Paaspop 2023

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Flink warme kleding voor ‘s nachts want hoe heerlijk het soms overdag kan zijn, in de nacht vriezen je voeten eraf!
Zo! Flink wat jaren terug eens op pinkpop, overdag zo teringjantje heet. 'S nachts werd ik wakker en had ik het zooooooo koud. Dik aangekleed en ingepakt. 'S ochtends baaaadend in het zweet wakker worden en uit je tentje drijven 😅
 
  • Haha
Waarderingen: liluzi

Mits

Campingartiest
2 aug 2022
63
48
Iemand een idee hoelaat en waar bzb semi unplugged speelt? Staan wel in de Line up maar kan ze nergens in het blokkenschema vinden...
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
593
245
Veel plezier voor de mensen die er vandaag bij zijn. Ik ga zelf zondag, al een vrij druk programma maar heeft iemand nog aanraders?
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
292
391
Hopen dat we er komen. Schijnt drama geweest te zijn gisteren (Sligro dag) met blubber en vastgelopen auto’s. Voorlopig staat alles stil op ongeveer 400m van het terrein
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
292
391
Parkeren sloeg nergens op, ruim 2uur op 1 plek gestaan. In de verte zie je trekkers auto na auto wegslepen. Vervolgens een andere ingang maken (ander grasveld), en dan geen enkele rijplaat neerleggen. Dus krijg je hetzelfde weer…De organisatie maakte zich enkel druk dat iedereen wel betaald voor het parkeren.

Hopelijk komen we vanavond weg. Je zakt bij elke stap tot de enkels weg, dus ik vrees het ergste.

Camping en terrein is prima geregeld.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Joslittel

tom93

Dagopener
24 apr 2019
593
245
Nou, dat belooft wat voor morgen. Hoe kan dit dan? Dit festival wordt voor de zoveelste keer georganiseerd. Dan moeten ze toch beter weten?
 

pongolesi

Randprogramma
17 dec 2013
158
75
Nou, dat belooft wat voor morgen. Hoe kan dit dan? Dit festival wordt voor de zoveelste keer georganiseerd. Dan moeten ze toch beter weten?
Inderdaad, ben er ooit een jaar of 10 geleden geweest en toen was het precies zo met het parkeren, geen metalen platen, iedereen zakte weg en moest een voor een door een trekker er worden uitgesleept. Ondertussen dus wel de capaciteit verdubbeld maar hier niets aan veranderd.. heel triest. Festival in april organiseren met veel kans op regen maar slechter gefaciliteerd dan menig zomer festival.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
593
245
Ik heb erg genoten van mijn eerste keer Paaspop. Als ik het vergelijk met Pinkpop, dan is het op het festivalterrein zelf (dus niet daarbuiten) veel beter geregeld. Overal gelegenheid om te zitten, veel meer keuze qua eten/drinken, meer toiletten en qua sfeer/beleving is het gewoon top. In de avond als het donker is waan je je in een soort kermis/pretpark met al die lichten. Er zijn ook enorm veel activiteiten te doen, naast het luisteren naar muziek. Voor ieder wat wils.

Buiten het festivalterrein was het wel minder. We waren optijd daar (zo rond 12u), dus konden snel parkeren, maar de looppaden richting het festivalterrein werden op dat moment neergelegd. Gevolg: heel veel door de modder heen. Op de terugweg in het donker was er wel erg weinig licht en lastig om je auto te vinden. Nog wel grappig dat je door een koeienstal heen moest om het festivalterrein te bereiken.

Veel optredens gezien, niet allemaal volledig. The Lathums waren erg goed, ik ken de muziek niet zo goed maar ze speelden heel strak. Ook genoten van Bouke & The Elvis Matters band (wat een stem heeft die zanger!), Danny Vera en Calum Scott. Coverband Daredevils maakte er, met special guest Claude, een groot feestje van. Verder nog stukjes gezien van Jaap Resema (verrassend goed), cabaretier Rob Scheepers en Bankzitters (verschrikkelijk).

Hele dag oordoppen in, maar zelfs toen vond ik het geluid nog heel erg hard. Soms kwam je een tent niet meer in omdat het eigenlijk toch wel wat te druk was op het terrein.

Volgend jaar ga ik ook zeker weer een dagje!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Leuk! Was al benieuwd waar de eerste verslagen bleven van dit festivalseizoen 😉

Thanks @tom93

Leuk om te lezen dat je The Lathums erg goed vond. Staan ook nog op Pinkpop dit jaar toch? Heeft LL weer goed ingeschat 😜
 
  • Leuk
Waarderingen: Royke

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
292
391
Vooruit, en ik zal het positief houden 😃.

Ik ben met mijn zoon van 8 geweest. We deden vorig jaar al wel een dagfestival, maar nu voor het eerst 1 overnachting proberen. Uiteraard heeft hij het programma bepaald en heb ik vooral top 40 artiesten gezien.

Eenmaal bij de camping aangekomen was het top. De camping is niet helemaal logisch ingedeeld en we moest vrij ver lopen naar toiletten en wasbakken. De voorzieningen waren wel ruim voldoende, geen rijen gezien.
Het centrale gedeelte was geweldig: coverbandjes, silentdisco, een zwembad (met DJ en bar), fitness, spinningzaal, kapper, beauty salon, spellen (space invaders, candy crush) en een grote supermarkt. Dat laatste is echt een goed idee en voorkomt rijen, met een mandje pakken wat je wil en dan afrekenen.

Het terrein is perfect beschreven door @tom93, je komt ogen te kort. De zoon is het nu nog aan het verwerken 🤣. Enige toevoeging, bijna in alle tenten waren ook meerdere barren (hier dus wel voorbereid op regen).

Vrijdag net op tijd voor Meau, vervolgens Tabitha, Flemming en Antoon. Muzikaal misschien mwoh, maar vooral de laatste 3 waren gewoon goede shows. Heb me geen seconde verveeld. Daarna wat aanpassingen in het schema moeten doen ivm drukte, uiteindelijk STUK gezien. Tja…gelukkig bleek het bedtijd te zijn rond 22:00. Limp Bizkit was nog wel te voelen op de camping qua trilling. Slapen ging 👌🏻, dus vanaf nu kunnen we gaan uitbreiden.

Zaterdag begonnen met Wies, blijft een leuk bandje. Daarna Ronde, brrr dat trek ik niet, komt arrogant en gemaakt over. Vervolgens S10, vorig jaar elke keer gemist, dat was top. Nieuwe show met vooral het laatste album. Door naar Duncan Laurence, goede zanger helaas met 1 (misschien 2) goed nummer. Tot slot mijn eigen keuze gezien: Elephant. Dit was wel heel gezapig. Goed begin van een festivaldag, maar ik had er al een hele dag opzitten.

De koek was op, dus richting huis. Dat ging zonder problemen. Ik vraag me wel af hoe P1 vandaag leeg komt. Veel auto’s tot halverwege de wielen in de modder…

Benieuwd of de organisatie terugkomt op de chaos van de heenreis. Ze gooien het op overmacht, wat mij betreft is dat onterecht. Een beetje regen is geen overmacht. Er is gewoon geen plan (B). Behalve dat het vervelend is, is het levensgevaarlijk, wat als er iemand onwel wordt?
Ik verwacht dat er geen reactie komt, dan was dit helaas mijn laatste Paaspop. Er zijn genoeg alternatieven.
 

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
165
234
Het parkeren was inderdaad drama.Op de vertrekdag krijg je te horen dat het parkeren niet te doen is en het enigste plan B wat er is,is maar te zorgen dat je in Den Bosch op een pendelbus kan stappen.Rijplaten willen ze schijnbaar maar mondjesmaat neerleggen omdat anders het parkeerticket 150 euro moet kosten,maar dan maar investeren als festival zelf en zorg dat je een potje maakt voor dit.Op het terrein kan het immers niet op.

Het festival terrein zelf is een lust voor oog.Een groot visueel spektakel.Mooie mix van muziek in de diverse tenten.Zelf voornamelijk in de Thunderbolt en The Jack geweest.Fleddy melculy,John Coffey en Brutus waren top.Grootste tegenvaller was Rudeboy plays UDS,vond het enorm gehaast.

Fijne sfeer ondanks dat iemand het nodig vond mijn vriendin te douwen en uit te schelden in een te volle Silver warehouse tijdens Lafuente.Paniekaanval daarbinnen maar ook weer geholpen door lieve mensen die haar naar buiten hielpen.Enigste moment dat ze even alleen was...

Geslaagde drie dagen,op naar volgend jaar.
 

Tinus101

Gouden Tip
21 nov 2022
458
523
Ik zal ook maar eens een verslagje doen dan.

Ga al weet ik veel hoe veel jaar naar paaspop, maar dit was de eerste keer camping. Ondanks dat je omgerekend 3,42 neerlegt voor een ijskoude douche en je 1,5 munt betaald voor een bakje met 10 druiven vond ik het opzich redelijk geregeld.

Vrijdag aangekomen en een beetje gedwaald over het terrein. Uiteindelijk begonnen bij Flemming, maar echt een fiasco eerste klas als je het mij vraagt. Vervolgens mooi een goed plekje uitgezocht bij Triggerfinger. Uiteindelijk Frank Carter gaan zien. Het blijft altijd goed. Vervolgens naar The Jack verhuist voor John Coffey. Als je het mij vraagt misschien wel het optreden van het weekend. Vervolgens vooraan bij Limp Bizkit. Eerste keer voor mij, maar toch wel zo gaaf. Vrijdag was voor mij veruit de beste dag.

Dan op zaterdag traditiegetrouw begonnen bij de pubquiz in de hoop op een gratis kaartje (nog nooit gelukt). Hoogtepunten van deze dag waren voor mij dEUS en Warhaus. 2 magische optredens. Uiteindelijk maar met mijn vrienden meegegaan naar George Ezra en Goldband om deze 2 artiesten een tweede kans te geven (ik vond ze op pukkelpop afgelopen jaar allebei verschrikkelijk), maar misschien moet ik me er maar bij neerleggen dat het gewoon niet mijn ding is. Nog even een special mention voor de Nirvana tribute in de oase in de middag. Die jongens speelden echt goed, na afloop kwamen ze ook nog even bij het publiek praten.

Dan de zondag begonnen bij, voor mij de verassing van dit jaar Paaspop, Dub Inc. Wat maakten die gasten er een feestje van zeg. Vervolgens een tijdje niks en een beetje overal en nergens geweest. Sluit me bij @tom93 aan dat the Lathums erg strak speelden, maar toch is die muziek niet echt mijn ding. Smaken verschillen. Mijn hoogtepunt van het festival was toch zeker de Staat. Die intieme show in de Phoenix (waar ze normaal gesproken wel op een main staan) viel echt perfect in elkaar, ondanks dat de stroom het na 45 minuten begaf. Super leuk om hier een jongen van nog geen 12 met zijn vader in de pit te zien. Jong geleerd is oud gedaan. Uiteindelijk de dag afgesloten met Rudeboy plays UDS, maar zoals @Crusader al zei was het ook voor mij een enorme tegenvaller. Uiteindelijk lekker terug gegaan en de silent disco een kans gegeven.

Ik snap overigens ook niet wat iedereen in die Silver Warehouse zag zeg. Heb het elke dag een kans gegeven maar ook elke dag na 10 minuten weer eruit. Zeker een downgrade vergeleken met de Desperados tent die er de afgelopen jaren stond. Verschrikkelijke bedoeling.

Al met al vond ik het weer een fantastische opener van het festivalseizoen. Op naar de volgende. Dat wordt Rock Werchter in juli!!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
Nou, dit was een geslaagd weekend naar mening!

Oké het begon wel klote. Half 8 in de auto gestapt om vervolgens om 10u aan te komen in Schijndel. Even snel naar de winkel en door naar het terrein. 10.30 aangekomen bij de parking, of ja de rij van de parking.
Heel langzaam ging het vooruit, tot er ineens niks meer vooruit ging.
Heb me uit eindelijk in de auto maar een serie aangezet, omdat 't niet vooruit ging.
Uit eindelijk om 15.13 aangekomen op de parking. Ja dat lees je goed. Ik heb ong 4u en 45min in de rij gestaan van de parking... Uit eindelijk in de rij terecht gekomen voor de ingang van de camping. Ook hier heb ik een uur gewacht voor ik überhaupt binnen was...
Zelf wilde ik Wargasm heel graag zien en ik dacht.
Oh, half 11 ongeveer bij de parking. Beetje geluk rond 12u/half 1 de tent op en dan rustig over de camping lopen en door naar het terrein. Nja, dit was dus absoluut niet het geval.

Nog een dingetje wat ik zelf wel echt een aanfluiting vond, was die supermarkt. Veel te overpriced voor wat je er kreeg.
Vrij kleine frikandelbroodjes voor 1 munt (dus 3eu nog wat), vond ik te duur. Toen zag ik iets verder hamburgers staan voor 2 muntjes.
Wat kreeg je? Een wit of bruin bolletje met een goedkoop stukje vlees, beetje ui en een sausje naar keus. En dat was dan ook nog een goedkoop huismerk sausje... Je betaalde 6-7 euro, voor een broodje dat je samen kon stellen in een normale supermarkt voor 60 cent...

Anyway. Ik kom op het terrein aan en ga direct even wat eten gezien ik nog niet echt iets heb gehad. Nu is alles inderdaad redelijk prijzig, maar je kreeg er in veel gevallen ook echt wel wat voor terug als je niet koos voor de simpele bak friet of loempia's.
Door naar Triggerfinger. Jezus wat was dat weer mooi! Maar om eerlijk te zijn stond ik er vooral al voor Frank Carter. Dat was vorig jaar mijn #1 optreden! En ook deze keer stelde hij niet teleur!
Tijdens I Hate You (laatste nummer) langzaam naar achter om de menigte voor te zijn en door naar John Coffey!

Deze band ben ik vroeger vaak heen gegaan, waardoor ik bij de hiatus op 29x ben blijven steken. Dit was dus nummer 30 en wat een heerlijke show! Meer energie dan ik me kan herinneren!
Nog even bij het podium blijven hangen om wat te praten met hun crew en door naar Limp Bizkit. Kwartiertje voor de show begint en ik gebruik m'n standaard trucje om verder naar voren te komen.
Ik ga naar de bar en bestel 2 biertjes, voor mezelf. Maar doordat je meer drankjes hebt word je sneller voor gelaten. Uit eindelijk op de 2e rij gekomen en nog een plectrum van Wes Borland kunnen krijgen. Het was een vermakelijke show, al had ik soms het idee dat Fred er niet veel zin in had.

Zaterdag was niet heel spanned voor mij. Vooral in de Jack geweest. Fleddy is altijd wel leuk om te zien, Hang Youth maakt er altijd wel Een feestje van maar niks speciaals ofzo.
Maar Nova Twins... Ik kende ze nog niet buiten de naam, maar Jezus wat vond ik dat goed!
Buiten dit ook nog bij de Oase naar BZB gegaan, die jongens maken toch altijd wel een feestje! Oh en Fransje Bauer. Wat een gezellige vent. Heb ik niks op aan te merken. Ik houd gewoon van die vent hahaha.

Zondag was ook niet heel spannend.
Enige dat ik graag wilde zien was Enter Shikari, en die waren wel echt geweldig! Die heb ik op m'n eerste Paaspop leren kennen, sinds dien elk jaar wel minimaal 2x gezien.
Vond het alleen wel jammer dat de setlist vooral gericht was op het nieuwere werk en er te weinig oud werk gespeeld werd.
Eind van de dag nog even geswitcht tussen Gladde Paling en Meteora. Beide acts waren een leuke afsluiter van het weekend!

Paaspop was weer mooi ondanks de parkeer chaos. Ondanks alles ga ik toch vandaag weer proberen een kaartje te fixen via de super early birds.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
534
582
Ben zelf ook het hele festival geweest het was m'n 2e keer Paaspop. We hebben een gezellig groepje dus we vermaken ons altijd wel. Het is jammer dat we dit jaar meerdere keren voor gesloten/volle tenten gestaan hebben. Wat ons betreft is er gewoon teveel volk. Het oprijden met de caravan ging eigenlijk verrassend goed. Ik was blij dat ze met de trekkers de caravan neerzetten, met mijn auto had ik dat zeker niet gered.

De Roxy heeft wat mij betreft het beste geluid. Ik heb genoten bij Sticks en daarna gladde paling.
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
Sta nu in de rij voor Super early birds.
Ik sta op nummer 35000 in de wachtrij. Jezussss
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
De kaartjes zijn binnen hier :). De super early birds waren al uitverkocht. Voor €10 meer per kaartje kon ik nog wel early bird tickets kopen. Bizar dat Paaspop nu ook al zo'n ticket stress opleverd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken