Overig Muzieknieuws

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Nieuw album op komst van Peter Gabriel. Het eerste album sinds 20 jaar!
Hopelijk gevolgd door een tour…..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Good old Boudewijn de Groot komt met een nieuw album. Optreden doet hij niet meer maar begin november komt er dus wel een nieuw album uit.
Onder andere 1 tekst van Lennard Nijgh heeft hij weer bewerkt. George Kooijmans heeft er ook aan meegewerkt.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
De Muziekodroom in Hasselt gaat nog door tot het einde van het jaar, daarna sluiten ze. Ze gaan dan nadenken over de toekomst, maar deze is sowieso niet rooskleurig: alle werknemers hebben namelijk ontslag gekregen.

De MOD had het al langer moeilijk: subsidies zijn weggevallen sinds enkele jaren en hun eigen concerten lokken weinig volk. Belgische en Nederlandse acts trokken wel nog volk aan, maar voor buitenlandse bands was dit zeer moeilijk (als er uberhaupt buitenlandse bands geboekt werden). Zelfs voor de inheemse bands was het moeilijk om volle zalen te lokken: Ik was de laatste jaren erbij bij Millionaire en Stuff, en de opkomst was mager. Andere concerten/dance-avonden die wel volk trokken waren georganiseerd door externen, en waar die evenementen voor corona veel volk lokte, raakte amper de helft van de tickets verkocht sinds het einde van de laatste lockdown. Naar de reden is het een beetje gissen.

Zeer jammer nieuws. Studenten konden voor €5 binnen als het concert niet uitverkocht was, daar heb ik als eeuwig student veel van geprofiteerd. Turnstile in juni van dit jaar is een herinnering die ze me nooit gaan afpakken. Maar wie vaker naar de MOD ging, voelde wel aan dat dit stond te gebeuren. Er was gewoon te weinig buzz rond de concertzaal.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Lingua Ignota, een mooie Roadburnnaam, stopt na de huidige data en een paar data in begin 2023 met het spelen van haar huidige discografie. Die gaat namelijk over haar meest verschrikkelijke ervaringen en voelde als een soort heelproces. En om dat door te zetten en daar iedere keer mee geconfronteerd te worden, vindt ze niet meer gezond. Oftewel, Lingua Ignota gaat een andere kant op qua muziek. Wat dat is? Dat gaat we zien, maar ergens vind ik het ook wel jammer, want dat was ijzersterk.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Lingua Ignota, een mooie Roadburnnaam, stopt na de huidige data en een paar data in begin 2023 met het spelen van haar huidige discografie. Die gaat namelijk over haar meest verschrikkelijke ervaringen en voelde als een soort heelproces. En om dat door te zetten en daar iedere keer mee geconfronteerd te worden, vindt ze niet meer gezond. Oftewel, Lingua Ignota gaat een andere kant op qua muziek. Wat dat is? Dat gaat we zien, maar ergens vind ik het ook wel jammer, want dat was ijzersterk.
Op zich een logische en begrijpelijke beslissing. Wel jammer inderdaad want het is zeer de moeite van het live aanhoren waard. Aan de andere kant heb ik haar nu twee keer live gezien, in 2019 en in 2022, dus ik vind het prima om in het vervolg juist het nieuwe werk te horen.

Waar heeft ze dit trouwens aangekondigd? Had op haar Twitter nog niks gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Lingua Ignota, een mooie Roadburnnaam, stopt na de huidige data en een paar data in begin 2023 met het spelen van haar huidige discografie. Die gaat namelijk over haar meest verschrikkelijke ervaringen en voelde als een soort heelproces. En om dat door te zetten en daar iedere keer mee geconfronteerd te worden, vindt ze niet meer gezond. Oftewel, Lingua Ignota gaat een andere kant op qua muziek. Wat dat is? Dat gaat we zien, maar ergens vind ik het ook wel jammer, want dat was ijzersterk.
Denk dat ze stilistisch wel nog steeds avant-garde metal zal maken hoor. Gewoon niet meer over dat onderwerp als centrale thema.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Op zich een logische en begrijpelijke beslissing. Wel jammer inderdaad want het is zeer de moeite van het live aanhoren waard. Aan de andere kant heb ik haar nu twee keer live gezien, in 2019 en in 2022, dus ik vind het prima om in het vervolg juist het nieuwe werk te horen.

Waar heeft ze dit trouwens aangekondigd? Had op haar Twitter nog niks gezien.
De 'Gram.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Daar doe ik niet aan
From the heart. These upcoming dates, and a few things in early 2023, will be the last times I perform this music.

I have so much gratitude for what has been afforded me, and the beauty of the community that has gathered around what I do. Committing myself to this project and all that has come with it has also been acutely painful. This time last year was non-functional. Then, out of desperation, I gave myself permission to heal for the first time. There is still so much work for me to do, but these months of personal growth have allowed me to see myself clearly, my strengths and my shortcomings. Every day I do conscious, active work to stay present - where I am safe, rather than mired in my past - where I was not. I will not allow my wounds to destroy me. I want to live a healthy, happy life and have changed much in myself and my surroundings to bring light in. As such the art has to change too. It is not healthy for me to relive my worst experiences over and over through LI, and my healing has finally allowed me to *feel* how painful that is. I am taking a new direction with my music and I am looking forward to the future. I want to let you know in light of some (very cool) things that will be announced soon that I am retiring this catalog, this pain. This era is over for me. I will give my final performances of this music everything I have, and I look forward to the actual great pleasure of interpreting hymns for you. Revelations is upon us. Gentle friends, it is ok to let go. Thank you for sharing the dark with me, it is time to move forward. - K
 
  • Geweldig
Waarderingen: teunajax

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Deze avond tijdens werk met een cliënt naar het Sinterklaas journaal gekeken. Wat denk je? Wordt je gewoon gerickroll'd door het Sinterklaas journaal... Nieuw diepte- en hoogtepunt tegelijkertijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raoul

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Peter Frampton is vanwege zijn ziekte gestopt met touren. Hier zijn laatste concert.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken