Hier dan ook even mijn ongezouten mening. Ben alleen op de vrijdag geweest. 13:00 uur vanuit huis vertrokken met de auto (is normaal iets meer als een uurtje naar Schijndel), omdat er al werd aangegeven dat het druks zou zijn en de weilanden van boer Anton wat modderig konden zijn. Uiteindelijke stapten we om 16:30 uur uit de auto! Misschien dat ik verkeerd ben gereden maar het leek erop dat er maar 1 weg naar de parking was....
Dit was voor mij de eerste (en de laatste) keer Paaspop, maar props voor degene die dit bedacht en opgebouwd hebben. Er is echt serieus aandacht aan besteed. Alle verlichting deed mij echter denken aan de Vegas strip of een grote kermis (is Vegas eigenlijk ook). En voor mij persoonlijk was dat een beetje too much. Qua indeling had ik het gevoel dat er Ć³f teveel mensen waren Ć³f dat het terrein er niet op berekend was. Je kon eigenlijk nergens lopen zonder je door de mensen massa te moeten wurmen. Wel goed van de organisatie dat er overal platen lagen zodat je niet door de modder hoeft te ploeteren.
De optredens dan. We waren mooi op tijd voor Flemming, is niet persƩ mijn ding, maar hij heeft me toch weten te verassen. Daarna een poging gedaan om naar Triggerfinger te gaan, maar ik was de enige in ons groepje die ze wilde zin en de tent stond toen al zo goed als vol. Daarna even wat gegeten, genoeg keuze! en nog even een laatste stukje Mr. Belt & Wezol mee kunnen pakken. Stonden toen al hooguit 2 meter van de uitgang als sardientjes omdat kennelijk iedereen La Fuente wilde zien. Die stelde zeker niet teleur, maar omdat het zo druk en daar door erg warm was zijn we naar 15 minuten naar buiten geschuifeld. Gelukkig konden we daardoor wel Frank Carter en the Rattlesnakes zien, tent was bij aanvang voor de helft gevuld. Begon gelijk goed, Frank besloot al na het eerste nummer het publiek in te duiken om vervolgens op handen gedragen het volgende nummer in te zetten. Inmiddels was het goed donker geworden en kwam de extravagante verlichting nog beter tot zijn recht, voor de organisatie missie geslaagd, voor mij begon het me langzaam aan te overprikkelen.
Na een voldaan gevoel van Frank en zijn Ratelslangen langzaam aan richting Apollo met een tussen stop bij Loco Royale voor Stuk XXL (er waren idd mensen bij die dit leuk vonden). Bij de meeste van ons was het daarna op... we hadden graag Di-rect en Limp Bizkit willen zien (sterker nog daarom had ik een kaartje), maar ik was compleet overprikkeld en helemaal klaar. Zonde, maar Paaspop is denk ik dan maar niet mijn festival....
Nog even respect voor Boer Anton en z'n vrinden. Die hard hebben gewerkt om iedereen weer uit de modder te krijgen. Was uiteindelijk binnen een kwartier van het terrein af.
Dus plus:
+ Opzet van het festival terrein. Ik snap 'm helemaal, maar gewoon niet mijn ding.
+ Programmering ook top, er is voor iedereen wat te zien en beleven.
min:
- de opzet van het terrein. komt op mijn heel claustrofobisch over. Wat dat betreft vind ik de opzet van het Pinkpop terrein beter. Groot en open.
- de bereikbaarheid met de auto, maar zoals ik al zei misschien de verkeerde route gekozen.
Conclusie: 1 keer, maar volgend jaar gewoon weer naar Pinkpop.