaad echt shitty
Nee ik bedoel echt 2010. Toen Dave Grohl met zijn tamboerijn stond te kloppen tijdens dat laatste nummer. Dat was geinig, maar voor de rest een ronduit saai concert met weinig pit. Maar ze staan er zo vaak dat ik de shows ook door elkaar haal soms. In 2014 stonden ze er weer haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper

reaper

Support act
26 okt 2015
1.082
920
Nee ik bedoel echt 2010. Toen Dave Grohl met zijn tamboerijn stond te kloppen tijdens dat laatste nummer. Dat was geinig, maar voor de rest een ronduit saai concert met weinig pit. Maar ze staan er zo vaak dat ik de shows ook door elkaar haal soms. In 2014 stonden ze er weer haha.
mijn god het them crooked vultures jaar.
ik heb die ook gezien toen.
ik was dat al helemaal vergeten zelfs dat die er toen stonden....

amaai was echt in veronderstelling dat 12 de eerste keer was.
Matt mea culpa
dat was idd de zwaktste, zo zwak dat het uit mijn geheugen is gewist
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
Nee ik bedoel echt 2010. Toen Dave Grohl met zijn tamboerijn stond te kloppen tijdens dat laatste nummer. Dat was geinig, maar voor de rest een ronduit saai concert met weinig pit. Maar ze staan er zo vaak dat ik de shows ook door elkaar haal soms. In 2014 stonden ze er weer haha.
Eddie was dan ook ladderzat, viel op 4 juli dacht ik in 2010. Het zou wel een leuke bbq geweest zijn backstage.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

JR1

Campingartiest
4 nov 2021
64
41
Ik heb ze nu ook al 4x op Rock Werchter gezien (2022>2014>2018>2012). Wat mij betreft altijd welkom, maar zou ze ook super graag eens in een zaal zien. Denk dat dit nog veel beter is met alleen maar fans (mijn vrienden zijn nooit zo enthousiast als ik die quasi elk nummer ken). Dus hopelijk Sportpaleis en anders overweeg ik wel om de grens eens over te steken naar Nederland (zeker omdat combi RW dit jaar geen zekerheid is aangezien ik de vrijdag al niet kan)...
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.082
920
Eddie was dan ook ladderzat, viel op 4 juli dacht ik in 2010. Het zou wel een leuke bbq geweest zijn backstage.
correct 4 juli en homme ging meekomen met dave maar was toen ook al te ver heen blijkbaar

its all coming back now
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.712
1.876
Bij Pearl Jam maakt het niet per se uit waar ze staan, gewoonweg élk optreden is minstens briljant (Pinkpop & RW 2022) en soms ongeëvenaard (RW 2018 en Ziggo Dome 2022).
Persoonlijk heb ik meer met indoor concerten. Pearl Jam in de Ziggo Dome is normaal gezien fantastisch..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Eddie was dan ook ladderzat, viel op 4 juli dacht ik in 2010. Het zou wel een leuke bbq geweest zijn backstage.
Juist ja, 4th of July gevierd backstage toen. Was echt beschamend vond ik eigenlijk, hoe dronken die was. Ingekorte set ook volgens mij.

Zat toen echt in een Pearl Jam fase, kocht er bootlegs van enzo. Maar inmiddels heb ik ze meer dan genoeg gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper

reaper

Support act
26 okt 2015
1.082
920
Juist ja, 4th of July gevierd backstage toen. Was echt beschamend vond ik eigenlijk, hoe dronken die was. Ingekorte set ook volgens mij.

Zat toen echt in een Pearl Jam fase, kocht er bootlegs van enzo. Maar inmiddels heb ik ze meer dan genoeg gezien.
ja klopt ook, te laat begonnen als ik me niet vergis, man zo totaal uit mijn geheugen weg geweest.
en terecht
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Inderdaad. Gelukkig had de man zijn microfoonstandaard vast en een fles wijn om het evenwicht te bewaren. Maar per editie dat ze andermaal langs kwamen ging het telkens in stijgende lijn, 18 en 22 waren weergaloos.
Ja, vond 2014 ook echt sterk hoor. Meer dan 45 minuten te laat op het podium, maar wel een droom van een setlist toen.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Zeer sterke liveband en ultracharmante frontman. Vond 2018 ook hun beste keer, iets gebaldere set die als een kopstoot binnenkwam. Maar in 2010 vond ik Pearl Jam echt belabberd hoor, denk dat anderen die er toen bij waren me wel kunnen bijtreden. Maar goed: eerder uitzondering dan regel. Zeker nu Verder de laatste jaren minder vaak dronken op het podium staat.
Dat is de enige keer dat ik Pearl Jam live heb gezien, en sindsdien heb ik nooit meer de neiging gehad om ze te checken. Concert was gênant.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Vedder begon toen ook met een fles wijn in de hand en tijdens het optreden ging de 2e open en op.
Heb me toen wel vermaakt, maar was wel echte het minste PJ concert.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Zeer sterke liveband en ultracharmante frontman. Vond 2018 ook hun beste keer, iets gebaldere set die als een kopstoot binnenkwam. Maar in 2010 vond ik Pearl Jam echt belabberd hoor, denk dat anderen die er toen bij waren me wel kunnen bijtreden. Maar goed: eerder uitzondering dan regel. Zeker nu Verder de laatste jaren minder vaak dronken op het podium staat.
Pas gezien vanaf 2018. Alleen Pinkpop vorig jaar oogde Vedder iets té dronken. Wel vette setlist toen met prachtige covers. Ziggo '22 staat in mijn top5 ooit. Dat was echt ongekend wat ze daar neerzetten. Eddie mét stemproblemen heeft toen een wereldprestatie neergezet die avond.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Pas gezien vanaf 2018. Alleen Pinkpop vorig jaar oogde Vedder iets té dronken. Wel vette setlist toen met prachtige covers. Ziggo '22 staat in mijn top5 ooit. Dat was echt ongekend wat ze daar neerzetten. Eddie mét stemproblemen heeft toen een wereldprestatie neergezet die avond.
Ja ja ja ja ja, nu is het wel goed Ruben ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken